Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Re: Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:07

Ik zou geld voor mijn zaad eisen! Een beetje, tegen mijn wil, een kind baren met mijn zaad, zeker! Betalen! Voor niks gaat de zon op! :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:18

sflj schreef:
Ik zou geld voor mijn zaad eisen! Een beetje, tegen mijn wil, een kind baren met mijn zaad, zeker! Betalen! Voor niks gaat de zon op! :D

Whoehahaha ja daar heb jij weer een punt _O-

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:20

danielle_x schreef:
Ik vraag me altijd af waarom vrouwen wel de keus over mannen kunnen maken dat ze papa worden. Maar als de vrouw het kind niet wilt houden word het altijd een abortus. Best krom want die vrouwen verwachten ook nog vaak veel van de man die geen kind wilt (denk aan rol in het leven van een kind, geld)

Dat heeft te maken met de emoties die gepaard gaan met een zwangerschap en de risicos die gepaard gaan met een abortus. Dus ja, ik vind wel dat de vrouw daarin meer recht van spreken heeft. Zij is degene die de consequenties lijfelijk moet ondergaan... Zodra de man babys kan gaan baren, krijgt hij het VETO-recht...

Edit: ... en gelukkig denkt onze wetgever er net zo over!

Overigens is het mij niet om het voor- of tegen abortus... Daarin heb ik geen mening. Toen een van mijn beste vriendinnen op jonge leeftijd zwanger werd en het wilde aborteren, kon ik enkel als advies geven, dat als de reden van een abortus de reactie van de buitenwereld was, dat ze dan nog eens goed moest nadenken...

... inmiddels is haar dochtertje een gezonde meid van 7, heeft pa de benen genomen en vecht deze jongedame als alleenstaande moeder inmiddels voor een gezin van 3 kids en dat doet zij noemenswaardig goed. Zonder alimentatie of hulp van wie dan ook... Alleen een suikertante die voor paardrijlessen betaald :') en opa en oma die af en toe wat toestoppen :j
Laatst bijgewerkt door Suelza op 24-08-13 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:21

sflj schreef:

Ja gat in de markt hahaha

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:23

Suelza schreef:
danielle_x schreef:
Ik vraag me altijd af waarom vrouwen wel de keus over mannen kunnen maken dat ze papa worden. Maar als de vrouw het kind niet wilt houden word het altijd een abortus. Best krom want die vrouwen verwachten ook nog vaak veel van de man die geen kind wilt (denk aan rol in het leven van een kind, geld)

Dat heeft te maken met de emoties die gepaard gaan met een zwangerschap en de risicos die gepaard gaan met een abortus. Dus ja, ik vind wel dat de vrouw daarin meer recht van spreken heeft. Zij is degene die de consequenties lijfelijk moet ondergaan... Zodra de man babys kan gaan baren, krijgt hij het VETO-recht...

Maar zwangerschap en bevalling heeft toch ook risico's
Om nog maar af te wachten of het kind gezond is

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:25

cam schreef:
Suelza schreef:

Tuurlijk, en dat is de keuze die de moeder maakt of zij die risicos wilt nemen voor haar kind. Ken genoeg gevallen waarbij na een abortus de betreffende mama nooit meer zwanger is geworden...

-O-

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:27

hier zo´n gevalletje ´oliebol happens´ 8 jaar geleden onverwacht zwanger en ik ontvang geen alimentatie maar er is ook geen omgangs regeling...ik vind het wel zo eerlijk en dan ook wel zo makkelijk geen rechten maar dan ook geen plichten...voor beide niet.
Wel heb ik me voor genomen dat als mijn dochter wil weten wie dr vader is dan geef ik hem zijn nummer en is het aan hem of ie de deur openzet of dicht houd voor dr..en tot die tijd geniet ik heerlijk ban mijn dochter en geen gedoe...,hoevaak hoor je niet over dat er weer niet betaald is of dat de omgangsregeling niet goed geregeld is,nee dit is zoveel relaxer..

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:53

cam schreef:
Suelza schreef:

Tuurlijk, en dat is de keuze die de moeder maakt of zij die risicos wilt nemen voor haar kind. Ken genoeg gevallen waarbij na een abortus de betreffende mama nooit meer zwanger is geworden...

