Geloof jij in evolutie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:14

_San87_ schreef:
Ik vind het wel knap dat Noach dieren van alle soorten mee kon nemen. Waar herberg je walvissen? Hoe maak je een tank waarin de druk zo immens hoog is dat diepzeedieren ook mee kunnen komen? Hoe houd je al die dieren en mensen gezond met al die bacteriën, schimmels en virussen aan boord?

Waarom probeer ik iets dat nooit heeft bestaan te weerleggen :')?

Euh, je wilt vissen uit het water halen om ze te redden van een overstroming :?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:15

cooper schreef:
Kuggur schreef:
Dus alleen onderzoeken die jouw luxe leven verbeteren hebben relevantie...?
Dat is een behoorlijk triest standpunt.

Graag onderbouwing ;)

Ehm wat valt daar aan te onderbouwen. Jij bent blijkbaar niet geinteresseerd in onderzoeken die geen direct gewin opleveren. Dat vind ik een te betreuren standpunt, en ben blij dat niet iedereen er zo over denkt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:15

Anne_GTI schreef:
_San87_ schreef:
Ik vind het wel knap dat Noach dieren van alle soorten mee kon nemen. Waar herberg je walvissen? Hoe maak je een tank waarin de druk zo immens hoog is dat diepzeedieren ook mee kunnen komen? Hoe houd je al die dieren en mensen gezond met al die bacteriën, schimmels en virussen aan boord?

Waarom probeer ik iets dat nooit heeft bestaan te weerleggen :')?

Euh, je wilt vissen uit het water halen om ze te redden van een overstroming :?

Dat is het doel van de zondvloed geweest, al het leven op aarde vernietigen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:16

Citaat:
ÉÉN
Het eerste bewijs van Gods bestaan is dat de evolutionisten uitgaan van bestaande wetten. Er is dus een Wetgever.

Onjuist, we hanteren modellen om verschijnselen te beschrijven

Citaat:
TWEE
Een bewijsbare wetenschappelijke wet, de Wet van Biogenisis, leert dat het levende alleen uit het levende voortkomt. Er is dus een Gever van leven.

Leven ontstond uit ammoniak, water en nog wat. Uit levenloze moleculen.

Citaat:
DRIE
Materie moet op een zeker tijdstip tot bestaan gekomen zijn. Stel eens dat uranium in 10 miljard jaar in overgangsfasen ontbindt tot lood. Als uranium eeuwig zou hebben bestaan, dus veel langer dan 10 miljard jaren, dan zou er vandaag geen uranium meer bestaan. Maar er is nog heel wat uranium.
Door erosie zou de aarde zonder begin vlak moeten zijn, een vlakke bol zonder bergen en dalen. Er is dus een begin van materie en dat vereist een Schepper.

Erosie maakt bergen weer vlak, maar de aardschollen duwen nog altijd tegen elkaar waardoor bergen ontstáán. banketstaaf dus.
Uranium heeft een halfwaarde tijd, inderdaad, daarom kunnen we ook o.a. terugrekenen hoe oud de aarde ongeveer moet zijn en wanneer de aarde zodanig afkoelde dat er iets spannends op kon gebeuren. Elementen ontstaan door kernfusie in jonge zonnestelsels.

Citaat:
VIER
Alle levende wezens zijn geschapen naar hun eigen aard. De mens kan dus niet ontstaan zijn uit een vreemd micro-organisme of uit een aap.
Laat de wetenschap maar eens proberen het embryo van een vis tot olifant of mens te laten uitgroeien. Er is geen ontwikkeling van de ene soort tot de ander. God onderhoudt deze wetten.

Zucht de mens is niet ontstaan uit de aap. Aap en mens hebben een gemeenschappelijke voorouder, dat is heel wat anders!!
Dat er wel degelijk ontwikkeling is van de ene soort tot de ander zijn talloze docu's over. En dan komen we toch weer uit bij 'fossielen zijn neergelegd door de duivel/ mensen etc'

Citaat:
VIJF
De volmaakte orde van het heelal getuigt van een ontwerp, een wereld die getuigt van ontwerp. Leven is afhankelijk van ander leven en sterven volgens een gecompliceerd ontwerp. Alles wat bestaat getuigt van een Plan. Er is een Ontwerper.

