Alleen vegetarisch eten op een bruiloft.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kan een bruidspaar het maken om alleen vegetarisch eten te serveren op een bruiloft?

Ja
683 (84%)
Nee
123 (15%)

Totaal aantal stemmen: 806

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:11

Zelf heb ik te weinig principes om vegetariër te worden. Maar ik houd wel van koken en het proberen van nieuwe gerechten en vind het een beetje een vooroorlogse gedachte dat een maaltijd niet compleet kan zijn zonder dat stukje vlees.
Zelf drink ik graag cranberrysap, als een van mijn vrienden gaat trouwen en dat niet in huis haalt, maakt het hem/haar dan een slechte gastheer/vrouw?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:49

ElineS schreef:
De eerste vleeseter die alleen maar vlees eet, echt en puur alleen maar vlees (een vleestarier :P) moet ik nog tegenkomen.

Dat heet gewoon een carnivoor ;)
De mens is in principe een omnivoor, een alles eter, maar ik ben eigenlijk van nature een herbivoor, een planteneter, want mijn blinde darm is extreem lang en dik en dat zie je ook bij planteneters. Ik ben dus een van die zeldzame mensen die van nature vegetariër is, en toch waag ik me wel eens aan vlees hoor. :D
Er zijn misschien ook wel mensne die darmen hebben die helemaal ingesteld zijn op vlees eten, maar die kunnen zich ook best een keer aan iets anders wagen...

En de meeste vleeseter houden toch nog wel van een sausje erbij en een toetje toe. :D

Sjolvir

Re: Alleen vegetarisch eten op een bruiloft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:53

Zie het probleem niet er zijn best hele spannende lekkere dingen te serveren zonder dat er vlees in zit.
Overigens ben ik geen vegetarier.
Toen ik en een vriendin afstudeerden zochten we een restaurant waar zeker niet gerookt werd,
toendertijd was dat nog heel bijzonder. Er was echter een vegetarisch restaurant dat biologische produkten gebruikte en waar niet gerookt mocht worden.
We hebben beiden onze hele families die ook niet vegetarisch waren daar mee naar toe genomen en iedereen vond het zalig!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:06

Goed vegetarisch eten is heerlijk en ik zou helemaal geen probleem hebben met een heerlijk vegetarisch buffet of een compleet vegetarisch menu.
Het probleem is dat veel bruiloften en partijen gelegenheden weinig fantasievol zijn als het om vegetarisch eten gaat. Overigens geldt dat ook vaak voor de "normale vleesgerechten"

Eigenlijk is het niet meer dan normaal als een bruidspaar voor vegetarisch kiest als dat hun levensstijl is.

Toevallig ben ik dit jaar in een vegetarisch B&B geweest en heb daar zo'n lekker veganistisch menu gegeten. Met smaak en aandacht klaargemaakt. Daar gaat het om dan kan ik vlees prima missen.

Tijdens mijn vakantie in India 3 weken vega gegeten, dat is daar erg lekker en goed verkrijgbaar, ik heb het vlees niet gemist. Dit omdat ik vlees in India niet vertrouw qua hygiëne.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:42

Veel mensen hier die vegetariër zijn vertellen ook dat wanneer 'vleeseters' rekening houden met de vegetariërs, dit niet zo veel voorstelt en vaak nog erg karig is en geen heel gerecht vormt. Wat ik me dan afvraag is, wanneer dit bij een feest als een bruiloft is, wordt dit toch grotendeels verzorgt door een restaurant, , feest zaal of cateraar? Dat is zonde wanneer een prof zo weinig verstand er van heeft.
Het is dan denk ik geen onwil maar onwetendheid van degene die het feest geeft. Zij vragen het restaurant of er ook vegetarische gerechten worden bereid, en zijn tevreden als dit beaamd wordt. Zo lijkt mij dit dan, het is een eentotale aanname maar het klinkt mij best logisch.

