Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:08

Foaly schreef:
_lies_ schreef:
En wat voor zinnigs draagt het bij aan het topic dat een man even gaat vertellen hoe de clitoris werkt?

Wat voor zinnigs draagt deze discussie überhaupt bij aan het topic? Sorry HC, maar ik heb op je geTeMd.

Verontschuldig je liever bij de modale vrouw voor wie het op die manier nooit leuk wordt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:10

Pantykous schreef:
Voor wat betreft de kinderen, dat kun je ze idd gewoon leren dat ze moeten kloppen. En anders is er toch nog geen man overboord?

Inderdaad.
Gewoon een kwestie van opvoeden.
Verder is het VELE malen beter dat ze zien dat hun ouders van elkaar houden dan naar het journaal kijken.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:11

Maar als de sfeer van een topic verziekt wordt door een discussie waar weinig mensen op zit te wachten, waarom moet je die dan toch voeren HC?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:11

Huertecilla schreef:
Pantykous schreef:
Voor wat betreft de kinderen, dat kun je ze idd gewoon leren dat ze moeten kloppen. En anders is er toch nog geen man overboord?

Inderdaad.
Verder is het VELE malen beter dat ze zien dat hun ouders van elkaar houden dan naar het journaal kijken.

Zeg je nou dat de kinderen maar beter kunnen zien hoe pappie en mammie het doen?
Arme kinderen, meteen getraumatiseerd.

Poiuytrewq

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:12

Ik weet niet of ik moet lachen of huilen haha

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:13

Huertecilla schreef:
Marije_jiplover schreef:
HC heeft wel een punt dat wanneer de beide partners een verschil in behoefte hebben gekregen, er een spanningsveld ontstaat.

Dit geldt overigens niet voor seks alleen. Als je in het begin van je relatie 3 gangenmenu's op tafel zet en van lieverlee steeds vaker de afhaalchinees, terwijl de ander het liefst nog steeds de zelfgemaakte 3gangenmenu's wil eten/maken, heb je ook een spanningsveld.
Als je eerst elk weekend ging stappen en van lieverlee wil 1 partner steeds vaker op de bank voor de buis hangen, óók.

Uiteraard is er meer in een relatie dan seks alleen. En als béide partners tevreden zijn met 1x per maand of minder? Perfect toch! Maar als de 1 elke dag wil en de ander 1x per jaar, tja, danis er wel een issue...

En dat wil je als liefhebbend stel niet lijkt míj.
Zoals ík liefde zie, ben je vóór elkaar.

Hier op dit onderwerp merken verschillende dames op dat zij geen trek hebben en hun man wel. Ik lees nauwelijks wat ze daaraan doen.
Het lijkt alsof ze zich wel bewust zijn van frustratie bij hun lief en dat zo laten.
Dat bevreemt mij.
Wat mij nóg meer bevreemt is de opmerking dat die man maar de benen moet nemen dan.
Ik kan me al helemaal voorstellen wat voor onderwerp er ontstaat wanneer hij dat zou doen :roll:

Er wordt hier niet gevraagd naar wat de dames daar aan doen, dat is namelijk niet de insteek van dit topic. Dat jij dan aanneemt dat ze er niks aan doen, dat is geheel jouw gebrek.
Ik maakte de opmerking over de benen nemen, je mag me gerust rechtstreeks aanspreken hoor, ik bijt niet. Wat vind je zo vreemd aan die opmerking? Op het moment dat jouw partner niet voldoet voor jou, dan heb je toch gewoon het recht om een einde aan de relatie te maken? Je bespreekt het eerst, kom je er samen niet uit, dan is er dus geen samen meer mogelijk. Zo ingewikkeld is het niet hoor.
Ik spreek dus uit ervaring. Hier een man die zwaaaar tekort komt. Ik werk er gruwelijk hard aan (emdr therapie is wel enige moeite doen), maar ondertussen blijft het probleem bestaan. Ik kan het psychisch niet aan dat hij vreemd zou gaan, geheel mijn gebrek. De deur staat open, als hij het niet meer aan kan of niet meer wil, is hij vrij om te gaan. Ik zou het vreselijk vinden want hij is de liefde van mijn leven, maar ik zou het ook accepteren. Maar het is zijn keus om dat niet te doen, om zijn tekort te accepteren en niet vreemd te gaan, want hij vind een toekomst met mij belangrijker. Geheel zijn keus dus. Maar ik geloof dat deze situatie in jouw ogen niet mogelijk is?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:14