Materie streeft altijd naar een maximale staat van chaos, wanorde, maar tegelijkertijd ook naar een zo laag mogelijke energietoestand. Soms is een verbinding aangaan met een ander molecuul zodanig energetisch gunstig, dat het instandhouden van de chaos méér energiekost. Entropie en enthalpie voor de insiders.

Dat leven kan ontstaan uit levenloze moleculen heeft alles te maken met dat veel processen energetisch gunstiger zijn dan wanordelijk door elkaar zwemmen. Ja in die enthalpie kun je dan weer God zien op zich.

Citaat:
ZES
Vervulde profetie bewijst Gods bestaan.

Ja dat moet je dan ook maar weer aannemen uit een verhaal uit één boek. Wetenschap leert ons dat je eigenlijk meerdere bronnen moet hebben. De bijbel moet het telkens van hetzelfde boekje hebben.

Citaat:
ZEVEN
Verhoord gebed bewijst Gods bestaan.

En al die mensen in concentratiekampen die toch omkwamen ondanks hun gebeden dan???

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:19

TinekeHorses schreef:
[http://www.home.zonnet.nl/gemeente.van.god/zevenbewijzen.html
Veel lees plezier. :)

Ik ga slapen. :+

Ik heb 'm doorgelezen en ben niet echt onder de indruk. Één van de 'bewijzen' is dat er wel een God móét zijn, omdat alles wat leeft zo mooi is. Er zijn wel meer 'bewijzen' die neit helemaal overtuigend overkomen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetenschap ... r_evolutie
Jij ook veel leesplezier. :)

Kuggur

Re: Geloof jij in evolutie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:23

Gebeden zijn ook al zoiets grappigs. Je vraagt je almachtig alwetende god Zijn Grote Plan te veranderen omdat het jou even niet uitkomt. Zijn wetten even op non actief zet. En je verwacht dat hij aan je verzoek voldoet...raar...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:24

_San87_ schreef:
Dat is het doel van de zondvloed geweest, al het leven op aarde vernietigen.

:+ Vissen leven niet op aarde want dan gaan ze dood.

Even zonder gekheid. Een van de mogelijke oorzaken van de zondvloed zou een mega tsunami geweest zijn. Veroorzaakt door de Zwarte Zee of door een meteorietinslag. Misschien wel een combinatie van beide :D. Ja, ik verzin er zo een theorie bij hoor. Noach was een doomsday-prepper die toevallig gelijk heeft gekregen.... Want als ik zeg dat ie helderziend zou kunnen zijn geweest wordt dat waarschijnlijk gezien als spotten. Da's niet de bedoeling.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:25

Als een soort ineens zou veranderen in een compleet andere soort, uit een vis dus ineens een aap ofzo, dán hebben we misschien juist bewijs voor een god.
Voor zover ik weet is dat nog nooit gebeurd...

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:29

Lepeltje schreef:
Als een soort ineens zou veranderen in een compleet andere soort, uit een vis dus ineens een aap ofzo, dán hebben we misschien juist bewijs voor een god.
Voor zover ik weet is dat nog nooit gebeurd...

Een aap uit een vis, da's meer een wonder. :P Wat vind je dan van lammeren met vijf poten, siamese tweelingen? Niet te vergelijken, ik weet het. Maar ik bedoel te zeggen, bewijs voor een God heb je pas wanneer je hem ziet/hoort/voelt/whatever.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:31

Zondvloed is onmogelijk. Er staat onder andere dat het water zo hoog was dat het alle bergen overspoelden, mogen ze mij eens uitleggen waar je genoeg water vandaan haalt om alles zo hoog als de himalaya onder water te zetten.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:32

Neh lammeren met vijf poten, genetische mutaties. Siamese tweeling ook, het blijft dezelfde soort, helaas met een ernstige genetische 'fout'.
Als ik een vis een aap zie baren dan zou ik mezelf als evolutionair bioloog toch even flink achter de oren moeten krabben..