-O-[/quote]

ik ken vrouwen die nooit een abortus hebben gehad en ook niet zwanger kunnen worden.
Ik ken ook iemand die zwanger was,niet voor een abortus koos maar nooit meer zwanger werd toen ze een tweede kind wilde.
En ik ken iemand die na een abortus nog 3 kinderen heeft gekregen,waar onder zelfs een tweeling

Dus dat je na een abortus niet meer zwanger wordt is onzin.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 20:08

cam schreef:
Suelza schreef:

-O-

ik ken vrouwen die nooit een abortus hebben gehad en ook niet zwanger kunnen worden.
Ik ken ook iemand die zwanger was,niet voor een abortus koos maar nooit meer zwanger werd toen ze een tweede kind wilde.
En ik ken iemand die na een abortus nog 3 kinderen heeft gekregen,waar onder zelfs een tweeling

Dus dat je na een abortus niet meer zwanger wordt is onzin.

Dat zeg ik niet...

Ik zeg dat ik meerdere vrouwen ken die na hun abortus nooit meer zwanger zijn geworden, DAT zei ik... Ik zeg niet dat je door een abortus nooit meer zwanger wordt. Ik ken nl. ook genoeg vrouwen die na een abortus in hun tienertijd, nu een gelukkig gezinnetje hebben... Tja.. getogen in de grote stad :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 20:39

Ik heb nog geen antwoord op de vraag wat er gebeurt als de moeder het kind na de bevalling aan de vader afgeeft en er niets meer mee te maken wil hebben.
Als die vrouw een hoog inkomen heeft en de man dus minder gaat werken als alleenstaande vader, heeft hij dan recht om geld van de weggelopen moeder te krijgen?

Ik weet het echt niet dus ik zou blij zijn als iemand daar antwoord op weet.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 20:44

Sizzle: Ik heb geen idee hoe dat wettelijk zou zitten.

Maar het lijkt mij logisch dat als de moeder het kind zou "afstaan" aan de vader en het kind alleen in het weekend zou hebben zij ook alimentatie zou moeten betalen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 20:53

Een vrouw moet inderdaad ook voor zover ik weet alimentatie betalen. Meer dan terecht ook nog.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:02

Wat wil je er dan mee zeggen Suelza.
De abortus heeft toch niets te maken met niet meer zwanger worden?
Als je dat bedoelt waarom noem je het hier dan?

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:03

Sizzle schreef:
Ik heb nog geen antwoord op de vraag wat er gebeurt als de moeder het kind na de bevalling aan de vader afgeeft en er niets meer mee te maken wil hebben.
Als die vrouw een hoog inkomen heeft en de man dus minder gaat werken als alleenstaande vader, heeft hij dan recht om geld van de weggelopen moeder te krijgen?

Ik weet het echt niet dus ik zou blij zijn als iemand daar antwoord op weet.

Maar waarom alimentatie eisen van iemand die het kind niet wil?
Eis je dan ook de omgangsregeling omdat diegene vanwege een betaling daar recht op heeft?
Dus zo je moet betalen want dat is je plicht en hup hier heb je het kind want dat is je recht...dus er is een persoon die een kind omgewenst eens in de 2 wkn heeft wow wat zou ik me als kind een voorwerp voelen omdat er een financiele bijdrage aan me kleeft...
Jezus mensen...als je een kind heb ongeacht of je vader of moeder bent en de andere partij wilt het kind niet....zeik niet over geld en hou je bezig met de opvoeding en verzorging van je kind en het word enkel groot door liefde en je kan er nogsteeds geen euro´s in gooien om het te laten opgroeien.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:11

Liefde vult geen maag. Dus dat een kind opgroeit van liefde is bullshit, daar zijn die euro's hard voor nodig.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:18

nee tuurlijk groeit het niet van de liefde maar van gezeik over alimentatie en een omgangsregeling treffen met iemand die geen ´zin´heeft in dat kind vind ik ook geen gezonde situatie..dus wat ik bedoel te zeggen is liever geen poen en opgroeien met de liefde die je kan geven of zak met geld en het kind altijd het middelpunt zijn van een geld kwestie en waar het keer op keer duidelijk word dat je niet gewenst bent door de ander

