Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
assileM schreef:BarryPlopper schreef:Leven is dodelijk
Klopt...![]()
Dus lijkt het me logisch dat je moet genieten van de tijd die je hebt, en dat je het niet moet verzieken door je longen te verkloten..
Ojajoh schreef:BarryPlopper schreef:Leven is dodelijk
kijk, dat is nou eens de beste uitspraak van het hele topic
Nikass schreef:Het is natuurlijk een uitspraak die klopt van geen kant. Het leven is eindig ja, maar niet dodelijk, dat spreekt zichzelf nogal tegen. En een dergelijke opmerking vind ik erg onverschillig ten opzichte van het leven. Een beetje meer respect mag wel. Het is niet omdat het stuk kàn dat het ook móet, zeg maar.
Citaat:Wat zijn de gevolgen?
Het inademen van kwartshoudend stof kan ernstige longaandoeningen veroorzaken;
Diep in de longen kunnen de kwartsstofdeeltjes bindweefselvorming veroorzaken.
Dat wordt longfibrose of ook wel stoflongen (of silicose) genoemd. Het longweefsel kan dan minder zuurstof opnemen en wordt minder elastisch. Dat kan betekenen dat werknemers bij inspanning kortademig en benauwd worden, gaan hoesten en last krijgen van pijn op de borst. De meer stof er is ingeademd, de meer schade er ontstaat en die schade is niet meer te herstellen. De beschadiging van de longen gaat namelijk door ook al is er geen blootstelling meer aan kwartsstof. Het kwarts is dan namelijk nog in de longen aanwezig. Het verraderlijke is dat de meeste mensen er in eerste instantie niet eens zoveel van merken, pas op latere leeftijd krijgt men er pas echt last van.
Kwarts is inmiddels ook opgenomen op de lijst van kankerverwekkende stoffen, blootstelling eraan kan longkanker veroorzaken.
BarryPlopper schreef:wat ik daar mee wil is zeggen is dat iedereen die leeft uiteindelijk zal overlijden, hoe gezond je ook leeft en dat is een feit![]()
Als ik wil genieten van MIJN leven door dingen te doen die ik leuk,lekker en fijn vind mag jij dat respectloos vinden zoveel als je wilt maar daardoor ga ik mijn levensstijl niet veranderen. Ja roken is slecht voor je, maar je moest eens weten hoeveel slechte zooi je wel niet in ademt als je gewoon over straat loopt en wat dacht je van al die straling die er rond zwerft tegenwoordig?
ik heb 11 jaar lang in de bouw gewerkt in in het laatste jaar kregen ineens te horen dat we niet meer met een normale boormachine in het beton mochten boren want dan kwam er kwartsstof vrij.
@mars ik ben geen zij
Riddershow schreef:BarryPlopper schreef:wat ik daar mee wil is zeggen is dat iedereen die leeft uiteindelijk zal overlijden, hoe gezond je ook leeft en dat is een feit![]()
Als ik wil genieten van MIJN leven door dingen te doen die ik leuk,lekker en fijn vind mag jij dat respectloos vinden zoveel als je wilt maar daardoor ga ik mijn levensstijl niet veranderen. Ja roken is slecht voor je, maar je moest eens weten hoeveel slechte zooi je wel niet in ademt als je gewoon over straat loopt en wat dacht je van al die straling die er rond zwerft tegenwoordig?
ik heb 11 jaar lang in de bouw gewerkt in in het laatste jaar kregen ineens te horen dat we niet meer met een normale boormachine in het beton mochten boren want dan kwam er kwartsstof vrij.
@mars ik ben geen zij
Geen enkele fijnstof is gezond om in te ademen.
De wereld is lang niet meer zo gezond als vroeger, maar zeggen dat er ook al fijnstof in de lucht zit, straling aanwezig is en je dus net zo goed een sigaret kunt opsteken slaat natuurlijk als een banketstaaf op een drumstel... (even heel erg gebagatelliseerd)
Mars schreef:Nikass schreef:Trouwens ook een beetje lastig Mars, dat je wil dat mensen een mening hebben, maar er niets van vinden... en op een discussie forum is het vaak de bedoeling om een mening te geven. Wat zou je er anders moeten
Volgens mij is het best wel duidelijk wat ik bedoel
) dus wat is dan je probleem? Nikass schreef:Jouw verslaving gaat op dat moment boven jouw goede manieren om op dat moment je te verontschuldigingen en je sigaret uit te maken.
- al had ik dat natuurlijk nooit durven toegeven toen ik nog rookte!
Nikass schreef:Barryplopper je geeft een duidelijk voorbeeld van je niet kunnen inleven in een ander en je niet respectvol opstellen. Misschien had die "ouwe taart" wel degelijk last van jouw rook (kan ook op 5 mtr hoor)
Jouw verslaving gaat op dat moment boven jouw goede manieren om op dat moment je te verontschuldigingen en je sigaret uit te maken.
Nikass schreef:Ja behalve dat het niet logisch is. We zijn hier toch om een mening te geven? Dat doe ik, op een normale manier (ik scheld niemand verrot ofzo) dus wat is dan je probleem?
en verder zie mijn vorige reactie. Verder heb ik geen probleem hoor, ik heb wel iets anders te doen dan een probleem te hebben met iets dat op een forum geschreven wordt.