Waar ik een een beetje over val is dat veel mensen beweren dat het voor vleeseters toch niet zou moeten uitmaken om dan eens een dagje geen vlees te eten. Maar ondertussen zeggen ze zelf dat ze als vegetariër regelmatig ook alleen bijgerechten eten ivm een gerecht met vlees waarbij het vlees dan voor hen wordt weggehaald. Maar is het dan ook niet zo zodat het voor een dagje niet erg is om alleen bijgerechten te eten? Het werkt twee kanten op.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:44

Jennifuur: ik snap zeker je punt, maar het verschil is volgens mij dat een vleeseter die een vegetarisch menu eet, nog steeds een volwaardige, uitgebalanceerde maaltijd krijgt. Vegetariërs moeten het omgekeerd stellen met enkel de bijgerechten.

Overigens wat restaurants en vegetarische opties betreft: hier in de grootstad zijn er echt heerlijke vegetarische en biologische restaurants te vinden. Maar in de dorpen hier... Jeetje. Wokschotel met oestersaus, een aperitiefhapje met garnalen... Om een of andere reden willen de koks ook gewoon allerlei groenten met kruiden bij elkaar gooien, die absoluut niet bij elkaar passen :+ Zo van: huppakee, die restjes groenten staan er nog, die vegetariërs eten het wel, want het is groen.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:47

Bhriseis schreef:
Jennifuur: ik snap zeker je punt, maar het verschil is volgens mij dat een vleeseter die een vegetarisch menu eet, nog steeds een volwaardige, uitgebalanceerde maaltijd krijgt. Vegetariërs moeten het omgekeerd stellen met enkel de bijgerechten.

Overigens wat restaurants en vegetarische opties betreft: hier in de grootstad zijn er echt heerlijke vegetarische en biologische restaurants te vinden. Maar in de dorpen hier... Jeetje. Wokschotel met oestersaus, een aperitiefhapje met garnalen... Om een of andere reden willen de koks ook gewoon allerlei groenten met kruiden bij elkaar gooien, die absoluut niet bij elkaar passen :+ Zo van: huppakee, die restjes groenten staan er nog, die vegetariërs eten het wel, want het is groen.

Dat is waar, je bedoelt dan dat je als vegetariër niet alle eiwitten die normaal ik vlees (vervangers) zitten dan ontbreken omdat je bijvoorbeeld alleen rijst en sla eet?

Ja dat is zo jammer, zo veel restaurants zeggen dat zij ook menu's hebben voor vegetariërs maar volgens mij valt dit in de praktijk vies mee wanneer het restaurant hier niet veel mee doet.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:47

Ik zou er helemaal geen problemen mee hebben. Vegetarisch kan ook heel lekker zijn. En mensen kunnen prima zonder vlees! Daarbij, het is jou dag. Jij bepaalt.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:50

Ja precies, dat bedoel ik Jennifuur. Ik zou het ook sneu vinden voor een vleeseter mocht hij, samen met de vegetariërs en op hun initiatief, enkel een blad sla, een wortel en wat aardappelen voorgeschoteld krijgen. Dan kan ik me inderdaad voorstellen dat je vega eten niet vindt 'vullen'.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:04

Ja Jennifuur
Wij veggies zijn gewend om inderdaad geregeld alleen de garnering te eten,
of alleen brood, of alleen sla.
Laatst nog een feestje gehad waarbij je vooraf aan kon geven of je
vlees, vis of vegetarisch wilde.
Zowel voor de vlees en de vismensen 6 verschillende voorgerechten
en drie hoofdgerechten.
Voor ons: voorgerecht sla, tomaat, komkommer.
hoofdgerecht : sla, tomaat, komkommer en tofu :)

Kosten: hetzelfde als voor de vlees en viseters, die trouwens als groente hadden
......... Sla, tomaat en komkommer.

Niettemin puik feestje, veel lol gehad.

Ik ben geen veggie uit principe.
Ik krijg darmklachten en migraine van vlees.

En zoals hierboven is aangegeven, als je bent afgekickt van vlees,
dan stinkt dat. Vlees ruikt dan naar wat het is LIJK!!!

