brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeren jullie het brood voor je vriend of man?

ja
271 (29%)
nee
654 (70%)

Totaal aantal stemmen: 925

miss_lizje

Re: brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 23:21

Mijn vriend kan beter koken dan ik, hij heeft echt heel veel geleerd van zijn moeder. Aangezien we allebij nog thuis wonen maak ik alleen in het weekend zijn ontbijt wel eens. Maar vaak genoeg laat ik mijn beschuitjes ook door hem smeren.
Smorgens elkaars brood smeren hebben we ook niet gedaan toen ik voor 2 weken bij hem heb ingewoond toen zijn ouders op vakantie waren. Wel deed ik als we rond de zelfde tijd weg moesten boter op de door hem gepakte boterhammen smeren als ik toch met de boter bezig was, maar beleggen moet hij lekker zelf doen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 23:28

Nope,
In het begin deed ik het wel eens, maar dan vergat die ze gewoon. Meestal smeert die ze zelf smorgens (hij vertrekt om 5.30, no way dat ik dan ook al opsta!) of haalt onderweg een broodje. Hij smeert ze trouwens ook niet voor mij, dus waarom omgekeerd wel.

Heel sporadisch zou ik het wel eens doen, eens een verrassingslunch oid, maar meestal beperkt dit zich in een zakje snoep/koek in zijn werktas te stoppen als verrassing (wat hij 9 op de 10 niet eens vind)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 00:04

Axel_Clauw schreef:
We wonen niet samen maar als hij hier logeert doe ik dat met alle liefde. Niet omdat het moet, maar gewoon omdat ik dat leuk vind haha.

Dat is toch ook dé reden om zoiets te doen? Niet omdat het moet. Niks moet. :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 00:14

Sexistische poll, dat mannen wel eens een boterhammetje voor hun vrouw zouden kunnen smeren wordt niet eens in overweging genomen _O-
Ik kook en was nu ieder avond af voor ons gezinnetje, deze twee maanden maakt mijn vrouw (veel) langere werkdagen dan ik en dan is dat niet meer dan normaal dames.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 00:15

Vandaar de vage discussie over rollen, denk ik? :') Omdat de poll seksistisch is?

Oh het antwoord dat ik trouwens miste! "Soms" of "Misschien" (maar dat misschien geldt natuurlijk voor "als je er eentje zou hebben" :') )

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 00:18

Dat kan mijn vriend heel goed zelf

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 03:12

Ja daag, ik ga echt zijn brood niet smeren, er mankeert hem niets aan de handjes. ;)
Hij smeert mijn brood toch ook niet voor mij!
Daarbij moet hij er veel vroeger uit dan ik dus ik ga echt geen uren eerder opstaan alleen om zijn brood te smeren...
Enige wat ik wel doe is eieren voor hem bakken in het weekend, omdat ik dat zo lekker kan volgens hem. :Y)
En ik kook altijd, dus hij mag gewoon zijn eigen bammetjes smeren hoor. :D

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 06:38

Pffffff... waarom moeten vrouwen toch geëmancipeerd zijn?
Mijn vent doet lekker de mannen klussen, ik de vrouwen klussen. Nu ik nog bij mijn ouders woon is mijn vader vaak de l*l, maar later zal mijn vriend het bokkie zijn.

Ik ben een keer 4 uur bezig geweest om een stoel van de Ikea in elkaar te zetten :x heb uit frustratie het boeltje neer gegooid en ben voor iedereen brood gaan smeren. Niks voor mij dat klussen. Ik smeer, kook en poets wel, ik vind het goed.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 06:51

Ik sta iedere ochtend met mijn man op om zijn brood te smeren. Afhankelijk van de tijd ga ik terug naar bed of blijf ik op. Om 7.00 ga ik dan de kindjes ophalen en begint de dag verder.
Ik ben thuis bij mijn kinderen, mijn man werkt op de vrachtwagen tot gemiddeld 19u iedere dag.
Kleine moeite dan dat ik zorg dat zijn koelbox goed en lekker gevuld is en dat ik verder alles in/rondom huis doe. Of ja, natuurlijk ook een behoorlijke dagtaak hier, maar wel 'niet meer dan normaal' dat ik probeer om alles zo goed mogelijk bij te houden.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 06:59

Ik kan echt geen een goede reden bedenken waarom ik het brood van mijn vriend zou smeren, zijn overhemden strijkt hij ook zelf. Ik ben z'n moeder niet!
We hebben allebei een drukke fulltime baan, paarden aan huis en ik heb twee kinderen. Ik heb het druk zat.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 07:03

Als ik eerder wakker ben (4 van de 5 werkdagen), ja dan smeer ik zijn brood meteen mee. Gewoon ooit mee begonnen, en ik ga er nu mee door. Ik sta er niet eerder voor op daarentegen ;-)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 07:06

Ja hoor! Vaak wel hihi.
Deze week heeft ie vroege dienst en is ie om 5:00 de deur uit, dan sta ik om 4:45 gelijk met hem op en ga ik op 'n gemakje onze bammetjes smeren. Als hij pleite is duik ik nog 1,5u m'n bed in.
Vind het helemaal niet erg om te doen, en anders neemt ie 9 van de 10 keer toch niks mee en gaat ie weer geld uitgeven in de kantine aan vette hap haha.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 07:11

Zo wat een reacties :)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 07:15

