Lange afstandsrelatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jackieboy

Re: Lange afstandsrelatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:52

Ik kan niet wachten om mijne weer te zien!! In het begin vond ik het heel moeilijk en daarna wende het een beetje omdat ik wist dat ik hem 6 maanden niet zou zien, maar nu het dichtbij komt :D :D oeeee ik kan me amper beheersen! nog 2,5 week :D :D :D kan echt niet meer wachten!!

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:54

Jackieboy schreef:
Ik kan niet wachten om mijne weer te zien!! In het begin vond ik het heel moeilijk en daarna wende het een beetje omdat ik wist dat ik hem 6 maanden niet zou zien, maar nu het dichtbij komt :D :D oeeee ik kan me amper beheersen! nog 2,5 week :D :D :D kan echt niet meer wachten!!

Hahha :D Wat leuk geschreven!! hahahaha

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:33

Beter weten dan niet weten? Hangt ervan af :). Vaak bij niet weten duurt het geen maanden, slechts dagen of weken. En dan ben je toch nog steeds bezig met het plannen van een afspraak enzo, wat ook leuk is! Dan voelt hij minder ver weg :)

Mijne komt met kerst even 1,5 week naar Nederland. Ik heb er zin in! Maar ik vrees dat ik hem ook dan niet superveel ga zien, omdat hij ook al door al zijn vrienden hier geclaimd wordt. Dat is wel een beetje jammer :(. Vorige keer was dat ook al zo en toen zat ik in de stress omdat ik hem zo graag wilde zien gedurende de tijd die hij hier was.
Daarna is hij weer weg tot juli.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:39

Ik vind het altijd juist fijn om een datum te weten! Heb ik iets om naar uit te kijken!

Ah Sheran dat is wel minder! Maar hij zal toch ook wel veel tijd voor jou vrij maken?

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:41

Ja toch? Hij komt toch voornamelijk om jou te zien? Ik neem mijn vriend zelf mee naar de verjaardag van mn beste vriendin dit weekend. En ik ga ook overal met hem mee naar toe. Zaterdagavond heb ik een borreltje geregeld en ook een aantal van zn vrienden uitgenodigd. Ik wil je niet aanvallen maar af en toe lijkt het alsof jij niet echt een hoge prioriteit krijgt van je vriend. Hoe voel jij dat zelf?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:46

Wij staan daar beiden wat anders in. Ik ben vanuit mijn familie gewend dat ik iedereen altijd overal mee naar toe mag slepen, maar in zijn familie zijn ze daar niet zo van. Ze hebben ook familieweekenden waar alleen maar de echte familie mag komen, en niet de partners. Hij heeft me wel eens meegenomen maar toen voelde ik me er wel echt buiten vallen. Naar zijn beste jeugdvrienden ga ik ook niet mee, ik zou een beetje in de weg staan. Hij mag zien wie hij wil, met wie hij wil. Hij houdt ook wel tijd voor mij vrij uiteraard, maar ja.. van mij mag dat altijd wel wat meer :D
Hij komt trouwens niet speciaal voor mij, maar hij komt terug voor een ziekenhuisbezoek. Hij heeft taaislijmziekte en moet ieder half jaar hier in Nederland op controle.

Maar je hebt gelijk hoor, ik ben daar vaak kwaad om geweest. Ik merk wel dat dat bij hem in de familie zit, en hij is zelfs nog ook extreem zo opgevoed. Alles draaide altijd om hem omdat hij ziek was, en dat zie je nu nog steeds terug.

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:47

Heb je niet de mogelijkheid om voor juli een keer bij hem langs te gaan? :)

Ik had nog een vraagje in het algemeen. Hoe doen jullie het met reiskosten? Ik ga nu in december naar me vriend en heb zelf de vliegticket betaald :) nu kan hij waarschijnlijk pas in juli naar nederland komen, en hoop ik daar ergens tussen misschien nog zijn kant op te gaan. Hij bood toen (gelukkig) meteen zelf al aan om me ticket te betalen, omdat ik dan 2 x kom en hij 1 x. Nu zei ik al dat hij dat niet hoeft, maar misschien wel ieder de helft ofzo. Het is toch een hoop geld. Hoe doen jullie dat als de één meer naar de andere gaat dan anders om?

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:49

Dus eigenlijk komt hij niet eens om jou terug?? Als hij niet naar het ziekenhuis hoefde zou hij helemaal niet komen?? Klinkt allemaal een beetje raar als ik eerlijk moet zijn!

