Verliefd, maar hij ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Verliefd, maar hij ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:27

Lijkt me goed dat je niet bent gegaan dan, als je er zelf geen ruk aan vindt en alleen voor hem gaat, terwijl hij misschien geen woord uit weet te brengen van verlegenheid.... :P

Je moet het doen zoals je wilt, maar "ik vind je leuk" en "zullen we gaan daten" lijken mij wel ineens heftig terwijl je nog totaal niks gedaan hebt samen en allebei een beetje een scheiterd bent :P

Nogmaals, de kans lijkt me heel groot dat je er eigenlijk niks mee bereikt als je zoals iets zegt, omdat je je er allebei wat ongemakkelijk onder zult gaan voelen en je dan nog steeds geen concreet afspraakje hebt om echt iets te gaan doen, dus die hobbel moet je dan alsnog nemen... dat schiet niet op.

Beter iets bedenken dus of gewoon klein beginnen met even samen heel spontaan / nonchelant wat lekkers halen ergens. Als het tussen de middag te weinig tijd is, dan vraag je toch gewoon meteen een keer aan hem of hij na school zin heeft om even een patatje te gaan halen of ijsje of iets?

Je kunt het iig als opening gebruiken, als je weer eens in gesprek bent dat je er uit flapt, wat een heerlijk weer, ik krijg zo'n trek in een ijsje! Eventueel aangevuld met een tentje waar ze lekker ijs hebben en de vraag "ken je dat"?

Zoiets. Dan zet je alle mogelijkheden open voor hem om te reageren en te zeggen: nou komop dan gaan we toch een ijsje halen! Of voor jou om te vragen: ga je mee een ijsje halen? :) Of iets anders natuurlijk, bovenstaand is aan te passen naar wens en mogelijkheden bij jullie in de buurt :P

Ik denk dat je zelf ook niet echt duidelijke openingen geeft voor hem om op te reageren, als het echt zo'n scheiterd is dan kun je hem wellicht beter zelf vragen en heb je nog kans dat hij niet direct dichtklapt of denkt "ojee een date, wat moet ik doen := " maar dat er bij hem een lichtje aangaat dat jij interesse hebt in hem, en hij dan ook wat meer durft.

Als je maar op hem blijft wachten en hij onderneemt niks....daar worden vrouwen over het algemeen ook niet echt heet van zeg maar :P Dan heb je grote kans dat het van jou zelf op een gegeven moment niet meer hoeft omdat je hem maar een sukkel vindt en geen leuke kerel waar je wat aan hebt.

Probeer hem even aan te zwengelen, met samen iets doen of halen na school, of van mijn part langs de bieb fietsen ofzo om aan een werkstuk te gaan werken of iets...geef je aan dat je graag wat met hem samen wilt doen zonder dat het meteen een "enge" liefdesverklaring is :P

Maar je maakt dan wel een opening om er meer van te maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:57

Ik ga denk ik toch een briefje doen. Zonder naam.

Als hij werkelijk wil weten wie hem leuk vind, zal hij daar moeite voor gaan doen. En mij misschien aanspreken en dan hoef ik de eerste stap niet te nemen.
Als hij denkt; goh op school zit er toch niemand die ik leuk vind, dan gaat hij ook geen moeite doen om er achter te komen wie het geschreven heeft.

Denk ik :+

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:58

hm, anoniem briefje, is dat niet een beetje kinderachtig? ik zou echt gewoon eens samen iets gaan doen, een goed gesprek hebben en zo, dan komt het vanzelf :j

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:59

Zou jij zomaar op iemand afstappen om te vragen of hij het is die jouw leuk vindt :Y) ?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:03

Ik heb even je berichten doorgelezen, maar waarom neem je niet gewoon de stap om het hem te zeggen? Is veel directer en vooral persoonlijker dan een briefje, dat is een beetje.. naja basisschool? Komop, je bent 17, gewoon vragen. Je wil toch een antwoord? Dat krijg je dan, en als dat iets positiefs met zich mee brengt is dat hartstikke leuk en als hij je nu afwijst dan ben je er ook vanaf, dan eeuwig blijven hopen en jezelf gek te maken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:06

Ik weet het ook niet meer. Ik krijg hem nooit alleen te spreken en ik heb geen zin om hem mee uit te vragen waar de hele klas bij staat. Bovendien heb ik gewoon geen idee waar ik met hem naar toe zou moeten.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:08

