Groot gelijk.Maar van mij krijg je het niet
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Groot gelijk.
sallandval schreef:M_D_H schreef:En ga ook geen onzin lopen verkondigen dat mensen die de regels wel volgen en wel graag een leefbare veilige situatie hebben, niet zelf meer nadenken en dogmatisch zijn...
Want misschien, heel misschien kiezen ze juist voor het volgen van de regels omdat ze daar over nagedacht hebben...
Eigen rechter spelen is nooit de manier geweest om dingen op te lossen of aan de kaart te stellen...
Een eigen rechter speel je al als je eigen handig zonder grondige reden besluit de regels te breken.
Je gebruikt drogredenatie om mijn mening belachelijk te maken, dat is niet erg aardig en zeker niet eerlijk. Je zegt bovendien zelf ergens 'die regels zijn er niet voor niets' wat impliceert dat je niet altijd precies weet waarom die specifieke regels er zijn (en er dus niet over na hebt gedacht maar ze blind volgt). én je zegt dat je de regels volgt omdat je dat met de paplepel is ingegoten (en ze móet volgen van thuis). Dat verzin ik allemaal niet, dat vertel je zelf.
De regels zijn er in dit geval inderdaad niet voor niets; maar ze zijn er niet ten bate van de mensen maar ten bate van een commerciele organisatie. Vertrouwen op autoriteiten zoals grote organisaties en overheden is prima, maar oprecht geloven dat alle regels gebaseerd zijn op eerlijkheid is gewoon naief. Een beetje scepsis en het zelf zo nu en dan afwegen van kosten en baten is heel gezond.
ZeSteigert schreef:Met het loon van een 16-jarige voel ik me niet bepaald rijk nee. Wat iemand over mij denkt die ik niet ken kan me geen moer schelen. Ook niet wat iemand over me denkt als ik die persoon wel ken. Als ik daarmee 40% korting kan krijgen. Hallo 40%! Dat is veel hoor. Dan zie je mij maar arm, ik vraag het wel aan de volgende. Zie mij maar arm!
goeie haha.
ik werk in het OV als controleur
meestal gaan we uit van de eerlijkheid van de reiziger, maar hou er wel rekening mee dat als de persoon met de OV chipkaart niet is ingecheckt er een kaartje wordt geschreven voor bijde personen! Maar dat is natuurlijk risico van het vak. rox_en_wilvy schreef:Totdat we gaan vragen hoe die persoon heet waarmee je reistik werk in het OV als controleur
meestal gaan we uit van de eerlijkheid van de reiziger, maar hou er wel rekening mee dat als de persoon met de OV chipkaart niet is ingecheckt er een kaartje wordt geschreven voor bijde personen! Maar dat is natuurlijk risico van het vak.
Zoolgangster schreef:rox_en_wilvy schreef:Totdat we gaan vragen hoe die persoon heet waarmee je reistik werk in het OV als controleur
meestal gaan we uit van de eerlijkheid van de reiziger, maar hou er wel rekening mee dat als de persoon met de OV chipkaart niet is ingecheckt er een kaartje wordt geschreven voor bijde personen! Maar dat is natuurlijk risico van het vak.
Dus als je iemand laat " meereizen" krijg je zelf ook een boete?
M_D_H schreef:Niet helemaal. Je moet binnen 6 jaar je opleiding gehaald hebben en zelfs dan wordt er gekeken of het een gift wordt of niet. Je ovkaart valt namelijk onder de prestatiebeurs.
Dit wil zeggen dat er regels aan verbonden zijn.
Op dit moment heb ik (volgens mij) 2000 euro schuld aan mijn ovkaart.