Dingen waar jij je aan ergert

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:49

dancer_ schreef:
Sleeper schreef:
Nederlandse kinderen (het valt me altijd weer op hoe luidruchtig en aanwezig ze zijn)

Nou deze kunnen er ook wat van. Pffft.
http://9gag.tv/p/a9Lr78/jimmy-kimmel-ha ... n?ref=fbl9

Het meisje en jongetje na 1.53 <3 Wat een schatjes

Jolien87 schreef:
phormicola schreef:
Ja! Daar is zelfs een term voor! * gaat Amerikaanse schoonmoeder vragen*

Serieus?! Daar ben ik dan wel heel benieuwd naar. :j

Ik ook! Heb even gegoogled maar kwam er niet op uit helaas. :')

xxcleeoo schreef:
Rebeccaa schreef:
- Samenwerken in groepjes op school.

En dan dat mensen denken dat ze de baas over je zijn >;)

En dan de mensen die niets uitvoeren als het project over een week ingeleverd moet worden, en het werk dat ze dan uiteindelijk opsturen is dan ook echt prut. :r

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:26

Jolien87 schreef:
phormicola schreef:
Ja! Daar is zelfs een term voor! * gaat Amerikaanse schoonmoeder vragen*

Serieus?! Daar ben ik dan wel heel benieuwd naar. :j

Boself schreef:
Ik ook! Heb even gegoogled maar kwam er niet op uit helaas. :')

Jaaa volgens mij heb ik het gevonden en heet het 'vocal fry'.

http://www.nrc.nl/paulien/2012/03/08/vocal-fry/

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:37

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:39

@bolself, bij mij vonden ze maar dat ik wat moest maken ipv naar de paarden te gaan in mijn vrije tijd, terwijl ik er al 2 uur aan had gewerkt op school. Dus ik heb ze even verzocht om het dan zelf te maken als het hun niet schikt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:56

Bokkers die een topic openen en na 5 minuten een nieuw bericht plaatsen met 'niemand?' als er niet direct reacties op komen.

Twilight

Re: Dingen waar jij je aan ergert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:03

mensen die andere vragen en wanneer jij wat aanbied, ze vergeet dat ze anderen hebben gevraagt om vervolgens dus dik teleurgesteld te worden..,

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:05

Mensen met tongpiercings die altijd maar met een uitgestoken tong op de foto staan. :r

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:08

Merula123 schreef:
Mensen die grammaticafouten maken. Ik moet dat altijd per se verbeteren :')

Geloof me, dan blijf je een eeuwigheid bezig. Ik heb wel eens af en toe een bokker een verbetering gestuurd, maar het probleem is niet te verhelpen. Je wordt er zelf op den duur zeer ongelukkig van als je je daar aan blijft storen. Alhoewel ik wel eens neigingen heb om mensen te verbeteren wanneer zij tegen een groep praten en typerende, herhalende fouten maken.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:21

Sleeper schreef:
dancer_ schreef:
Nou deze kunnen er ook wat van. Pffft.
http://9gag.tv/p/a9Lr78/jimmy-kimmel-ha ... n?ref=fbl9

Ergens begrijp ik de reactie van de kinderen wel. Onmachtig, gefrusteerd en boos dat hun snoepjes weg zijn. Gemene ouders :Y)

geweldig filmpje maar ik ben t met je eens begrijp hun reactie wel :P
die 2 die t oke vinden zijn wel te schattig! <3

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:49

Jolien87 schreef:
Mensen met tongpiercings die altijd maar met een uitgestoken tong op de foto staan. :r

Helemaal erg als ze ook nog een middelvinger opsteken en een peuk in de handen hebben |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:15

xxcleeoo schreef:
Rebeccaa schreef:
- Samenwerken in groepjes op school.

En dan dat mensen denken dat ze de baas over je zijn >;)

Erger nog: opdrachten niet halen omdat je groepje het niet zo serieus neemt. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:40

Van die irritante plaatjes op Facebook waarbij je goedemorgen op staat.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:21

Mensen die links op de roltrap stil gaan staan als ik vette haast heb voor m'n trein. Traplopen is leuk maar ik heb een auto ongeluk gehad en een verrotte heup. Dan kan ik met een beetje hulp van de roltrap m'n trein nog halen. Maar dus niet als er mensen links staan. Links gaan, rechts staan. Wanneer leren ze het nou eens :+

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 13:07

Warboel schreef:
Mensen die links op de roltrap stil gaan staan als ik vette haast heb voor m'n trein. Traplopen is leuk maar ik heb een auto ongeluk gehad en een verrotte heup. Dan kan ik met een beetje hulp van de roltrap m'n trein nog halen. Maar dus niet als er mensen links staan. Links gaan, rechts staan. Wanneer leren ze het nou eens :+

Inderdaad naast geluid in de stilte coupe is dit ergernis nr 2 bij treinen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 13:19

In Zwolle hebben ze geen eens roltrappen. :') Alleen een creepy lift.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 13:28

Ik vind die omroep stem in de trein heel fijn. Hoe moet ik anders weten waar ik er uit moet? Tegen de tijd dat ik het bordje met de naam zie staan moet ik rennen om er op tijd uit te komen icl bagage. Dankzij bet om roepen kan ik nog enigszins ontsnappen. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 13:33

Judith_ schreef:
Ik vind die omroep stem in de trein heel fijn. Hoe moet ik anders weten waar ik er uit moet?

