Onzekere vrouwen....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:58

Investeren is in de zin van, bv hengsten die in het dekseizoen mager worden. Het kost gewoon energie, energie die je ook ergens anders in kan investeren. Ik denk dat bv bij afrikaanse wilde honden het zo is dat er maar één vrouwtje voortplant en de rest van de troep mee het kroost verzorgt? Maar pin me daar niet op vast. Je kan ook heel ruim denken, bv bij sociale insecten, op de koningin na zijn alle vrouwtjes onvruchtbaar zeg maar, oftewel: ze geven hun eigen voortplanting op voor het welzijn van de kolonie. Ivm de 'lesbische/homo-'dieren, heb ik al een hele tijd geleden gehoord (ik studeer biologie, nu 2de master) maar ik zal eens kijken of ik daar een wetenschappelijke bron over vind, nu wil ik het zelf ook wel eens onderbouwd zien :P

edit: ik heb al even snel deze gevonden, maar kan hem nog niet deblokkeren (of ik moet betalen ^^) maar ga kijken of ik de abstract te pakken kan krijgen:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1005 ... t=abstract

hier is een beetje de abstract: https://stuiterproxy.kuleuven.be/nature ... 9208c.html

edit2: hier een tekst over man-man aantrekking in Drosophila (fruitvlieg): http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22683328

en het voorbeeld van de afrikaanse wilde hond:

Het zijn zeer sociale dieren, die een strikte hiërarchie in hun groep hebben. De kern van een groep is een dominant paartje. Enkel het dominante paartje mag zich voortplanten en het territorium met urine markeren. Andere volwassen dieren helpen mee met de zorg voor de jongen, onder andere door voedsel op te braken.

Sorry voor het veel te veel offtopic gaan :o
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 02-03-13 21:10, in het totaal 4 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:00

Nrkee schreef:
Klinkt raar, maar ik zou willen dat ik ooit eens (echte) jaloezie kon voelen.
Heb ik namelijk nog nooit (dat ik me kan herinneren) in m'n leven gevoeld, niet in relaties, niet in vriendschappen en ook niet op het werk.
Als iemand bijvoorbeeld er super goed uitziet waar ik mee op stap ga, en ik wat minder, dan word ik niet jaloers maar ben ik juist trots dat ik zo iemand bij me heb.

M'n vriend heeft ook veel vrouwelijke vriendinnen en ook regelmatig meisjes die hem willen verleiden tot vreemdgaan, maar zelfs dan voel ik niks, terwijl ik echt smoorverliefd op hem ben, maar ik vertrouw hem gewoon voor 100%.
Andersom heeft hij er wel weer moeite mee, bijvoorbeeld als ik met een vriend wat ga drinken, dan vind ie dat echt niet fijn. Terwijl als het omgekeerd zou zijn ik er geen moeite mee zou hebben maar 'm veel plezier wens :+ . Maar ik vind het op de een of andere manier wel fijn dat hij er soms moeite mee heeft, voelt voor mij als een soort bewijs dat ie echt om me geeft.

Maar ik denk wel dat het niet voelen van jaloezie heel ongezond is. Snap ook niet hoe het kan, weet niet of ik het wegdruk of dat ik gewoon totaal niet jaloers aangelegd ben?
Onzekerheid heb ik dan wel weer last van, maar het is niet zo dat ik mijn vriend dingen verbied of onzeker word als hij met een andere vriendin wat whatsappt.

Waarom zou dat ongezond zijn?
Ik ben ook wel eens ergens onzeker over maar ik word er niet jaloers van.

