Geluidsoverlast buren....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:09

Is de muziek dagelijks trouwens? Of enkel in het weekend?

Liselot

Re: Geluidsoverlast buren....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 22:11

Nee, het is standaard elke zaterdag. Door de week heb ik nergens last van

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:15

Dat scheelt dan in ieder geval. Al is die ene dag in de week al vervelend genoeg. Als het afentoe een feest is tot diep in de nacht zou je me niet horen, maar structureel iedere zaterdag.. Bah. Daar raak je spuugzat van..

Wou dat ik de ultieme oplossing voor je had ts, maar helaas..

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 01:10

Ts sorry hoor, maar als je in mijn straat zou wonen en de politie zou bellen dan was je hier al door de anderen weggepest. Ik had je sowieso niet meer aangekeken en al helemaal schijt aan je gehad. Mensen wonen er al jaren en jij woont er en er is gelijk ellende? Is toch van de gekken dat je op zaterdagavond niet eens meer ff hard muziek aan mag??

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 01:31

kiki1983 schreef:
Ts sorry hoor, maar als je in mijn straat zou wonen en de politie zou bellen dan was je hier al door de anderen weggepest. Ik had je sowieso niet meer aangekeken en al helemaal schijt aan je gehad. Mensen wonen er al jaren en jij woont er en er is gelijk ellende? Is toch van de gekken dat je op zaterdagavond niet eens meer ff hard muziek aan mag??

Het is belachelijk dat jij dat normaal vind. Waarom zou dat in het weekend wel normaal zijn? Een keer ok, maar wekelijks.. Je hoort anderen simpelweg niet tot last te zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 01:34

kiki1983 schreef:

Het is toch van de gekken dat je op zaterdag avond maar zulke herrie van je buren moet accepteren dat je er zelf niet eens meer door kunt slapen? Dat jij vrij bent op zondag wil niet zeggen dat iedereen dat is!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 01:56

Een keer met een verjaardag ja, maar niet elk weekend tot diep in de nacht.
En met een feestje voel ik me al banketstaaf als het na 12 uur nog doorgaat, dus dan gaat het al zachter. Feestjes worden ook van tevoren aangekondigd zodat de buren er rekening mee kunnen houden.
Dat is zoals ik het gewend ben uit diverse buurten en zoals ik dat zelf ook normaal vind.

En nee, niet iedereen werkt op dezelfde dagen en tijden, dat wil niet zeggen dat je altijd met iedereen rekening kan houden, maar je kunt het in elk geval proberen.

Vind het terecht dat je politie hebt gebeld ts, lijkt me goed om het gesprek aan te gaan met de wijkagent erbij, hopelijk lost dat wat op.

Voor je glas; je kunt bij de bouwmarkt verfkrabbertjes krijgen, flinterdun mesje is dat, daar krab je verf mee van je ruit, heel simpel. Alleen je kozijn zal een ander verhaal zijn....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 07:12

kiki1983 schreef:

Dit zegt meer over jou als persoon dan over de TS. Je dient gewoon rekening met elkaar te houden, ook op zaterdagavond en zaterdagnacht! Tuurlijk kan harde muziek wel even, maar elke zaterdag en dan tot diep in de nacht? Dat is gewoon asociaal.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:45

kiki1983 schreef:

Dan moet je dat van te voren aan nieuwe buren vertellen. -:(-
Nu heeft TS een woning gekocht en komt er pas daarna achter dat het 's avonds en 's nachts een gigantische rotherrie is.
Wegpesten? Laten die andere bewoners dan de kosten van de hypotheek aan TS betalen en het huis overkopen. Dan kan zij een nieuwe woning kopen in een rustige buurt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:46

kiki1983 schreef:

Tjonge lees je de hele topic niet?

Even hard de muziek aan? Tot twee uur snachts... en langer is gewoon associaal

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:12

kiki1983 schreef:

Soms ben ik echt een beetje flabbergasted van de mentaliteit van sommige Nederlanders 8)7

Werkelijk.... :=

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:15

kiki1983 schreef:

:oo

Jeetje, ik zou graag weten waar jij woont want dat is dan een plek die ik echt wil vermijden.. Wat een mentaliteit zeg!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:30

kiki1983 schreef:

Goh, staat t niet in de wet aangegeven dat je na 10 uur in de avond geen harde muziek meer mag draaien?
Tenzei je een vergunning aanvraagt?
Vind je reactie enorm vreemd. Want dat betekend dat JIJ dus harde muziek draait en JIJ dus schijt hebt aan je buren.
Dat betekend dan ook dat JIJ niet sociaal bezig bent. En dat JIJ dus niet luisterd naar de vraag van je buren.
JIJ als buren wekt overlast van geluid om na 10 en, dan moet JIJ als buren er wat aan doen.

Ben blij dat ik niet in jou buurt woon. Want je mag dan wel zo asociaal in je reactie zijn. Maar er zijn mensen die niet zo lief zijn als de ts en allang stappen hebben ondernomen, die niet zo vriendelijk zijn!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:49

Het is natuurlijk prima als de hele buurt zo leeft en ik ben ervan overtuigd dat er van die buurten zijn..
Maar hoe zie je dat van te voren? Buurtonderzoek doen? Want blijkbaar moet dat wil je een beetje in een normale wijk komen te wonen..

