'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: 'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 16:20

You woke the dead }>

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:30

Fijn, haha :')

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:36

Ik heb zo'n huis gekocht. Er is iemand in vermoord. Dat wist ik, heeft natuurlijk breeduit in de kranten gestaan destijds. 3 jaar geleden heb ik het gekocht, het was toen ongeveer een jaar na de moord. Het huis was totaal verouderd en moest toch al volledig gestript worden, zo moest er CV worden aangelegd, nieuwe isolatie, nieuwe electra, badkamer verplaatst, tweede toilet gemaakt, nieuwe keuken, nieuwe vloeren, nieuwe kozijnen en deuren, tuin volledig op de kop gezet incl. nieuwe schutting en bestrating etc etc. Dus er is niets, maar dan ook helemaal niets dat nog aan de vorige bewoner doet denken.

Ik heb er nooit problemen mee gehad. Het huis heeft geen schuld aan de nare dingen die er gebeurd zijn. Ik heb voor de zekerheid wel een helderziende door het huis laten gaan, en die heeft gezegd dat ik er prima kon gaan wonen en geen last van dwalende geesten zou hebben. Ik woon er nu 2 jaar en dat bevalt prima, ik heb een heerlijk huis, dat helemaal naar mijn eigen zin is. Dit had ik met een huis "zonder verhaal" financieel gezien nooit kunnen doen. Ik zie het dus als een buitenkansje

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:39

Het lijkt mij eigenlijk ook wel gaaf zo'n helderziende of geestenverjager in mijn huis te laten komen, puur zodat ik weet wat er zit :))

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:00

Mijn ouders kochten een oud mijnwerkers huisje dat sterk verwaarloosd was door de oud eigenaar die alcoholist was of weet ik veel, hij zorgde iig nergens voor. Dat huisje grotendeels opgeknapt tot dat het geld op raakte en tsjah het was geen perfect huis.
Maar goed, de badkamer was vroeger de keuken en in de badkamer voelde ik me nooit op m'n gemak. Iets zei me dat ik niet alleen thuis was als dat wel het geval was. Boven die keuken lag mijn slaapkamer en daar voelde ik me ook nooit op m'n gemak.
Ik durfde niet te webcammen met vrienden omdat ik m'n eigen cam niet durfde te zien omdat die naar achter mij staarde en ik kon zweren dat ik er ooit iets zag bewegen. Dood eng natuurlijk.
Mensen zeggen dat spoken 'cool' zijn en dat ze niet bang zijn maar ik was echt doodsbang. Onze katten reageerden er fel op. Ze staarden uren gehypnotiseerd naar iets wat wij niet konden zien. Ze likten zich ineens zonder aan leiding wat ze normaal alleen doen nadat ze geaaid worden. Je zou ze bv ook zien met hun haren omhoog zonder aanleiding.
Ik kwam zo ook een keer thuis en zag iemand in de woonkamer staan. Ik liep naar de badkamer en kleedde me om en begin tegen m'n moeder te praten maar die reageert niet. Dus ik ga naar de slaapkamer (aanbouw van de keuken, dus er was geen mogelijkheid langs mij te gaan zonder dat ik het zou zien) en ja hoor, moeder lag in bed. Ik had dus gewoon iemand zien lopen en mijn moeder was het dus niet.

Daarna was het me echt over. Ik durfde de trap nog niet meer af omdat het leek alsof iemand in m'n nek zat te hijgen.
Nu had ik nooit het idee dat het iets 'slechts' was, meer als in een oudere man. Maar daar wil je ook niet door bekeken worden als je douchet of in bad gaat... En na een tijdje durfde ik zelfs niet meer op m'n eigen kamer te slapen. Ik sliep bij mijn ouders op een bank en ik ben echt totaal niet snel bang he. En toen zijn we eindelijk(!!!) verhuisd en er viel zo'n grote last van 'mn schouders.

