Jonge huisvrouwen of thuisblijfmoeders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Jonge huisvrouwen of thuisblijfmoeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:58

Ik zou hem wel wat luier willen maar ja, die ondernemende fase is ook goed voor zijn ontwikkeling natuurlijk. Ik moest vanmorgen met mijn hond naar de dierenarts, die mensen moeten ook gedacht hebben. Die hond luistert voor geen meter (is een hondje van 14 jaar, heb ik sinds begin herfst 2013 overgenomen, had 13 jaar aan een verwarming vastgebonden gezeten) dus die liep niet mee en moest ik uiteindelijk naar binnen dragen. Dan mijn zoontje in de buggy die alles bij elkaar schreeuwde en steeds zijn tutje weggooide. Ik schaamde me best wel en dan tegelijk die weerstand van 'Durf er eens iets van te zeggen >;) '

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:59

In de supermarkt is het helemaal wat met haar. Pakt ze zo'n klein kinderwinkelkarretje en klimt ze erin. Moet ik duwen haha. Ja dahag....

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:07

Cayenne schreef:
Jeutje, je vriend moet dus wel 7 dagen per week? Lijkt me heel zwaar..

Klopt, maar hij heeft ook een groot eigen (familie) bedrijf en ervaart dat niet als zwaar, maar als iedere dag vakantie ;)
Ik kan wel zeggen ik ga meer werken, maar daar komt hij echt niet meer van thuis te zitten hoor. Enige is dat wij elkaar minder zullen zien.
Het gaat zelfs zo ver dat ik slaande ruzie zou krijgen als ik meer zou gaan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:32

Ohh Rivka dat soort momenten lijken me helemaaaaaal niet leuk! Maar goed van jullie dat jullie dat hondje een beter huisje hebben geboden trouwens!

Mamamier, hahaha en maar pijn in je rug krijgen! Ik zie het al voor me!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 08:58

mamamier schreef:
In de supermarkt is het helemaal wat met haar. Pakt ze zo'n klein kinderwinkelkarretje en klimt ze erin. Moet ik duwen haha. Ja dahag....

_O-

Mijn kinderen willen alleen maar rondcrossen met die karretjes 8)7
Wat ze dus niet mogen van mij.
Maar het valt niet altijd mee vind ik, met drie kinderen boodschappen doen. Soms doen ze echt van alles waarvan ik vroegah dacht: 'Mijn kinderen zullen dat later echt nooooooit doen! Wat een stel onopgevoede loeders zeg!'
Ahum, dus wel :o
(de winkel rondcrossen met een karretje, verstoppen tussen de rekken, het schaaltje met worstjes of kaasjes leegeten,...)
Allemaal van die momenten dat je schommelt tussen: Ik hoor hier niet bij en Kom GVD onmiddellijk hier, zijn jullie van de pot gerukt?!
En hoe je het ook doet, mensen kijken je toch aan dat je het heeeeel verkeerd doet. ;)

En andere momenten lopen ze als zoete engeltjes mee te helpen en kan ik met mierzoete Stepfordwifestem zeggen hoe flink ze meegeholpen hebben }:0

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:30

Dank je wel ;).
Ik heb toen met de BV wel een LK erbij gehad maar dat leverde niet zo heel veel op, een keer gehad om mijn BV op te krikken maar ik bleef maar meer voor als achtermelk aanmaken waardoor zoonlief dus sneller weer honger had.
Met FV bij mijn tweede zoonlief liet ik hem het ritme bepalen wat betreft honger, ik ga zelf toch ook niet om de 3 uur eten :o.

Wat jammer dat jij het nooit hebt kunnen doen, maar je meisje wordt zo ook wel groot en er zijn zoveel meer mensen groot geworden met de fles ;) .
Sophie2013 schreef:
@ XFiemoX, jemig wat rot! Dikke respect voor jou meid! Ik ken alleen maar mooie verhalen over BV vanuit mijn vriendinnen en die hadden het een stuk relaxter dan dat ik het had met mijn schema's maar wat jij omschrijft is wel weer het andere uiterste. Grappig ook dat je dat met FV ook zo hebt gedaan, wist niet dat dat kon maar ik heb dan ook nooit BV gegeven dus vanaf de geboorte kreeg ik meteen een schema in mijn schoot geworpen haha. Je bent een bikkel!!!

Urielle: Hihi ik zie je kinderen al gaan door de winkel :D

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:03

Ik heb gelukkig een makkelijke meid die ik altijd mee neem naar de winkels en supermarkt. Ze pakt wel dingen uit schappen, maar legt ze ook weer terug als ik dat zeg.
Schoonma is altijd panisch dat ze weg rent en wilt ten alle tijden dr hand vast houden omdat haar kids dat deden.
Natuurlijk schiet ze nu als tweejarige wel eens uit dr slof, maar dat negeer ik totaal en is het met een half minuutje klaar. Ik moet zeggen dat ik wel vaak teggen omstanders zeg " sorry het moet er even uit". Ik vond het immers zelf vroeger ook vet irritant als een kind zo verwent deed.