Topografie? Weten wat ongeveer waar ligt, en daardoor weten wanneer je er bijna bent?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 13:35

Vjestagirl schreef:
Judith_ schreef:
Ik vind die omroep stem in de trein heel fijn. Hoe moet ik anders weten waar ik er uit moet?

Topografie? Weten wat ongeveer waar ligt, en daardoor weten wanneer je er bijna bent?

Oh en jij weet alle plaatsen te liggen? Zoals Marienberg of nieuw amsterdam? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 13:37

Dat dus, aparte reactie. :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 13:39

Je vroeg toch hoe je het anders kon weten? Nou: zo dus.

En nee, ik weet het niet. Ik ga ook nooit met de trein, ik heb een auto en kan prima kaartlezen. Toen ik nog wel met de trein ging zocht ik van te voren op langs welke stations ik kwam en wat de 2 stations voor mijn eindbestemming waren. Toen kon dat nog op de borden op de perrons, maar de kaart van het spoornet staat ook gewoon op het internet :).

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:48

En dus moet je dan steeds naar buiten kijken, om te zien of je niet het bord mist van de stations. Ik mis rustig de helft van de stations, heerlijk sudderen terwijl de trein zich door het land vlijt. Want ik weet dat als er een station omgeroepen wordt dat ik niet moet hebben, ik rustig kan blijven zitten. En als er veel stations zitten op dat traject, dan begin ik één of twee stations van tevoren alvast rustig mijn spullen inpakken. En als ze omgeroepen hebben dat we zo het station binnenrijden waar ik moet zijn, kan ik dan de laatste dingen inpakken en rustig alvast naar de deur lopen of mijn jas aantrekken. In plaats van dat alle gehaast moet omdat we het station al binnen gereden zijn voordat ik mijn spullen had kunnen pakken.

Op een keer ken je de route en heb je aanknopingspunten. En uiteraard heb je de officiele bestemmingstijd. Maar ik ben zowel eerder als later op mijn bestemming aangekomen. Als ze het oproepen heb je gewoon een duidelijke leidraad.

De hoofdsteden weet ik ook wel ongeveer te plaatsen, maar al die kleine plaatsen? Zeker de routes die door voor mij onbekende gebieden gaan. Of 5 haltes in dezelfde stad, ook altijd succesvol voor verwarring.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:56

Als je niet slechtziend bent kun je zonder enkel probleem weten waar je eruit moet hoor :j
Er hangen in de trein altijd van die bordjes met waar je bent en waar je nog langskomt. Als je dat bordje toevallig niet ziet kijk je naar buiten en zie je vanzelf wel 'Station ...' staan.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 15:11

Altijd? Mijn ervaring is voornamelijk dat die borden in bepaalde intercity's hangen en misschien doen ze het sinds 2 maanden geweldig. Maar eerder was het ook heel vaak dat er op stond dat er nu gratis wifi was, en binnenkort hier de actuele reisgegevens komen te staan.

Dat bord Station ... moet je langs zien komen, er staan bij de kleinere stations vaak maar 2 of 3 van dat soort borden en die zijn dus regelmatig niet te zien als je eenmaal stil staat. En dan ben je dus alsnog naar buiten aan het kijken om dat bord maar niet te missen. Maar goed, we gaan off-topic.

Ik erger me aan:
- mensen die ontzettend respectloos over anderen praten.
- mensen die roepen dat ze ontzettend racistisch behandeld worden en tegen racisme zijn maar tegelijkertijd tot de meest racistische mensen behoren die ik ken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 14:23

Die stem is heel handig voor blinden en slechtzienden zou fijn zijn als je daar ook rekening mee houdt.

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 14:29

Kaus schreef:
Mensen die met hun benen over elkaar zitten en dan met 1 voet heel langzaam rondjes draaien.
Mensen die aan hun nagelriem pulken vind ik ook niet fijn.
Ik zou ze het liefst zo hard mogelijk willen slaan, wàt irritant ^)

Voor de rest kan het me niet genoeg irriteren dat ik het onthoud en het dus hier neerzet.
Wat een lastig leven heb je wanneer je je overal aan ergert zeg :').

Hahahahaha! :D