Je vraagt je wel eens af...

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Re: Je vraagt je wel eens af...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:32

:')

Daar komen we vanzelf wel achter. Tot die tijd lekker genieten!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:47

Ik ben óók niet zo ongeduldig, al helemaal niet omdat ik niet geloof dat er wat na de dood is.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:47

Kuggur schreef:
Ik ben óók niet zo ongeduldig, al helemaal niet omdat ik niet geloof dat er wat na de dood is.

Terwijl juist voor jou die werkende vulkaan niet zo moeilijk te vinden moet zijn...

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:59

oomens schreef:
Kuggur schreef:

Terwijl juist voor jou die werkende vulkaan niet zo moeilijk te vinden moet zijn...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 23:28

oomens schreef:
Kuggur schreef:

Het ziet er prachtig uit, maar geen zorgen, het verlangen om erin te springen wekt het niet bij me op...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 23:34

Weet ook niet of de maatschappij iemand mist die psygisch genoeg is om in een vulkaan te springen :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 23:35

Poiuytrewq schreef:
Weet ook niet of de maatschappij iemand mist die psygisch genoeg is om in een vulkaan te springen :')

Ehm, ik hoop toch hartelijk dat het niet meer over mij gaat... _O-

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 23:52

Welke filosoof was dat ook al weer? Tja, toch jammer dat ie het resultaat niet meer bekend kon maken _O-

Jij woont in IJsland, Kuggur? Gaaf! Moet wel erg mooi zijn, ook daar bij die vulkaan! Alleen ben je nooit bang dat hij op de een of andere manier uitbarst als jij het even niet kan gebruiken? (Als je bijv. op plaatsen zoals in bed of op de wc bent O:)). Ik zou zo scheiterig als een kip zijn _O- Maar nog steeds wel heel leuk :))

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 23:55

Thasja schreef:
Jij woont in IJsland, Kuggur? Gaaf! Moet wel erg mooi zijn, ook daar bij die vulkaan! Alleen ben je nooit bang dat hij op de een of andere manier uitbarst als jij het even niet kan gebruiken? (Als je bijv. op plaatsen zoals in bed of op de wc bent O:))

HAHAHAHAHA, je maakt m´n avond! "Als het je even niet kan gebruiken" _O-

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 23:55

Kuggur schreef:
Poiuytrewq schreef:

Ehm, ik hoop toch hartelijk dat het niet meer over mij gaat... _O-

Oh nee zeker niet! Over die mafketel die er wel in sprong :')

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 00:01

Kuggur schreef:
Thasja schreef:
Jij woont in IJsland, Kuggur? Gaaf! Moet wel erg mooi zijn, ook daar bij die vulkaan! Alleen ben je nooit bang dat hij op de een of andere manier uitbarst als jij het even niet kan gebruiken? (Als je bijv. op plaatsen zoals in bed of op de wc bent O:))

HAHAHAHAHA, je maakt m´n avond! "Als het je even niet kan gebruiken" _O-

Tja, ik denk dat het toch wat vervelender is als je (even straight to the point O:)) aan het poepen bent, dan wanneer je het ziet op het nieuws of weet ik veel hoe te horen krijgt en met minstens een broek aan kan vluchten :')

God, nu zit ik me echt af te vragen.. Wat nou als dat bij Pompeii gebeurd zou zijn? Had je een soort standbeeld van iemand die aan het poepen was _O-

Awkward :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 00:14

Ik moet je toch teleurstellen, er woont hier niemand zó dicht bij het gebied waar nu een eruptie bezig is, dat er mensen zijn die zich zorgen moeten maken of ze tijdig kunnen afknijpen....

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 00:38

Kuggur schreef:
Ik moet je toch teleurstellen, er woont hier niemand zó dicht bij het gebied waar nu een eruptie bezig is, dat er mensen zijn die zich zorgen moeten maken of ze tijdig kunnen afknijpen....

Scheelt alleen maar weer :Y) Ook een stuk ontspannender, if you understand what I mean :')

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:12

als je in een auto zit die rijd met de snelheid van het licht, wat gebeurt er als je de koplampen aan zet??

als iemand in een gat valt naar de andere kant van de wereld, komt ie dan met z'n voeten of met z'n hoofd als eerst naar boven/buiten
Laatst bijgewerkt door elle108030 op 20-09-14 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:18

Thasja schreef:
God, nu zit ik me echt af te vragen.. Wat nou als dat bij Pompeii gebeurd zou zijn? Had je een soort standbeeld van iemand die aan het poepen was _O-

Awkward :')

helaas moet ik nu toch echt even ingrijpen in je overweldigende fantasie hahaha.. zo snel ging men daar nu ook weer niet weg.. men kon alleen niet meer vluchten..

die poepende man, was iemand die geknield zat (vroeger en nu nog in bijvoorbeeld azië is het lichaam nog soepel genoeg (vanwege niet bank/pc hangen) om met hun kont bijna tegen hun hielen 'ontspannen' te zitten op hun hurken.. het beeld in kwestie is iemand diezelf tegen het verzengde as wilde beschermen (hoofd is ook 'beschermd' volgens mij)..