Wat het voordeel is van thuismoeder zijn, dat ik doordeweeks zoveel tijd heb voor het huishouden en alles er omheen dat we in het weekend alle tijd voor ons drieën hebben.
Toen ik (kindloos) fulltime werkten moesten de ramen/gordijnen echt wachten tot het weekend. Na het werk ging ik gelijk naar de paarden en zo was ik dan van 08.00 tot 21.30 weg op een uurtje thuis avondeten na.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:07

Ik heb geen kinderen en zit nog op school, maar ik word later geen huisvrouw oid.
Wil namelijk ook geen kinderen, maar wil later wel een eigen onderneming of anders hopen op een goede baan :). Liefste gewoon 32-40 uur in de week.
Ik kan niet thuiszitten, ook al weet ik later dat je ook moet stofzuigen, was enzo, dat zie ik dan wel weer :).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:08

Hihi met een kind ging het ook nog wel destijds, maar nu kom ik voor mijn gevoel ogen, oren en handen tekort soms. Dan ben ik net mijn zoontje aan het weerhouden uit de winkelkar te klimmen en dan nemen de meiden snel de gelegenheid om weg te stormen _-:(
Ze komen wel weer terug als ik ze roep hoor, maar ondertussen ben ik dan al geërgerd en misschien de mensen om ons heen ook wel :o

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:30

Urielle schreef:
Hihi met een kind ging het ook nog wel destijds, maar nu kom ik voor mijn gevoel ogen, oren en handen tekort soms. Dan ben ik net mijn zoontje aan het weerhouden uit de winkelkar te klimmen en dan nemen de meiden snel de gelegenheid om weg te stormen _-:(
Ze komen wel weer terug als ik ze roep hoor, maar ondertussen ben ik dan al geërgerd en misschien de mensen om ons heen ook wel :o

Argh! Zo herkenbaar ja -O- Soms schaam ik me echt dood voor mijn eigen kinderen.. Vooral de jongens kunnen er wat van samen. Idd verstoppertje spelen in de winkel, oooooooooooveral aan moeten zitten, rennen en dan heel hard struikelen waardoor er van alles omvalt :o ...
Lang leve de Appie voor ons. Heel erg, maar die komt echt eens in de twee weken thuis en bezorgt de boodschappen netjes tot in de keuken.
De andere week doe ik de boodschappen als de jongens op school zitten. Jara kan ik makkelijk nog in het karretje zetten en is helemaal blij als ze de Dora worst vast mag houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:54

Ooooh is het echt zo erg Suus? Jeetje d'r staat mij dus nog heel wat te wachten :o

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:59

Hahaahahahahahahaha euuhhh.... Yup :o
Nou moet ik wel zeggen dat ik 3 totaal verschillende kinderen heb hoor. De oudste is rustig en haalt op zich niet zoveel kattenkwaad uit. Wel een struinkont. Laatst viste hij bij de Mac nog een patatje uit de prullenbak en at die op! :x
De middelste heeft wat stempeltjes en is daardoor altijd heul erg druk in winkels. Als klein wurmpje gooide hij bij de DA al alle shampoo flessen om en trok van alles uit de schappen. Nu jut hij de rest op, rent met de buggy weg, gaat op de vloer liggen, gilt etc. Niet echt heel leuk om hem mee te nemen ;) Vooral niet door de blik van anderen.
De jongste is een meisje... he, die wil altijd wel winkelen! *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:10

Ohhh wat errug hahahahaha :') maar ik neem aan dat je achteraf er wel om kan lachen toch? Hihi

Leuk he zo'n dochter, kijk ook erg naar het shoppen uit straks *\o/*

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:59

Oh jee en hoe jong is jou middelste nu? :o want mijn eerste is ook heel rustig van aard en zal niet snel kattenkwaad uit halen met hem winkel ik dus ook liever dan met mijn jongste. Alleen winkel ik toch wel altijd met beiden want gooi mijn jongste gewoon in de draagzak en/of buggy en daar moet ie dan van mij ook blijven zitten helemaal in de winkels haha :D, alleen sinds kort weet ie hoe de riempjes in de buggy los moet :o *zucht*. En wacht dan vooral heel gemeen zijn kans af bij bijv. als ik moet afrekenen of een bekende tegen kom en even sta te beppen.
Mijn jongste is nu 16 maanden maar oh zo bijdehand, laatst nam ie het helemaal op voor zijn grote broer die getreiterd werd door groepje wat oudere jongens in de speeltuin. Het moment dat een van dat groepje langs hem kwam sloeg ie zo van zich af.
Suusenmalvin schreef:
Hahaahahahahahahaha euuhhh.... Yup :o
Nou moet ik wel zeggen dat ik 3 totaal verschillende kinderen heb hoor. De oudste is rustig en haalt op zich niet zoveel kattenkwaad uit. Wel een struinkont. Laatst viste hij bij de Mac nog een patatje uit de prullenbak en at die op! :x
De middelste heeft wat stempeltjes en is daardoor altijd heul erg druk in winkels. Als klein wurmpje gooide hij bij de DA al alle shampoo flessen om en trok van alles uit de schappen. Nu jut hij de rest op, rent met de buggy weg, gaat op de vloer liggen, gilt etc. Niet echt heel leuk om hem mee te nemen ;) Vooral niet door de blik van anderen.
De jongste is een meisje... he, die wil altijd wel winkelen! *\o/* *\o/*

