De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody85

Re: De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:04

Gisteren me goed ingehouden alleen dingen gekocht die ik nodig had bij de Action. Kom ik er nu achter dat ik meer nodig had.... Hahaah

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:22

Somebody85 schreef:
Gisteren me goed ingehouden alleen dingen gekocht die ik nodig had bij de Action. Kom ik er nu achter dat ik meer nodig had.... Hahaah

Dat maakt gewoon deel uit van het proces :j Komt vanzelf goed.
Eleionomae schreef:
Ja ik moet me zeggen dat het me verbazingwekkend goed af gaat om geen geld meer uit te geven haha.

Typisch dat wanneer eenmaal de knop om is het ook echt niet meer moeilijk is haha

Het zit mede tussen je oren. Op het moment dat je door hebt hoe dat werkt, dan het een stuk simpeler.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:34

Ik heb er vooral last van met eten kopen. Ik koop altijd te veel en er gaat altijd veel overstuur. Zo zonde, daar valt voor mij nog veel geld te besparen.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:04

Ik wil een nieuwe donkere lippenstift en boeken en nieuwe schoenen en en en
Schoenen moet ik eigenlijk wel, heb niet echt fatsoenlijke sneakers meer. Daarvoor internetshoppen is toegestaan, toch...?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:32

@ikke, ja dat het tussen mn oren zat besef ik inmiddels heel goed haha, ik hou ineens zoveel geld over :')

Inmiddels wordt het zelfs een beetje een sport om zo weinig mogelijk uit te geven :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:35

Haha, dat heb ik ook eleionomae! Ik zit overal naar het goedkoopste te kijken. Maar het geld wat ik verdien en overhoud, spaar ik op nu :*

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:38

Ja ik ook, zodat ik het in januari uit kan geven aan een nieuwe kast :)) maar ga daarna zoals het er nu voorstaat, gewoon zo door zoals het nu gaat :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:39

Ik heb niet echt een doel, maar ik wil wat achter de hand hebben indien nodig :p

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:49

Dit topic is handig zeg! Heb binnenkort een maandelijks bedrag om zelf mijn studie, kledij en dergelijke te kopen. Heb mij alvast voorgenomen om de uitgaven op te schrijven en zo maandelijks te kijken wat eigenlijk onnodig was of wat ik eigenlijk gewoon te kort heb. Het geen ik over heb is om te sparen.

Moet zeggen laat al minder prul voor mij kopen dan een jaar of 2 geleden toen kon mijn mama de action niet uitgaan zonder een winkelkar die tot de top gevuld was (arme mama vooral :(:) ) met echt gewoon prul, ga niet zeggen dat ik geen nuttige dingen meenam ook maar ook dingen type "wat een handig lampje" de het na enkele keren gebruik gewoon laat afweten :') .

Op vlak van film denk ik altijd "nou over enkele maanden is de prijs al gezakt" :j .

Nu ik van school ben veranderd ook niet meer de neiging om dat lekker worstenbroodje of ander broodje in de broodjeszaak te gaan halen want ben nu snel thuis na school.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 17:06

Ik hou mezelf er mooi aan

Kop geen onzin dingen
over 3 weken ga ik wel iets heel leuks kopen... daar mag mijn zakgeld wel aan op

Het boek van Janouk.

Zo penny voor klein en groot. ...

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:03

Yaralisa schreef:
maaikman schreef:
Ik heb me goed ingehouden :D ik ging naar de action om van die (hoe noem je dat? >;) ) papieren in een ringband die je er dan zo uit kan scheuren (ik kan echt even niet op dat woord komen _O- ) te halen, en dat is het enige wat ik gekocht heb :D

Collegeblok?

Voor de mensen die zich hebben kunnen beheersen, goed bezig!
Ik vind ook dat als je jezelf ervan bewust bent en goed nadenkt of je iets écht wel nodig hebt, dat je dan sowieso minder koopt. Tenminste, dat is bij mij wel zo. :)

Ja, collegeblok, thanks! :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:03

Ik had een momentje van zwakte :')

Ik zou 1 boek bestellen op bookdepository.com, vervolgens had ik na een kwartier voor 80,- in mn mandje liggen :') voor straf heb ik voor mezelf gewoon besloten dat ik niks mag bestellen hahaha, dus heb de pagina gewoon weggeklikt _O-

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:31

Knap! Wees trots :D

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:45

Klinkt als een interessante site, bedankt he :Y)
Ik ga wel lekker. Vul alleen mandjes op internet, bedenk me dat ik in Amsterdam woon en dan heel geen zin heb om verzendkosten te betalen als er zoveel winkels in het centrum zitten, en ga vervolgens NIET het centrum in. Heb alleen wel écht nieuwe sneakers nodig..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:55

Hahaha, das ook een mooie saskialaura :))
Ik woon in heerenveen. Daar is niet zo heel veel, dus internet is dan erg verleidelijk :')

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:41

De meeste zijn goed bezig zeg.
Hier gaat het ook wel redelijk alleen met boodschappen schieten er nog steeds te veel lekkere dingetjes in het mandje.