Knoffer

Re: Onzekere vrouwen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:14

Voor 't abstract van de eerste moet ik inloggen bij KU Leuven, maar de fruitvliegjes kan ik zien. Thnx :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:15

Tis niet helemaal wat je zocht, maar daarvoor moet ik echt de literatuur induiken en daar ben ik nu te moe voor :')

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:20

Haha, nee, je hoeft er niet voor me in te duiken hoor, zeker niet in het weekend :') Maar was wel benieuwd, deze discussie is wel vaker teruggekomen en mijn kennis wat betreft dierengedrag houdt op bij docu's als Amazing Earth :P (Uitgezonderd paarden dan :P)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:25

doemaar schreef:
Nou mews je hoef van mijn opmerking niet te schrikken hoor. Als een vriendin van mij in een open relatie zou stappe zou ik haar echt niet late vallen hoor, maar wilt niet zeggen dat ik achter haar keuze staat en het normaal vind. Ik vind homo's en lesbie's ook niet echt normaal (zijn niet voor niks 2 geslachten)
... maar ik zou best bevriend ermee kunne worden als ik met diegene een klik heb. Dan vind ik wel als je op het zelfde geslacht valt kun je weinig aan doen (dat is geen keuze). Zou echt niet aanmoedige bij een lesbiese vriendin om een man te nemen omdat het voor mij normaal is... Dat ga echt niet werke (duh)..

Verder ben ik het ook helemaal eens met Lavien :)

Ohw en of ik hier sneller mijn onzekerhede neer durf te zette omdat hetvop internet is.. tja geld niet voor mij.. zijn wel wat bokkers die mij persoonlijk kenne en me speciaal opzoeken. Maar ik vind dit topic wel boeient want ja het lucht wel soort van op dat je niet de enige onzeker tutholaa ben. Ik denk ook echt dat er meer onzekere dames zijn dan niet... en vele dat ook verbergen door dat masker op te doen :)...

Zou je mij kunnen vertellen wat er niet normaal is aan een homo en/of lesbienne :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:25

Geryon schreef:
Het is ook wel 'apart' om homoseksueel te zijn, gezien onze voortplanting enzo, maar dat hoeft niet meteen te zeggen dat er iets mis mee is. Die fout heb ik hier ook wel eens gehad :D Maar gelukkig redde Shauni (lesbi) mij :'). Heb namelijk helemaal niks tegen homoseksuele mensen.

Maar of het nou 1950 is of 2020, het blijft toch wel iets 'aparts' (niet de mensen, maar het vallen op hetzelfde geslacht terwijl dat geen kinderen geeft en dat onze 'rol' is) en ik zou het eigenlijk wel heel interessant vinden om er meer over te weten te komen. Heb namelijk gelezen dat in het dierenrijk homoseksualiteit ook wel eens voor komt.

It's all about love ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:29

Ailill schreef:
Geryon schreef:
Het is ook wel 'apart' om homoseksueel te zijn, gezien onze voortplanting enzo, maar dat hoeft niet meteen te zeggen dat er iets mis mee is. Die fout heb ik hier ook wel eens gehad :D Maar gelukkig redde Shauni (lesbi) mij :'). Heb namelijk helemaal niks tegen homoseksuele mensen.

Maar of het nou 1950 is of 2020, het blijft toch wel iets 'aparts' (niet de mensen, maar het vallen op hetzelfde geslacht terwijl dat geen kinderen geeft en dat onze 'rol' is) en ik zou het eigenlijk wel heel interessant vinden om er meer over te weten te komen. Heb namelijk gelezen dat in het dierenrijk homoseksualiteit ook wel eens voor komt.

It's all about love ;)

Niet bij dieren :D En dat maakt het ook weer veel interessanter.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:29

Ailill schreef:
Geryon schreef:

It's all about love ;)

En niet alleen dat, er zijn ook gewoon teveel mooie vrouwen (en mannen)! :+ :Y)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:30

ailill, na het bericht van doemaar wat jij quote heeft ze al uitleg gegeven, over wat ze nou bedoelde,

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:34

Geryon schreef:
Ailill schreef:
It's all about love ;)

Wat mensen betreft wel, best quote ever: the biggest disease in the world today is the feeling of being unwanted, people need to be loved. Without love, people die.

Ik heb een relatie gehad met een meisje en nu net sinds een paar maanden mijn 2e relatie met een jongen. Met een meisje is het makkelijker in het openbaar, je kunt gewoon op straat hand in hand lopen en/of elkaar een zoen geven, met een man is dat een stuk moeilijker (als man zijnde). . . nu weten jullie gelijk waar ik onzeker over ben ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:34

Fiffill schreef:
Ailill schreef:
It's all about love ;)

En niet alleen dat, er zijn ook gewoon teveel mooie vrouwen (en mannen)! :+ :Y)

Kleren maken de man, homo's zitten niet voor niks jaren in die (kleding)kast O:)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:46

Ailill schreef:
Geryon schreef:

Wat mensen betreft wel, best quote ever: the biggest disease in the world today is the feeling of being unwanted, people need to be loved. Without love, people die.