Maar terug on topic.
Het bruidspaar bepaalt.
Als dat inhoudt dat ik alleen een paar stukjes brood kan eten, so be it.
Het kan daarom een leuk feest zijn.
Ik snap dan ook echt de reacties niet van:
Ik lust geen vegetarisch. Waarschijnlijk nooit goed vegetarisc eten geproefd?
Of gewoon de wil niet hebben om om het lekker te vinden.
Ik heb honger als ik geen vlees krijg.
Nou, veggiegerechten genoeg die stukken meer vullen
dan een stuk vlees.
Er wordt geen rekening met me gehouden.
Nou welkom in de club, zou ik zeggen.
Dat gebeurt ons veggies geregeld.

Kom op, vleesetertjes, pas je ook een keertje aan.
Het is de bruiloft van het bruidspaar.
Dat kan net zo leuk zijn zonder vlees en vis.
En zeker net zo lekker.

De volgende bruiloft eten wij wel weer sla ennuh tomaten ennuh
komkommer en misschien nog een stukje brood en feesten gewoon mee.

Dus volmondig ja hoor bruidspaar, het kan!
Laatst bijgewerkt door idje op 05-12-13 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:07

Bhriseis schreef:

Dit ja. Daarnaast gaat het er uiteindelijk toch om dat je iets lekkers voorgeschoteld krijgt? Niet dat je per se een stuk vlees op je bord hebt?

Verder is het al genoemd, maar je moet als vegetariër soms maar duimen dat er nog iets is wat jij kan eten. Ik zie geregeld dat vleeseters ruimschoots opscheppen van de vegetarische gerechten, en dan heb ik nog wel trek maar er is alleen nog maar vlees over. Goed, dat is ook een stukje netheid van de gast in kwestie, maar toch... De vleeseter heeft meer keuze en dat vind ik jammer.

Overigens maken we bij mij op de vereniging altijd in de mensa meer vego dan berekend wordt. Dit zodat een vleeseter die later erbij komt nog wel vego kan eten, en als er over is dan kunnen ook vegetariërs nog een extra bordje halen :j

Ik wil trouwens de vegetariërs op het hart drukken om ook altijd even te vragen naar een vegetarische maaltijd! Ik heb in de catering/horeca gewerkt en vaak werden dan de vleesmaaltijden standaard uitgedeeld. Als de vegetariër zich dan niet meldde (wat soms gebeurde) dan zaten we daar met een maaltijd over... Dus zeg het gewoon, het zou zomaar kunnen dat er een heel apart bord voor jou is :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:07

Jennifuur schreef:
Wat ik me dan afvraag is, wanneer dit bij een feest als een bruiloft is, wordt dit toch grotendeels verzorgt door een restaurant, , feest zaal of cateraar? Dat is zonde wanneer een prof zo weinig verstand er van heeft.

Ja, dat is toch treurig? Daar verbaas ik me bijna standaard over als ik in een horecagelegenheid ben - zelfs in 2013 is vegetarisch maar heel beperkt.

Citaat:
Maar is het dan ook niet zo zodat het voor een dagje niet erg is om alleen bijgerechten te eten? Het werkt twee kanten op.

De meeste mensen die ik ken vinden het ook niet echt erg, maar voornamelijk saai en fantasieloos. Maar er is ten eerste verschil in verhoudingen: 1 keer niet tegenover meestal niet, en ten tweede is er verschil in het soort eten. Een volledig vegetarisch hoofdgerecht voor vleeseters is niet gelijkwaardig aan bijgerechten voor vegetariers. Al is het maar omdat een goed vegetarisch hoofdgerecht goede verhoudingen van eiwitten enzo bevat en qua smaak een complete maaltijd hoort te zijn, terwijl dat bij een vleesmaaltijd-zonder-vlees niet is.

Vind ik dus wel verschillend.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:11

Magrathea schreef:
Verder is het al genoemd, maar je moet als vegetariër soms maar duimen dat er nog iets is wat jij kan eten. Ik zie geregeld dat vleeseters ruimschoots opscheppen van de vegetarische gerechten, en dan heb ik nog wel trek maar er is alleen nog maar vlees over. Goed, dat is ook een stukje netheid van de gast in kwestie, maar toch...

