. Als je inderdaad echt beperkt bent, hoef jij je niet aangesproken te voelen. Ben je niet beperkt en sta je niet op, dan vind ik jou lui, maar vooral egoistisch.
Verder ben ik wel klaar met dit onderwerp.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zoolgangster schreef:Aan veel reacties kan ik zien dat "de jeugd" wel wat lesjes sociale normen kan gebruiken.
Je ziet het ook terug bij de blijkbaar gebruikelijk geworden weigering van hulphonden van slechtzienden in openbare taxi's en zelfs winkels... terwijl vroeger alleen al uit fatsoen de slechtziende met hond óveral welkom was, ook daar waar normaal gesproken huisdieren verboden waren.
Nu moet er zelfs een regeling in het leven geroepen worden die taxichauffeurs verplicht hulphonden voor slechtzienden toe te laten in de taxi. Wat een land... "O tempora, o mores!"![]()
Voor de mensen die moesten opstaan maar niet konden vanwege een kwaal: leg het even vriendelijk uit als iemand iets vraagt. Details hoeven niet, maar dan weten mensen dat niet iedereen uit onwil niet opstaat. Ik vraag me trouwens wel af hoe iemand een bus in kan klimmen als die persoon nog te slecht is om even op te staan uit fatsoen. Fatsoen gaat niet om een zieligheidswedstrijd te houden wie het slechtst eraan toe is, maar je gunt iemand die eruit ziet alsof staan wat onprettig is, gewoon spontaan een comfortabele rit... Tenminste, dat was vroeger zo.![]()
Van beide kanten even vriendelijk iets vragen en eventueel kort uitleggen, is dat nou zó moeilijk?