je vond daar ook hele families bijeen, sommigen kozen om te 'slapen' en anderen wilden 18+ end het leven uit.. men was zich bewust van wat er zou gebeuren en 'koos' hoe men zijn laatste momenten wilde doorbrengen..

er is volgens mij een tijdje terug een goede docu film over gemaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 20:48

elle108030 schreef:
als je in een auto zit die rijd met de snelheid van het licht, wat gebeurt er als je de koplampen aan zet??

als iemand in een gat valt naar de andere kant van de wereld, komt ie dan met z'n voeten of met z'n hoofd als eerst naar boven/buiten

Volgens ons begrip van de natuurwetten kan iets met massa niet precies met de snelheid van het licht gaan.

Maar in ieder geval als je bijna met de snelheid van het licht gaat dan gaat in je eigen perspectief je koplampen met nog steeds de lichtsnelheid vooruit.

Alleen als je met rode lampen zou gaan rijden, zouden mensen voor je dit als blauw (en waarschijnlijk zelfs als UV) zien omdat de golflengte van het licht verandert. De hoek verandert ook, in plaats van heel breed wordt het licht heel smal gefocust. Als je een horloge op zak hebt, dan zou die langzamer tikken dan iemand die 'stilstaat'. Als je meer wil weten zoek dan op de speciale relativiteitstheorie. :)

EDIT: Wat betreft je tweede vraag, door wrijving met de lucht kom je er aan de andere kant niet meer uit. Als je dat wel zou doen zou het met je voeten zijn. Het binnenste van de aarde is trouwens heet genoeg om je lekker te roosteren terwijl je erdoorheen valt.

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:05

Anoniem schreef:
elle108030 schreef:

Volgens ons begrip van de natuurwetten kan iets met massa niet precies met de snelheid van het licht gaan.

Maar in ieder geval als je bijna met de snelheid van het licht gaat dan gaat in je eigen perspectief je koplampen met nog steeds de lichtsnelheid vooruit.

Alleen als je met rode lampen zou gaan rijden, zouden mensen voor je dit als blauw (en waarschijnlijk zelfs als UV) zien omdat de golflengte van het licht verandert. De hoek verandert ook, in plaats van heel breed wordt het licht heel smal gefocust. Als je een horloge op zak hebt, dan zou die langzamer tikken dan iemand die 'stilstaat'. Als je meer wil weten zoek dan op de speciale relativiteitstheorie. :)

EDIT: Wat betreft je tweede vraag, door wrijving met de lucht kom je er aan de andere kant niet meer uit. Als je dat wel zou doen zou het met je voeten zijn. Het binnenste van de aarde is trouwens heet genoeg om je lekker te roosteren terwijl je erdoorheen valt.

ik weet ook wel dat je een beetje geroosterd word als door het midden van de aarde gaat, zo blond ben ik nou ook weer niet. :')

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:54

Volgensmij zou je het licht wat de koplampen uitstraalt sowieso niet kunnen zien als je bijv. naar de auto kijkt, omdat de auto je eerder voorbij is dan het licht je heeft kunnen bereiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:14

Nee, zie mijn vorige antwoord.

Het idee achter de speciale relativiteitstheorie is dat de lichtsnelheid gelijk blijft, ongeacht je eigen snelheid. Dit kan alleen doordat de golflengte van het licht anders is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:23

Hoe waren vrouwen vroeger ongesteld? Steen erin of? :=

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:24

takkie_muis schreef:

Met een hele hoop doeken erbij :P

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:24

takkie_muis schreef:

_O- _O-

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:58

takkie_muis schreef:

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 20:13

antje_vip schreef:
Ik vraag mij af hoe al die foto's van mishandelde dieren in labs de wereld in komen, daar worden toch geen foto's van gemaakt en naar buiten gebracht door die mensen zelf? Waarom wordt dit gedaan?

Heeft iemand hier een idee van :o

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:43

antje_vip schreef:
antje_vip schreef:
Ik vraag mij af hoe al die foto's van mishandelde dieren in labs de wereld in komen, daar worden toch geen foto's van gemaakt en naar buiten gebracht door die mensen zelf? Waarom wordt dit gedaan?

Heeft iemand hier een idee van :o

illegale opnames en vaak nog oude ook die dan jaren later bij een ander akkefietje gewoon gerecycled worden.. zelfs artikelen worden soms gerecycled..

overigens zijn het vaak geen labdieren.. maar vleesindustrie of wol industrie foto's

met name peta heeft er de laatste jaren een behoorlijk handje van om oude feiten boven water te halen en deze als nieuw te verkopen zonder nieuw onderzoek, halve verhalen te gebruiken, of 1 bedrijf te vinden en het doen voorkomen alsof het 'normaal en doorsnee is'. vaak als je even nadenkt betreft het een exces en soms betrap je ook foto's die worden hergebruikt..

jammer, want zo neemt de betrouwbaarheid van een artikel af en wordt het niet meer geloofd als ze eens echt iets aan de kaak stellen.