Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

muntdrop

Re: Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:20

Sommige mensen zien er nou eenmaal ook gewoon jong uit. De kassiere kan er niks aan doen dat je er zo jong uitziet, je geboortedatum staat namelijk niet op je voorhoofd!! :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:21

muntdrop schreef:
Sommige mensen zien er nou eenmaal ook gewoon jong uit. De kassiere kan er niks aan doen dat je er zo jong uitziet, je geboortedatum staat namelijk niet op je voorhoofd!! :)

Zou het voor ons wel makkelijker maken, gewoon met je geboorte een stempel op je kop. KLAAAAR :')

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:23

OMG Tamara, zeker! :') heerlijk.. geen getwijfel meer in de Gall. Zie 't helemaal voor me *\o/*

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:18

MarlindeRooz schreef:
eclair98 schreef:
En dan met een BMW voor de deur staan toeteren haha :))

BMW is wel even wat hogere prijsklasse dan 20.000+ :')

Haha dacht ik ook al..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 01:28

Ik snap niet waarom mensen zich überhaupt druk maken om het tonen van identiteitsbewijs. No big deal lijkt me? Niet iedereen is even goed in het schatten van leeftijden. Bovendien zal je maar net die mystery guest zijn... banketstaaf!!!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 01:31

Janine1990 schreef:
Ik snap niet waarom mensen zich überhaupt druk maken om het tonen van identiteitsbewijs. No big deal lijkt me? Niet iedereen is even goed in het schatten van leeftijden. Bovendien zal je maar net die mystery guest zijn... banketstaaf!!!

Ik heb alleen een paspoort en neem die alleen mee als ik op vakantie ga.
Als ik als 26 jarige geen stom spelletjes mee krijg omdat ik mijn paspoort niet op zak heb dan kan ik daar best chagrijnig van worden.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 01:34

Raponsje schreef:
Janine1990 schreef:

Ik heb alleen een paspoort en neem die alleen mee als ik op vakantie ga.
Als ik als 26 jarige geen stom spelletjes mee krijg omdat ik mijn paspoort niet op zak heb dan kan ik daar best chagrijnig van worden.

Moet je er maar niet zo jong uitzien :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 01:36

Dat is dan het risico Raponsje. Ik weet niet hoe het daar is, maar hier ben je verplicht je te kunnen legitimeren. Als ik een paspoort zou hebben, zou ik een gecombineerde nemen, dus met kaart.

In een winkel is je rijbewijs overigens ook afdoende als ik me niet vergis?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 01:43

Er is 1 vrouw bij de apotheek, die hardop meedeelt aan de hele apotheek wat je mankeert. 'Meneer, dit krijgt u voor uw aambeien, doet uw anus erg zeer?' 'De dokter schrijft dit voor vanwege uw schimmelinfectie, wel even goed diep in uw vagina inbrengen' 'U krijgt antidepressiva dus vandaar dat u nu dit andere medicijn erbij krijgt'
Beetje discreet zijn, komop :')
De hele apotheek hoort het, zo hard praat zij. Ik, en vele klanten weigeren door haar geholpen te worden. Ik moest een vragenlijst invullen; herhaalt ze alle antwoorden even hardop zodat de hele toko kon horen dat ik niet zwanger was en ook niet depressief en dus die medicatie mee kon krijgen :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 01:58

Oh nee. Bij de apotheek bij ons zijn ze gelukkig heel discreet.

Ik moest dus ook een keer een spulletje halen voor een schimmel infectie.
Nadat ik 8 antibiotica kuren gehad had voor blaasontsteking. .... heerlijk..... haha.

Maae ze praatte heel zachtjes over dat het de veiligheid van de pil niet beinvloed maar dat je wel een doorbraak bloeding kon krijgen

En dat ze er speciaal een informatie folder bij had gedaan.

Ik kan je vertellen dat dat wel prettig is en helemaal als je in zo'n mini dorpje woont zoals mij

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 02:05

Daar wachten op je medicatie is nooit saai als zij er staat, je hebt geen leesvoer nodig om vermaakt te worden := maar het is wel een hele slechte zaak.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 02:39

Janine1990 schreef:
Dat is dan het risico Raponsje. Ik weet niet hoe het daar is, maar hier ben je verplicht je te kunnen legitimeren. Als ik een paspoort zou hebben, zou ik een gecombineerde nemen, dus met kaart.

In een winkel is je rijbewijs overigens ook afdoende als ik me niet vergis?

Nee, je hoeft je hier niet te kunnen legitimeren.
Identiteitskaarten hebben we hier niet, je kunt alleen een paspoort krijgen.

Mijn rijbewijs ligt in de auto dus die neem ik niet mee de winkels in.

