Anky straks bij Nova.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:18

CGJ12 schreef:
Ze zal toch wel kunnen lezen?

Van mij wist ze al heel lang hoe ik over haar denk Haha!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:18

Missouri"]
[quote="Suzanne F. schreef:
Maar ik kan wel zeggen dat ik er nooit 2 hulpteugels tegelijk aan heb gehangen door mijn stang en trens heen. En sukerklontjes heb ik wel, bamboe niet...

In ken er dus een die, serieus waar, een paard rijdt met stang-en-trens, daaraan een slof (door de stang!!) en een stootteugel (!!!). De mond van het paard wordt dichtgebonden met een sperriem om de tong, er worden 2 zwepen gehanteerd en de betreffende persoon heeft zichzelf met een bandage aan het zadel vastgebonden.

De trensteugel hangt hierbij los.

Ik snap dat niet iedereen zo extreem is, maar mensen als hierboven omschreven rijden dus ook gewoon internationaal. En winnen ook weleens, als het paard niet staakt.
[/quote]

Heb laatst een ZZlicht amazone zien rijden met de slof door haar stang en de trensteugel hing slap en de slofteugel was de hoofdteugel. Arme beest is nooit meer goedgekomen en staat nu te koop, doet het niet meer. Verkeerde methodes komen op heel veel stallen voor, ook bij internationale ruiter in binnen en buitenland. In een aantal gevallen zou ik me echt afvragen of het wel ter verbetering is voor het paard en vaak telt het resultaat in de ring en niet het welzijn van het paard.

Geloof ook best dat bij van Grunsven op stal dingen gebeuren die zij niet in het openbaar willen zien. Was het niet Anky zelf die gezegd had dat als Sjef een tijd heeft gereden op de gevoelige paarden Anky maar moeite had ze na te rijden! Sjef schijnt geen watje te zijn, Anky neigt daar meer naar. Maar om daarmee te kunnen oordelen dat een paard van deze methode kan doodvallen in een weiland?? Beetje ver gezocht lijkt me. Wie zegt dan dat van Aalderen Idool wel goed had behandeld in de periode dat ze hem tot beschikking had? Daar hoor ik niets van.

De waarheid zal denk ik nooit boven water komen en het zal een leuke juridische strijd gaan worden. Wie zal er gaan winnen? Dat zal afhangen hoe de rechter de wet leest met de feiten die hij te horen krijgt. Spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:21

Even een andere vergelijking.

Stel je koopt een huis voor 350.000 euro. Het zakt volledig in elkaar na enkele weken. Je hebt geen huis meer, en de verkoper zegt: ja jammer dan!!!!

Sorry hoor, maar dat kan gewoon niet!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:21

Als je teveel gaat denken bij het rijden gaat het mis.
Je moet het meeste met intuitie doen.

Als je lang gaat nadenken kun je beter stoppen.
Toch hartstikke zielig om op die dieren te gaan zitten.
Die lopen veel iever gewoon lekker in de wei................

En wat een heerlijke dood: hartstilstand in de wei..............
Misschien kreeg die Idool wel een hartstilstand toen ie dacht:
"Oh oh .......straks komt ze me weer halen...."

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:22

Eleonoor schreef:
[Geloof ook best dat bij van Grunsven op stal dingen gebeuren die zij niet in het openbaar willen zien. Was het niet Anky zelf die gezegd had dat als Sjef een tijd heeft gereden op de gevoelige paarden Anky maar moeite had ze na te rijden! Sjef schijnt geen watje te zijn, Anky neigt daar meer naar.

Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:23

Jus de Pommes was trouwens niet verzekerd als ik het wel heb, in ieder geval niet voor het bedrag wat ie waard was na zijn gouden medaille.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:24

Pipo schreef:

Stel je koopt een huis voor 350.000 euro. Het zakt volledig in elkaar na enkele weken. Je hebt geen huis meer, en de verkoper zegt: ja jammer dan!!!!

Sjonge jonge.
Wat weer een vergelijking Pipo.
Een van je betere postings...............

