Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:06

Laatst had ik ook 50 euro bij gepind (ze kon me echt niet kleiner geven) maar €50 wisselen bij thuisbezorgd vertrouw ik ook niet (is al een paar keer misgegaan in mijn nadeel). Dus toen heb ik voor €20 bloemen gekocht bij de bloemenbalie zodat ze niet overdreven veel hoefde te wisselen ghehe..

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:10

maralyn schreef:
Als je weet wat kleingeld bij banken als winkel bijvragen kost? Snap je wel waarom het vervelend is. Ik wil best 50 euro breken. Maar niet voor 2 euro.

Jammer dan voor de winkel, muntgeld pinnen gaat als klant nou eenmaal niet...

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:12

manie schreef:
maralyn schreef:
Als je weet wat kleingeld bij banken als winkel bijvragen kost? Snap je wel waarom het vervelend is. Ik wil best 50 euro breken. Maar niet voor 2 euro.

Jammer dan voor de winkel, muntgeld pinnen gaat als klant nou eenmaal niet...

Zeker wel :j In de bank zelf, krijg je hele rolletjes!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:17

suus_pepper schreef:

In de meeste banken kun je helemaal geen geld meer opnemen. Dat maakt het ook zo suf. De banken leggen het probleem helemaal bij de klanten en winkels neer, die zich vervolgens aan elkaar ergeren. Terwijl het toch echt bij de banken zou liggen om mogelijk te maken dat mensen het geld kunnen gebruiken dat ze nodig hebben.

(Alles bij elkaar is het heel nadrukkelijk de bedoeling dat je gaat pinnen. Maar da's dus in een aantal gevallen wel ten nadele van ons, de klanten.)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:18

Mijn grootste ergernis is, ook al meermaals in het topic genoemd, toch wel dat caissières onderling een kletspraatje doen en ik als klant gewoon straal genegeerd wordt. Verder heb ik weinig ergernissen. Dat is dan eerder aan andere klanten. Vb. Een bedrag van rond de 5 euro met hele kleine muntjes betalen waardoor het een halfuur duurt vooraleer ze het geld bijeen geraapt hebben. En als tweede klanten die pas beginnen met het opruimen/in tassen stoppen van hun spullen nadat ze hebben afgerekend, waardoor ik geen plek heb om mijn boodschappen op te ruimen en de caissière evenmin plaats heeft om mijn spullen door te geven.

Ivm het betalen met groot briefgeld. Als ik weet dat ik dat heb ga ik meestal naar de selfscan _O- Inderdaad omdat ik weet dat vele caissières dat niet appreciëren. Maar soms heb je gewoon niet anders. En ik pin ook liever niet.
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 05-10-14 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:23

suus_pepper schreef:

Nou hier echt niet daarbij zit het dichtsbijzijnde filiaal op 20 km afstand...
Zelf voor een pinautomaat moet ik 5 km struinen!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:23

Dan pin je toch gewoon alles! :D

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:24

MarlindeRooz schreef:

Nee die keuze wil ik zelf graag maken en niet verplicht worden.
Geld=geld :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:27

MarlindeRooz schreef:

Zoals gezegd zijn er meerdere redenen om niet te pinnen.

Ikzelf verzet me tegen het tracken van alles. Maar voor veel mensen is het ook de meest duidelijke manier om inzicht te houden in hun budget. En veel mensen hebben contant geld (in kleingeld) nodig voor allerlei dingen: zakgeld, drankjes, kleine uitgaven, betalen op plekken waar pin niet mogelijk is etc.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:30

Precies Shadow! Als ik altijd pin, geef ik meer geld uit. Ik haal gewoon eenmaal in de week een bedrag voor de rest van de week. En dat is dan alles wat ik die week mag uitgeven.
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 05-10-14 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:32

Ik pin vrijwel alles, alleen wil ik daar verandering in brengen omdat ik absoluut niet in de hand heb waar mijn geld allemaal heen gaat.
Ben ook van plan om een uitgavenboekje bij te gaan houden en dus zoveel mogelijk contant te gaan betalen met bijv. een weekbudget van €50 (voor 1 persoon is dat meer dan genoeg denk ik). Maarja, dat betekend wel dat ik 1x in de week met €50 aan de kassa ga staan :\ en daar heb ik dan weer een hekel aan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:53

Ik pin ook liever niet omdat ik dan niet meer weet wat ik heb.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:54

Ik pin wel zoveel mogelijk. Maar ik kan dan ook altijd via de ING App op mijn mobiel, zien wat mijn saldo is. Dus weet altijd hoeveel ik er nog op heb staan/wat eraf is gegaan :)

Bij onze supermarkt mogen we trouwens maar 3 50-jes in de kassa hebben (en geen 100-tjes), maar voor de andere briefjes zijn geen maximum aantallen. Die roomen we niet af.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 05-10-14 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:55

Wat het ook lastig maakt is het probleem veiligheid, waar ik overigens de mensen die altijd contant betalen met een groot briefje niks over hoor zeggen.