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:20

Oh, daar was een deel van dit topic het al over eens, inderdaad :D.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:30

jaime_andrea schreef:
nee tuurlijk groeit het niet van de liefde maar van gezeik over alimentatie en een omgangsregeling treffen met iemand die geen ´zin´heeft in dat kind vind ik ook geen gezonde situatie..dus wat ik bedoel te zeggen is liever geen poen en opgroeien met de liefde die je kan geven of zak met geld en het kind altijd het middelpunt zijn van een geld kwestie en waar het keer op keer duidelijk word dat je niet gewenst bent door de ander

En daar kan een probleem ontstaan wanneer de moeder een uitkering ontvangt. Dan wil de staat toch wel graag dat er een biologische vader is die alimentatie gaat betalen. Als er een huwelijk of geregistreerd partnerschap ten tijde van de conceptie was heeft de vader geen keus, hadden ze een wat vrijblijvender relatie kan het met een dna test afgedwongen worden.

Overigens ben ik het niet eens met papagroom dat alimentatie alleen voor de staat is. Dat is alleen zo wanneer de moeder een bijstandsuitkering heeft. Wanneer ze werkt of ww heeft krijgt ze de alimentatie er bovenop en is niet belanstingplichtig voor die alimentatie. De vader kan de kinderalimentatie dan weer aftrekken.

Ik las ook ergens dat veel moeders als ze het over konden doen niet meer voor kinderen zouden kiezen, zou daar graag de wetenschappelijke onderbouwing van willen zien want voor zover mij bekend komt dit niet vaak voor.

Eerder had ik in dit topic gesteld dat het niet zwart/wit is. De meeste stellen bespreken vaak wel de consequenties van een zwangerschap. Niet allemaal natuurlijk maar vaak zijn er toch meningen gedeeld.

Ik vind het ook lastig. Wanneer een stel kort bij elkaar is, er absoluut geen kinderwens is en er toch een zwangerschap uit de relatie voorkomt heeft de vrouw inderdaad alle keus maar de man niet. Ik ben het er niet mee eens dat het hebben van gemeenschap en het ontstaan van een zwangerschap heel erg vanzelfsprekend is en ik vind het ook niet vanzelfsprekend dat de man dan maar meteen moet gaan betalen.
Er zijn wel degelijk situaties waarin het dan weer wel logisch is dat de man zijn verantwoordelijkheid draagt maar het is zo afhankelijk van de situatie dat er denk ik geen algemeen antwoord op te geven is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:38

Gevoelsmatig zou ik zeggen "Ik hoef je geld niet, als je het niet van uit je hart wilt geven."
Geef het van harte of hou het maar in je beurs.

Maar........
Je had samen seks en op dat moment hield je van elkaar, je dacht allebei dat het veilig was maar helaas bleek dat niet zo.
Als een ex aangeeft er niets mee te maken wil hebben en doodleuk aangeeft onderga maar een abortus......... dan vind ik dat behoorlijk laf.

Waar is die ex ingeval van abortus als de eerste datum passeert als een kind 1 jaar had kunnen worden? en alle andere dagen die haar doen denken aan de beëindiging van een leven (embryo of baby)? nou?
En wat als ze het kind ter adoptie afgeeft? waar is de ex dan? zal hij dan terug denken aan die dag en de vrouw steunen? nou?
Als de vrouw dan besluit om het leven in haar buik een kans te geven dan wordt haar verweten de ex tot vaderschap te dwingen.... En dat terwijl hij geen 24/7 zorg heeft voor het kindje.
Natuurlijk is het een schok voor de man en ja zijn leven zal enigszins veranderen maar vergeet niet dat ook het leven van de vrouw veranderd.
Het zou de ex sieren als hij zijn verantwoordelijkheid neemt op financieel vlak maar als hij het niet wil dan beter niet om gaan vechten.
Van vechten om geld wordt je allebei niet gelukkig.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:26

jaime_andrea schreef:
hier zo´n gevalletje ´oliebol happens´ 8 jaar geleden onverwacht zwanger en ik ontvang geen alimentatie maar er is ook geen omgangs regeling...ik vind het wel zo eerlijk en dan ook wel zo makkelijk geen rechten maar dan ook geen plichten...voor beide niet.
Wel heb ik me voor genomen dat als mijn dochter wil weten wie dr vader is dan geef ik hem zijn nummer en is het aan hem of ie de deur openzet of dicht houd voor dr..en tot die tijd geniet ik heerlijk ban mijn dochter en geen gedoe...,hoevaak hoor je niet over dat er weer niet betaald is of dat de omgangsregeling niet goed geregeld is,nee dit is zoveel relaxer..

