. Bij ons duurt een latte machiato maken 1.5 minuut. Verse bonen, moeten gemalen worden. Melk opgeschuimd en daarna zeeer langzaam de koffie inschenken. Ik heb nog nooit gasten gehad die weggingen omdat ze geen latte machiatto konden krijgen vanwege de wachttijd. Ik bied ze dan ook altijd een alternatief aan. (Onze koffie verkeerd is in principe hetzelfde als de latté maar dan zonder laagjes, scheelt al snel een hele hoop in bereidingstijd), Ik heb wel gasten gehad die weg gingen dankzij de idioot lange wachttijd, mede dankzij het nog te lang verkopen van arbeidsintensieve producten. Dus het is een kwestie van prioriteiten stellen.
Ik begrijp echt dat het raar staat maar er is echt niemand die speciaal naar ons toe komt om een lekkere latte te drinken. Ze komen voor het uitzicht en de gezellige dag. Wij bieden extra service door twee verschillende personen (dus niet bij elkaar horende) op een tafel te bedienen, gasten kunnen daardoor alleen geen latte krijgen.
En geloof me, je krijgt een hoop boze mensen als je aangeeft dat je ze niet kunt helpen omdat ze geen tafel hebben.
Vind ik trouwens een interessanter onderwerp dan de latté.
's Zomers is het bij ons erg druk. Vaak zitten we helemaal vol. Soms zien mensen dan nog één stoel bij bijvoorbeeld tafeltje 100, en één stoel bij tafel 101. ( Bijvoorbeeld). Zij pakken die stoelen vervolgens en gaan tussen 100 en 101 zitten. Daarna zijn ze stikverbaasd dat ze meteen moeten afrekenen omdat ze geen eigen tafel hebben. Ik heb daardoor geen tafelnummer voor ze om de bestellingen op te zetten. Worden ze boos..
Ik daarentegen vind het raar dat je ergens gaat zitten waar geen ruimte meer is, maar goed dat accepteren wij, op dus de voorwaarde dat er niets op rekening kan.
Toen mijn moeder opmerkte dat er wel een flink prijsverschil zat tussen een pizza en een glas water werden ze boos en kreeg ze van alles over zich heen en dat ze gewoon niet wilde betalen en dat ze korte metten met zulke klanten maakten etc etc. Mijn moeder en zussen waren erg geschrokken en hebben betaald en zijn weg gegaan. Snap echt niet waar diegene het lef vandaan haald om tegen een stel 65+ers zo tekeer te gaan 
(daar ben ik het sowieso niet mee eens)
Ze rekenden dus 2 pizza's en er stond een drankje minder op de rekening.

Gevolg is tot nu toe geweest dat we dan de drankjes die er niet op stonden van het huis kregen... Wij met een goed/eerlijk gevoel naar huis en hun blij omdat we zo eerlijk waren en ze een dikke fooi krijgen