Daar komen we vanzelf wel achter. Tot die tijd lekker genieten!
Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
oomens schreef:Kuggur schreef:Ik ben óók niet zo ongeduldig, al helemaal niet omdat ik niet geloof dat er wat na de dood is.
Terwijl juist voor jou die werkende vulkaan niet zo moeilijk te vinden moet zijn...
Thasja schreef:Jij woont in IJsland, Kuggur? Gaaf! Moet wel erg mooi zijn, ook daar bij die vulkaan! Alleen ben je nooit bang dat hij op de een of andere manier uitbarst als jij het even niet kan gebruiken? (Als je bijv. op plaatsen zoals in bed of op de wc bent)
Kuggur schreef:Thasja schreef:Jij woont in IJsland, Kuggur? Gaaf! Moet wel erg mooi zijn, ook daar bij die vulkaan! Alleen ben je nooit bang dat hij op de een of andere manier uitbarst als jij het even niet kan gebruiken? (Als je bijv. op plaatsen zoals in bed of op de wc bent)
HAHAHAHAHA, je maakt m´n avond! "Als het je even niet kan gebruiken"
Thasja schreef:God, nu zit ik me echt af te vragen.. Wat nou als dat bij Pompeii gebeurd zou zijn? Had je een soort standbeeld van iemand die aan het poepen was
Awkward
elle108030 schreef:als je in een auto zit die rijd met de snelheid van het licht, wat gebeurt er als je de koplampen aan zet??
als iemand in een gat valt naar de andere kant van de wereld, komt ie dan met z'n voeten of met z'n hoofd als eerst naar boven/buiten
Anoniem schreef:elle108030 schreef:als je in een auto zit die rijd met de snelheid van het licht, wat gebeurt er als je de koplampen aan zet??
als iemand in een gat valt naar de andere kant van de wereld, komt ie dan met z'n voeten of met z'n hoofd als eerst naar boven/buiten
Volgens ons begrip van de natuurwetten kan iets met massa niet precies met de snelheid van het licht gaan.
Maar in ieder geval als je bijna met de snelheid van het licht gaat dan gaat in je eigen perspectief je koplampen met nog steeds de lichtsnelheid vooruit.
Alleen als je met rode lampen zou gaan rijden, zouden mensen voor je dit als blauw (en waarschijnlijk zelfs als UV) zien omdat de golflengte van het licht verandert. De hoek verandert ook, in plaats van heel breed wordt het licht heel smal gefocust. Als je een horloge op zak hebt, dan zou die langzamer tikken dan iemand die 'stilstaat'. Als je meer wil weten zoek dan op de speciale relativiteitstheorie.
EDIT: Wat betreft je tweede vraag, door wrijving met de lucht kom je er aan de andere kant niet meer uit. Als je dat wel zou doen zou het met je voeten zijn. Het binnenste van de aarde is trouwens heet genoeg om je lekker te roosteren terwijl je erdoorheen valt.
antje_vip schreef:antje_vip schreef:Ik vraag mij af hoe al die foto's van mishandelde dieren in labs de wereld in komen, daar worden toch geen foto's van gemaakt en naar buiten gebracht door die mensen zelf? Waarom wordt dit gedaan?
Heeft iemand hier een idee van