Lusitana schreef:Niemand verhemelt iets er zijn alleen mensen die er wat nuchterder tegenover staan.
Sterker nog, ikzelf heb diverse malen gezegd dat ik er niet voor ben en het niet zit te promoten. Maar dat ik het begrijp. Dat is heel wat anders dan het "verhemelen".
Ik verzet me ook vooral tegen vooroordelen en uitspraken als dat het vies zou zijn. Of dat de oudere dan niet goed bij zijn (kan natuurlijk ook een haar zijn) hoofd is.
Wat betreft de puber die op z´n mooist is, ja, natuurlijk kun je ook in eigen ogen een lelijke puber zijn met pukkels en weet ik het wat, maar wat betreft kenmerken waar je onbewust op valt, waar de sexuele aantrekkingskracht is, die zijn dan wel op z´n "rijpst" of "mooist" dan, zoals je lippen (voller, gekleurder), je vormen (pubervet zorgt bij meiden voor rondingen, lekkere dijen en billen en borsten), je ogen (helder, stralend, tenij je nauurlijk zelfmoord neigingen hebt ofzo), je haar (voller en gezonder dan ooit), je huid (pukkels even wegdenken, is rimpelloos en gelijkgekleurd), je borsten (hangen nog niet) voor meisjes, en je penis en zak voor jongens (nu op z´n grootst en volst).
De puberteit is de sexuele rijping dus het is niet meer dan logish dat je dan op je mooist bent want daarna begint het verval. En ja daarna kun je ook nog heel wat doen om op een andere maniere estetisch mooi te zijn, maar de primitieve uiterlijke kenmerken die juist bij de puber horen verdwijnen. Het is een ander soort mooi die veel minder tot niets met sexuele aantrekkingskracht op onbewust niveau te maken heeft.
Waarom denk je dan mensen hun lippen opspuiten, rimpels laten verwijderen etc?
De (volledige) vraag was waarom een man niet verliefd zou kunnen worden op een 15 jarige.
Je hebt het uit de context gelezen.
Verliefdheid of een relatie is niet hetzelfde als geilheid. Dat iemand van 23 een 16 jarig meisje mooi vindt en er graag sex mee wil is één. Dat iemand van 23 een meisje van 13 geil vindt en er mee van bil wil gaan is al iets anders. En dat iemand van 23 een relatie wil met iemand van 13, wat dus meer is dan alleen sex, gaat er bij mij absoluut niet in. Wat heeft een 13 jarige te bieden aan een volwassen man?