Ik heb een relatie gehad met een meisje en nu net sinds een paar maanden mijn 2e relatie met een jongen. Met een meisje is het makkelijker in het openbaar, je kunt gewoon op straat hand in hand lopen en/of elkaar een zoen geven, met een man is dat een stuk moeilijker (als man zijnde). . . nu weten jullie gelijk waar ik onzeker over ben ;)

Maar dat vind ik echt heel banketstaaf :(:) Zou tegenwoordig echt geen verschil meer uit moeten maken.

Kan me soms zo ontzettend druk maken over kinderen die niet uit de kast durven komen. Soms zelfs nog met ouders die tegen homoseksualiteit zijn. Brr wat een onzeker leven zullen zij (tijdelijk) hebben.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:03

Geryon schreef:
Ailill schreef:

Maar dat vind ik echt heel banketstaaf :(:) Zou tegenwoordig echt geen verschil meer uit moeten maken.

Kan me soms zo ontzettend druk maken over kinderen die niet uit de kast durven komen. Soms zelfs nog met ouders die tegen homoseksualiteit zijn. Brr wat een onzeker leven zullen zij (tijdelijk) hebben.

Ik heb er zelf weinig moeite mee, wel gehad overigens. . . toen ik 17/18 was kon ik het maar moeilijk verkroppen dat mensen mij wel zouden accepteren als ik met een meisje hand in hand zou lopen en niet met een jongen, ik vond het ontzettend hypocriet. Sinds heel kort - vooral dankzij mijn nieuwe relatie - begin ik er echt schi*t aan te hebben. Kwam vandaag aan op het vliegveld na een paar maanden Mallorca, heb hem gewoon een zoen gegeven (okay, geen klef gedoe of een tongzoen).

Je ziet mensen wel kijken, dan kan je ze beter iets geven om naar te kijken O:)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:22

_Naomii_ schreef:
doemaar schreef:
Ik wou in zulk soort gevallen liever een man zijn die zijn gewoon veel relaxter en lekker nuchter in het koppie :') ... wij vrouwen hebben veel meer last van onzekerheden en willen het liefst dat alles op rolletjes verloop.. Vergelijken ons sneller met een ander etc.

Haha!! Echt zo!!! als ik die mannen soms reacties hoor geven of bepaalde denkwijzes, dan denk ik aaaarghhh laten we ajb 1 keer kunnen ruilen voor een dagje.. misschien kan je mijn gevoel dan ook iets beter begrijpen haha..

Ik denk dat het voor ons zo overkomt dat mannen zo denken. Omdat mannen altijd stoer willen overkomen, en het niet 'stoer' is als ze hun gevoel wel uiten.
Maar ik heb een vriend, en weet ik 100% zeker dat hij helemaal niet 24/7 nuchter denkt en nuchter is en releaxed. Hij kan ook over alles inzitten, piekeren, hij is ook een gevoelsmens, hij is ook onzeker (net als wij), hij denkt ook veel, en noem het maar allemaal op. Alleen hun kroppen het vaak op, omdat ze het niet willen uiten. Want dat is niet 'stoer'. Gelukkig heb ik zo'n vriend die wel zijn gevoelens oprecht zegt, ik heb tegen hem gezegd dat hij dat ook moet doen. Anders zit hij ook maar met dingen in zijn hoofd, dan heb ik liever dat hij er niet meer mee zit door het gewoon te vertellen :) !

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:30

Zooo.. Jullie gaan hard! Ik meld me ook weer eens na het weekend!

Met homoseksualiteid heb ik totaal geen moeite! Ieder zo zijn eigen ding, als jij je er prettig bij voelt prima toch! Ik heb ook wat homo's in mijn vrienden kring en lach me altijd rot om de barre dingen die ze soms mee maken haha...