Denk niet dat hij blij wordt als ik bepaal wat er op zijn brood moet. Maar we werken beiden, verschillendediensten dus zou niet weten waarom de een brood voor de ander moet smeren. Ben blijer dat hij de paarden om 5 uur hooi geeft zodat ik ze daarna brok kan geven en buiten zetten.
Hebben ook geen kinderen die een trommelt mee moeten.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 07:17

Neehoor, vind ik onzin. Bovendien krijg ik de trommel dan 9 v.d. 10 keer helemaal niet terug, ja 3 maanden later!!! 8)7

Bovendien heb ik het druk met een deeltijd studie en ik werk nog een aantal uur, we doen dus allebei evenveel.
Huishouden is nu ook 50/50, anders red ik het niet met mijn huiswerk.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 07:55

Al ruim 30 jaar smeer ik elke ochtend zijn boterhammen en hij zet koffie voor me....
Gewoon omdat we van elkaar houden.
't zijn de kleine dingen die het doen.........

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:05

Ook ik maak welleens brood avond van te voren of de dag zelf. Geen problemen mee en vind het nog leuk :+

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:07

Soms :)).
Ik smeer voor haar en zij wel voor mij! Heeft in mijn ogen niks met zelfstandig te maken.
Overigens doe ik vaak een ontbijtje op bed en zij ook andersom :)!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:13

Zwerte schreef:
Hier smeren we gewoon ons eigen brood. Niks mis met de handjes, kan meneer prima zelf. Ik vind het een ouderwets en achterhaald gebeuren, tenzij het praktischer is of beide partijen vinden het gewoon fijn op die manier. Maar als het verwacht wordt omdat vrouwen dat horen te doen....zo'n kerel kreeg van mij brood mee met kattenstront hoor.
In onze situatie zou het ook echt belachelijk zijn: ik avondmens, hij ochtendmens. Ik slaap liefst tot eind ochtend, hij is voor zes uur de deur al uit naar zn werk. Dan zou ik dus retevroeg moeten opstaan om zn brood te smeren. Ik ben misschien gek, maar zo gek toch echt niet!

_/-\o_ precies...mijn vriend staat ook ruim 2 uur eerder op dan mij; ik ga dus echt niet om half 6 eruit om zn brood te smeren. Bovendien kan hij heel goed zelf, hij is toch zeker geen klein kind meer?

Overigens smeer ik wel brood als we bv een dagje weg gaan en we willen wat brood mee voor onderweg; vriend zet dan spullen in de auto en ik smeer ons brood dan.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 24-09-13 08:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:14

Ik smeer met liefde elke dag tien broodjes ;) Ik doe het de dag van te voren, want ik ga niet 's ochtends vroeg dat brood al smeren. Mijn eigen brood smeer ik ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:21

Vanmorgen bakje yoghurt met mueli, bosbessen en aardbeitjes voor mijn vriendin gemaakt en voor mee een boterham met komijnekaas, eentje met smeerworst, puntje La vache qui rit erbij omdat het dinsdag is*, bakje druiven, bakje aardbeitjes, drie stukken komkommer, peertje en een flesje drinken.
*Op dinsdag krijgt ze extra veel mee omdat ze meteen gaat sporten na het werk en pas rond 23.30 weer thuiskomt.

Zij straks lol met kijken wat ze nu weer voor hapjes meeheeft, ik lol omdat ik zo op afstand lief kan zijn voor haar. Iedereen blij :)

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:45

Ik smeer ook boterhammen voor ontbijt en doe het graag. Vind het fijn om voor hem te zorgen en hij vindt mijn boterhammen lekkerder dan als hij ze zelf maakt. Zelf kan ik het heel slecht hebben als iemand anders mijn brood smeert, dan lust ik het niet. Hoewel ik hem nu heb geleerd hoe mijn boterham met pindakaas hoort, dus soms maakt hij ze voor mij :D

In het begin had ik nooit verwacht dat te doen. Maar hij is zo lief, dat ik het met alle liefde doe. Als ik zin heb krijgt hij broodjes of croissantjes uit de oven, en ikzelf dan natuurlijk ook. Pannenkoeken komen heel af en toe voor, als ik heel goed gezind ben. 's Avonds kook ik, hij helpt als dat nodig is en achteraf ruim hij alles op :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:46

Sonja ... lief :)
Voel opeens een beetje verlangen naar een lang vervlogen, grijs verleden toen mama mij iedere dag wekte met een kop thee en een vers sinasappelsapje.. de ontbijttafel nog gedekt werd , de geur van een geroosterd boterhammetje en het vetvrij papieren boterhamzakje dat je mee kreeg naar school... das war einmal

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:49

Normaalgesproken niet maar laatst had hij zich verslapen omdat hij snachts? de wekker had verzet (heel apart) dus toen was hij nog optijd toen ik zijn brood deed en hij zich ging wassen en aankleden etc.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:50

Vriend smeert zelf zijn boterhammen iedere avond. Dat doet hij al sinds hij thuis aan het aanrecht kwam, dus daar is ie mee doorgegaan. Soms als hij geen zin heeft vraagt hij of ik het wil doen, wil ik best, maar doet.hij het toch zelf. Als hij eens laat thuis is van zijn werk dan probeer ik ze al te smeren. (van 6/7 uur weg en pas om 9/10 uur savonds thuiskomen.) Ik smeer smorgens de boterhammen van dochter en mezelf.