Later hoorde ik dat kinderen er binnen zijn gegaan toen het leeg stond en volgens de verhalen zouden er dingen in de lucht gehangen hebben waardoor dus geen persoon daar nog naar binnen durfde te gaan in de buurt. Het is dus nu een spookhuis volgens de hele buurt. En ik geloof die tieners dus echt, ik heb al genoeg gevoeld daar.
Ik zal daar nooit meer een voet binnen zetten. En ik zou nooit, nog niet gratis in zo'n huis willen wonen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:16

He bah -O-
Maar honden en katten kunnen toch echt geesten zien? Als ze heel lang naar een punt staren zonder te reageren? Of probeerde diegene me bang te maken? :+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:23

Ik ben er zeker van dat dieren dat zeker kunnen zien.
Soms staarden ze naar een punt, soms volgde ze een punt, soms liepen ze ergens heen en begonnen met een pootje te slaan... Altijd raar in ieder geval. Normaal gaat een kat niet zomaar wat zitten staren of proberen te vangen als er werkelijk niets is.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:27

Ja mijn hond staart soms in mijn kamer ook heel lang naar een punt, reageert dan ook echt nergens meer op. Soms begint hij ook ineens ergens naar te kijken en te blaffen, zelfde met toen ik nog een kat had.
De rottweiler van mijn oom had ook een keer iets gezien volgens mij, zag er eigenlijk best wel eng uit hoe. Hij stond ineens op uit zijn slaap en bleef kijken naar een hoek, ook voorzichtig stapje voor stapje naar de hoek toelopen en ineens rende hij naar een andere hoek, en zo ging het een tijdje door, alsof hij iets achterna zat.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:28

naomi_g1998 schreef:
He bah -O-
Maar honden en katten kunnen toch echt geesten zien? Als ze heel lang naar een punt staren zonder te reageren? Of probeerde diegene me bang te maken? :+

Honden en katten zouden inderdaad geesten kunnen zien.

Ik zelf heb niet direct ervaring, ik heb wel wat meegemaakt maar ik ben niet zeker om te zeggen dat het echt geesten waren.

Ik bleef samen met een andere vriendin bij een vriendin slapen, we gingen eens een laat film nachtje houden. Tijdens de les zedenleer hadden we het eens over bijgeloof en mijn vriendin zei dat ze ook nog in iets anders geloofde maar dat ze dat niet wou vertellen. Ik -zo nieuwsgierig dat ik ben- heb toch nog eens gevraagd waar het over ging, en ja, ze zag geesten in haar kamer. Ze droomde meestal eerst over een onbekende persoon, daarna zag ze vaak gewoon een zwarte schim in haar kamer en soms een week(en) later zag ze die onbekende 'persoon' waar ze over gedroomd had. Die 'persoon' volgde haar ook in haar kamer etc. Nu bleven wij daar dus slapen, allemaal goed en wel, leuke avond gehad, gaat plots de deur uit het niets open, terwijl die deur echt dicht is als hij dicht is. Oké allemaal niet zo erg, wij rustig verder kijken naar de film. Toen we al onder de dekens gingen liggen en het licht uitgedaan werd, hoorden we buiten een heel raar/eng geluid, waarna het tijdschrift plots van de stoel viel, wat gevolgd werd door 10 cent die je naar de andere kant van het bureau hoorden schuiven. Kan je wel geloven dat we echt bang waren, zeker na het verhaal dat mijn vriendin verteld had.
Ook merkt ze dat haar kat uit haar kamer blijft als die schimmen er zijn. Ook heeft haar kat in haar kamer eens naar iets 'onzichtbaar' staan blazen wat boven haar bed, in de hoek zou hangen..

Ik vind het echt eng, ik ben er eigenlijk niet graag mee bezig omdat ik er erg veel schrik van heb.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:38

Ik wilde je niet bang maken nee :p

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:40

Huh?xD

Nee het is niet dat ik nu onder een stoel kruip of zo, ik bedoel gewoon dat ik 'het zien' van schimmen probeer te vermijden en probeer te doen alsof het er niet is.xD

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:20

marquez1 schreef:
Ik heb zo'n huis gekocht. Er is iemand in vermoord. Dat wist ik, heeft natuurlijk breeduit in de kranten gestaan destijds. 3 jaar geleden heb ik het gekocht, het was toen ongeveer een jaar na de moord. Het huis was totaal verouderd en moest toch al volledig gestript worden, zo moest er CV worden aangelegd, nieuwe isolatie, nieuwe electra, badkamer verplaatst, tweede toilet gemaakt, nieuwe keuken, nieuwe vloeren, nieuwe kozijnen en deuren, tuin volledig op de kop gezet incl. nieuwe schutting en bestrating etc etc. Dus er is niets, maar dan ook helemaal niets dat nog aan de vorige bewoner doet denken.

