"gezette" mensen en paaldansen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: "gezette" mensen en paaldansen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:47

Misschien een bokt-clinic paaldansen organiseren? :D

En die opmerkingen over mannen die van 'vlees' houden zijn net zo in de minderheid als de andere onaardige reacties,om de oren vliegen valt wel mee

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:18

Snoevie schreef:

En die opmerkingen over mannen die van 'vlees' houden zijn net zo in de minderheid als de andere onaardige reacties,om de oren vliegen valt wel mee

Ik ben voor *\o/*
Op zich heeft iedereen natuurlijk recht op een mening maar ik vind niet dat je er andere mensen mee moet kwetsen..

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:46

Ik kom er speciaal voor naar NL als jullie dat gaan doen :D Ik weet een hele leuke lerares in her noord oosten van het land (zuid drenthe) ^^

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:47

wat ik mij afvraag, hoe komt het dan men hier een issue van maakt. Is dat omdat onze maatschappij zo gevormd is dat dunner beter is? Gekeken naar modellen etc? Bedoel je kan je druk maken omdat het je ding niet is of niet mooi vind maar mensen die wat gezetter zijn, zijn net als ieder ander

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:11

dito schreef:
wat ik mij afvraag, hoe komt het dan men hier een issue van maakt. Is dat omdat onze maatschappij zo gevormd is dat dunner beter is? Gekeken naar modellen etc? Bedoel je kan je druk maken omdat het je ding niet is of niet mooi vind maar mensen die wat gezetter zijn, zijn net als ieder ander

Nou het is voornamelijk gewoon ook ongezond. En de vrouw uit het filmpje vind ik niet 'wat gezetter', die is gewoon dik. En te dik is ongezond. En er zullen best vrouwen en mannen zijn die dik mooi vinden maar ik vind het niet mooi.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:12

Qua gezondheid is een normaal gewicht inderdaad beter dan overgewicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:19

Suzanne F. schreef:
dito schreef:

Nou het is voornamelijk gewoon ook ongezond. En de vrouw uit het filmpje vind ik niet 'wat gezetter', die is gewoon dik. En te dik is ongezond. En er zullen best vrouwen en mannen zijn die dik mooi vinden maar ik vind het niet mooi.

Maar te dun is ook ongezond en er zou geen commotie ontstaan als iemand met maat 34 zou willen paaldansen in een sexy pakje..

Maargoed. Het is vooral een maatschappelijk ding. Landen waar er een schaarste aan voedsel is, is molligheid het ideaal omdat de minderheid is en daarnaast welvaart aangeeft.
Culturen waar een overvloed is aan voedsel is (zo) dun (mogelijk) zijn het ideaal omdat dat in de minderheid is en zelfbeheersing etc. Symboliseert.
Dat westerse modellen dun zijn is wsl eerder een gevolg dan een oorzaak.
Maar ik vind het altijd wel pijnlijk om te constateren hoe diep die dingen ingeburgerd zijn, en wat voor oordelen mensen allemaal aan een gewicht/postuur kunnen hangen zeg.
Au. Echt au.
En ik ben niet eens te zwaar ( meer ) maar who cares... Niemand zou klagen als iemand met flaporen, een haakneus of iets anders wat in de ogen van de meeste 'minder' mooi is zoa paaldansen.. Waarom dan altijd dat gemiep op andermans gewicht. Vaak is het echt net zo min een keuze, en zegt het net zo weinig over iemand als de rest van iemands uiterlijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:23

Menino schreef:
Vaak is het echt net zo min een keuze, en zegt het net zo weinig over iemand als de rest van iemands uiterlijk.