Als het risico van een overval oid niet zo op de loer lag zouden de supermarkten het ook misschien eerder aandurven om meer briefgeld in de kassa's te laten zitten, wat het probleem ook weer op zou lossen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 13:34

Voor het in de hand houden zijn best oplossingen te bedenken, zo hebben wij een rekening waar wekelijks geld op gezet wordt en dat is voor die week het te besteden bedrag. Dat tracken, dat los je daarmee niet op ;)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 13:36

Mensen die eerst beltegoed halen en dan opeens een andere provider moeten. Ja jammer dan dat kunnen we gewoon niet ruilen, staat ook op de bon. En dan nog met een verhaal komen van "ja ik ruil zo vaak beltegoed". Ja hoezo koop je dan zo vaak de verkeerde :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 13:44

1234 schreef:
Ik pin wel zoveel mogelijk. Maar ik kan dan ook altijd via de ING App op mijn mobiel, zien wat mijn saldo is. Dus weet altijd hoeveel ik er nog op heb staan/wat eraf is gegaan :)

Hmm, mijn rekening is wel vol genoeg eigenlijk - ik vind het juist erg onoverzichtelijk worden als de grote en kleine uitgaven allemaal door elkaar staan. Mijn saldo wisselt veel te snel en met te grote bedragen om te kunnen zien wat ik nog heb voor de kleine dingen. (Dan krijg je bv inkomen, belastingteruggave en zorgtoeslag binnen, en daar gaan dan weer verzekeringen, wonen, gwl en belastingen af, en allemaal op verschillende momenten.)

En hoe je het ook doet, (je kunt het inderdaad best oplossen met nog een extra rekening enzo), maar het is toch nooit helemaal hetzelfde als gewoon zien dat je nog maar 1 briefje in je portemonnee hebt.

Jennifuur: wat betreft veiligheid zei ik al: beginnen met meer wisselgeld maar sneller afromen. Voor mezelf zie ik weinig risico, een briefje van 50 is niet makkelijker te beroven dan meerdere briefjes van 10, en het totaal is dus bij mij meestal niet hoog.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 13:52

Ook dat zal het probleem van overvallen (dan komen ze wel s ochtends misschien :') ) en het probleem van een lege kassa (dat dan eerder smiddags) niet voorkomen. Maar hey, misschien gaan we een beetje off-topic! De kwestie van groot geld zal mede door de banken altijd wel blijven bestaan.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:18

muntdrop schreef:
Mensen die eerst beltegoed halen en dan opeens een andere provider moeten. Ja jammer dan dat kunnen we gewoon niet ruilen, staat ook op de bon. En dan nog met een verhaal komen van "ja ik ruil zo vaak beltegoed". Ja hoezo koop je dan zo vaak de verkeerde :')

Inmiddels verkopen wij geen beltegoed maar aan de servicebalie, gaat allemaal via Post NL balie. Maar daarvoor werd het ons ook aangeleerd om twee maal te vragen of het bedrag en provider klopt. Dit dus om te voorkomen dat ze verkeerde hebben. Verkocht is verkocht, dus helaas niet ruilen. Als het gebeurde raadde ik die mensen altijd aan om in familie/vriendengroep te vragen of iemand wat aan kaart had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:22

Een kassa miep die zijn kassa sluiten gaat en dan staat er nog 1 vrouw komt snel een collega om daar af te rekenen , net alsof zij niet even wachten hoeft..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:24

Medewerkers moeten vaak dingen in hun pauze kopen en dat gaat allemaal van de tijd af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:25

Nou en ik moet geen dingen doen verder := , neem dan wat mee van huis

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:26

Hetzelfde als dat mensen 2 minuten voor sluiting nog even uitgebreid boodschappen gaan doen...

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:28

purny schreef:
Medewerkers moeten vaak dingen in hun pauze kopen en dat gaat allemaal van de tijd af.

Lekker belangrijk...
er gaat dan echt wat mis met je gevoel voor de echte klanten als je zoiets flikt!
Zoals gezegd dan neem je maar eten mee van huis.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:29

purny schreef:
Hetzelfde als dat mensen 2 minuten voor sluiting nog even uitgebreid boodschappen gaan doen...

Ja jammer dan, tot 8 uur open is echt tot 20:00 en niet tot 19:56. :')