Ik zou het zelf ook heel storend vinden en dat bekladden van die ramen.. echt, grow up..

TS: als het hele rijtje meedoet, verwacht jij dan dat het verandert? Mogelijk zou het kunnen dat ze het ook is aan de andere kant van het blok doen? Die feestjes geven? Dat jij er nog 'maar' om de week last van hebt?
Het is van de zotte, maar ik zou verkoop alweer aan het overwegen zijn.. in zo'n buurt wil ik nioet wonen. Thuis is mijn 'rustpunt' als ik drukte wil zoek ik het wel op.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:52

Die mensen die harde muziek willen kunnen gewoon uitgaan of naar een cafe ofzo dan heeft niemand er last van ;)
Het is gewoon aso om dat zovaak te doen. Zeker als iemand aangeeft daar last van te hebben.

Beste is op meerdere tijdstippen langsgaan ( dus ook x snachts in het weekend enzo )
om daar achter te komen, desnoods vraag je het aan wat mensen ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:58

FlyAway schreef:
Lynn_Nikita schreef:
je hebt wel glasverzekering, jammer dat je geïnformeerd hebt, je had je raam ingetikt, dat wordt wel vergoed

Dit is aanzetten tot verzekeringsfraude en dat is strafbaar. Zowel het plegen, als het aanzetten tot ;)

Per ongeluk voetballend buurjongetje wat slecht mikken kan?
Ze betaald voor alle verzekeringen en nergens valt dit onder, toch ook van de zotte??

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:00

Uiteindelijk is de vechtlust verdwenen natuurlijk. Ik zou eerst ook politie bellen maar als de hele straat mijn huis of wat dan ook gaat vandaliseren en wie weet wat nog meer als dit langer blijft duren.. Dan zou ik me ook niet meer veilig voelen en toch sterk denken aan verkopen. Zelf zou ik er dan niet willen wonen.

En goh Kiki wat een mentaliteit heb jij! Zou je je woonplaats even willen noemen dan kunnen wij die als de pest mijden. Naast jou als buur zou ik dus niet willen wonen. Want eerlijk, hoe oud gedraag je je als je gezellig met de hele buurt 1 iemand weg gaat pesten? Dat is gewoon misselijkmakend gedrag. En dan erbij, een feestje is niet waar TS moeite mee heeft. Alleen het volume van de muziek. Maar ze lijken te lijden aan een of andere afwijking waardoor ze de volumeknop alleen maar omhoog kunnen draaien.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:00

IMJ schreef:
Het is natuurlijk prima als de hele buurt zo leeft en ik ben ervan overtuigd dat er van die buurten zijn..
Maar hoe zie je dat van te voren? Buurtonderzoek doen? Want blijkbaar moet dat wil je een beetje in een normale wijk komen te wonen..

Ja dus wel, maar ook dan weet je het niet zeker. Funda helpt al wel wat door statistieken van de buurt te laten zien (opleidingsniveau,gemiddeld jaarsalaris) Maar goed, in volkswijken zijn de huizen goedkoper en dat is dan ook niet voor niks. Heel veel mensen kiezen daar niet voor en de mensen die dat wel doen passen er vaak ook goed tussen.
Vervelend is het wel, want je hebt kans dat dit van kwaad tot erger zal gaan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:03

*stille meelezer*

TS respect voor jou datje zo rustig blijft. Ik zou het niet kunnen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 10:09

luuntje: Tja, ik zie ik niet wat ik anders zou kunnen dan rustig blijven. Ik denk nog steeds dat ik ze daar het meeste mee heb.

De reactie van kiki heb ik ook met open mond gelezen. Als het af en toe een feestje zou zijn zou je mij niet horen, maar dit is stelselmatig élke zaterdag tot diep in de nacht.

Wat ik verwacht of hoop te bereiken? Dat ze zich gewoon aan de gemaakte afspraak gaan houden van half 11 zachter. En dan kijk ik nog niet eens op een halfuurtje, maar wil gewoon kunnen slapen. Helemaal als ik er op zondag vroeg uit moet.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:17

Is het in ieder geval een optie je slaapkamer van kant te veranderen? Dat je niet meer tegen hun muur aan slaapt (als je dat niet al doet)?

Ik heb het gevoel dat het ijdele hoop is, maar respect voor hoe je het doet hoor! :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:19

kiki1983 schreef:

En juist hierom heeft ts problemen, omdat mensen zo asociaal reageren. Het is wel duidelijk dat jouw opvoeding ook niet compleet is.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 10:20

De enige slaapkamer die ik heb die niet aan de tussenmuur zit met hun huis is de kleinste en daar past geen 2 persoonsbed in helaas, is meer formaat babykamer. Ben afgelopen weekend wel al in die kamer gaan staan om te luisteren, maar eigenlijk hoor je het daar net zo goed.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:22

kiki1983 schreef:

En dan zie ik net ook nog dat jij al dik in de twintig bent!!! Mag het misschien niet zeggen maar als jij kinderen krijgt of al hebt dan hoop ik dat je ze respect voor de medemens bijbrengt. Daar ontbreekt het bij jou duidelijk aan dus het zal wel ijdele hoop zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:46

Dat komt vanzelf wel als Kiki's kinderen niet kunnen slapen omdat de buren zo'n paasei maken...