Ik zou vaak willen vervangen door soms.
Soms is het geen keuze maar zijn mensen medisch niet in orde. Maar vaak ligt het gewoon aan het eetpatroon. Ik ben nu ook 10 kilo zwaarder dan 5 jaar geleden maar ik weet echt wel waar dat door komt. Je hebt altijd een keuze. Of vanwege medische redenen naar de dokter, of minder eten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:05

Als er iemand had staan paaldansen die mager was (en dan niet maatje 34, dat is bij de meeste mensen niet mager ;) deze dame is immers ook niet "een beetje gezet" maar gewoon dik, als je dat wil vergelijken moet je echt mager nemen en niet een slank persoon) had ik het ook weg geklikt. Vind ik ook niet fijn om naar te kijken. Ik kijk graag naar een gezond lijf (en dan heb ik natuurlijk ook nog weer persoonlijke voorkeur qua vorm etc :P )

Mensen die te dik zijn door medicijngebruik ed zijn zwaar in de minderheid (edit: no pun intended :') ) Wil niet zeggen dat het makkelijk is om af te vallen maar het is niet zo dat de meeste mensen er niks aan zouden kunnen doen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:09

ik zelf vroeg me gewoon af bij sommige reacties: is het dan zo verschrikkelijk om naar een 'niet gezond' lijf te kijken dat je niet eens een paar seconden kunt kijken? Of dat je niet kunt zien dat het gewoon knap is wat ze doet? Ik bedoel dus….is het nou echt zo erg??? En kijken jullie dan in het dagelijks leven ook niet naar mensen die niet het perfecte lijf hebben (wat jullie perfect vinden) omdat het zo verschrikkelijk is?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:11

Ik was niet een van de mensen die hier niet naar kon kijken/het niet knap vind maar ja, ik kijk in het dagelijkse leven ook wel eens bewust de andere kant op.. en ik kijk bepaalde mensen wel na en andere zeker niet. Tsja, zo raar is dat toch niet?

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:12

Ik vind het knap dat ze het zo goed kan maar zelf zou ik er niet naar gaan kijken, ik vind wat dunnere mensen toch mooier om te zien.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:13

iemand nakijken is natuurlijk niet hetzelfde. Kijk jij dan regelmatig wel eens bewust de andere kant op? Ik kan me dat gewoon niet voorstellen. Volgens mij heb ik dat nog nooit gedaan. Wanneer doe jij dat dan, in welke situaties?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:14

Kinke schreef:
ik zelf vroeg me gewoon af bij sommige reacties: is het dan zo verschrikkelijk om naar een 'niet gezond' lijf te kijken dat je niet eens een paar seconden kunt kijken? Of dat je niet kunt zien dat het gewoon knap is wat ze doet? Ik bedoel dus….is het nou echt zo erg??? En kijken jullie dan in het dagelijks leven ook niet naar mensen die niet het perfecte lijf hebben (wat jullie perfect vinden) omdat het zo verschrikkelijk is?

Als er in het filmpje een skelet om die paal hing had ik ook redelijk snel weggeklikt. Vind ik ook niet echt fijn om naar te kijken.
En extreem mager is ook niet gezond. Is dus net zo erg als dik. Alleen hebben we in het Westen vaak meer dikke mensen dan extreem magere. Dus die discussie laait minder snel op.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:17

Kinke schreef:
iemand nakijken is natuurlijk niet hetzelfde. Kijk jij dan regelmatig wel eens bewust de andere kant op? Ik kan me dat gewoon niet voorstellen. Volgens mij heb ik dat nog nooit gedaan. Wanneer doe jij dat dan, in welke situaties?

