Meest vreemde vorm van vertraging.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 10:46

maaike5581 schreef:
Woogy schreef:
nog mooier vanaf het gelredome 's avonds na een concert naar den haag moeten. tot aan utrecht ging dat goed. Daar moesten we overstappen. Zaten in de trein de goede kant op om vervolgens *ding dong* de trein naar den haag zal binnen 2 minuten vertrekken vanaf spoor 17(geen idee wie station utrecht kent...maar das een end rennen) uiteindelijk zaten we in de trein horen we het volgende *ding dong* dames en heren, deze trein zal niet rijden de juiste trein zal binnen twee minuten vertrekken vanaf spoor 3...wij weer rennen. Om vervolgens EXACT! hetzelfde verhaal te horen en terug te moeten rennen naar spoor 16. Uiteindelijk in de goede trein op weg richting den haag. Werden we bij schiphol de trein uit gebonjourd omdat er tussen schiphol en leiden een bliksem inslag was geweest. Er zouden bussen klaar staan het bus perron en er zou aansluitend een trein komen op station leiden om onze reis te vervolgen...Drie kwartier bus wachten later waren we op weg naar leiden. Daar kwamen we aan om 3 uur 's nachts om de eerste ochtend trein om half zes te moeten pakken...Alles bij elkaar zijn we bijna 8 uur onderweg geweest van gelredome naar den haag -O-

Denk dat je je vergist in sporen, Utrecht heeft geen spoor 16 en 17 ;)

volgens mij wel hoor, op 17 komt de trein die naar leiden gaat :)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 10:47

Nee dat zal dan wel 18 zijn.

Spoor 6, 13, 16 en 17 bestaan niet op Utrecht CS :n
Laatst bijgewerkt door x_Anne_x op 29-06-13 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 10:47

Het ging om 2 minuten en dat hadden we bij Horst-Sevenum al weer ingehaald, maar het was zelfs voor een conducteur een apart verhaal :D . Op Helmond kwam er een mevrouw naar ons toe in een elektrische rolstoel die beweerde dat ze zich had aangemeld voor onze trein en dat er nu niemand was die haar er in konden zetten, of wij dat even konden doen. Nu zijn conducteurs niet bevoegd de brug te bedienen en we hadden al een veilig vertreksein, en houden daar dus een overweg dicht, dus konden we haar alleen beloven dat we zouden bellen om uit te zoeken waar het fout was gegaan. We hebben dus wat langer op Helmond gestaan om dat die mevrouw uit te leggen.
Kort na vertrek kwam er een dame naar me toe die me bij mijn gezicht pakte :oo :oo en op smekende toon vroeg of we nu toch wel die arme mevrouw in die rolstoel hadden meegenomen. Al uitleggend waarom we dat niet hadden gedaan duwde ik die dame voorzichtig van me af en hoopte maar dat ik op het volgende station geen blaastest moest ondergaan %) := _O- .Deze mevrouw had duidelijk iets te weinig bloed in haar alcohol dan goed voor haar was :+ . Op Deurne aangekomen stonden de collega en ik vol verbazing toe te kijken hoe deze mevrouw met een oudere man van rond de 75 stond aan te pappen :oo . Toen ze ook nog eens midden op het perron haar broek liet zakken en heel geanimeerd op haar kruis stond te wijzen vergaten we bijna dat we onze trein ook nog moesten laten vertrekken :') :') :') . We hadden gewoon medelijden met die man :(:)

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 10:54

Idd de IC naar leiden vertrok van spoor 19, de IC maar den haag van 29 en 59 van spoor 18.

Lifaya, ik werk bij de ns en heb Utrecht als standplaats dus ik week wel welke sporen er wel en welke er niet zijn ;)

Rennie89

Re: Meest vreemde vorm van vertraging.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 10:55

oke dan had ik het fout. Weet iig dat het de laatste sporen zijn, ik reis regelmatig (zo ook vandaag) via Utrecht

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 10:55

x_Anne_x schreef:

Jawel hoor, die sporen bestaan weldegelijk, alleen kun je er niet in- of uitstappen. Dat zijn o.a. de tussensporen bij de perrons om de A- en B-sporen afzonderlijk aan te kunnen rijden.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:02

6 bestaat niet
10 ligt tussen 9 en 11 is een middenspoor
13 ligt tussen 12 en 14 is ook een middenspoor
16 ligt tussen 15 en 18 is een doorrijspoor en splitst aan b zijde naar 16 en 17, spoor 16 is een doorloop spoor en 17 is het spoor naar opstel.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:02

ikke schreef:
x_Anne_x schreef:

Jawel hoor, die sporen bestaan weldegelijk, alleen kun je er niet in- of uitstappen. Dat zijn o.a. de tussensporen bij de perrons om de A- en B-sporen afzonderlijk aan te kunnen rijden.

oke perron 6,13,16 en 17 bestaan niet :+

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:04

Heb tijdje bij de kiosk op t station gewerkt (meestal die op perron 5/7)
Hoe vaak mensen dan toch niet komen vragen naar perron 6

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:17

Zit er een logica achter dat dat spoor er niet is?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:26

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:28

Spoor 6 is alleen voor genodigden ;)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:28

... Komt er nu weer een discussie? Houd het een beetje leuk.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:32

Courses schreef:
... Komt er nu weer een discussie? Houd het een beetje leuk.

|o geen idee waar jij een discussie inziet..

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 12:58

Nee idd..

Was spoor 6 niet vroeger aan het eind tussen 5 en 7? Dacht ooit zoiets gelezen te hebben.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:43

Aleeneh schreef:
Zit er een logica achter dat dat spoor er niet is?

Specifieke situatie in Utrecht ken ik niet precies, maar ook de sporen buiten de perrons zijn gewoon genummerd, dus wellicht is spoor 6 een of ander opstelspoor, net buiten de perrons.
Tiggs schreef:
Nee idd..

Was spoor 6 niet vroeger aan het eind tussen 5 en 7? Dacht ooit zoiets gelezen te hebben.

Het zou ook best zo kunnen zijn dat spoor 6 ooit, in een van de vele verbouwingen, verdwenen is.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:48

Nee spoor 6 is letterlijk alleen voor genodigden.
Hier worden oa afscheid genomen van collega's die met pensioen gaan, voorheen lag de ingang hiervan op spoor 5/7.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:57

Oh, was dat waar je vroeger vanuit de oude voetgangerstunnel achteraan aan twee kanten omhoog kon ipv een?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:59

Er rijden nu gewoon bijna geen treinen. Dus nu al uur vertraging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:00

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:15

Laulitz schreef:
WildWings schreef:

Wou ik net zeggen :) Snap het nooit zo goed, je betaalt om van A naar B te gaan, en je gaat (hopelijk zonder al te veel gekke vertraging) van A naar B. Wat is dan het probleem dat je niet gecontroleerd bent? 'Dan had je net zo goed geen kaartje kunnen kopen' klinkt voor mij een beetje als 'Het is alleen diefstal als je erop betrapt wordt' :+

Ik betaal altijd braaf voor mijn ritje hoor, om de reden die je zelf op geeft. Alleen dan denk ik, die condacteur is aangenomen om o.a. kaartjes te controleren maar blijkbaar doen ze hun werk dan toch niet zo goed (en daar betaal je toch ook aan mee?!) :+[/quote]

Ik vind al dat we genoeg worden gecontroleerd op van alles: Big Brother is watching you. (zeker met dit nieuwe kabinet).
De maatschappij maken we samen, daar dragen we samen verantwoordelijkheid voor.
Als burgers zich niet meer verantwoordelijk voelen voor elkaar, wordt het meer en meer een politiestaat.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:35

Jans schreef:
Woogy, via schiphol is het nachtnet :j

Maarreh.. Utrecht heeft geen spoor 16 en 17 :P

dacht wel dat dat de nummers waren...maakt verder ook weinig uit(is inmiddels 12 jaar geleden) moesten in elk geval van de linker hoek naar de rechterhoek rennen in twee minuten...was niet tof en dat steeds weer opnieuw

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:26

Die sporen in utrecht zijn Goederensporen ;)
Daar zitten idd geen perrons aan

Rotterdam heeft dit ook...groningeb...beilen...

Assen dasr in tegen gebruikt een oud spoor en perrob voor de goederentrein en heeft buiten dat nog een extra spoor.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:31

Je betaalt niet om gecontroleerd te worden, je betaalt voor je reis van A naar B. :)
Conducteurs hebben meer werkzaamheden dan alleen kaartjes knippen!

Haha, komen verder geniale verhalen langs hier. :D

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:46

Leuk topic dit! Ik heb er ook nog eentje.

"Dames en heren, zoals u merkt rijden wij op dit moment ontzettend langzaam. Dit omdat wij moeten wachten op een of andere luxe skitrein van bedrijf [naam bedrijf]. Als u over vijf minuten even naar links kijkt, kunt u zwaaien naar de boosdoener. *zucht*"