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:51

dubbel post!
Laatst bijgewerkt door SSmonamiSS op 21-11-13 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:52

Wij gaan altijd met de trein. en eigenlijk om ste beurt. En eigenlijk hebben onze ouders ook wel veel betaalt en zijn ouders wilde soms zelfs mijn ticket betalen omdat ze het zo leuk vinden als ik er ben! of we rijden met familie mee! eigenlijk komt het altijd wel goed! 4 weken geleden is mijn vriend met mijn ouders naar nederland gereden dus dat koste hem ook niets! :)

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:52

Raar zou ik het niet meteen noemen, elke relatie is anders :) waarschijnlijk had hij ook wel gekomen, maar slaat hij hier nu 2 vliegen in 1 klap mee.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:54

Jackieboy schreef:
Raar zou ik het niet meteen noemen, elke relatie is anders :) waarschijnlijk had hij ook wel gekomen, maar slaat hij hier nu 2 vliegen in 1 klap mee.

Ja oke dat klopt!

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:55

SSmonamiSS schreef:
Wij gaan altijd met de trein. en eigenlijk om ste beurt. En eigenlijk hebben onze ouders ook wel veel betaalt en zijn ouders wilde soms zelfs mijn ticket betalen omdat ze het zo leuk vinden als ik er ben! of we rijden met familie mee! eigenlijk komt het altijd wel goed! 4 weken geleden is mijn vriend met mijn ouders naar nederland gereden dus dat koste hem ook niets! :)

Dat is makkelijk! :) Ja wij zouden ook om en om doen, maar ik kan hier makkelijker weg dan hij kan. En dan praten we natuurlijk niet over 20 euro want dan zou het me ook allemaal niet uitmaken. Me ouders betalen in ieder geval niks haha wel woon ik nog thuis en als hij dan hier komt kan hij bij mij blijven zonder te hoeven betalen. Dat scheelt ook een hoop

DromenLies

Toen mijn vriend nog hier woonde ging ik ook niet overal mee naartoe als schoothondje hoor en andersom ook niet maar nu we aan het LATten zijn geven we elkaar gewoon de meest hoge prioriteit als hij hier is of ik daar en proberen zoveel mogelijk samen te zijn. Dus het feit dat hij een baan in het buitenland heeft aangenomen heeft er toe geleid dat we onze tijd anders indelen. Als mijn vriend principes had gehad over het gebruik van software mbt communiceren waardoor dit heel moeilijk was geworden had ik waarschijnlijk gezegd je regelt het maar en anders blijf je maar hier. Maar misschien ben ik wel super demanding.

Wel voor jezelf opkomen hoor!! Jij ben ook belangrijk.

Sheran

SSmonamiSS schreef:
Dus eigenlijk komt hij niet eens om jou terug?? Als hij niet naar het ziekenhuis hoefde zou hij helemaal niet komen?? Klinkt allemaal een beetje raar als ik eerlijk moet zijn!

Ook om mij. Ik denk dat hij wel zou komen als hij niet naar het ziekenhuis zou moeten, maar dan misschien 1x per jaar. De kaartjes zijn ontzettend duur en hij doet daar promotieonderzoek en moet elke dag op de uni aanwezig zijn. Hij is alleen in de zomer vrij. Dan zou hij ook wel komen. Maar nu heeft hij moeilijk gedaan in zijn afspraken met de professoren om toch even met kerst terug te kunnen komen.

Ik wil wel langsgaan voor juli, maar dan moet ik eerst een baan hebben. Of heeft iemand 750 euro te leen? :D

(om eerlijk te zijn... ik ben soms zo pissig op hem omdat ik hem zo erg mis en hij zo weinig wil komen... want ik vind dan weer dat HIJ is weggegaan en dat hij er dan zelf maar moeite voor moet doen etc... dus we hebben wel overwogen er een punt achter te zetten maar ik vind dat nu extra moeilijk, juist omdat hij zo ver weg zit...)

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:02

Sheran schreef:
SSmonamiSS schreef:

Ook om mij. Ik denk dat hij wel zou komen als hij niet naar het ziekenhuis zou moeten, maar dan misschien 1x per jaar. De kaartjes zijn ontzettend duur en hij doet daar promotieonderzoek en moet elke dag op de uni aanwezig zijn. Hij is alleen in de zomer vrij. Dan zou hij ook wel komen. Maar nu heeft hij moeilijk gedaan in zijn afspraken met de professoren om toch even met kerst terug te kunnen komen.