Wat verwacht je er dan van als jullie een relatie zouden krijgen, als je nu al niet weet wat jullie zouden moeten doen :o ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:09

ik zou ook geen briefje sturen :+

als je met hem alleen zit: Ga je nog wat leuks doen dit weekend? oid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:10

Nou misschien weet hij iets? Ik ben gewoon een kneus die niemand/niets kent, kan ik ook niks aan doen.
Ja ALS je met hem alleen zit, en dat zit ik nooit.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:13

amoj schreef:
Ik weet het ook niet meer. Ik krijg hem nooit alleen te spreken en ik heb geen zin om hem mee uit te vragen waar de hele klas bij staat. Bovendien heb ik gewoon geen idee waar ik met hem naar toe zou moeten.

Dan vraag je het toch gewoon een keertje als hij je opzoekt en jullie een momentje alleen zijn? Doet hij dat nooit, dan is hij of heel verlegen of is het voor hem niet nodig met je alleen te zijn..

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:14

Ik zou het sowieso niet anoniem doen. Ik denk niet dat je daar veel mee op schiet.
Ik zou gewoon vragen of hij iets leuks wil doen.
Bioscoop kan best 'makkelijk' zijn als je niet weet waar je over moet praten. En als de film klasr is is de film weer een mooi gespreksonderwerp :) en dan loopt het vanzelf :)

Geloof me, zo in onzekerheid zitten is veel erger. Ook als hij niet geïnteresseerd is is het fijn om dat nu te weten ipv te blijven hopen. :)
Succes! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:15

Dat doet ie dus niet. Ja, hij komt wel bij me enzo, maar dat is onder de les/pauze waar anderen bij zijn. Ik probeer hem vaak na school te spreken, door te wachten bij het fietsenhok maar meestal gaat hij eerst nog een kwartier met vrienden in de aula zitten.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:17

Je kan desnoods op facebook of per sms vragen of ie iets wil doen? Is wel minder persoonlijk, maar het kan wel.
En wat je ook kan doen is in de pauze vragen of ie een ijsje ofzo wil halen, ben je meteen alleen haha :) (als die mogelijkheid er in de buurt is natuurlijk)

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:19

amoj schreef:
Dat doet ie dus niet. Ja, hij komt wel bij me enzo, maar dat is onder de les/pauze waar anderen bij zijn. Ik probeer hem vaak na school te spreken, door te wachten bij het fietsenhok maar meestal gaat hij eerst nog een kwartier met vrienden in de aula zitten.

dan ga je er toch gezellig bij zitten?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:20

je moet echt niet zo moeilijk doen! ik snap dat het heel spannend is, maar een beetje meer actie kan geen kwaad hoor ;)
en hij doet inderdaad ook geen moeite, maar misschien durft hij dat ook niet, ga je dan maar wachten tot hij ooit wat vraagt? ik denk eerlijk gezegd niet dat hij dat gaat doen, ook al schrijf je een anoniem briefje. Als hij al weet dat jij dat bent, dan durft hij dat vast niet te zeggen, omdat hij dan niet zeker weet dat jij het bent.
zeg gewoon heel simpel tegen hem: 'heej, zullen we misschien samen een keer wat gaan drinken'
dat is iets heel normaals om te vragen, het laat wel zien dat je hem aardig en misschien wel leuk vind, zonder dat je gelijk hoeft te zeggen dat je hem leuk vind, want dan moet hij jou of afwijzen, of hij moet gelijk 'ja' zeggen en misschien vind ie dat wel te snel gaan.
dus hup! gewoon vragen of hij wat wil drinken, via facebook kan ook, is helemaal niet raar, je vraagt hem niet om met je te trouwen, dat was raar via facebook :+ maar wat drinken is niet raar. je spreekt toch ook met vrienden af via fecebook?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:28

Ik heb mijn vriend toen via msn gevraagd of hij mee wilde naar walibi (had 4 vrijkaartjes, dus kostte hem niks :D ). Het begon allemaal als een grapje. Ik vond hem leuk, hij wist dat (ooit verteld in de 2e klas). Toen samen met een vriendin van mij als grap bedacht om hem mee te vragen naar walibi. Maar hij zei dus ja! Iets wat ik niet had verwacht! :') Ik heb zijn nummer toen gehad en we hebben heel veel gewhatsappt, op school ook steeds meer praten. Zo heb ik hem steeds beter leren kennen en de dag na walibi vroeg hij mij :D En dat is nu ruim 9 maanden geleden. Overigens heeft hij mij in de 2e klas afgewezen omdat we elkaar toen nog niet echt kende, daarna heb ik hem bijna niet meer gesproken. Eind van de 4e klas waren we bij elkaar haha.