En daar staat dan weer tegenover dat ik het als flexitarier weer erg vervelend vind dat ik vlees moet eten omdat de vegetarische varianten alleen voor de vegetariers zijn... Bovendien wil ik (nou ja, wilde, er is de klad in gekomen) heel nadrukkelijk wel minder vlees eten, en dat schiet dan ook niet op.

Want het is uiteindelijk natuurlijk niet de schuld van de gasten, maar vooral ook van de horeca / organisatoren die zo vasthoudt aan een vrij vast idee: vleeseters eten vlees en voor de rare vega's moet dan maar (schoorvoetend) iets anders bedacht worden. Ipv het te beschouwen als allemaal lekkere gerechten waar iedereen uit kan kiezen wat goed past.
(Revolutie! :Y) )

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:17

Ik ben geen vega, maar maak toch regelmatig een heerlijke prei/champignon quiche :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:27

Shadow0 schreef:
Magrathea schreef:
Verder is het al genoemd, maar je moet als vegetariër soms maar duimen dat er nog iets is wat jij kan eten. Ik zie geregeld dat vleeseters ruimschoots opscheppen van de vegetarische gerechten, en dan heb ik nog wel trek maar er is alleen nog maar vlees over. Goed, dat is ook een stukje netheid van de gast in kwestie, maar toch...

En daar staat dan weer tegenover dat ik het als flexitarier weer erg vervelend vind dat ik vlees moet eten omdat de vegetarische varianten alleen voor de vegetariers zijn... Bovendien wil ik (nou ja, wilde, er is de klad in gekomen) heel nadrukkelijk wel minder vlees eten, en dat schiet dan ook niet op.

Want het is uiteindelijk natuurlijk niet de schuld van de gasten, maar vooral ook van de horeca / organisatoren die zo vasthoudt aan een vrij vast idee: vleeseters eten vlees en voor de rare vega's moet dan maar (schoorvoetend) iets anders bedacht worden. Ipv het te beschouwen als allemaal lekkere gerechten waar iedereen uit kan kiezen wat goed past.
(Revolutie! :Y) )

Daar ben ik het helemaal mee eens! Waarom MOET je per sé vlees eten? Waarom is vlees de standaard? Waarom is het zo ongebruikelijk om gewoon een ruime keuze vegetarisch te hebben? Ik vind het zo raar...

Verder heb ik misschien voor jou een tip, ik weet niet of je een partner hebt met wie je naar dat soort feestjes gaat? Ik heb een stel gekend dat dan voor één van de twee een vegetarisch bordje bestelde. Dat deelden ze dan en voor de rest nog een beetje vlees erbij oid. Dan eet je toch minder vlees zonder dat je met honger naar huis gaat :j

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:38

Lusitana schreef:
De mens is in principe een omnivoor, een alles eter, maar ik ben eigenlijk van nature een herbivoor, een planteneter, want mijn blinde darm is extreem lang en dik en dat zie je ook bij planteneters. D

Met alle respect, ik waag het te betwijfelen dat er een dermate extreme variantie is in menselijke anatomie dat jij een blinde darm hebt die significant anders functioneert dan bij de gemiddelde mens.
Ik neem aan dat jij een vergelijkbare darmfunctie claimt zoals je die ziet bij paarden en konijnen etc?
Dat zou betekenen dat je denkt cellulose te kunnnen verteren...? Onwaarschijnlijk.
Overigens ben ik er óók erg nieuwsgierig naar waarom je denkt dat je zo´n uitzonderlijk spijsverteringsstelsel hebt...?
En als het klopt denk ik dat je op héél veel aandacht van wetenschappelijke zijde zou moeten rekenen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:56

ik heb een bruiloft gehad waar ze gingen barbequen.. moet je daar dan als vegatarier stampij gaan maken.. of andersom als er geen vlees is..

ik vind dat je dat niet kan maken.

je hebt zelfs vegetarische hamburgers ect..
(en anders kan je na de bruiloft na de mc donalds ofzo.. heb ik ook gedaan bij een waar je gewoon niks kreeg en later zwart gebrand van binnen niet gare barbeque vlees.( er waren mensen ziek geworden daar van)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 02:32

Lusitana schreef:
ElineS schreef:
De eerste vleeseter die alleen maar vlees eet, echt en puur alleen maar vlees (een vleestarier :P) moet ik nog tegenkomen.

