Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nanno_123

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:35

Gaaf Capriootje! veel geluk in je woning!

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:37

Je kunt je keuken ook verven met (Annie Sloan) krijtverf. Erg leuk!! Heb ik vandaag ook gedaan! :D
Plaats denk ik nog wel foto's, het is heel erg opgeknapt vind ik. :)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:39

Leuk Pansy, spammen die handel :D

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:54

Yay hypotheekgesprek ging goed, kunnen veel meer lenen dan we hadden verwacht! *\o/*
Alleen jammer dat we niks meer van de makelaar hebben gehoord, we wilden eigenlijk vanmiddag naar een huis gaan kijken. Achteraan gebeld maar geen gehoor gekregen. Balen!

LileNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:31

Leuk topic. Ideeën op doen. Ohh leuk Happinez! Voor mij nog even niet van toepassing zo'n grote keuken. En Capriootje... lekker geslapen?

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:41

Op kamers is echt leuk :) Ik woon nu bijna een jaar op kamers en het bevalt me prima :) Ik heb dan wel mazzel dat ik veel contact heb met mijn huisgenoten en dat we eigenlijk elke avond wel samen eten. We wonen met z'n 6en en er is altijd wel 1 iemand die mee eet, zodat je eigenlijk nooit alleen eet. :) Kost ook minder geld als je met meerdere mensen eet! :P

LileNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:33

Gezellig. En slim inkopen doen scheelt ook een boel ;)

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:39

Ja precies, dingen die je veel nodig hebt aankopen als ze in de aanbieding zijn :) Wij kopen heel veel dingen in de aanbieding, scheelt echt een hoop geld :)
Bv. toiletpapier (gaat hard met z'n 6en xd) was laatst 1+1 gratis waardoor je dan 64 rollen voor 10 euro had.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:07

Jodie_ schreef:
Yay hypotheekgesprek ging goed, kunnen veel meer lenen dan we hadden verwacht! *\o/*
Alleen jammer dat we niks meer van de makelaar hebben gehoord, we wilden eigenlijk vanmiddag naar een huis gaan kijken. Achteraan gebeld maar geen gehoor gekregen. Balen!

Goed nieuws ! balen van de makelaar, maar ach er zijn nog meer dagen toch om te gaan kijken ? :D

Ik heb een keuken gekocht, nu staat er een hoop werk voor de deur :')
Ontvetten, olie eruit krijgen, primer erop en aflakken... o ja en plaatsen moet ook nog :Y)
Vanmiddag een kleur uit gekozen, hij word heel diep blauw/grijs van kleur.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 01:27

Ja zeker nog genoeg dagen om te kijken, maar wat mij betreft kan het allemaal niet snel genoeg gaan! Zeker omdat er nog 3 gegadigden zijn voor dit huis, maar inmiddels heeft mijn vriend al via zijn neef contact met de eigenaar van het huis. Wel erg slordig van de makelaar dat we niks meer hebben gehoord, was de eigenaar ook niet al te blij mee!

Ben erg benieuwd naar de kleur Happinez, klinkt mooi! Heb je een foto van de kleur?

Ik ben trouwens mega verslaafd aan Pinterest, en nu ook zeker om inspiratie op te doen voor een toekomstig huis en alvast na te denken over de inrichting en decoratie. Lekker op de zaken vooruitlopen maar dromen mag :D Staan zoveel geweldige dingen op!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:15

Oh Jodie, dat doe ik ook! pinterest is heel leuk..
heb al helemaal een plaatje in mijn hoofd hoe de sfeer en de kleuren moeten worden van ons huisje.. eerst maar een huisje he haha. ik kan dus ook niet wachten!

We wachten nog steeds op bericht van die flat op 8 hoog.. De eerste tien zouden binnen 5 werkdagen wat horen, de sluitingsdag was woensdag dus we wachten nog (niet geduldig) af.
Ook nog gereageerd op een sociale huurwoning, daar staan we nu op plek 10 maar mag nog gereageerd worden tot vrijdag.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:17

Haha ik had ook zoveel leuke ideeën, maarja het houdt op als je maar een kamer van 8,5m2 hebt :o

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:00

sfeer en kleuren kan je overal in meenemen toch? zelfs in een wc wat mij betreft!
maar kan me voorstellen dat je misschien wat minder moeite doet voor een kamer dan voor een gehele woning of niet?

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:02

Ik heb behang enzo gewoon wit, anders lijkt het nog kleiner :) Bed is ook wit, met zwarte lades. Zwart bureau, witte kast en nog een houtkleurig kastje voor kleding enzo. Aan mijn kamer vast zit nog een klein zitbad + wastafel wat alleen voor mij is :) Verder deel ik dan een huis met 5 anderen.
Heb wel veel moeite gedaan voor deze kamer, weet niet of we hier foto's mogen plaatsen? kan wel effe foto plaatsen anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:05

Ja ga je gang!