Ben bij mijn ouders ook wel eens (meer dan eens :+ ) naar binnen gestapt per ongeluk. Tegenwoordig weet ik wel beter. Mijn ouders zijn overigens midden 50 en doen 'het' ook nog regelmatig meen ik.

Ook mijn opa en oma hadden nog seks, toen mijn opa aan zijn prostaat moest worden geopereerd op zijn 76e ging dat niet meer. :n

Zwerte, dat is inderdaad iets wat je samen moet zien te overbruggen. Of niet. Voor jou iig :(:) want zulke therapie is niet niks.

En als je kinderen per ongeluk eens naar binnen wandelen zijn ze niet direct getraumatiseerd hoor. :n

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:17

Slina schreef:
Zeg je nou dat de kinderen maar beter kunnen zien hoe pappie en mammie het doen?
Arme kinderen, meteen getraumatiseerd.

Dat begrijp ik niet.
Waarom zou een kind getraumatiseerd raken indien de ouders normaal reageren?
Een eventueel trauma ontstaat hooguit door een hysterische reactie van de ouders.

Wás sex maar normaler, dan was er ook niet zo´n onbenul over hoe alles eigenlijk werkt en dat/hoe je er plezier van kan hebben.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:18

Nou, toen ik als 8-jarig meisje de kamer instapte, kreeg ik de hele dag dat beeld niet uit m'n hoofd :+

Is het je werk HC, om overal tegenin te gaan? Wil je bewijzen dat je alles weet? Of heb je verder gewoon niks te doen en is Bokt je enige tijdverdrijf? Je verveelt me.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:18

Waarom wordt seks altijd zo weggestopt en mogen kinderen eigenlijk niet weten dat hun ouders het doen?

Het is heel normaal om lief te hebben, (bijna) elk kind ontstaat uit deze daad.
Je hoeft ze er niet naast te zetten, maar als ze per ongeluk binnenkomen, tja, dat kan gebeuren.

Heb geen eigen kinderen, maar de kinderen van mijn man weten best dat wij van elkaar houden. Ja, we zijn ook weleens plots gestopt omdat er een deur open ging. Vragen over dit onderwerp altijd serieus beantwoord en niet afgedaan als 'volwassenenonderwerp' oid.
Seks is lekker en dat mogen kinderen ook best leren van hun ouders, naar mijn mening.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:19

Huertecilla schreef:
Pantykous schreef:

Inderdaad.

Oooh maar ik hoef niet te zien wat mijn ouders allemaal samen deden! Sterker nog, sommige dingen wil ik niet eens zien van mijn ouders! En toch weet ik voor 100% van elkaar hielden!

Ik ben blij dat ik gewoon met ze journaal keek :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:21

Maar goed, tijd voor de avondklussen op de boerderij. Ga de hengst met zijn vier merries en exotische muilezel-vriendin van het land roepen.

Veel succes met het onder dames met elkaar bepalen hoe het ís.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:23

Ik geef HC ergens wel gelijk hoor. Ik heb dat namelijk wel degelijk besproken in de periodes dat ik gewoon van top tot teen onder de psoriassis zat en gewoon maanden lang niks aan mijn lijf kon hebben.
Ik heb mijn man die vrijbrief gegeven.
Volgens mij heeft hij daar tot op heden nooit de behoefte toe gevoeld om iets mee te doen, maar goed we hebben ook afgesproken dat ik dat niet hoef te weten, so who knows.