Ik heb er nooit problemen mee gehad. Het huis heeft geen schuld aan de nare dingen die er gebeurd zijn. Ik heb voor de zekerheid wel een helderziende door het huis laten gaan, en die heeft gezegd dat ik er prima kon gaan wonen en geen last van dwalende geesten zou hebben. Ik woon er nu 2 jaar en dat bevalt prima, ik heb een heerlijk huis, dat helemaal naar mijn eigen zin is. Dit had ik met een huis "zonder verhaal" financieel gezien nooit kunnen doen. Ik zie het dus als een buitenkansje

Kijk, jij bent ook al zo lekker nuchter :D

Maar ik neem aan dat een geest nog een beetje gezond verstand overhoudt en weet dat jij niets met die moord (mag ik hopen :+) te maken heeft. Waarom zou hij jou evt. zou gaan stalken?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:39

Dat is het niet. Vaak hangen ze gewoon nog in het huis rond omdat ze niet weten dat ze dood zijn en hoe zou jij reageren als er plots mensen in je huis kwamen wonen (want zo voelt het dan voor hen).
Soms vinden ze het wel gezellig omdat ze eenzaam zijn en soms zijn ze er niet blij mee.
Overigens blijft niet iedereen maar hangen hoor.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:40

Ik kan de film "the others" aanraden...

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:59

Lusitana schreef:
Dat is het niet. Vaak hangen ze gewoon nog in het huis rond omdat ze niet weten dat ze dood zijn en hoe zou jij reageren als er plots mensen in je huis kwamen wonen (want zo voelt het dan voor hen).
Soms vinden ze het wel gezellig omdat ze eenzaam zijn en soms zijn ze er niet blij mee.
Overigens blijft niet iedereen maar hangen hoor.

Geen hang jongeren of Hang ouderen..
maar Hang-Doden

haha sorry kon het even niet laten:D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:10

Haha ja :') Oke, dat wist ik dan niet :P

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:38

Dan ben ik ook een spook of geest :brr: mijn hond ligt me soms ook aan te staren :D
Ik woon al jaren in een gerenoveerde boerderij uit begin jaren 1800, ik weet dat daar toch wel wat mensen gestorven zijn (huis is altijd in bezit geweest van dezelfde fam.) dus er hebben veel generaties in gewoond.
Maar nog nooit heb ik er rare dingen in meegemaakt, integendeel, het is een warm en gezellig huis.
1 x heb ik eens het idee gehad dat ik stemmen hoorde....er was toen net iemand in de familie overleden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:52

Nogmaals, niet elke dode blijft zomaar hangen!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:08

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:49

Ik woon niet in een huis met een verhaal, maar wel in een huis waar ik me in het donker niet fijn voel in mijn slaapkamer douche en op de trap.

Als ik 's nachts moet plassen voel ik me heel bang op de overloop, en op de trap heb ik het idee dat iemand me achterop zit.
Onder de douche heb ik het idee dat er iemand in de douche staat me te bekijken, en als ik in bed lig heb ik het idee dat iemand me bekijkt vanaf de overloop.

Gelukkig ga ik begin 2014 verhuizen en hoop dat ik dan wat beter slaap.

Ik word dus regelmatig in paniek wakker.

(In dit huis is niemand overleden, de vorige bewoner was de eerste bewoner en heeft er 30 jaar gewoond en ik nu dus 5 jaar.)

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:34

net de film The Haunting oid gekeken!
Goede film voor dit topic!

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:41

chimello schreef:
Ik ben er zeker van dat dieren dat zeker kunnen zien.
Soms staarden ze naar een punt, soms volgde ze een punt, soms liepen ze ergens heen en begonnen met een pootje te slaan... Altijd raar in ieder geval. Normaal gaat een kat niet zomaar wat zitten staren of proberen te vangen als er werkelijk niets is.

Ben ik het wel met je eens!

Maar.. mijn hond heeft de 'tik' dat overal waar een schaduwtje is, hoe minimaal ook er in te happen/naar te springen(schaduw van plafond lamp")?krabben of grommen..

staan wij bijv in de keuken met de lampen aan.. een klein lichtpuntje van een mes wat je beweegt oid en hij is de hele tijd in de keuken aan het rond neuzen.

Overdag.. als er geen schaduwen te bekennen zijn springt hij en blaft hij ook naar het plafond, vlak bij de lamp..
In de hoop schaduwen te zien??
Wij zijn de eerste bewoners dus er zal niemand overleden zijn hihi

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 00:56

Musiess schreef:
net de film The Haunting oid gekeken!
Goede film voor dit topic!

the haunting in Massachusetts gok ik. :)
Goede film idd en ook niet zo eng als de serie.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 01:16

Is er eigenlijk ook een algemeen geesten topic? :P ik wil wel meer lezen eigenlijk haha, en heb zelf ook wel wat te vertellen wat niet echt in dit topic past

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 09:04

dan maak je er 1 aan :P