Kuggur schreef:Ehm wat valt daar aan te onderbouwen. Jij bent blijkbaar niet geinteresseerd in onderzoeken die geen direct gewin opleveren. Dat vind ik een te betreuren standpunt, en ben blij dat niet iedereen er zo over denkt.
Het gaat er mij om dat wetenschappers zich bezig houden met het onderzoeken van dingen waar ze zelf een naam aangeven als ze iets ontdekt hebben en dat ze verder bouwen op die ontdekking omdat het naampje dat ze eraan geven als een feit gezien wordt.
Dingen zoals taal en wiskunde zijn ook door de mens uitgevonden en bestonden niet als de mens er niet als eerste mee begonnen was, dus ik kan maar moeilijk begrijpen dat iedereen dat allemaal voor waar aanneemt en het zelfde als dé waarheid ziet. Want uiteindelijk blijft het feit dat mensen die dingen allemaal zelf bedacht hebben en het er collectief mee eens zijn terwijl er nooit of te nimmer ergens een duidelijke handleiding van hoe deze wereld werkt te vinden is...De handleiding die er is hebben we zelf geschapen.
We spreken hier wel over gelovigen die het als het onbegrijpelijk word het in de schoenen van een God schuiven om het dan toch begrijpbaar te maken maar Imo doet de wetenschap hetzelfde maar dan aan de hand van dingen die ze bewijzen en als een feit vaststellen.
En omdat er ooit iemand was die zei dat 1+1 =2 , en mensen dat aannamen en er zo verder opgebouwd hebben zou dat ineens dé waarheid zijn over de wereld en ons leven?
Hmm, daar heb ik mijn bedenkingen bij.
En vind het behoorlijk arrogant om dan maar te denken dat je wel de waarheid in pacht hebt terwijl het uiteindelijk ook alleen maar gaat om aannames en dingen die je gelooft (ook al zou dat dan wetenschappelijk bewezen zijn door subjectieve onderzoekers, want hoe dan ook blijft elke mens, een onderzoeker ook, een subjectieve kijk hebben)
Ik zeg niet dat wetenschap slecht is, het is inderdaad zo dat we daardoor zijn waar we zijn.
Maar dat betekent daarom niet dat zij de echte waarheid kennen, de geloofwaardigheid is alleen groter omdat mensen collectief beslissen dat het een feit is omdat dat zo bewezen zou zijn...
En dat jij mijn gedachtengang daarover triest vind... Ja , dat vind ik niet erg