Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
RoodZonnetje schreef:Sammie, ik krijg de indruk dat je het niet naast je neer kunt leggen dat andere mensen andere dingen onder essentiële behoeften van een kind/opvoeding hebben. Is dat zo?
RoodZonnetje schreef:Sammie, ik krijg de indruk dat je het niet naast je neer kunt leggen dame andere mensen andere dingen onder essentiële behoeften van een kind/opvoeding hebben. Is dat zo?
.Maar ja.. in een discussie bespreek je dat soort dingen.. kan gebeuren dat je dus mensen treft met een andere mening.. ik ga dan toch ook niet aan zo iemand vragen of die mijn mening niet naast je neer kunt leggen. . Dat slaat imo de discussie ernstig dood 

Santos_05 schreef:Tink, helemaal mee eens![]()
Wij wegen altijd af wat we belangrijk vinden in de opvoeding en niet wat we kunnen betalen.
Wat vinden wij belangrijk: sociale omgang met andere kinderen (samen spelen / samen zwemmen / met elkaar om leren gaan en hier tijd voor krijgen), liefde en geborgenheid (ouders zijn thuis om je op te vangen, al is het maar met eten en naar bed brengen), culturele vorming (op eigen niveau, dus pompoenen uithollen voor halloween, naar het bos verschillende bomen benoemen, meedoen met de vogeltelling in de tuin, nootjes rijgen voor het overwinteren van de vogels enz), buiten spelen (daar hebben we dan ook de mogelijkheid voor, want we wonen op een boerderij)
Wat vinden wij niet belangrijk: nieuwe kleren (tweedehands is prima), meerdere sporten (dan is er geen tijd meer om jezelf te leren vermaken), dure uitjes naar pretparken (goedkoop uitje is nog net zo leuk), dure verjaardagsfeestjes met de hele klas.
Met het jaar dat de kinderen groter worden wordt je hier creatiever in, maar de kinderen vinden het fantastisch dat ze hier een rondje op een pony mogen met een verjaardagsfeestje en ik ben heel blij dat we kinderen hebben die het heerlijk vinden om te knutselen en zelf dingen te verzinnen om samen te maken / doen.
Als je in een flat woont zal de situatie heel anders zijn en hele andere mogelijkheden, maar ook dan kan je naar een park wandelen, speeltuin spelen, bomen opzoeken enz![]()
En dit alles niet omdat het niet anders kan, maar omdat wij er zo voor kiezen
Zal vast niet altijd gaan, maar dit is wel het uitgangspunt.
Sizzle schreef:Santos, als dat allemaal kan dan noem ik dat niet arm.
Bij arm denk ik aan mensen in een sociale woning waarvan beide ouders in fabrieksploegendiensten moeten werken ivm met gebrek aan opleiding en waarvan een groot deel van het salaris naar de schuldsanering gaat
(ze zijn nu met pensioen, toen ik geboren was hadden wij het ook al erg breed tov toen mijn broer geboren was jaren voor mij) BaileyMix schreef:En dan heb je natuurlijk nog de 'oeps!'-nestjes...
.. Het is respectloos..
Sammie schreef:En dat vind ik het niet, want helaas zijn er in deze tijd nog steeds oeps-kinderen die eigenlijk ook niet welkom zijn. In deze tijd is met alle voorlichting en bescherming dat eigenlijk niet meer nodig