Wat betreft kinderen (die we helaas niet hebben) is het volgens mij allemaal geen drama als je maar niet hysterisch gaat reageren als ze een keer per ongeluk binnen lopen.

En de dames met een partner die niet zo getalenteerd is. Ik zeg "beleren" die hap.
Niks subtiel, gewoon zeggen wat de bedoeling is. En dan kun je vanzelf fijnere hulpen gaan geven in de loop der tijd :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:26

CrazyCat schreef:
En de dames met een partner die niet zo getalenteerd is. Ik zeg "beleren" die hap.
Niks subtiel, gewoon zeggen wat de bedoeling is. En dan kun je vanzelf fijnere hulpen gaan geven in de loop der tijd

:')
Ook een manier om het te verwoorden.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:28

Slina schreef:
CrazyCat schreef:
Niks subtiel, gewoon zeggen wat de bedoeling is. En dan kun je vanzelf fijnere hulpen gaan geven in de loop der tijd

:')
Ook een manier om het te verwoorden.

Ik dacht laat ik het enigsinds paardgerelateerd houden :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:29

:j

Je moet elkaar wel een beetje helpen, en mijn ervaring is dat vrouwen vaak niet goed aan durven of kunnen geven wat ze lekker vinden.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:31

Ik zal het tegen m'n vriend zeggen: schat, die hulpen van je, die mogen wel wat verfijnder.
Dan krijg ik me toch een verbaasde blik denk ik :')

Zeggen ze niet dat 40-jarigen het meest tevreden zijn over de kwaliteit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:55

Iemand een slofteugeltje en een onderlegtrensje nodig? :')

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:55

Ik geef wel altijd aan wat hij niet moet doen, dan zoekt tie zelf weer verder wat ik wel fijn vind :P

Enne wat betreft kinderen, ja die kunnen wel is binnenlopen, dus ja dan lig je even stil :')
Maar ik heb mn ouders vroeger ook wel eens betrapt, maar echt geen trauma aan over gehouden, wel zit het flink in mn geheugen geprent :P
Sex is iets heel normaals inderdaad :j vind niet dat daar zo moeilijk om gedaan moet worden.
Iedereen heeft zn eigen ding ermee, de een heeft een hoog libido en de ander een laag...
en dat kan wel een issue worden in een realtie, maar dan kom je elkaar tegemoet lijkt mij ;)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:56

Je vergeet een zweepje, Joolien :')

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:58

En sporen :p

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:00

Slina schreef:
Ik zal het tegen m'n vriend zeggen: schat, die hulpen van je, die mogen wel wat verfijnder.
Dan krijg ik me toch een verbaasde blik denk ik :')

Zeggen ze niet dat 40-jarigen het meest tevreden zijn over de kwaliteit?

Zal het je over 10 jaar laten weten. Als het nog beter wordt ben ik nog gelukkiger!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:01

Joolien, over wat je het ook hebt, het maakt niet uit, maar ik raak altijd geïntrigeerd en geboeid door jouw topics _O- Ze moeten je nog maar eens een bokt-boeiende-topic-award geven :D

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:02

Murosch schreef:
Vinden de mensen met kids het geen heel naar idee dat je kind een paar meter verderop ligt te slapen en, nog erger, ieder moment binnen kan stappen? Als ik daar asn denk, hoeft het van mij al niet meer.

We hebben een oud huis, dus alle deuren kraken en piepen. Dus als de kinderen slapen gaan alle deuren dicht :D

Idd, mijn ervaring is ook dat je wel moet werken aan de 'fijne hulpen', daar heb je op lange termijn veel meer aan, dan naar het plafond blijven staren en denken "wat doe ik hier" 8-)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:04

Bhriseis schreef:
Joolien, over wat je het ook hebt, het maakt niet uit, maar ik raak altijd geïntrigeerd en geboeid door jouw topics _O- Ze moeten je nog maar eens een bokt-boeiende-topic-award geven :D

Eens :D