de kinderen van mijn man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:33

Ayasha schreef:
Dat is toch zijn zaak kahawa? :? HIJ verdient dat geld toch, niet jij?

Inderdaad, maar het was tegen de onderlinge afspraak die HIJ heeft gemaakt met ONS in. Zonder enig overleg.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 12:34

de ex vind alles eigenlijk wel prima, we hebben een gesprek met haar gehad vlak voor de bruiloft. We zijn toen tot de conclusie gekomen dat we allemaal fouten hebben gemaakt en dat de kinderen een prima voorbeeld hebben gehad van hoe het niet moet, communicatie is er nooit geweest en gevoelens werden geuit door middel van schreeuwen en tieren. '
'
Beide ouders vinden dat het anders moet omdat de manier hoe het altijd is gegaan niet werkt.. er zijn geen concrete afspraken gemaakt tussen de ouders, iets wat denk ik wel nodig was. ex belt nooit met vader als ze vragen heeft omdat vader 'kortaf doet aan de telefoon en ze er dan ook geen zin in heeft'

verder dan dit zijn we niet gekomen.. vader is de dag voor de bruiloft nog met zijn dochters en ex gaan praten maar dat is één grote klaagzang over mij geworden als ik mijn man mag geloven

de woorden 'bezwangeren door een welvarende oudere man' is echt niet van toepassing... welvarend zijn we niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:35

Ayasha schreef:
Dat is toch zijn zaak kahawa? :? HIJ verdient dat geld toch, niet jij?

Inderdaad. Als ik later zo'n kind zou krijgen (wat niet gaat gebeuren want die voed ik toch wel iets anders op geloof ik..) dan staat het financieel onafhankelijker worden los van aan wie ik mijn geld 'doneer', of dat nou m'n vriend is of m'n kind ,dat moet ik weten in zo'n situatie.

En al is zijn vriendin financieel afhankelijk, dat betekent niet dat jij dan ook je handje op mag blijven houden. Misschien doet goed voorbeeld wel goed volgen; niet je handje ophouden maar werken of leren. En ik denk inderdaad niet dat de TS het type golddiger is, dan had ze wel thuis op d'r luie kont gezeten en de hele dag op wehkamp geshopt lijkt me. :+

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:35

Wat zijn de plannen van je man op dit moment? Ziet hij iets in mediation?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:42

wiebke schreef:
We zijn getrouwd in gemeenschap van goederen, mijn man is ZZP'er waardoor er soms ook gewoon geen inkomsten zijn. Mijn stagevergoeding is inderdaad niet veel

Ik heb na dit bericht niet alles meer gelezen maar ik snap werkelijk niet hoe je dit hebt kunnen doen...
je wéét dat er gezeur is over geld en over uitgaven en over het onderhouden van de kinderen... buiten dat: als het bedrijfje van je man over de kop gaat, ga je mee...

:=

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:44

Naar mijn mening is er niet veel gedaan een beetje heen en weer praten en dat was het wel.
Dit heeft niets verandert en dat verbaast mij niet.
Helaas zul je het moeten accepteren en negeren want er zal niet eerder iets veranderen tenzij jou man met de vuist op tafel slaat.
Zoals ik al eerder heb gezegd dit had al veel eerder uitgepraat moeten worden en niet nu pas.
Over dat er dingen moeten veranderen in de toekomst ben ik bang dat de kinderen al gevormd zijn na zoveel jaren en dat dat er niet inzit.
Ga je er niet mee bemoeien en blijf zo veel mogelijk buiten beeld.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 12:45

mediation zie ik hem niet doen... zijn plannen zijn volgens mij beter opletten en doorvragen als ze iets vragen, heb je het echt nodig? Heeft dit prioriteit? Kun je ervoor sparen?

en verder.. probeer ik hem echt meer tijd met zijn dochters te laten doorbrengen, ga nog een keer praten, maak afspraken met je meiden.. maar hier zit niet echt schot in. Ik kan hem niet verplichten om naar zijn kinderen te gaan lijkt mij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:46

Liezel1 schreef:
wiebke schreef:
We zijn getrouwd in gemeenschap van goederen, mijn man is ZZP'er waardoor er soms ook gewoon geen inkomsten zijn. Mijn stagevergoeding is inderdaad niet veel

Ik heb na dit bericht niet alles meer gelezen maar ik snap werkelijk niet hoe je dit hebt kunnen doen...
je wéét dat er gezeur is over geld en over uitgaven en over het onderhouden van de kinderen... buiten dat: als het bedrijfje van je man over de kop gaat, ga je mee...

