De kringloopwinkel, wie ook??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 23:24

Ik wil in die van Baarn kijken.

Dus echt wat voor jou, Nathalietje, zo'n winkel. De kleding op maat hangen is echt heel handig!
De nieuwe eigenaar zal er vast blij mee zijn met de nieuwe G-Star jas (als die het niet doorverkoopt op marktplaats).

Mogen jullie als personeel soms alvast spullen voor jezelf opzij zetten, voor openingstijd, als het nieuw binnenkomt?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 08:06

Vandaag ga ik ook weer , de winkel zat dicht i.v.m vakantie van de eigenaren .
Ze zijn sinds deze week weer open , en hadden weer een heleboel nieuwe spullen binnen gekregen .

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:22

nee wij mogen geen spullen voor ons zelf opzij zetten als dat binnen komt.
als wij wat willen hebben dan moeten we dat aangeven op t einde van de dag als wij sluiten en als t dan verkocht is heb je gewoon pech.

soms zou je namelijk dingen die binnen komen heel graag willen hebben maja je kan niet alles mee gaan nemen natuurlijk wat binnen komt wat je leuk vind.
ten eerste staat dat ontzettend asociaal en ten tweede er zijn een hoop mensen die in deze tijd gewoon weinig geld meer hebben en gewoon echt opzoek zijn naar goedkope spulletjes waar ze dan weer van kunnen leven enz.

wij krijgen de apartste mensen over de vloer van oude mensen tot echt jongere mensen en gezinnen en mensen die net op hun zelf gaan enz die hun huis inboedel komen zoeken.

ik vind t werken in de kringloop echt ontzettend gezellig. je bent lekker onder de mensen en je maakt een praatje enz en ook mijn collega's zijn heel erg gezellig.
en ik kan er heel erg aan mijzelf werken qua communicatie als autist.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:05

Het was ouderwets gezellig gisteren , heb ook een lekker bakkie koffie gedronken daar .
Verder alvast een kerst kadoo kunnen scoren voor een vriendin .
Heel veel leuke spulletjes gezien , maar kon me beheersen . :D

Sandrina

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:49

Gisteren een stampotstamper 'gescoord' Ik heb er wel een, maar die wordt lelijk na 20 jaar, misschien wel 30 jaar oud. Nu een van RVS gevonden en stevig! Er stond geen prijs op, dus ik dacht: "Ik ga niet méér dan €2,- betalen!" Wat moet die kosten? "kwartje, mevrouw!"

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:54

Gister een toetsenbord gekocht en mijn moeder een stoel (ze heeft weer een of ander wild plan ermee :') )

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:11

Wat leuk, een kringloopwinkel-topic! Ik doe nog wel eens een KLW aan als ik in een andere plaats ben en haal nog wel eens iets leuks of nuttigs weg. Hier in Amstelveen kom ik af en toe, nette winkel en best groot, laatste keren niets meer gekocht daar. Ik vind zoveel verschil zitten in de winkels door NL heen, zou eigenlijk een lijstje moeten maken wat aanraders zijn en afraders (qua viezigheid, vreselijk toch)... Almere zit ook een hele grote, als je iets specifieks zoekt vind je het er vaak wel (heb er mijn niet meer verkrijgbare eierdopjes aangevuld :-)).

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:55

Ik hoop hier in de winkel nog steeds een leuk te pimpen nachtkastje te kunnen scoren .
Aangezien ze regelmatig nieuwe/andere spullen hebben staan moet ik er regelmatig binnen lopen .

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:53

Ik ga wel eens langs bij Vindingkrijk in 's Hertogenbosch.

Laatst weer een tegeltje gescoord, die blijven (voor mij) toch de leukste vondsten :P

Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:01

O wat een leuk topic :)
Hier ook een kringloop-fan! Vorig jaar in Zwolle een hele stevige slee gescoord voor 6 euries, zo vind je ze tegenwoordig absoluut niet meer! Van hardhout, dus prima pony-bestendig. Is vorig jaar ook al enorm goed gebruikt!

Morgen ga ik bij Emmaus in Wageningen spieken, heb nog een bijzettafeltje/kastje nodig en een lamp. Wie weet waar ik tegenaan loop.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:04

droomy schreef:
Ik ga wel eens langs bij Vindingkrijk in 's Hertogenbosch.