Ik wil wel langsgaan voor juli, maar dan moet ik eerst een baan hebben. Of heeft iemand 750 euro te leen? :D

(om eerlijk te zijn... ik ben soms zo pissig op hem omdat ik hem zo erg mis en hij zo weinig wil komen... want ik vind dan weer dat HIJ is weggegaan en dat hij er dan zelf maar moeite voor moet doen etc... dus we hebben wel overwogen er een punt achter te zetten maar ik vind dat nu extra moeilijk, juist omdat hij zo ver weg zit...)

Ow jullie tickets zijn wel heel erg duur!! Wij betalen meestal zo tussen de 80 en 100 euro.
Maar dat heeft iedereen hoor!! Soms heb ik ook zin om ff boos op hem te zijn dan mis ik hem niet zo! Maarja heeft allemaal geen nut want ik ben heel slecht in ruzie hebben dus dan een paar minuten later is het wel weer goed! haha :')

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:03

Ik vind het zo leuk dat iedereen in dit topic zo ontzettend positief is. Iedere keer als ik kijk staat het topic weer vol met vrolijke berichten over hoe leuk het afgelopen weekend was of over hoe lang het nog duurt tot iemand haar liefde weer ziet.

Sheran, balen dat hij zo geclaimd wordt door zijn vrienden, maar wel fijn dat je hem dan eindelijk weer ziet. Heeft ziek zijn stiekem toch een voordeel ;-) Lijkt me lastig dat het in zijn familie zo om hem draait, heeft hij nog broers/zussen?

Jits, geweldig zo'n vriend die zich helemaal druk maakt over het ontmoeten van de familie, veel plezier!

Jackie, fijn dat hij mee wilt betalen aan jouw ticket. Ik heb geen ervaring met het verdelen van reiskosten, aangezien wij altijd op treinafstand van elkaar woonden, maar ik vermoed dat binnen onze relatie dat ofwel mijn vriend vaker naar mij was gegaan dan andersom ofwel dat hij zo af en toe een bijdrage had geleverd aan mijn reiskosten. Maar ja, hij werkt fulltime, al een aantal jaar en ik ben nog student, wij hebben dus ook een enorm verschil in inkomens.

Ik vind weten wanneer je elkaar weer ziet denk ik prettiger, weet ik waar ik aan toe ben en de rest van mijn tijd kan ik dan lekker vol plannen. Nog 3 weken en 3 dagen, dan zie ik mijn vriend eindelijk weer. Aan de ene kant ben ik daar super blij mee, maar tegelijkertijd baal ik ontzettend dat mijn tijd in Melbourne dan weer voorbij is. Ik heb het zo ontzettend naar mijn zin hier, Melbourne is een geweldige stad!

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:04

Sheran schreef:

Hoe lang zit hij daar eigenlijk nog? Voordat hij terug verhuist naar nederland bedoel ik. Ik kan me de frustratie heel goed voorstellen. Het is al niet makkelijk, en dan kan ik me voorstellen dat je snel het gevoel krijgt dat hij is weggegaan en dat dit allemaal zijn schuld is. En gelukkig zie je hem over een paar weken weer!

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:08

Sheran, jouw vriend klinkt niet als de makkelijkste persoon moet ik eerlijk zeggen. Maar goed, op het moment komen hier vooral zijn slechte eigenschappen naar boven en hij zal vast ook genoeg positieve kanten hebben.

Wat vind hij er van dat jij je zo voelt?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:09

Bedankt allemaal, jullie steunen toch wel hoor! En ik ben ook heel slecht in ruzie hebben :')

Hij heeft nog een broer en een zus. En een nogal betuttelende moeder. Die van zijn vader gescheiden is. Ik vind het vaak lastig dat alles om hem draait, en dat hij dat gewend is. En het ook prima vind. Vaak vind ik dat nogal kinderachtig en onverantwoordelijk. Hij doet alleen maar waar hij zin in heeft. En zijn redeneringen volg ik vaak totaal niet... of in elk geval ben ik het er niet mee eens. Hij zegt: je kunt mij niet dwingen iets te doen. Als jij ergens ongelukkig van wordt, moet je dus ook aan jezelf werken. Als jij je alleen voelt en je vraagt of ik dan kan komen, dan verplicht je mij tot iets, en dat ga ik dus niet doen. Je moet alleen invloed willen hebben op de dingen waar je wat aan kan doen.
En dan denk ik in dit geval: doe eens ff sociaal :')