:=

Wat heeft dat laatste ermee te maken met het gedrag van d'r stiefdochters? Dat is moedwillig een stok zoeken om mee te slaan. Als we daar over gaan kibbelen weet ik een mooie juist in het voordeel van de TS; juist omdat het financieel krap is, wordt het tijd dat de dochters in kwestie eens een keer zelf hun boterhammetje gaan kopen in plaats van bij pappa te vragen voor geld. :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:46

Kahawa schreef:
Wat zijn de plannen van je man op dit moment? Ziet hij iets in mediation?

Ik ben ook wel benieuwd naar wat voor type man hij is.
Hij treedt niet op, hij laat jou telefoongesprekken met zijn dochters voeren want dat vindt hij makkelijker en zelfs zijn ex belt hem niet meer voor overleg want hij ook dan is er geen gesprek mee te voeren.
Het is vrij makkelijk om nu te zeggen dat ik hem lui en gemakzuchtig over vind komen (maar wellicht zie ik het verkeerd)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:47

Ayasha schreef:
liedje89 schreef:
Een weidepaal in de grond zetten of een ander huishoudelijk klusje is toch wel even iets anders dan de relatie met je dochters lijmen lijkt me :roll: . Sommige dingen moet je als volwassenen en vooral als vader toch zelf op pakken ook als je ze moeilijk vind.
Iemand erbij als een onafhankelijke mediator kan natuurlijk, maar je "vertegenwoordiger" sturen en dan ook nog die ene persoon daarvoor kiezen waaraan je kinderen een grafhekel hebben :?

Zou je wel kunnen lezen waar het over gaat voor je gaat reageren op me? Het ging er om dat TS op vraag van haar man met de abbo-provider gebeld heeft ipv dat haar man zelf belde.

Volgens mij heb je dan zelf ook raar gereageerd, de TS heeft namelijk ook weer zelf met de dochter gebeld, volgens mij werd dat bedoeld met doe man moet dingen zelf doen...

Overgens mag je als de 40 ruim gepasseerd bent en verdomme een eigen bedrijf runt ook wel de skills hebben om zelf je telefoon provider te bellen :? . Ik snap niet dat er mensen zijn die dat soort basisvaardigheden niet onder de knie krijgen, er kan altijd iets gebeuren waardoor het nodig is om dingen ook eens zelf te doen. Mijn tante was ook zo'n type wat alles aan der man overliet, gaat prima tot ie er vandoor gaat :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:50

TS heeft gebeld om te praten en haar excuses te maken. Waarom zou haar man dat voor haar moeten doen? :? Lijkt me sterk dat het daar dus over gaat.
De reactie die ik geef op..... ben haar naam even kwijt, ging over het bellen naar de abbo-mevouw/mijnheer.
Mijn man heeft ook een eigen bedrijf en doet dat prima. Maar juist omdat hij zo vaak op de baan is en aan het werken is, komt het gewoon handiger uit als ik de telefoon even neem en bel. In die tijd kan hij papierwerk doen of een opdracht uitvoeren of whatever. Dat ik daar dan toevallig ook nog wat handiger in ben komt alleen maar goed uit. Zo ook met mails overigens. Voor hij met mij was deed ie het ook dus hij zal het vast wel kunnen als het moet, maar dit is gewoon makkelijker. Klaar, daarvoor ben je toch man en vrouw? Om elkaar te helpen? :?
Ik krijg die palen ook heus wel in de grond maar bij hem gaat het sneller. Dus doet hij het voor me als ie tijd heeft.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 11-09-14 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:52

Wat ik dan weer niet goed snap is waarom er in dit topic gedaan wordt alsof het 'misdadig' is dat die man zijn dochters financieel zaken toestopt.

Dat is toch het punt niet? Feit is dat die meiden zich heel onrespectvol gedragen, en de enige die daar iets aan kan doen is de vader. Of hij ze dan een nieuwe jas koopt en wat niet al, is toch zijn zaak? Het zijn hoe dan ook zijn dochters.

Dat het een beetje zuur is om te zien hoe ze nieuwe spullen krijgen, na zo'n rotgedrag, daar kan ik helemaal in komen, maar de kern van het probleem blijft dat de vader gewoon niets onderneemt om de relatie met zijn dochters te herstellen.

