Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
heerlijk.. geen getwijfel meer in de Gall. Zie 't helemaal voor me
Janine1990 schreef:Ik snap niet waarom mensen zich überhaupt druk maken om het tonen van identiteitsbewijs. No big deal lijkt me? Niet iedereen is even goed in het schatten van leeftijden. Bovendien zal je maar net die mystery guest zijn... banketstaaf!!!
Raponsje schreef:Janine1990 schreef:Ik snap niet waarom mensen zich überhaupt druk maken om het tonen van identiteitsbewijs. No big deal lijkt me? Niet iedereen is even goed in het schatten van leeftijden. Bovendien zal je maar net die mystery guest zijn... banketstaaf!!!
Ik heb alleen een paspoort en neem die alleen mee als ik op vakantie ga.
Als ik als 26 jarige geen stom spelletjes mee krijg omdat ik mijn paspoort niet op zak heb dan kan ik daar best chagrijnig van worden.

maar het is wel een hele slechte zaak. Janine1990 schreef:Dat is dan het risico Raponsje. Ik weet niet hoe het daar is, maar hier ben je verplicht je te kunnen legitimeren. Als ik een paspoort zou hebben, zou ik een gecombineerde nemen, dus met kaart.
In een winkel is je rijbewijs overigens ook afdoende als ik me niet vergis?
etc etc. Vind belangstelling tonen helemaal niet erg maar je kunt ook te ver gaan.
Ik ben nu inmiddels al zover dat ik echt de nieuwere kassameisjes uitzoek zodat ik weet dat die geen vragen stellen
Cayenne schreef:Hier in ons kleine dorpje kunnen de kassa-dames er ook wat van en iedereen kent elkaar ook nog eens.
Zo ben ik de afgelopen jaren heel veel afgevallen en wanneer je aan het dieten bent, valt dit natuurlijk ook op in de boodschappen die over de band gaan. Er kwamen natuurlijk alleen maar gezonde en magere dingen in huis en dat was de kassa-dames ook opgevallen. In het begin waren de complimentjes nog wel leuk, tot ik op een goed gewicht zat en af en toe weleens wat lekkers meenam voor bijvoorbeeld de thee of wanneer ik bezoek verwacht. Meteen kreeg ik van de kassa-dames de vraag of ik weer aan het aankomen was, hoe ik het afvallen nou nog wel volhield en zelfs hoeveel ik momenteel weegetc etc. Vind belangstelling tonen helemaal niet erg maar je kunt ook te ver gaan.
Bovendien ben ik momenteel druk bezig met het overwinning van een ingeslopen eetstoornis en dan zijn dat soort opmerkingen helemaal pijnlijk.. Bemoei je lekker met je eigen zakenIk ben nu inmiddels al zover dat ik echt de nieuwere kassameisjes uitzoek zodat ik weet dat die geen vragen stellen
Ik heb maar snel gezegd dat het niet voor mezelf was, maar terwijl ik de winkel uit liep begon ik eigenlijk zelfs boos te worden. Waar bemoeien ze zich mee
Heb ooit zelfs de vraag gehad of ik ook last heb van overtollige huid en loshangend vel door het vele afvallen
Cayenne schreef:Het vervelende is dat ik snap dat het echt wel goed bedoeld is (het gebeurt hier zelfs bij twee verschillende supermarkten, vaak de wat oudere kassadames die het hele dorp kennen), maar ik raak er steeds zenuwachtig van, alsof ik mezelf moet verantwoorden voor de boodschappen die ik doe. Laatst was ik jarig en had ik oa taart, chips etc mee voor de visite, vraagt de kassadame ook of ik weer aan het aankomen ben en waar ik het allemaal laatIk heb maar snel gezegd dat het niet voor mezelf was, maar terwijl ik de winkel uit liep begon ik eigenlijk zelfs boos te worden. Waar bemoeien ze zich mee
Heb ooit zelfs de vraag gehad of ik ook last heb van overtollige huid en loshangend vel door het vele afvallen
![]()
Moet een volgende keer idd maar eens wat terug zeggen, maar meestal sta ik zo met de bek vol tanden dat ik het maar aan me voorbij laat gaan
xx_Horsiex schreef:Ik weet nog toen ik 22 was, samen met mijn vriend van destijds boodschappen ging doen, en hij er een paar pilsjes bier bij had gedaan, en ik vervolgens mij ook moest legitimeren. Ik zeg pardon? Ik ben 22, ik zie er hopelijk toch niet meer als 16 uit? Een andere cassiere zei vervolgens dat het oke was. En het stomme? Ik drink niet eens
.
Ik koop ook nooit alcohol e.d., maar als ik eens met iemand anders ben die het wel koopt, vragen ze het ook niet.
Bij de drogist ernaast binnen gelopen, zonder problemen meegekregen.
Kirsha schreef:Bij mij is dat juist andersom. Ik word altijd door iedereen jonger geschat (ik ben 22, word meestal 19/20 geschat), maar mijn legitimatie vragen ze nooitIk koop ook nooit alcohol e.d., maar als ik eens met iemand anders ben die het wel koopt, vragen ze het ook niet.
Daarentegen wilde ik zo'n 2 jaar geleden een pakje paracetamol halen voor mijn moeder, niet eens bij nagedacht dat er aan medicijnen ook een leeftijdsgrens zit. En die kreeg ik toch mooi niet mee bij de supermarkt omdat ik geen ID-kaart mee hadBij de drogist ernaast binnen gelopen, zonder problemen meegekregen.