Dat heet gewoon een carnivoor ;)
De mens is in principe een omnivoor, een alles eter, maar ik ben eigenlijk van nature een herbivoor, een planteneter, want mijn blinde darm is extreem lang en dik en dat zie je ook bij planteneters. Ik ben dus een van die zeldzame mensen die van nature vegetariër is, en toch waag ik me wel eens aan vlees hoor. :D
Er zijn misschien ook wel mensne die darmen hebben die helemaal ingesteld zijn op vlees eten, maar die kunnen zich ook best een keer aan iets anders wagen...

En de meeste vleeseter houden toch nog wel van een sausje erbij en een toetje toe. :D

Ik weet wat een carnivoor is, ik maakte immers een grapje, maar bedankt voor de biologie les. Hoewel van nature vegatarier mij erg onwaarschijnlijk in de oren klinkt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 02:45

Als puntje bij paaltje komt is het natuurlijk jouw bruiloft en niet die van je gasten. Jij bepaald dus wat er op tafel komt. En ja, dan kan je er voor kiezen om geheel vegetarisch te gaan, echter denk ik dat het wel zo netjes is om rekening te houden met je gasten.

Over het algemeen genomen wordt dat ook andersom gedaan. Bij de meeste bruiloften en gelegenheden wordt er (al dan niet speciaal) voor vegetariërs gezorgd voor vegetarische hapjes/eten. Waarom dan omgekeerd geen rekening houden met diegene die wel vlees eet?

Shenanigans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 03:05

Noem mij een azijnpisser maar hoe kan het dat je als 'vegetariër' niet weet dat je vegetariër bént en je éét vegetarisch.
Als je vegetarisch zou zijn, zou je dus eigenlijk uit plantaardig materiaal bestaan.

Oké on topic; jouw dag, jouw feestje!
En voor de mensen die denken dat je alleen maar stukjes groente en fruit te eten krijgt 8)7 die zouden eigenlijk eens lekker vegetarisch moeten eten. Er is zoveel meer dan dat!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 08:24

Lusitana schreef:
Ik denk dat je nog eens een vegetarisch kookboek in moet kijken, want er zijn ook nog plenty dingen te doen met sojaproducten en paddestoelen en noten en (gedroogde)vruchten bv en met name met hapjes is het vaak niet eens meer goed terug te proeven waar het eigenlijk van gemaakt is.

Lusitana ik heb 20 jaar vegetarisch gegeten dus ja, ik weet wat er te eten is. En ik vind het dus gewoon niet lekker. Ik vind soja (producten) niet lekker, ik hou niet van de smaak van bijv. aubergine, niet van paddestoelen, vind noten wel lekker maar niet genoeg smaakmaker en te weinig 'bite' om vlees te kunnen vervangen, ik lust ook geen dingen als moussaka of lasagne, wat vrij eenvoudig vegetarisch te maken is, de hele stijl van koken is gewoon echt niet aan mij besteed. Zelfs dingen die ik uitgekozen heb in een poging een tijd terug om weer vegetarisch te eten, ik vond het gewoon niet lekker. Dus na 20 jaar mag ik toch echt wel zeggen dat ik weet wat vegetarisch eten inhoud, ik heb al veel meer gegeten dan gebakken aardappels met een vegaburger ;) Ik ben een grote liefhebber van Hollandse pot, van Bourgondisch tafelen met veel vlees. En vlees is daarin voor mij de hoofdattractie (en bij mij maakt het ook niet uit wat voor vlees, ik eet in dat opzicht alles, muv orgaanvlees) dus dat is ook niet vervangbaar. Ik zou zelf dus zowel vegetarisch als minimaal twee soorten vlees als minstens een visgerecht laten serveren.