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:32

De scheppings teorie,klopt in mijn ogen niet,maar de evolutie theorie in zijn huidige vorn ook niet,hoe het wel zit?
Daar moeten we nog even op studeren ben ik bang want,De fysische kern van de evolutietheorie is de stelling dat volgens de natuurwetten moleculen zich vanzelf, dus zonder gerichte toevoer van energie, gaan ordenen tot steeds ingewikkelder eenheden. Maar in geen enkel laboratorium ter wereld houden medewerkers daar serieus rekening mee. De reden daarvoor is dat de kernveronderstelling van de evolutietheorie, dat moleculen zich vanzelf kunnen gaan ordenen, volstrekt in strijd is met de ervaring. Gezien de strijdigheid van de evolutietheorie met zowel de dagelijkse ervaring van ieder mens als de empirische wetenschappen lijkt het onontkoombaar de evolutietheorie te verwerpen. Maar dat gebeurt niet. De evolutietheorie ligt namelijk niet aan de basis van wetenschappelijke theorieën, methoden en technieken waarvan mensen in hun dagelijks leven afhankelijk zijn. De strijdigheid tussen evolutietheorie en empirische wetenschappen komt daardoor nooit pijnlijk aan het licht in praktijkproblemen met bijv. een niet functionerende methode of techniek. Feitelijk is de evolutietheorie niet meer dan een moderne, algemeen aanvaarde mythe over het ontstaan van de levende natuur. Het is een aansprekende mythe, die elk fenomeen in de levende natuur kan verklaren, overigens zonder dat de verklaringen toetsbaar zijn (een vereiste voor wetenschappelijke theorieën). Bovendien geeft de evolutietheorie steun aan het vooruitgangsgeloof dat 'alles vanzelf beter zal worden'. Als optimistische ontstaansmythe met een wetenschappelijk aureool heeft de evolutietheorie een sterke positie, die niet of nauwelijks bedreigd wordt door wat de empirische wetenschappen en de alledaagse praktijkervaring te zeggen hebben. De theorie dat de overweldi-gende orde in de natuur vanzelf ontstaan is, moet op wetenschappelijke gronden verworpen worden. Volgens de thermodynamica kan deze orde slechts ontstaan zijn door gerichte inspanning van buitenaf.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:36

Kuggur schreef:
Ehm wat valt daar aan te onderbouwen. Jij bent blijkbaar niet geinteresseerd in onderzoeken die geen direct gewin opleveren. Dat vind ik een te betreuren standpunt, en ben blij dat niet iedereen er zo over denkt.

Het gaat er mij om dat wetenschappers zich bezig houden met het onderzoeken van dingen waar ze zelf een naam aangeven als ze iets ontdekt hebben en dat ze verder bouwen op die ontdekking omdat het naampje dat ze eraan geven als een feit gezien wordt.

Dingen zoals taal en wiskunde zijn ook door de mens uitgevonden en bestonden niet als de mens er niet als eerste mee begonnen was, dus ik kan maar moeilijk begrijpen dat iedereen dat allemaal voor waar aanneemt en het zelfde als dé waarheid ziet. Want uiteindelijk blijft het feit dat mensen die dingen allemaal zelf bedacht hebben en het er collectief mee eens zijn terwijl er nooit of te nimmer ergens een duidelijke handleiding van hoe deze wereld werkt te vinden is...De handleiding die er is hebben we zelf geschapen.

We spreken hier wel over gelovigen die het als het onbegrijpelijk word het in de schoenen van een God schuiven om het dan toch begrijpbaar te maken maar Imo doet de wetenschap hetzelfde maar dan aan de hand van dingen die ze bewijzen en als een feit vaststellen.