Als ik me moet legitimeren dan vraag ik meestal of er een ouder of leidinggevend persoon aanwezig is.
Alleen de jongere dames schatten mij jonger in dat ik ben.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 08:22

Ik weet nog toen ik 22 was, samen met mijn vriend van destijds boodschappen ging doen, en hij er een paar pilsjes bier bij had gedaan, en ik vervolgens mij ook moest legitimeren. Ik zeg pardon? Ik ben 22, ik zie er hopelijk toch niet meer als 16 uit? Een andere cassiere zei vervolgens dat het oke was. En het stomme? Ik drink niet eens :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 08:25

Hier in ons kleine dorpje kunnen de kassa-dames er ook wat van en iedereen kent elkaar ook nog eens.
Zo ben ik de afgelopen jaren heel veel afgevallen en wanneer je aan het dieten bent, valt dit natuurlijk ook op in de boodschappen die over de band gaan. Er kwamen natuurlijk alleen maar gezonde en magere dingen in huis en dat was de kassa-dames ook opgevallen. In het begin waren de complimentjes nog wel leuk, tot ik op een goed gewicht zat en af en toe weleens wat lekkers meenam voor bijvoorbeeld de thee of wanneer ik bezoek verwacht. Meteen kreeg ik van de kassa-dames de vraag of ik weer aan het aankomen was, hoe ik het afvallen nou nog wel volhield en zelfs hoeveel ik momenteel weeg :oo etc etc. Vind belangstelling tonen helemaal niet erg maar je kunt ook te ver gaan.
Bovendien ben ik momenteel druk bezig met het overwinning van een ingeslopen eetstoornis en dan zijn dat soort opmerkingen helemaal pijnlijk.. Bemoei je lekker met je eigen zaken := Ik ben nu inmiddels al zover dat ik echt de nieuwere kassameisjes uitzoek zodat ik weet dat die geen vragen stellen -O-

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 08:36

Cayenne schreef:
Hier in ons kleine dorpje kunnen de kassa-dames er ook wat van en iedereen kent elkaar ook nog eens.
Zo ben ik de afgelopen jaren heel veel afgevallen en wanneer je aan het dieten bent, valt dit natuurlijk ook op in de boodschappen die over de band gaan. Er kwamen natuurlijk alleen maar gezonde en magere dingen in huis en dat was de kassa-dames ook opgevallen. In het begin waren de complimentjes nog wel leuk, tot ik op een goed gewicht zat en af en toe weleens wat lekkers meenam voor bijvoorbeeld de thee of wanneer ik bezoek verwacht. Meteen kreeg ik van de kassa-dames de vraag of ik weer aan het aankomen was, hoe ik het afvallen nou nog wel volhield en zelfs hoeveel ik momenteel weeg :oo etc etc. Vind belangstelling tonen helemaal niet erg maar je kunt ook te ver gaan.
Bovendien ben ik momenteel druk bezig met het overwinning van een ingeslopen eetstoornis en dan zijn dat soort opmerkingen helemaal pijnlijk.. Bemoei je lekker met je eigen zaken := Ik ben nu inmiddels al zover dat ik echt de nieuwere kassameisjes uitzoek zodat ik weet dat die geen vragen stellen -O-

Kan mij voorstellen dat dat echt heel vervelend is, naast dat het gewoon aso is. Ik zou er toch eens een melding van maken bij de leidinggevende, wie weet doen ze dat bij meer mensen. Want het is toch niet normaal dat jij echt een kassameisje moet uitzoeken om rustig boodschappen te kunnen doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 08:41

Het vervelende is dat ik snap dat het echt wel goed bedoeld is (het gebeurt hier zelfs bij twee verschillende supermarkten, vaak de wat oudere kassadames die het hele dorp kennen), maar ik raak er steeds zenuwachtig van, alsof ik mezelf moet verantwoorden voor de boodschappen die ik doe. Laatst was ik jarig en had ik oa taart, chips etc mee voor de visite, vraagt de kassadame ook of ik weer aan het aankomen ben en waar ik het allemaal laat :? Ik heb maar snel gezegd dat het niet voor mezelf was, maar terwijl ik de winkel uit liep begon ik eigenlijk zelfs boos te worden. Waar bemoeien ze zich mee >;) Heb ooit zelfs de vraag gehad of ik ook last heb van overtollige huid en loshangend vel door het vele afvallen -O-

Moet een volgende keer idd maar eens wat terug zeggen, maar meestal sta ik zo met de bek vol tanden dat ik het maar aan me voorbij laat gaan :x

