Je moet het doen zoals je wilt, maar "ik vind je leuk" en "zullen we gaan daten" lijken mij wel ineens heftig terwijl je nog totaal niks gedaan hebt samen en allebei een beetje een scheiterd bent

Nogmaals, de kans lijkt me heel groot dat je er eigenlijk niks mee bereikt als je zoals iets zegt, omdat je je er allebei wat ongemakkelijk onder zult gaan voelen en je dan nog steeds geen concreet afspraakje hebt om echt iets te gaan doen, dus die hobbel moet je dan alsnog nemen... dat schiet niet op.
Beter iets bedenken dus of gewoon klein beginnen met even samen heel spontaan / nonchelant wat lekkers halen ergens. Als het tussen de middag te weinig tijd is, dan vraag je toch gewoon meteen een keer aan hem of hij na school zin heeft om even een patatje te gaan halen of ijsje of iets?
Je kunt het iig als opening gebruiken, als je weer eens in gesprek bent dat je er uit flapt, wat een heerlijk weer, ik krijg zo'n trek in een ijsje! Eventueel aangevuld met een tentje waar ze lekker ijs hebben en de vraag "ken je dat"?
Zoiets. Dan zet je alle mogelijkheden open voor hem om te reageren en te zeggen: nou komop dan gaan we toch een ijsje halen! Of voor jou om te vragen: ga je mee een ijsje halen?
Of iets anders natuurlijk, bovenstaand is aan te passen naar wens en mogelijkheden bij jullie in de buurt 
Ik denk dat je zelf ook niet echt duidelijke openingen geeft voor hem om op te reageren, als het echt zo'n scheiterd is dan kun je hem wellicht beter zelf vragen en heb je nog kans dat hij niet direct dichtklapt of denkt "ojee een date, wat moet ik doen
" maar dat er bij hem een lichtje aangaat dat jij interesse hebt in hem, en hij dan ook wat meer durft.Als je maar op hem blijft wachten en hij onderneemt niks....daar worden vrouwen over het algemeen ook niet echt heet van zeg maar
Dan heb je grote kans dat het van jou zelf op een gegeven moment niet meer hoeft omdat je hem maar een sukkel vindt en geen leuke kerel waar je wat aan hebt.Probeer hem even aan te zwengelen, met samen iets doen of halen na school, of van mijn part langs de bieb fietsen ofzo om aan een werkstuk te gaan werken of iets...geef je aan dat je graag wat met hem samen wilt doen zonder dat het meteen een "enge" liefdesverklaring is

Maar je maakt dan wel een opening om er meer van te maken
?
?
). Het begon allemaal als een grapje. Ik vond hem leuk, hij wist dat (ooit verteld in de 2e klas). Toen samen met een vriendin van mij als grap bedacht om hem mee te vragen naar walibi. Maar hij zei dus ja! Iets wat ik niet had verwacht!
Ik heb zijn nummer toen gehad en we hebben heel veel gewhatsappt, op school ook steeds meer praten. Zo heb ik hem steeds beter leren kennen en de dag na walibi vroeg hij mij