Het is dus helemaal niet raar om via facebook te vragen hij gezellig een keer mee wil naar de bioscoop (of iets anders) :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:37

Als jij een goed gevoel hebt bij dat briefje dan moet je dat doen :j

Ik zou het niet doen, want dan zit je nog steeds in onzekerheid :P

Dan zegt hij er niks over tegen jou en dan weet je nog totaal niet waarom...dat kan gaan van dat hij je niet leuk vindt tot dat hij het niet durft te vragen tot dat het simpelweg uit zijn zak gevallen is toen hij zijn sleutels pakte :P

Misschien vindt hij jou ook leuk, anders kwam hij vast niet bij je zitten en je opzoeken.

Maar ik denk dat de kans heel groot is dat hij gewoonweg niet in de gaten heeft dat jij wel meer wil, simpelweg omdat hij niet zo handig is daarin en omdat jij het niet laat merken :P

Dan zitten jullie een beetje op elkaar te wachten.

Stop toch gewoon met wachten (terwijl hij niet eens weet dat jij wacht :P ) en vraag de volgende keer dat hij naast je komt zitten, of hij ook zin heeft in (vul zelf wat in, patatje, ijsje ofzo) en dan ben je met hem samen. En als je het gewoon spontaan vraagt dan hoeft niemand er meteen heeeeeel veel achter te zoeken, het is een behoorlijk meer spontane, vriendschappelijke en vrijblijvende en vraag dan: ik vind je leuk, wil je met me uit...waar iedereen dan omheen staat inderdaad :=

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:40

Oh heerlijk topic dit! Leuke jongens opschool en hoe daarmee om te gaan..... dat heeft bijna ieder meisje /vrouw meegemaakt volgens mij!
Ik kan je maar 1 tip geven: blijf vooral jezelf!!
Succes :D

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:55

Hier meldt zich een stille meelezer.
Wat spannend TS!
Je moet je vooral niet opgejut voelen en alles doen/vragen/zeggen op de momenten die voor jou goed zijn.
Het enige wat ik kan meedelen, is dat je op een goed moment kunt wachten tot je een ons weegt, maar dat dat goeie moment vaak lang op zich laat wachten.
Maar nogmaals: Je moet doen waar jij je goed bij voelt en op jouw moment!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:34

Gister vroeg hij aan een jongen of hij mee wou fietsen. Die jongen zei nee, ik ben op scooter.
Dus ik vroeg aan hem van; ik wil wel met je meefietsen?
Ging hij moeilijk doen nee kan niet, ik woon in de nieuwbouw en ik fiets ergens anders langs.
Ben maar weggelopen.

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:38

Ooh balen :(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:41

Nou dat schiet lekker op.

Moet je daar nou mee....

Is het een afwijzing of is het nou echt zo'n scheiterd dat hij heel erg van je voorstel schrok...?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:48

Misschien gewoon een gevalletje he's not that into you...

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:49

misschien wist hij niet wat hij moest zeggen?
Ik zou het misschien nog wel gewoon vragen waarom eigenlijk :P

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:49

Wat ik niet zo goed snap is waarom amoj zo aangemoedigd wordt om achter deze jongen aan te hobbelen, terwijl na haar eerste contact poging al blijkt dat hij er niet voor open staat.

Amoj als een jongen nooit zelf iets tegen je zegt, je begonnen gespekken beeindigd met ik moet weg, je daarna ontwijkt, niet zelf op je af stapt en een smoesje verzint om niet met je mee te hoeven fietsen, dan is hij gewoon niet geinteresseerd.

Ik zou zeggen, je moet nog even met hem in de klas zitten, laat het gaan. Er is ergens een jongen die wel gezellig met je wil kletsen en ook met je uit wil, maar deze net even niet.