Kan jij niet regelen TS dat vb. elke vrijdagavond je stiefdochters langskomen om een film te kijken of te eten, en jij terwijl met vriendinnen ergens heen gaat, of gaan sporten? Hoe zuur het allemaal ook is, ik denk dat zo'n acties wel geapprecieerd zullen worden. En blijkbaar is je man niet erg ondernemend, dus zal je het misschien toch even allemaal zelf moeten orchestreren.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 12:53

mijn man is niet lui of onkundig.. alleen communicatie met zijn dochters en ex is niet optimaal omdat ze dat nooit gedaan hebben

laten we het hoofdstuk 'wat voor lui persoon is dat toch' afsluiten.

Het idee van de dochters iedere week langs laten komen kan ik wel eens proberen.. iedere woensdagavond ben ik de deur uit dus dat zou kunnen. Mits manlief geen middag of nachtdienst draait

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:54

Dus je man vind het zo wel best.
Denkt dat het probleem vanzelf wel weggaat.
Het komt op mij over dat hij heel makkelijk is en sorry wat er niet in zit komt er ook niet uit.
Heel triest voor jou maar zo blijf je met het probleem zitten.
Niet gezegd dat je man lui is maar z'n schouders er onder zetten doet hij dus ook niet.
Dat houd dus in geen dingen voor hem te gaan regelen want dat kan zich ook tegen je keren als het fout gaat.
Laatst bijgewerkt door lady62 op 11-09-14 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:56

dat ts met de tel.provider belt snap ik nog wel.
man werkt en ts zit thuis, dan kan zij dt soort dingen wel regelen.
Echter t verhaal van abbo aanvragen/verlengen rammelt aan alle kanten.
Dan kan toch echt niet zonder medeweten van man/vader gebeurd zijn.
Dit bewijst mij de objectiviteit van het hele verhaal

Mioux

Re: de kinderen van mijn man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:57

@enjoy86 dit kan zeker wel :) Als jij alle gegevens hebt van de persoon, dan kan jij gewoon een abbonnement afsluiten of haar of zijn naam helaas...Enige wat er is is het tekenen,maar een handtekening kan je ook namaken..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:59

Ik kan me voorstellen dat dat toch ergens zal wringen hoor Wiebke, dat jij een soort van family date moet zitten organiseren... Maar langs de andere kant wil je toch écht niet dat dit de spuigaten blijft uitlopen.

En als jij zo hard je best doet en effectief zo'n dingen organiseert, kan je je later helemaal niets verwijten als het toch misloopt.

Laat jezelf zien van je beste kant, en dat je het echt goed meent. Die meiden zullen (hopelijk) ooit wel een keer opgroeien en bijdraaien. Dan hoeven ze niet je nieuwe BFF's te worden, maar het zou toch erg fijn zijn mochten ze jou niet langer zien als een 'bitch die hun vader heeft ingepikt'.

Als het allemaal op niets uitdraait, kan je tenminste trots zijn op jezelf, omdat je jezelf van je beste kant hebt laten zien :)

Misschien ook niet te veel woorden aan vuil maken, gewoon een smsje met: "Hebben jullie zin in een filmavondje? Dan scoren we wat chips en popcorn en drankjes, komen jullie woensdag langs?", en dan zelf de deur uit gaan.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:04

lady62 schreef:
Dus je man vind het zo wel best.
Denkt dat het probleem vanzelf wel weggaat.
Het komt op mij over dat hij heel makkelijk is en sorry wat er niet in zit komt er ook niet uit.
Heel triest voor jou maar zo blijf je met het probleem zitten.
Niet gezegd dat je man lui is maar z'n schouders er onder zetten doet hij dus ook niet.
Dat houd dus in geen dingen voor hem te gaan regelen want dat kan zich ook tegen je keren als het fout gaat.