Ik ben nog steeds aan het verven , niet bepaald veel geld dus af en toe even wat verven :P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:14

Ik wil me ook graag tussen alle aanstaande-op-zichzelf-woners melden, ik heb vanmiddag een jongerenwoning toegewezen gekregen waar ik al 2 weken op zat te azen :):) klein maar fijn, bovenwoning van 30m2 met een balkonnetje.

Morgen krijg ik bericht of ik dan meteen, of dinsdag kan bezichtigen. Maar ik ken de indeling van het huisje al, want mn oude buurjongen woont in hetzelfde rijtje :)) dus ik denk zo maar dat ik per 4-8 in mn nieuwe huisje zit!

En dan komende maand nadenken over de inrichting, pinterest ook maar eens bezoeken :j heb zo veel ideeën!

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:23

Foto's staan in link aangezien ik niet weet hoe groot ze zijn :o
Tevens komen bijna al mijn meubels van de ikea xD Ikea zit hier bij mij om de hoek, dus wel zo handig :)
Aanschouw mijn 8,5m2 aan kamer en 2m2 aan badkamer ^^

http://i61.tinypic.com/2j47x43.jpg
http://i61.tinypic.com/v4712o.jpg
http://i61.tinypic.com/bfrzmw.jpg
http://i60.tinypic.com/1zxv3v9.jpg (linkerkant van het kastje is mijn deur naar de gang)
http://i59.tinypic.com/2eby2rb.jpg (mijn oh zo kleine, maar fijne badkamer, huisbaas heeft het geverfd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:25

Oh wow! , Soloro is best nice!

Tof Tammy :D

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:20

Leuk Soloro, ook lekker je eigen badkamer.. lijkt me wel fijn als je op kamers woont!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:01

Ik meld me ook. Vriend en ik zijn op zoek naar een appartement. Morgenavond gaan we kijken bij eentje uit de particuliere sector, maar waarschijnlijk is deze toch wel wat te duur, zeker nu we bij de sociale huur ook aardig hoog uitkomen telkens. Vrijdag gaan we dan kijken bij één van sociale huur, hier staan we op plaats 5.
We wonen nu beiden op kamers, in hetzelfde studentenhuis, dus het samenwonen zal niet heel erg nieuw zijn. Maar meer ruimte en gewoon lekker alles voor jezelf is wel fijn. Al zal ik het hebben van huisgenootjes ook wel missen af en toe denk ik.

Leuke ingericht soloro!

En super leuk Tammy! 30m2 is nog best lekker, zeker met balkon :)

@ Nanno_123: spannend is dat hè! Wij hebben inderdaad een beetje hetzelfde. Nu staan we dan op plek 5, maarja er hoeft er maar 1 te zijn voor ons die hem wilt en dan heb je al pech..

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:24

Ik begon op plek 7, en heb toch de woning aangewezen gekregen. En er is niks geks aan de woning ofzo :+ dus soms is het gewoon mazzel hebben, duimen dat mensen niet op tijd hun mail checken :')

Spannend Speechless, maar wel fijn dat je al veel samen bent. Dan hoef je daar al niet meer zo aan te wennen :D

Soloro, ziet er toch ruim uit met dat wit. Leuk ingericht met die kleuren ook!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:20

@ tammy, dat geeft wel wat hoop.. we staan ondertussen op plek 12.

Net stiekem gebeld naar de makelaar van de particulieren woning.. hihi.
Ze zijn nog druk bezig met de stukken doornemen en we kunnen waarschijnlijk woensdag of donderdag een brief verwachten voor een bezichtiging.. tenminste als wij bij de eerste tien komen neem ik aan?

Dus ik ben nog steeds niet uit mijn stress verlost!!

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:29

Haha dankjulliewel :D Ja hebben we expres zo gedaan, met wit lijkt kamer groter :)

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:13

Ik meld me ook! Me vriend en ik gaan morgen kijken voor een huurwoning. Half 6 hebben we de bezichtiging. Sinds ik me vriend ken woon ik bij hem op de boerderij en zijn vader. Nu zijn vader een nieuwe vriendin heeft word het ons te druk. Mijn vriend is net pas zzp'er geworden dus hypotheek zit er aankomend jaar er niet in, misschien naar 2 jaar. Ik ben nog werkloos maar flink opzoek. Voorlopig gaan we huren.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:27

Ik heb besloten elke dag heen en weer te reizen van school naar huis dus ga niet meer op kamers.
Misschien vanaf het 2e jaar. Succes iedereen :)