Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
minkxx schreef:Mijn naam is Minke, hoor je ook niet super veel. Officieel is Minke een jongensnaam en Minkje de meisjesversie.. maarja, Minkje vonden mn ouders niets (en ik ook niet!!!). Maar ben er wel tevreden mee hoor, al word ik vaak Nienke, Mienke of Mieke genoemd..
Chaos schreef:Ik ben wel tevreden met mijn naam.
Ik heet Nikki.
Op school werd dat: Nikki geeft een likkie aan een Pikkie. (niet hoor!)
Kon daar altijd wel om lachen.
Vervolgens noemden mijn vrienden/ouders/zusje mij Nikkerr.
Dat werd op school Nikkerr de Kikkerr.
Nu heet ik gewoon Nik, Nikki of Nikkerr.
Konstantine schreef:Nee. Ik weet niet zo goed hoe ik wel had willen heten, maar ik ben niet blij met Melanie.
Mensen vinden het schijnbaar moeilijk uit te spreken (Meelanie, Meelaanie, Muhlaanie...) of ze korten het af naar Mel en dat vind ik zó lelijk.
Splinterz schreef:Nee, ik heet Marjon, mensen schrijven vaak Marion en ik spreek het zelf ook zo uit. En dan gaan ze het ook nog afkorten naar Jon. Van mij hoeft het niet.
Marion_ schreef:Ik heb het echt precies andersom!Ik heet Marion, spreek het zelf uit als Marjon en iedereen schrijft het daardoor ook met een j
Dus het is standaard Marion-met een i, als iemand mijn naam op moet schrijven. Heb maar 1 vriendin die het ook werkelijk uitspreekt als Marion (en dan eigenlijk als maaarion
, maargoed, dat mag ze
)
Ik vind het verder geen bijster mooie naam ofzo