Ik heb alleen niks meer gekocht bij het tankstation behalve benzine. En dat is toch wel mijn grootste zwakte. Dus daar ben ik blij mee.

Verder ben ik nu al mijn kasten aan het leeg ruimen en dat is echt niet normaal hoeveel rotzooi ik gespaard heb in 4 jaar tijd. Ik heb nu 2 kleine kastjes gedaan en de helft van mijn dressoir en heb echt al iets van 8 vuilniszakken die naar de stort kunnen.
En dan moet ik er ook nog even bij vermelden dat ik maar op 35 m2 woon, dus het ligt hier echt vol.
Ik verzamel het deze week allemaal in de huiskamer, dan kan ik goed zien hoe vervelend al die rommel is en heb ik weer extra motivatie om niks te kopen.

En ga zo door allemaal +:)+

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:49

Jij bent ook goed bezig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:52

Ik heb een nieuw t-shirt gekocht. Ik heb pas 30+ shirtjes, dus ik had het echt nodig.. -O-

Ik ben wel mijn kledingkast aan het opruimen en rotzooi weg aan het doen, ik hoop dat als ik wat meer overzicht heb, ik ook minder hoef te kopen omdat ik beter weet wat ik heb.. :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:19

Goed bezig allemaal, alleen jammer van het shirtje Rebeccaa!

Hier gaat het tot nu toe ook goed. Moet vanmiddag alleen wel even naar de Hema voor kauwgom, ben benieuwd hoe dat af gaat lopen...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 09:48

Wat goed dames!

Ik heb bij de action 3 vaasjes gekocht maar daar ging ik ook specifief voor want ik had 3 plantjes die erin moesten. :D Verder weer een rekening betaald en een paar schoenen verkocht op ebay en een jas op marktplaats dus dat gaat lekker!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 10:08

Ik heb gister mijn kruiden en levensmiddelen kast uitgepuind..... Veel over datum, veel dubbele dingen. Ik mag nu voorlopig niets meer kopen van mezelf. Ik ben echt dol op koken en heb dan ook tig verschillende kruiden, azijn, olie, poedertjes en ditjes en datjes. Kookboeken meer dan 400...... Inmiddels net zoveel Franse als Nederlandse..... Ik mag nu 3 maanden geen boek kopen van mezelf en geen nieuwe kruiden. Eerst maar eens opmaken wat ik heb.
Vandaag een andere kast op programma staan. 9 november ga ik op een vide grenier staan, Franse rommelmarkt. Ik hoop daar 200€ op te halen. Allemaal voor onze reis die gepland staat voor februari 2016.... :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 10:20

Ik heb gelukkig zo'n tiny keuken dat ik gewoon geen ruimte heb voor al die kruiden enzo haha. Ergens wel jammer, want ik kook graag, maar het zorgt er wel voor dat daar een beste rem op staat haha.

Nu duimen dat je die 200 ook gaat halen :D

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:29

Het lukt me maar niet... Begin van de maand ging het goed en nu gaat het helemaal de verkeerde kant op heb geld van me spaarrekening moeten halen anders kwam ik deze maand niet rond..
Heb een nieuwe jas gekocht van pikeur en nu zijn ook nog me rijlaarzen kapot gegaan :(

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:35

Nou ja, die rijlaarzen is niet echt prullaria en als je al een goede jas nodig hebt, heb je die nodig!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:38

Kentaro schreef:
Inderdaad, buiten het geld dat je allemaal bespaard, wat een rust moet het geven om niet zóveel zooi in huis te hebben... Nadeel is bij ons ook nog eens dat we beiden zo zijn.... Dan niet van het zooi kopen, maar álles bewaren... Als ik dan eens een opleving krijg, vind vriendlief van alles weer zonde om weg te doen :+

Oh erg is dat ja, hier ook zo.
Maar afgelopen week heb ik mooi een vuilniszak vol zooi laten verdwijnen. *\o/*