Respect voor jouw instelling! _/-\o_
Jij hebt gekozen maar laat straks ook de keuze waan jouw kind.
Misschien beetje persoonlijk, dus als je niet wil antwoorden ook prima, maar de papa wilde ook niet en ontdekte jij jouw zwangerschap in een vroeg stadium?

Rumina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:17

_San87_ schreef:
Waarom mag een vrouw wel kiezen een kind niet te willen en een man niet?

Andere insteek, waarom MOET een vrouw in zo'n korte periode onder invloed van zoveel hormonen de zwaarste beslissing van haar leven alleen maken. Voor veel vrouwen is het kiezen uit opties waar je niet uit wilt kiezen.

Ik denk dat bij veel vrouwen de gedachte meespeelt dat je daarna nooit weet of het ooit nog lukt om zwanger te raken. Het is toch wel heel zuur als je een kind laat weghalen omdat het financieel en organisatorisch niet goed uitkomt en daarna nooit meer zwanger zal worden. Ongewenste kinderloosheid is heel erg zwaar, maar als je ooit al zwanger bent geweest is het volgens mij echt pijnlijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:18

Zo'n vrouw hoeft die beslissing helemaal niet alleen te maken...maar kiest daar wel zelf voor :)

Een man kan zeggen dat hij het wel of niet wil laten komen, maar de vrouw bepaalt alles.
Is ook terecht want het is haar lichaam.

Alleen deugt het niet dat de man er dan niet op alle vlakken afstand van kan doen als hij het echt niet wil.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:37

Of er op alle vlakken bij betrokken kan zijn als hij dat echt wil. Want dat is de andere kant van de medaille: je kunt als vrouw dus ook geen alimentatie eisen en geen omgang toestaan en dan staat de vader met lege handen. Ken zo'n geval uit de omgevind en de betreffende vader vindt dat dus heel zuur.

Rumina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:45

pmarena schreef:
Zo'n vrouw hoeft die beslissing helemaal niet alleen te maken...maar kiest daar wel zelf voor :)

Een man kan zeggen dat hij het wel of niet wil laten komen, maar de vrouw bepaalt alles.
Is ook terecht want het is haar lichaam.

Alleen deugt het niet dat de man er dan niet op alle vlakken afstand van kan doen als hij het echt niet wil.

Anderzijds zou ik het niet vinden deugen als een vrouw een kind laat weghalen om financiële redenen, de rest van haar leven het er dag in, dag uit, moeilijk mee blijft hebben.... en de vent gaat rustig door met zijn leven alsof er nooit iets gebeurt is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:01

Mja, is ook wel zo... maar toch vind ik die situatie minder erg dan de andere kant.

Kun je als moeder zelf niet voor het kind zorgen om welke reden dan ook, en de vader wil absoluut geen kind, dan denk ik dat het kind er maar beter niet kan komen :o

Anders krijg je natuurlijk weer van die quasie zielige moedertjes die te lui of verwend zijn om zelf een vinger uit te steken en maar een kerel uit gaan knijpen om toch hun zin te krijgen -O- (bedoel ik uiteraard niet iedereen mee maar je hebt ze er bij := )

Wil je als moeder echt graag dat kind houden tegen de zin van de vader in, dan zal je er ook de schouders onder moeten zetten en zelf moeten regelen dat je het kind kan verzorgen...vind ik hoor.

Maar nogmaals: ik snap wel het idee van een ongeplande zwangerschap en dat het niet deugt dat de vader zomaar weg kan lopen en de moeder met het "probleem" achterlaat.... op zich deugt dat niet.

Maar ik vind het wel heel zwaar meewegen dat er tegenwoordig voor de vrouw oplossingen zijn om de zwangerschap af te breken, zij heeft gewoonweg een keuze die de man niet heeft.