Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ElineS schreef:De eerste vleeseter die alleen maar vlees eet, echt en puur alleen maar vlees (een vleestarier) moet ik nog tegenkomen.
Bhriseis schreef:Jennifuur: ik snap zeker je punt, maar het verschil is volgens mij dat een vleeseter die een vegetarisch menu eet, nog steeds een volwaardige, uitgebalanceerde maaltijd krijgt. Vegetariërs moeten het omgekeerd stellen met enkel de bijgerechten.
Overigens wat restaurants en vegetarische opties betreft: hier in de grootstad zijn er echt heerlijke vegetarische en biologische restaurants te vinden. Maar in de dorpen hier... Jeetje. Wokschotel met oestersaus, een aperitiefhapje met garnalen... Om een of andere reden willen de koks ook gewoon allerlei groenten met kruiden bij elkaar gooien, die absoluut niet bij elkaar passenZo van: huppakee, die restjes groenten staan er nog, die vegetariërs eten het wel, want het is groen.
Bhriseis schreef:Jennifuur: ik snap zeker je punt, maar het verschil is volgens mij dat een vleeseter die een vegetarisch menu eet, nog steeds een volwaardige, uitgebalanceerde maaltijd krijgt. Vegetariërs moeten het omgekeerd stellen met enkel de bijgerechten.
Jennifuur schreef:Wat ik me dan afvraag is, wanneer dit bij een feest als een bruiloft is, wordt dit toch grotendeels verzorgt door een restaurant, , feest zaal of cateraar? Dat is zonde wanneer een prof zo weinig verstand er van heeft.
Citaat:Maar is het dan ook niet zo zodat het voor een dagje niet erg is om alleen bijgerechten te eten? Het werkt twee kanten op.
Magrathea schreef:Verder is het al genoemd, maar je moet als vegetariër soms maar duimen dat er nog iets is wat jij kan eten. Ik zie geregeld dat vleeseters ruimschoots opscheppen van de vegetarische gerechten, en dan heb ik nog wel trek maar er is alleen nog maar vlees over. Goed, dat is ook een stukje netheid van de gast in kwestie, maar toch...
Shadow0 schreef:Magrathea schreef:Verder is het al genoemd, maar je moet als vegetariër soms maar duimen dat er nog iets is wat jij kan eten. Ik zie geregeld dat vleeseters ruimschoots opscheppen van de vegetarische gerechten, en dan heb ik nog wel trek maar er is alleen nog maar vlees over. Goed, dat is ook een stukje netheid van de gast in kwestie, maar toch...
En daar staat dan weer tegenover dat ik het als flexitarier weer erg vervelend vind dat ik vlees moet eten omdat de vegetarische varianten alleen voor de vegetariers zijn... Bovendien wil ik (nou ja, wilde, er is de klad in gekomen) heel nadrukkelijk wel minder vlees eten, en dat schiet dan ook niet op.
Want het is uiteindelijk natuurlijk niet de schuld van de gasten, maar vooral ook van de horeca / organisatoren die zo vasthoudt aan een vrij vast idee: vleeseters eten vlees en voor de rare vega's moet dan maar (schoorvoetend) iets anders bedacht worden. Ipv het te beschouwen als allemaal lekkere gerechten waar iedereen uit kan kiezen wat goed past.
(Revolutie!)
Lusitana schreef:De mens is in principe een omnivoor, een alles eter, maar ik ben eigenlijk van nature een herbivoor, een planteneter, want mijn blinde darm is extreem lang en dik en dat zie je ook bij planteneters. D
Lusitana schreef:ElineS schreef:De eerste vleeseter die alleen maar vlees eet, echt en puur alleen maar vlees (een vleestarier) moet ik nog tegenkomen.
Dat heet gewoon een carnivoor![]()
De mens is in principe een omnivoor, een alles eter, maar ik ben eigenlijk van nature een herbivoor, een planteneter, want mijn blinde darm is extreem lang en dik en dat zie je ook bij planteneters. Ik ben dus een van die zeldzame mensen die van nature vegetariër is, en toch waag ik me wel eens aan vlees hoor.![]()
Er zijn misschien ook wel mensne die darmen hebben die helemaal ingesteld zijn op vlees eten, maar die kunnen zich ook best een keer aan iets anders wagen...
En de meeste vleeseter houden toch nog wel van een sausje erbij en een toetje toe.
Lusitana schreef:Ik denk dat je nog eens een vegetarisch kookboek in moet kijken, want er zijn ook nog plenty dingen te doen met sojaproducten en paddestoelen en noten en (gedroogde)vruchten bv en met name met hapjes is het vaak niet eens meer goed terug te proeven waar het eigenlijk van gemaakt is.
Magrathea schreef:Oh trouwens, Urielle, als jij dicht bij mij zou staan en ik je er écht graag bij wil hebben, ga ik maar wat graag met je om de tafel om te bespreken wat je wél graag eet zodat we kunnen zorgen dat er ook iets lekkers voor jou op het buffet te vinden is
Urielle schreef:Magrathea schreef:Oh trouwens, Urielle, als jij dicht bij mij zou staan en ik je er écht graag bij wil hebben, ga ik maar wat graag met je om de tafel om te bespreken wat je wél graag eet zodat we kunnen zorgen dat er ook iets lekkers voor jou op het buffet te vinden is
Dat vind ik wel een mooi gebaar.![]()
Maar ik zou een bruiloft niet skippen vanwege vegetarisch eten hoor! Ik zou het wel jammer vinden om anderen lekker te zien eten en er dan zelf zo bij te zitten met zo'n nep-blij gezicht van 'Gezellig he!'
Urielle schreef:Dat vind ik wel een mooi gebaar.![]()
Maar ik zou een bruiloft niet skippen vanwege vegetarisch eten hoor! Ik zou het wel jammer vinden om anderen lekker te zien eten en er dan zelf zo bij te zitten met zo'n nep-blij gezicht van 'Gezellig he!'