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:08

Hahaha Fiem, dat ligt dan niet aan de naam.
Ik denk dat mijn J meer het karakter van jou O heeft :D

Boodschappen doen is tegenwoordig ook een uitdaging, zo lang ik hem in zo'n kar met auto mee de winkel in neem is het prima, maar hij wil niet meer in de grote kar zitten...
Laten lopen is ook geen succes want hij gaat er zo vandoor, durft ook wel eens wat uit de schappen te pakken maar dat word wel netjes terug gelegd als ik dat zeg.
De laatste weken al een aantal driftbuien gehad in de winkel, en nu moet ik eigenlijk vandaag nog wat boodschappen halen :') het liefst wacht ik tot zaterdag want dan is vl thuis en kan ik even snel zelf maarja zal vanavond toch moeten eten haha.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:09

Sophie, meestal wel hoor, maar soms maken ze het zo bont dat ik er flink de balen van heb..

Xfiemox, mijn middelste is net 5. Toen hij kleiner was snoerde ik hem ook altijd vast in de buggy, dan was het tenminste rustig winkelen haha. Maar ja, daarvis hij nu wat te groot voor ;)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:29

Kirja: :D hihi dus jullie J is net zo'n bijdehandje/doerak :o. Onze J heeft dat rustig van aard echt van zijn vader, en helaas heeft O mijn vroegere karakter geërfd :o. Oh ja nog zoiets leuks vorige week lette de buurvrouw heel even op mijn jongste nou bij terugkomst van mij zei ze tegen me van ''volgende keer let ik wel liever op J :o''.

Suusenmalvin: Oh jee er staat me dan nog wel het e.e.a. te wachten misschien :o

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:46

Ooooh zei de buurvrouw dat echt? :Y) Oeps....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:58

Suus, haha ja dat kan ik me ook wel voorstellen, houd mijn hart al vast voor de terrible 2's enzo...

Fiemo, haha ohhh wat erg van je buurvrouw haha.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:05

Yep buurvrouw zei het echt volgens haar was mijn jongste te baldadig. Niks was goed wat zij aan hem vroeg dan kreeg ze een gemene ''nee gevolgd door een NEE, en dan met beide handen gekruist op zijn borst leggen en weg draaien met zijn hoofd.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:15

Laat mij rade de jongste is ongeveer twee :P

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:18

wemkelover: Nee hij is 16 maanden nu..
Hij zal wel vroeg in de ''NEE'' fase zitten.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:20

XFiemoX schreef:
wemkelover: Nee hij is 16 maanden nu..

Owkay, a ja kan ook.
Als kindjes nee zeggen moet ik altijd aan de zin '' ik ben twee en ik zeg nee'' denken. Misschien is die fase bij jou jongste wat vroeger begonnen of buurvrouw kan niet zoveel hebben dat kan natuurlijk ook.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:27

Buurvrouw heeft 2 oudere kinderen en de 3e is onderweg.. Maar zelfs VL heeft liever dat ik hem mee neem boodschappen doen op zaterdag als onze oudste :o. Vriend zegt soms wel eens tegen mij dat we hem iets wat verkeerd gemaakt hebben :o haha..

Laatst ook zo'n actie was ik mijn jongste kwijt in huis (deed boven ff snel de ramen dicht) hoorde ik mijn oudste giechelen en mijn jongste schreeuwen vanuit de vaatwasser. Was meneer daarin gaan zitten en deed mijn oudste de deur dicht :+. Van binnen lachte ik een beetje maar wel mijn oudste duidelijk gemaakt dat ie dat niet mocht doen, net als mijn jongste gezegd dat ie daar niet in mag zitten en mama ook stout was omdat ik hem open had laten staan.

Mijn jongste alle keukenkastjes/lades alles gaat open en het allerliefste gooit ie alles eruit om er zelf in te gaan klimmen.
En bijv. met zijn drinken die op salontafel staat op andere hoek en hij aan andere kant van de tafel staat, i.p.v. even erom heen lopen nee meneer gaat er gewoon bovenop zitten :o.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:38

Hahaha die 2 van ons lijken wel broertjes, in de vaatwasser gaan zitten, keukenkasten en lades open trekken etc gebeurd hier ook regelmatig.
Weet ook erg goed te vertellen wat hij wil, en vooral wat hij NIET wil.
Maar ik kan hem met een gerust hart bij mijn buuf achterlaten, daar gedraagt hij zich voorbeeldig. Overal wel eigenlijk, behalve bij mijn vader.. daar voelt hij zich zo thuis (en mijn vader vind het allemaal wel prima) dus daar houd hij zich ook echt niet in. :+