Hij zit er nog ongeveer 3,5 jaar. En hij is inderdaad niet de makkelijkste persoon, maar hij heeft natuurlijk heel veel goede kanten. En ik ben zo aan hem gehecht, want we zijn al (met een korte onderbreking) 9 jaar samen.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:30

Hmm, zijn familie klinkt ernstig hetzelfde als mijn familie.
Pas alsjeblieft goed op jezelf en op je eigen gevoelens hierin.
Mijn vader is opgegroeid in een gezin waar alles om zijn broer draaide, die dit zich lekker aan liet leunen. Een paar jaar geleden is dat gigantisch geëscaleerd en zo'n situatie wens ik niemand toe, of je er nou middenin terecht komt of alleen aan de zijlijn staat (ik ben letterlijk de enige persoon in de hele familie waar iedereen nog tegen praat, reuze gezellig)

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:31

Sheran schreef:
Bedankt allemaal, jullie steunen toch wel hoor! En ik ben ook heel slecht in ruzie hebben :')

Hij heeft nog een broer en een zus. En een nogal betuttelende moeder. Die van zijn vader gescheiden is. Ik vind het vaak lastig dat alles om hem draait, en dat hij dat gewend is. En het ook prima vind. Vaak vind ik dat nogal kinderachtig en onverantwoordelijk. Hij doet alleen maar waar hij zin in heeft. En zijn redeneringen volg ik vaak totaal niet... of in elk geval ben ik het er niet mee eens. Hij zegt: je kunt mij niet dwingen iets te doen. Als jij ergens ongelukkig van wordt, moet je dus ook aan jezelf werken. Als jij je alleen voelt en je vraagt of ik dan kan komen, dan verplicht je mij tot iets, en dat ga ik dus niet doen. Je moet alleen invloed willen hebben op de dingen waar je wat aan kan doen.
En dan denk ik in dit geval: doe eens ff sociaal :')

Hij zit er nog ongeveer 3,5 jaar. En hij is inderdaad niet de makkelijkste persoon, maar hij heeft natuurlijk heel veel goede kanten. En ik ben zo aan hem gehecht, want we zijn al (met een korte onderbreking) 9 jaar samen.

hahaha wat een wijze worden, not! Ik zou als reactie zeggen: dat zeg dat maar tegen je moeder, zorg gewoon dat je deze kant op komt :+

Hij is voorlopig nog niet thuis dus, jammer! En 9 jaar is niet niks, dat gooi je ook niet zomaar weg :) wie weet ziet hij je in december en beseft hij dat hij niet zonder je kan en komt spontaan daarna elke 2 maanden :))

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:33

Haha jouw telefoon staat vast roodgloeiend..

Voor iedereen die zn lover morgen weer ziet :D :+ :

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:40

Die zing ik voorlopig nog niet mee :+

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:42

Sheran schreef:

Hij heeft nog een broer en een zus. En een nogal betuttelende moeder. Die van zijn vader gescheiden is. Ik vind het vaak lastig dat alles om hem draait, en dat hij dat gewend is. En het ook prima vind. Vaak vind ik dat nogal kinderachtig en onverantwoordelijk. Hij doet alleen maar waar hij zin in heeft. En zijn redeneringen volg ik vaak totaal niet... of in elk geval ben ik het er niet mee eens. Hij zegt: je kunt mij niet dwingen iets te doen. Als jij ergens ongelukkig van wordt, moet je dus ook aan jezelf werken. Als jij je alleen voelt en je vraagt of ik dan kan komen, dan verplicht je mij tot iets, en dat ga ik dus niet doen. Je moet alleen invloed willen hebben op de dingen waar je wat aan kan doen.En dan denk ik in dit geval: doe eens ff sociaal :')

oej, dus hij wil alleen voor jou klaar staan als hij daar zin in heeft?
Jeetje wat lastig zeg. In een relatie geef en neem je. Water bij de wijn etc. etc. etc.
En als je lief zich alleen voelt dan wil je diegene toch troosten? En niet omdat je vind dat het verplicht is, maar omdat je dat zelf wilt?
Je hebt echt een moeilijke vent hoor!