Zo lust ik er nog wel een paar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:25

Eleonoor schreef:
Sjef schijnt geen watje te zijn,

Nou ken ik Sjef niet persoonlijk, maar je ziet zoiemand natuurlijk wel eens passeren links en rechts. Zodoende krijg je toch een bepaalde indruk van een persoon en in het geval van Sjef is dat op geen enkele manier op te vatten als een watje, in de verste verte niet. Maar dat is dan mijn persoonlijke indruk van hem, ik heb geen idee hoe anderen over hem denken.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:26

Lovely"]
[quote="Eleonoor schreef:
Sjef schijnt geen watje te zijn,

Nou ken ik Sjef niet persoonlijk, maar je ziet zoiemand natuurlijk wel eens passeren links en rechts. Zodoende krijg je toch een bepaalde indruk van een persoon en in het geval van Sjef is dat op geen enkele manier op te vatten als een watje, in de verste verte niet. Maar dat is dan mijn persoonlijke indruk van hem, ik heb geen idee hoe anderen over hem denken.
[/quote]als je zag hoe hij zich laatst hier op bokt verweerde vond ik het woord "watje" niet echt tekenend voor hem Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:26

Sjef heeft inderdaad "leuke vriendjes" zoals je dat zegt.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:27

Pipo schreef:

Stel: je koot een vaas voor 4 ton. Je zet hem in een gouden kluisje, maar als je 's morgens beneden komt is-ie toch stukgevallen.

Ga je dan je geld terug vragen aan de verkoper? Denk ut nie... tenzij je uitgelachen wilt worden. Of kunt aantonen dat er al een barst in zat...

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:35

Maar de relatie tot de trainings methode van Sjef en het dood neervallen van een paard gaat mij echt tever. Je zou dan ook verwachten dat de paarden als Prisco, Bonfire en andere allang de eeuwige grasvelden hebben gevonden als het aan hun trainingsmethoden zou liggen. Lijkt me stug.

En, inderdaad, een perfecte dood voor een paard. Zo dood neervallen oph het gras tijdens je favoriete bezigheid. Daar zou iedereen een 'moord' voor doen.....

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:36

Citaat:

Een huis zakt nooit zomaar in elkaar. Daar is altijd een bouwkundige oorzaak voor aan te wijzen (of anders zaken die te maken hebben met weer of bodemgesteldheid, maar ook dat zijn aanwijsbare oorzaken).

Een paard is een levend wezen (net als jij en ik) en het kan nu eenmaal voorkomen dat jij of ik en in dit geval het paard van het een op het andere moment dood neervallen. Een hartstilstand komt nu eenmaal gewoon voor zonder wat voor aanwijsbare reden dan ook.

Als verkoper kun je daar iet aansprakelijk voor worden gesteld, tenzij bij de verkoper bekend was dat het paard een hartafwijking had (dan is het het bekende verborgen gebrek dat dan ook nog eens verzwegen is). Aangezien je in de paardenwereld (of autowereld en zelfs de huizenwereld) niemand kunt vertrouwen, is het dus ontzettend dom van de koper dat hij het dier niet heeft laten keuren. Was dan een hartafwijking naar boven gekomen, had hij een poot om op te staan. Volgens mij heeft hij dat nu niet...

En trainingsmethoden als oorzaak voor die hartstilstand... Bekend is dat als je een paard gebruikt, het dier eerder slijtage vertoont...

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:36

Pipo schreef:

Beetje domme vergelijking. Een huis is door mensen handen gebouwd en mocht die inelkaar storten dan zullen er gebreken zijn die duidelijk aanwezig geweest zijn.

Wij kunnen niet door een paard heenkijken, of ie wat mankeert.
Ze is al tijden ervoor begonnen met het paard te rijden, dus als er iets aan de hand was, had ze het zelf ook moeten merken (kortademig of wat dan ook) Ze heeft hem zelf niet laten keuren (ook al heeft Anky dat ook "aangeraden" om niet te doen) voor zoveel geld laat je dat paard op zijn minst keuren.