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 08:46

Cayenne schreef:
Het vervelende is dat ik snap dat het echt wel goed bedoeld is (het gebeurt hier zelfs bij twee verschillende supermarkten, vaak de wat oudere kassadames die het hele dorp kennen), maar ik raak er steeds zenuwachtig van, alsof ik mezelf moet verantwoorden voor de boodschappen die ik doe. Laatst was ik jarig en had ik oa taart, chips etc mee voor de visite, vraagt de kassadame ook of ik weer aan het aankomen ben en waar ik het allemaal laat :? Ik heb maar snel gezegd dat het niet voor mezelf was, maar terwijl ik de winkel uit liep begon ik eigenlijk zelfs boos te worden. Waar bemoeien ze zich mee >;) Heb ooit zelfs de vraag gehad of ik ook last heb van overtollige huid en loshangend vel door het vele afvallen -O-

Moet een volgende keer idd maar eens wat terug zeggen, maar meestal sta ik zo met de bek vol tanden dat ik het maar aan me voorbij laat gaan :x

Dat is echt niet normaal hoor! Echt ronduit asociaal, ik zou daar zeker wat van zeggen!

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:50

xx_Horsiex schreef:
Ik weet nog toen ik 22 was, samen met mijn vriend van destijds boodschappen ging doen, en hij er een paar pilsjes bier bij had gedaan, en ik vervolgens mij ook moest legitimeren. Ik zeg pardon? Ik ben 22, ik zie er hopelijk toch niet meer als 16 uit? Een andere cassiere zei vervolgens dat het oke was. En het stomme? Ik drink niet eens :')

Ik drink ook niet, maar ik snap best dat ze vragen om mijn legitimatie. Zij kunnen ook niet ruiken dat ik 21 ben en de alcohol niet voor mezelf koop. Als ik vlechten in mijn haar doe en mijn bril afzet lijk ik waarschijnlijk niet eens veel ouder dan 16. Zij doen ook maar hun werk!

Als ik cassière zou zijn zou ik dat waarschijnlijk ook heel vaak doen bij mensen van 30 ofzo, ik ben ontzettend slecht in het schatten van leeftijden :=

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:21

Nee joh, de caissière doet dat gewoon expres om jullie te pesten!

Alsof het voor hun niet verveld is als ze iemand 10 jaar jonger inschatten :').

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:24

Ik weet niet of jullie het weten maar het is verplicht om legitimatie te vragen aan mensen die je jonger schat dan 21. Dus als je 21 of 22 bent is het niet gek dat iemand het vraagt...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:25

Bij mij is dat juist andersom. Ik word altijd door iedereen jonger geschat (ik ben 22, word meestal 19/20 geschat), maar mijn legitimatie vragen ze nooit :') Ik koop ook nooit alcohol e.d., maar als ik eens met iemand anders ben die het wel koopt, vragen ze het ook niet.

Daarentegen wilde ik zo'n 2 jaar geleden een pakje paracetamol halen voor mijn moeder, niet eens bij nagedacht dat er aan medicijnen ook een leeftijdsgrens zit. En die kreeg ik toch mooi niet mee bij de supermarkt omdat ik geen ID-kaart mee had :') Bij de drogist ernaast binnen gelopen, zonder problemen meegekregen.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:26

Zit daar een leeftijdsgrens aan? xD Weet dat wij dat in ieder geval niet controleren :)

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:28

Kirsha schreef:
Bij mij is dat juist andersom. Ik word altijd door iedereen jonger geschat (ik ben 22, word meestal 19/20 geschat), maar mijn legitimatie vragen ze nooit :') Ik koop ook nooit alcohol e.d., maar als ik eens met iemand anders ben die het wel koopt, vragen ze het ook niet.

Daarentegen wilde ik zo'n 2 jaar geleden een pakje paracetamol halen voor mijn moeder, niet eens bij nagedacht dat er aan medicijnen ook een leeftijdsgrens zit. En die kreeg ik toch mooi niet mee bij de supermarkt omdat ik geen ID-kaart mee had :') Bij de drogist ernaast binnen gelopen, zonder problemen meegekregen.

waarom bij medicijnen een leeftijdsgrens?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:29

Nouja, ik weet wel dat er aan bepaalde geneesmiddelen een leeftijdsgrens zit. Waarom en waar het onderscheid zit weet ik niet, maar dat het ook op standaard paracetamol (zonder coffeïne en dat soort troep) zit wist ik niet. Bij veel supermarkten hangt er ook een bordje dat je verplicht bent je te legitimeren. Maar als ik de reacties hier lees is het dus niet gek dat ik het niet wist :D

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:30

Bij ons komt er bij alcohol en sigaretten een melding met "Geboren na?" op de kassa, maar bij medicijnen nog nooit gehad. Misschien verschilt het per supermarkt?