Hier ben ik het mee eens, door zulk gedrag ga je je hoofd nog eens heel hard stoten.
Daarom hebben jullie in 7 jaar tijd vast ook nog geen ruzie gehad, omdat hij alles wel best vind.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:15

chelle_dora schreef:
Wat heeft dat laatste ermee te maken met het gedrag van d'r stiefdochters? Dat is moedwillig een stok zoeken om mee te slaan. Als we daar over gaan kibbelen weet ik een mooie juist in het voordeel van de TS; juist omdat het financieel krap is, wordt het tijd dat de dochters in kwestie eens een keer zelf hun boterhammetje gaan kopen in plaats van bij pappa te vragen voor geld. :+

Nou.... best veel... Ik heb TS hier meerdere keren zien posten dat ze het niet ruim hebben en dat er niet altijd loon binnenkomt.
In combinatie met gemeenschap van goederen, betekent dit dus dat ook het geld van de TS kan worden gebruikt voor de kind(eren) die niet financieel onafhankelijk zijn. En dat is nu juist een van de issues hier....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:18

wiebke schreef:
Het idee van de dochters iedere week langs laten komen kan ik wel eens proberen.. iedere woensdagavond ben ik de deur uit dus dat zou kunnen. Mits manlief geen middag of nachtdienst draait

Nee, niet jij gaat dat proberen te regelen. Dat soort dingen moet je man dus doen, het zijn potdorie zijn kinderen. Geef die man een schop onder zijn kont en zeg dat je wilt dat hij er iets aan doet!

Dat jij op die avonden weggaat, is alleen maar goed denk ik. Rust in de tent dat is wat er op dit moment nodig is. Van daaruit kun je wel weer zien hoe het in de toekomst gaat lopen.

Jij kan enkel tegen je man zeggen dat je het er niet mee eens bent dat de dochter geld krijgt voor een nieuwe jas. Daar houdt het denk ik ook op. Je kunt en mag de dochter daar niet op aankijken. Die heeft gevraagd en gekregen. Dat je man zich laat "chanteren" is dom en daar maken de dochters dankbaar gebruik van.

Niet alleen de dochters hebben en schop nodig om hun zaakjes beter te regelen. Maar zeker ook je man. Ze zouden haast familie kunnen zijn ;)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:19

Tja, zodra je trouwt in gemeenschap van goederen, is het inkomen van jullie samen.
TS heeft dus recht van spreken wat betreft de financiën.
Zo te lezen gaat het ook om behoorlijke bedragen.
Verder vind ik sommige reacties hier echt onder de gordel. Er wordt keihard geoordeeld over de TS en haar man. En serieus, waarom wordt hier het woord pedofiel gebruikt?
De dochters zijn 20 en 24. Zodra deze in mijn huis zijn, verwacht ik wederzijds respect naar elkaar. Lukt dat niet dan hebben ze er niks te zoeken.
Is geen kwestie van je bemoeien met opvoeding,het zijn gewoon normen en waarden.

Mioux

@liezel1 maar als je trouwt dan weet je dit toch al? Je weet dat er ook mindere tijden kunnen komen, en je trouwt zoals ze zeggen voor goede en slechte tijden,rijke en arme tijden en ziekte en gezondheid.

zulke dingen zou je dan eigenlijk vooraf al moeten bespreken, eerst de rekeningen en extra's/luxe komen erna wel. Als haar man, de vader van de kinderen, al vanaf t begin veel toestopt, zoveel jaar lang, dan weet je hoe en wat... Snap best t verhaald van "ik heb niks gezegd om het niet te laten escaleren, maar ooit is de emmer vol...

Hier was altijd de afspraak: Wil je extra dingen hebben die je niet nodig hebt? Ga dan maar wat klusjes in huis doen, of een baan zoeken voor t weekend of avond. Heb je dingen nodig ? Zoals kleren die echt nodig zijn of dergelijke, dan betalen wij die als ouders.

Misschien is dat toch een optie om te bespreken... Het zou niemand kwaad doen.
Zo leren hun verantwoording en omgaan met geld, en jullie houden wat over.

dromertje2

Daarmee dat ts ook recht van spreken heeft omdat ook haar geld gebruikt kan worden om onnodige dingen te kopen voor zijn verwende dochters.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:21

TS kan niet bepalen wat de vader voor zijn kinderen koopt, TS kan wel zeggen het is ook mijn geld, ik wil eerst de rekeningen en onze benodigdheden betalen, dan zien we wel verder. Dat is wel ietsje een verschil :) WAT hij koopt voor zijn dochters kan zij niks over zeggen, dat zij EERST wil dat de rekeningen en hun eigen benodigdheden betaal worden kan wel.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:25

Sakkia, dat klopt, maar het zit er duidelijk niet aan te komen dat manlief het zelf regelt. En soms kan het dan handig zijn dat je je vrouwelijk organiseertalent daarvoor aanspreekt ;) TS is getrouwd, de hele situatie is een probleem van hen beiden (niet alleen van de vader), dus kan ze hem ook even aanzetten om het op te lossen.