Laatst weer een tegeltje gescoord, die blijven (voor mij) toch de leukste vondsten :P

[ Afbeelding ]

haha wij krijgen ook zo nu en dan tegeltjes binnen met geweldige teksten er op..
vandaag hoop kerstspullen in de winkel mogen zetten en wat komen er dan toch een hoop leuke dingen tegen.
gister hebben wij onze eerste winnaar een cheque van onze like en win actie mogen overhandige
Afbeelding
zie dr echt vreselijk uit op foto me haar zat ook btw fantastisch

eerdaags gaan we eindelijk verhuizen naar een nieuw enorm groot pand met 2 verdiepingen.
ik kan niet wachten *\o/*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:08

Ik ga regelmatig naar de Kringloop in Leerdam. Hebben vaak leuke dingetjes voor weinig en vooral boeken haal ik daar.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:42

NathalietjeB, mogen medewerkers ook meteen alle leuke spullen kopen als ze ze zien? :P

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:03

Ik ben altijd opzoek naar leuke vintage spulletjes, vazen, servies met bloemetjes, oud kinderspeelgoed ect.
Hier een foto's van een leuke stolp en vaas, gekocht bij de kringloop/rommelmarkt:

Afbeelding

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:57

hannahaapje schreef:
Mogen jullie als personeel soms alvast spullen voor jezelf opzij zetten, voor openingstijd, als het nieuw binnenkomt?

Bij ons mag dat wel +:)+ !enne .... We krijgen zelfs als mederwerkers 30% korting _/-\o_ . Tenslotte is het grotendeel vd medewerkers ook niet vermogend; de meeste werken er niets voor niets dus bij ons " gunnen" ze ons graag deze regeling *\o/*. Jullie kunnen wel raden dat er bij ons best veel kringloop binnen staat!!!!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:04

droomy schreef:
NathalietjeB, mogen medewerkers ook meteen alle leuke spullen kopen als ze ze zien? :P

zoals ik al zei nee daar doen wij niet aan ;) we hangen/zetten alles gewoon in de winkel mocht het er nog wezen wat wij leuk vinden aan t eind van de dag dan mogen wij t meenemen

zo nu en dan neem ik dan wel eens wat mee wat al paar weken aanwezig is waar ik dan weer ideeen van krijg om te maken voor mijn mini paardje

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:16

Nathalietje: dat ze bij jullie daar zo streng in zijn!
Das wel jammer want wij ons is het juist de kick omdat je als 1e de producten ziet :j en tja, als dat net iets wat je echt nodig gebt of verliefd bent geworden <3 . Er wordt overigens wel een hele afministratie voor bij gehouden want je mag niet meer dan een x bedrag p jaar aan produkten kopen. Dit ook ivm belastingen ed.
Overigens gelden er wel wat verschillen in; iemand die van halt afkomt oid komt niet voor de regeling in aanmerking; tis voor de vaste medewerkers.

Trouwens wel een leuk idee dat jullie op fb zitten met de winkel +:)+ !

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:22

Oh en nog even een nieuwsgierig vraagje aan ieders, die rond deze tijd in de winkels komen!
Hoe ziet er daar de " kerst" uit??

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:28

Evelienepien schreef:
Oh en nog even een nieuwsgierig vraagje aan ieders, die rond deze tijd in de winkels komen!

bij ons hoop kerst spullen in de winkel overal wel door de winkel heen...ik vind het gezellig *D ben in ieder geval blij dat de jengelende kerstmannetjes enz niet aan staan :').

ja en weetje waarom ze bij ons zo streng zijn omdat we heel vaak mensen langs krijgen die heel graag iets moois willen hebben en die ook niet veel te besteden hebben.
en de vaste medewerkers bij ons krijgen een vergoeding als vrijwilligers bijdrage voor je gewerkte uren. en mogen dan op t einde van de dag leuke dingen meenemen die ze gezien hebben.

zo krijgen de klanten even veel keus als wij als medewerkers

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:31

Evelienepien schreef:

Best wel sumier, ze hebben een klein hoekje ingericht ermee en that's it.. Best wel jammer!
Ik koop liever spullen bij de kringloop dan nieuw!

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:50

Ik meld mij ook! Ik ben inmiddels echt verslaafd.
Ik heb al een mooie grote gietijzeren stoofpan en 2 hele mooie glaze taartstandaards en een grote soeppan gescoord..
Helemaal happy er mee!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:24

Zaterdag ook weer eens binnen gelopen , hoop nog steeds een leuk te pimpen
nachtkastje daar te vinden .

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:15

ik heb gisteren een bank gekocht, was er helemaal verliefd op :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 07:15

Fotootje ? :o

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:50

Vandaag een prachtige ouderwetse koffiemolen gekocht! Ik ben er heel blij mee!
Het plankje moet echter wel bewerkt worden nog.