Moet een bruidspaar er rekening mee houden? Nee niet per definitie. Maar ik zou het zelf wel doen en ik zou het zelf vreselijk vinden om achteraf te horen dat mijn 'mooiste dag' voor anderen een slecht gevoel gaf en een ritje naar de snackbar. Ik hoop dat mijn 'mooiste dag' voor anderen ook een mooie dag wordt en eten en drinken maken daar een groot deel van uit.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 08:28

Magrathea schreef:
Oh trouwens, Urielle, als jij dicht bij mij zou staan en ik je er écht graag bij wil hebben, ga ik maar wat graag met je om de tafel om te bespreken wat je wél graag eet zodat we kunnen zorgen dat er ook iets lekkers voor jou op het buffet te vinden is :)

Dat vind ik wel een mooi gebaar. :)
Maar ik zou een bruiloft niet skippen vanwege vegetarisch eten hoor! Ik zou het wel jammer vinden om anderen lekker te zien eten en er dan zelf zo bij te zitten met zo'n nep-blij gezicht van 'Gezellig he!' :))

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 08:35

Urielle schreef:
Magrathea schreef:
Oh trouwens, Urielle, als jij dicht bij mij zou staan en ik je er écht graag bij wil hebben, ga ik maar wat graag met je om de tafel om te bespreken wat je wél graag eet zodat we kunnen zorgen dat er ook iets lekkers voor jou op het buffet te vinden is :)

Maar ik zou een bruiloft niet skippen vanwege vegetarisch eten hoor! Ik zou het wel jammer vinden om anderen lekker te zien eten en er dan zelf zo bij te zitten met zo'n nep-blij gezicht van 'Gezellig he!' :))

Dat hadden wij dit jaar op een bruiloft. Wij waren voor 's avonds uitgenodigd. In een mooie tent, die wel te klein was voor het aantal mensen, en met een rockband die zo harde speelde dat een gesprek echt niet meer mogelijk was. Aangezien wij alleen het bruidspaar kende, zijn we na 2 uur weggegaan. Ik kon de herrie simpelweg met mijn HSP echt niet verdragen. Ik heb ook 2 uur lang met een nep blij gezicht gezeten, en hebben toen afscheid genomen van het bruidspaar en zijn gegaan. Nee, een te overvolle tent met zoveel herrie trok ik echt niet. Hoorde dat zij achteraf een keigoed feest hebben gehad dus daar was ik blij om.

Rumina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 08:56

Urielle schreef:

Maar dat valt toch gewoon niet te voorkomen? Er is altijd wel iemand die het eten te scherp of te vet vindt. Die niet van chinees houden, of juist niet van Hollandse pot. De ene vindt een buffet niet genoeg niveau hebben, de ander baalt van de opgemaakte borden waarvan je niet kan opscheppen hoeveel je wilt. Geklaag over dat er geen frietjes voor de kinderen zijn, geklaag dat er niets lekkers voor de kinderen bedacht is en ze juist weer worden afgescheept met patat. Etc. Etc. Als dingen niet precies worden klaargemaakt zoals bij iemand thuis is men ontevreden, en als het juist wel zo is, is men ook ontevreden.

Klagers zullen er altijd tussen lopen, dus zolang je qua smaken geen extremen opzoekt en rekening houdt met wat mensen echt niet kunnen eten, moet je gewoon doen wat je zelf prettig vindt. Ik zou het ook gewoon niet zeggen en mensen niet de kans geven om van te voren zivh er al over op te winden. Normaal krijg je toch ook niet van tevoren de menukaart door? Mensen merken het vanzelf wel tijdens het eten... Of misschien ook niet ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 10:01

Daarom is het ook gangbaar om bij bruiloftsmaaltijden een heel ruim assortiment aan te bieden, dat er voor iedereen iets is. Dus EN frietjes EN aardappeltjes EN rijst bijvoorbeeld, wil je dan niet dat je kinderen frietjes eten dan heb je een uitwijkmogelijkheid. Lust je geen vis dan is er vlees of vegetarisch. Hou je niet van ijs dan is er pudding, gebak, mousse, bavarois oid,..