Is niet iets wat ik vaak doe, maar het is wel voorgekomen. Bijv een keer in de supermarkt in Engeland liep er een vrouw die echt extreem dik was (dus echt zo dik dat ze nog net - met moeite - kon lopen) met een vrij korte broek aan waar alles letterlijk uit hing/puilde en als ze liep schuurde en blubberde alles tegen elkaar aan... ja, dat vind ik dus echt niet prettig om naar te kijken en dan kijk ik inderdaad de andere kant op.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:21

dat lijkt me een uitzonderlijke situatie toch? Denk niet dat ik ooit zo iemand heb gezien

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:21

Ik zeg ook nergens dat ik dit heel vaak doe
Edit: maar ik zie wel eens mensen op het strand voorbij komen waar ik toch ook niet te lang naar blijf kijken :Y) Zit ook zelden op het strand, maar was gewoon even om aan te geven dat er wel degelijk moment zijn dat ik bewust weg kijk.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:25

ik zal wel gek zijn, ik kijk niet weg als iemand niet het perfecte lijf heeft :o :D
Maar 'k snap het nog steeds niet hoor :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:28

Dat doe ik toch ook niet.... dat zeg ik nergens.... ik kijk toch niet weg zodra iemand niet het "perfecte" lijf heeft? Dan zou ik de halve dag bezig zijn met wegkijken :') Ik vind extreem (!!) veel overgewicht al helemaal icm te strakke/weinig kleding vaak gewoon onsmakelijk en niet prettig om naar te kijken dus dan ga ik daar ook niet langer naar kijken dan nodig is :+

Als jij een hele dikke vent ziet, wat doe je dan? Blijf je dan kijken? Volgens mij kijken de meeste dan ook gewoon weer verder (het gaat toch meestal onbewust)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:35

ehmm…volgens mij kijk ik niet meer of minder dan anders. Maar zoals ik al zei, kan heel goed aan mij liggen hoor :) Verder kijken is wel iets anders dan expres wegkijken in mijn ogen.
Ik doe nog een poging mbt dit filmpje…is het dan zo verschrikkelijk om naar te kijken. Naar iemand die niet voldoet aan 'jouw' (en ik bedoel niet jou persoonlijk Fiffill) beeld van 'fijn' om naar te kijken. Dus dan kun je niet het knappe zien van haar prestaties? Grrrrrrr…ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen…. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:37

Zijn ook wel extreme gevallen hoor (wat je dus bijna nooit ziet), maar ik ga niet ontkennen dat het nooit is gebeurd. Dat was het enige wat ik even erover wilde zeggen :P
Het is toch vaak iets onbewust... je kijkt bij de een sneller weg dan bij de ander (en dan hoef je er niet eens bewust negatief over te denken) dat is logisch... jij vindt iets anders aantrekkelijk dan ik...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:53

neeehheeeeee!! je snapt me nog steeds niet :+ :D
Heeft in het geval van het filmpje niets met aantrekkelijk te maken…dat haar lijf niet voldoet aan een bepaalde ''norm' maakt dus dat je ook haar dansen, het feit dat ze superlenig is en supersterk is, niet kunt aanzien? Dus geen waardering ervoor kunt hebben? (voor diegenen die dus roepen dat ze het maar een paar seconden konden aanzien)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:05

Kunnen jullie wel vrienden zijn met iemand die dik is? Dat vraag ik me dan af..lijkt net alsof een aantal mensen niks met dikke mensen te maken willen hebben. In mijn ogen zegt dit meer over jullie dan over de "dikke" mensen..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:07

Ik heb respect voor die dame.. Ik doe het haar niet na, echt zware oefeningen doet ze.. Tuurlijk ik zou nooit naar een show van der willen kijken.. Maar paaldansen is een super manier om je lichaam te trainen

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:18

Snoevie schreef:

psst, dat was ook mijn punt ;) :+
er werd hier ingegaan op een paar negatieve reacties en daar draait zo'n beetje het hele topic om :P

JastieHorse schreef:
Kunnen jullie wel vrienden zijn met iemand die dik is? Dat vraag ik me dan af..lijkt net alsof een aantal mensen niks met dikke mensen te maken willen hebben. In mijn ogen zegt dit meer over jullie dan over de "dikke" mensen..

mijn vriendschap is niet aan gewicht gebonden. :+
deze post zegt meer over jou en je beoordelings(veroordelings?)vermogen dan over de bokkers die je beschrijft :)