Nee, ik vind dat ze zelf (ook) behoorlijk in gebreken is gebleven. En om dan een methode af te kraken die ze zelf elke dag narijdt en dat als uiteindelijke doodsoorzaak aan te wijzen??!! Dan heeft ze hem zelf de dood in gejaagt.

Niemand heeft haar verplicht om zo te rijden of wel?

Nope, geen goed woord voor over

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:40

Pipo schreef:

Een huis laat je toch ook keuren voor aankoop Verward

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:42

Eleonoor schreef:
Maar de relatie tot de trainings methode van Sjef en het dood neervallen van een paard gaat mij echt tever. Je zou dan ook verwachten dat de paarden als Prisco, Bonfire en andere allang de eeuwige grasvelden hebben gevonden als het aan hun trainingsmethoden zou liggen. Lijkt me stug.

En, inderdaad, een perfecte dood voor een paard. Zo dood neervallen oph het gras tijdens je favoriete bezigheid. Daar zou iedereen een 'moord' voor doen.....

Prisco was voor Sjef, Bonfire was al tot hoogste niveau getraind toen Sjef in beeld kwam. (toen mocht Sjef trouwens nog niet het erf op)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:46

sarabande"]
[quote="Eleonoor schreef:

Prisco was voor Sjef, Bonfire was al tot hoogste niveau getraind toen Sjef in beeld kwam. (toen mocht Sjef trouwens nog niet het erf op)
[/quote]
Dat wou ik ook net zeggen, zowel Prisco als Bonnie waren pre-sjef-historisch.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:46

Hadden ze hem maar moeten laten keuren denk ik zo en verzekeren !!

wij hebben op de manege wel 3 maanden kreupel etc garantie maar je kan volgends mij nooit de oude eigenaar aansprakelijk stellen!!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:48

Maar sinds de komst van Sjef gingen de percentages toch flink omhoog.
Ik leg geen oorzakelijk verband, maar het is wel opvallend.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:49

Komt er nog een herherhaling van?

Anky kan daarvoor niet aanspralijk worden gestelt lijkt me. Ik vind het wel ontzettend vreemd dat ze hem niet heeft laten keuren.
En paasei zeg, hoe kom je aan zoveel geld Bloos! Maar het is wel banketstaaf voor haar ja.
Maar ik vind het erger voor mensen die hun paard verliezen en er echt om gaven.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:50

CGJ12 schreef:
Maar sinds de komst van Sjef gingen de percentages toch flink omhoog.
Ik leg geen oorzakelijk verband, maar het is wel opvallend.

Dan gaan we "Onbeteugeld" nog een keer lezen met een iets andere blik en wie weet welke schat we opgraven?

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:51

mango schreef:
wij hebben op de manege wel 3 maanden kreupel etc garantie maar je kan volgends mij nooit de oude eigenaar aansprakelijk stellen!!

Voor verborgen gebreken, zeker wel.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:52

mango schreef:
Hadden ze hem maar moeten laten keuren denk ik zo en verzekeren !!

Niet elk paard is verzekerbaar.
Zeker niet tegen een fantasieprijs.

Dergelijke paarden zijn niet op waarde te schatten. De emotionele waarde (waarde die eraan gehecht wordt om een GP proefje te winnen) is niet in geld uit te drukken.

Geen enkele verzekering neemt een 13-jarig GP voor 3,5 ton op in de gangbare verzekering.
Alleen een verzekeringspool zal dat aandurven, maar dan wel met een premie van zeker 1 ton per jaar, en daarbij vele doodsoorzaken / kreupelheidsoorzaken uitgesloten.
Een hartstilstand valt dan al gauw onder een natuurlijke dood.
Het gaat hier niet om een levensverzekering!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:53

Onbeteugeld heb ik al een keer of 4 gelezen dus onderhand weet ik het wel..

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:53

Lovely schreef:
Dan gaan we "Onbeteugeld" nog een keer lezen met een iets andere blik en wie weet welke schat we opgraven?

Heb ik al gedaan... je lacht je kapot!!
(of was dat dan toch de verkeerde instelling...? Haha! )