Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
rainbow8 schreef:Heb het hele topic doorgelezen en sommige reacties zijn echt tenenkrommend!! Maar om toch even een knuppel in het hoenderhok te gooien.... Als het (school)vervoer voor gehandicapten wordt wegbezuinigd.... Waarom blijft het schoolvervoer voor zwaar christelijke kinderen die naar een school veel verder weg gaan, omdat de school die dichterbij (lees: in hetzelfde dorp) is niet zwaar genoeg is... dan wel vergoed?? Dit mede dankzij de christelijke partijen in ons politieke stelsel....
kohtje schreef:Maar wat is er mis met zelf je kind naar school brengen? Dat gebeurt toch ook met kinderen die niet naar speciaalonderwijs gaan?
Ceriadwen schreef:rainbow8 schreef:Heb het hele topic doorgelezen en sommige reacties zijn echt tenenkrommend!! Maar om toch even een knuppel in het hoenderhok te gooien.... Als het (school)vervoer voor gehandicapten wordt wegbezuinigd.... Waarom blijft het schoolvervoer voor zwaar christelijke kinderen die naar een school veel verder weg gaan, omdat de school die dichterbij (lees: in hetzelfde dorp) is niet zwaar genoeg is... dan wel vergoed?? Dit mede dankzij de christelijke partijen in ons politieke stelsel....
Dat zal voor een groot gedeelte particulier betaald worden of uit een kerkelijke pot. Dit wordt (kan ik redelijk stellig zeggen) niet door de overheid gesubsidieerd.
Kiwipitje schreef:Maar waarom is het dan geen optie dat je haar zelf weg brengt? Als ik het goed begrijp heb je geen 9 tot 5 baan (correct me if I'm wrong). Stop met klagen dat het taxivervoer weg gaat maar ga iets bedenken om het probleem op te lossen! Mensen hier op Bokt kunnen het probleem niet voor je oplossen.
kohtje schreef:Maar wat is er mis met zelf je kind naar school brengen? Dat gebeurt toch ook met kinderen die niet naar speciaalonderwijs gaan?
Magrathea schreef:TS haar kind zit op een cluster 2 school.Citaat:Op een cluster 2 school wordt zo veel mogelijk het lesprogramma van een gewone school doorlopen.
Daaruit concludeer ik dat je dus wel de gewone vakken krijgt die je op een 'normale' school ook krijgt. Inclusief huiswerk, neem ik aan.
Citaat:Cluster 2-school voor leerlingen bij wie het horen, spreken en begrijpen van taal niet vanzelf gaat. Kent leerwegen voor:
Leerlingen met een auditieve beperking en een beperkte verstandelijke ontwikkeling (Moeilijk Lerende Kinderen, MLK)
Leerlingen met een auditieve beperking, een zeer beperkte verstandelijke ontwikkeling en een complexe hulpvraag (Zeer Moeilijk Lerende Kinderen, ZMLK)
Leerlingen met een auditieve beperking, een (zeer) beperkte verstandelijke ontwikkeling en een Autisme Spectrum Stoornis (ASS)
Zeer Ernstige Spraak/taal Moeilijkheden (ZESM)
Op basis van een persoonlijk plan, dat door ouders, leerkrachten en eventuele andere deskundigen is opgesteld, wordt het onderwijs op de individuele leerling afgestemd. Het onderwijs is gericht op ontwikkeling en verbetering van (elementaire) communicatie. Interactie en taalontwikkleing krijgen veel aandacht. Er wordt veelvuldig gebruik gemaakt van aangepaste leermiddelen, zoals pictogrammen en diverse technische hulpmiddelen. Valt onder REC ZeON.
dejong_wever schreef:Ik vind het belachelijk dat er bezuinigd word op het taxi vervoer. Er zijn kinderen die niet zelfstandig naar school kunnen gaan en daarbij hebben ouders vaak meerdere kinderen die niet op dezelfde school zitten en ligt de speciale school vaker verder van de wijk af of zelf in een andere wijk!
Ik vind dat ze minder geld naar het buitenland moeten pompen, want ze gaan korten op het vervoer, maar hierdoor komen wij als taxi chauffeur ook op straat en word de werkloosheid nog hoger. Wat ook een optie is om de top van de zorg wat in te korten!
Voor TS, bel de gemeente en geef aan dat je dochter niet zelfstandig met het ov of eigen vervoer kan.
Schakel eventueel een rechtsbijstand of jurdisch loket in.
marleen_usar schreef:Waarom ze niet met het OV kan, als er op school iets is gebeurd kan ze later een reactie daar op krijgen. Dat kan een woede aanval zijn, haar pesters reizen ook met het O.V. Ze heeft zelf een verhaal verzonnen en dat staat in de schoolkrant zonder haar naam.
Het is een schokkend verhaal, en ze heeft me gisteren ook iets schokkend verteld. Ik wil dat hier niet neer zetten, maar uit zelf bescherming kan ze niet alleen reizen. Als iemand meer wil weten dan via PB, ik ben er nog erg emotioneel van.
rainbow8 schreef:Heb het hele topic doorgelezen en sommige reacties zijn echt tenenkrommend!! Maar om toch even een knuppel in het hoenderhok te gooien.... Als het (school)vervoer voor gehandicapten wordt wegbezuinigd.... Waarom blijft het schoolvervoer voor zwaar christelijke kinderen die naar een school veel verder weg gaan, omdat de school die dichterbij (lees: in hetzelfde dorp) is niet zwaar genoeg is... dan wel vergoed?? Dit mede dankzij de christelijke partijen in ons politieke stelsel....
mamamier schreef:Van pgb kan je geen vervoer inkopen. Dat is voor zorg en/of begeleiding. Als je überhaupt nog pgb krijgt want ook daar wordt drastisch op bezuinigd.

Petpa schreef:marleen_usar schreef:Waarom ze niet met het OV kan, als er op school iets is gebeurd kan ze later een reactie daar op krijgen. Dat kan een woede aanval zijn, haar pesters reizen ook met het O.V. Ze heeft zelf een verhaal verzonnen en dat staat in de schoolkrant zonder haar naam.
Het is een schokkend verhaal, en ze heeft me gisteren ook iets schokkend verteld. Ik wil dat hier niet neer zetten, maar uit zelf bescherming kan ze niet alleen reizen. Als iemand meer wil weten dan via PB, ik ben er nog erg emotioneel van.
Maar is taxivervoer dan voldoende bescherming?
Ze zal thuis ook een keer alleen zijn! Of is er thuis iemand 24 uur per dag bij haar?
Iemand die een verhaal kan schrijven moet toch ook in staat geacht worden om met het OV te reizen?
Petpa schreef:marleen_usar schreef:Waarom ze niet met het OV kan, als er op school iets is gebeurd kan ze later een reactie daar op krijgen. Dat kan een woede aanval zijn, haar pesters reizen ook met het O.V. Ze heeft zelf een verhaal verzonnen en dat staat in de schoolkrant zonder haar naam.
Maar is taxivervoer dan voldoende bescherming?
Ze zal thuis ook een keer alleen zijn! Of is er thuis iemand 24 uur per dag bij haar?
Iemand die een verhaal kan schrijven moet toch ook in staat geacht worden om met het OV te reizen?
gohya schreef:mamamier schreef:Van pgb kan je geen vervoer inkopen. Dat is voor zorg en/of begeleiding. Als je überhaupt nog pgb krijgt want ook daar wordt drastisch op bezuinigd.
Laat staan dat je het dus zomaar voor een taxi kunt gebruiken.