Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
danielle_x schreef:Ik vraag me altijd af waarom vrouwen wel de keus over mannen kunnen maken dat ze papa worden. Maar als de vrouw het kind niet wilt houden word het altijd een abortus. Best krom want die vrouwen verwachten ook nog vaak veel van de man die geen kind wilt (denk aan rol in het leven van een kind, geld)
en opa en oma die af en toe wat toestoppen
Suelza schreef:danielle_x schreef:Ik vraag me altijd af waarom vrouwen wel de keus over mannen kunnen maken dat ze papa worden. Maar als de vrouw het kind niet wilt houden word het altijd een abortus. Best krom want die vrouwen verwachten ook nog vaak veel van de man die geen kind wilt (denk aan rol in het leven van een kind, geld)
Dat heeft te maken met de emoties die gepaard gaan met een zwangerschap en de risicos die gepaard gaan met een abortus. Dus ja, ik vind wel dat de vrouw daarin meer recht van spreken heeft. Zij is degene die de consequenties lijfelijk moet ondergaan... Zodra de man babys kan gaan baren, krijgt hij het VETO-recht...
cam schreef:Suelza schreef:
Dat heeft te maken met de emoties die gepaard gaan met een zwangerschap en de risicos die gepaard gaan met een abortus. Dus ja, ik vind wel dat de vrouw daarin meer recht van spreken heeft. Zij is degene die de consequenties lijfelijk moet ondergaan... Zodra de man babys kan gaan baren, krijgt hij het VETO-recht...
Maar zwangerschap en bevalling heeft toch ook risico's
Om nog maar af te wachten of het kind gezond is
cam schreef:Suelza schreef:
Maar zwangerschap en bevalling heeft toch ook risico's
Om nog maar af te wachten of het kind gezond is
[/quote]cam schreef:Suelza schreef:
Tuurlijk, en dat is de keuze die de moeder maakt of zij die risicos wilt nemen voor haar kind. Ken genoeg gevallen waarbij na een abortus de betreffende mama nooit meer zwanger is geworden...
ik ken vrouwen die nooit een abortus hebben gehad en ook niet zwanger kunnen worden.
Ik ken ook iemand die zwanger was,niet voor een abortus koos maar nooit meer zwanger werd toen ze een tweede kind wilde.
En ik ken iemand die na een abortus nog 3 kinderen heeft gekregen,waar onder zelfs een tweeling
Dus dat je na een abortus niet meer zwanger wordt is onzin.
Sizzle schreef:Ik heb nog geen antwoord op de vraag wat er gebeurt als de moeder het kind na de bevalling aan de vader afgeeft en er niets meer mee te maken wil hebben.
Als die vrouw een hoog inkomen heeft en de man dus minder gaat werken als alleenstaande vader, heeft hij dan recht om geld van de weggelopen moeder te krijgen?
Ik weet het echt niet dus ik zou blij zijn als iemand daar antwoord op weet.
jaime_andrea schreef:nee tuurlijk groeit het niet van de liefde maar van gezeik over alimentatie en een omgangsregeling treffen met iemand die geen ´zin´heeft in dat kind vind ik ook geen gezonde situatie..dus wat ik bedoel te zeggen is liever geen poen en opgroeien met de liefde die je kan geven of zak met geld en het kind altijd het middelpunt zijn van een geld kwestie en waar het keer op keer duidelijk word dat je niet gewenst bent door de ander
jaime_andrea schreef:hier zo´n gevalletje ´oliebol happens´ 8 jaar geleden onverwacht zwanger en ik ontvang geen alimentatie maar er is ook geen omgangs regeling...ik vind het wel zo eerlijk en dan ook wel zo makkelijk geen rechten maar dan ook geen plichten...voor beide niet.
Wel heb ik me voor genomen dat als mijn dochter wil weten wie dr vader is dan geef ik hem zijn nummer en is het aan hem of ie de deur openzet of dicht houd voor dr..en tot die tijd geniet ik heerlijk ban mijn dochter en geen gedoe...,hoevaak hoor je niet over dat er weer niet betaald is of dat de omgangsregeling niet goed geregeld is,nee dit is zoveel relaxer..
_San87_ schreef:Waarom mag een vrouw wel kiezen een kind niet te willen en een man niet?

pmarena schreef:Zo'n vrouw hoeft die beslissing helemaal niet alleen te maken...maar kiest daar wel zelf voor
Een man kan zeggen dat hij het wel of niet wil laten komen, maar de vrouw bepaalt alles.
Is ook terecht want het is haar lichaam.
Alleen deugt het niet dat de man er dan niet op alle vlakken afstand van kan doen als hij het echt niet wil.

(bedoel ik uiteraard niet iedereen mee maar je hebt ze er bij
)