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:47

Ik vind opkroppen altijd zo negatief. Ik ben ook niet zo'n praten als het om gevoelens gaat, maar ik zie dat echt totaal niet als probleem. Af en toe alleen klachten van vriendinnen :P

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:49

Ailill schreef:
Je ziet mensen wel kijken, dan kan je ze beter iets geven om naar te kijken O:)

_O-

Knoffer, als jij het niet als probleem ziet maakt het ook niet uit, toch? :D Maar dan is het ook niet echt opkroppen vind ik, da's meer als je iets wel kwijt moet om je prettig te voelen maar het niet durft/doet. Als jij er geen probleem mee hebt het niet te uiten vind ik het niet opkroppen, zolang je er zelf niet later last van krijgt. :) Ik heb dat zelf wel echt, ik moet dingen uitpraten als ik ruzie heb en dingen uiten als ik me ergens niet lekker bij voel. :D

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:01

Oh dat heb ik ook wel hoor :P Heb doorgaans weinig ruzie, maar als ik echt ruzie heb, wil ik het ook uitpraten.
Onzinnige onenigheden hoef ik niet uit te praten, dan is: "Zijn we weer oke?" "Ja" "Oke" genoeg.

Eens wat betreft de definitie van opkroppen, maar het wordt zo snel gezegd als je gevoelens niet veel zou uiten.
Want imo hoeft gevoelens niet uiten, idd geen opkroppen te zijn.
Heb het altijd zo gedaan en het gaat al 25 jaar goed :D

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:32

Daar heb ik laatst dus ook over na zitten denken Knoffer/Mews ....

Ik uit niet altijd wat ik voel als het om relaties gaat...
Maar ik heb verder mijn hart op mijn tong liggen, ik krop eigenlijk gewoon niks op.... :D

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:19

Fiebie schreef:
Maar ik heb verder mijn hart op mijn tong liggen, ik krop eigenlijk gewoon niks op.... :D

Dat idee had ik al Kirsten :)

Ik heb even zitten lezen dames, maar geloof in jezelf. En vind iemand om je heen die je duidelijk laten merken dat hij/zij je waardeert. Dan zul je merken dat het je zelfverzekerdheid goed doet. Want ondanks deze harde wereld, zijn er zeker mensen die jouw positieve punten kunnen belichten en bij jezelf duidelijk maken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:19

Seb8iaan schreef:
Fiebie schreef:

Dat idee had ik al Kirsten :)

Ik heb even zitten lezen dames, maar geloof in jezelf. En vind iemand om je heen die je duidelijk laten merken dat hij/zij je waardeert. Dan zul je merken dat het je zelfverzekerdheid goed doet. Want ondanks deze harde wereld, zijn er zeker mensen die jouw positieve punten kunnen belichten en bij jezelf duidelijk maken.

Helemaal mee eens! En ervaring mee :j

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:37

Is ook zo, maar er wordt vandaag de dag in de maatschappij een ideaalbeeld geschetst waar vrouwen gephotoshopt worden of anders opgepompt of dicht geplamuurd. :roll:

En als een man daarop zit te geilen en ik er een beetje ''bij hang'' als vriendinnetje....
in het kader van: 'Ja jij bent ook wel leuk' dan word ik daar niet echt vrolijk van :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:42

Herkenbaar! Gewoon iemand zoeken die de gephotoshopte vrouwen niet mooi vind :D

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:44

Ja, maar iedereen weet dat dat een ideaalbeeld is wat eigenlijk niet bestaat. Maar het heeft wel invloed op hoe je naar jezelf kijkt. Is een vervelende situatie, waar je eigenlijk alleen maar uit kan komen door een reel beeld van jezelf te krijgen, jezelf te gaan waarderen. En het is natuurlijk een beetje kip-ei verhaal in mijn vorige post, want zonder die zelfverzekerdheid sta je misschien alleen, terwijl je dat misschien juist kan gebruiken. Ondanks dat er een hoop mannen rondlopen met het beeld wat je net beschrijft, zijn er ook goede. Zie ze alleen maar eens te vinden, ze hebben geen bordje op..