En omdat er ooit iemand was die zei dat 1+1 =2 , en mensen dat aannamen en er zo verder opgebouwd hebben zou dat ineens dé waarheid zijn over de wereld en ons leven?
Hmm, daar heb ik mijn bedenkingen bij.
En vind het behoorlijk arrogant om dan maar te denken dat je wel de waarheid in pacht hebt terwijl het uiteindelijk ook alleen maar gaat om aannames en dingen die je gelooft (ook al zou dat dan wetenschappelijk bewezen zijn door subjectieve onderzoekers, want hoe dan ook blijft elke mens, een onderzoeker ook, een subjectieve kijk hebben)

Ik zeg niet dat wetenschap slecht is, het is inderdaad zo dat we daardoor zijn waar we zijn.
Maar dat betekent daarom niet dat zij de echte waarheid kennen, de geloofwaardigheid is alleen groter omdat mensen collectief beslissen dat het een feit is omdat dat zo bewezen zou zijn...

En dat jij mijn gedachtengang daarover triest vind... Ja , dat vind ik niet erg :)

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:37

Niet mee eens PPG. In recente tests in het ISS blijkt dat in gewichteloze toestand elementen juist wel verbindingen aangaan en zichzelf ordenen. Deze theorie zou dus inhouden dat leven niet op aarde is ontstaan maar de kiem daarvoor al elders in het heelal gelegd was.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:38

Sorry Papagroom je hoort een boel klokken luiden, maar je bent ook een paar klepels kwijt ;)

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:40

Als je gaat twijfelen of 1 + 1 twee is kan je gelijk hebben. Soms als een mannetje en een vrouwtje een verbinding aangaan komt daar spontaan een 3e of zelfs 4e/5e/6e bij. :D

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:41

Anne_GTI schreef:
Als je gaat twijfelen of 1 + 1 twee is kan je gelijk hebben. Soms als een mannetje en een vrouwtje een verbinding aangaan komt daar spontaan een 3e of zelfs 4e/5e/6e bij. :D

Jammer dat er hier geen vind ik leuk knop staat :P

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:41

cooper schreef:
Kuggur schreef:

Het gaat er mij om dat wetenschappers zich bezig houden met het onderzoeken van dingen waar ze zelf een naam aangeven als ze iets ontdekt hebben en dat ze verder bouwen op die ontdekking omdat het naampje dat ze eraan geven als een feit gezien wordt.

Dingen zoals taal en wiskunde zijn ook door de mens uitgevonden en bestonden niet als de mens er niet als eerste mee begonnen was, dus ik kan maar moeilijk begrijpen dat iedereen dat allemaal voor waar aanneemt en het zelfde als dé waarheid ziet. Want uiteindelijk blijft het feit dat mensen die dingen allemaal zelf bedacht hebben en het er collectief mee eens zijn terwijl er nooit of te nimmer ergens een duidelijke handleiding van hoe deze wereld werkt te vinden is...De handleiding die er is hebben we zelf geschapen.

We spreken hier wel over gelovigen die het als het onbegrijpelijk word het in de schoenen van een God schuiven om het dan toch begrijpbaar te maken maar Imo doet de wetenschap hetzelfde maar dan aan de hand van dingen die ze bewijzen en als een feit vaststellen.

En omdat er ooit iemand was die zei dat 1+1 =2 , en mensen dat aannamen en er zo verder opgebouwd hebben zou dat ineens dé waarheid zijn over de wereld en ons leven?
En vind het behoorlijk arrogant om dan maar te denken dat je wel de waarheid in pacht hebt terwijl het uiteindelijk ook alleen maar gaat om aannames en dingen die je gelooft (ook al zou dat dan wetenschappelijk bewezen zijn door subjectieve onderzoekers, want hoe dan ook blijft elke mens, een onderzoeker ook, een subjectieve kijk hebben)

Ik zeg niet dat wetenschap slecht is, het is inderdaad zo dat we daardoor zijn waar we zijn.
Maar dat betekent daarom niet dat zij de echte waarheid kennen, de geloofwaardigheid is alleen groter omdat mensen collectief beslissen dat het een feit is omdat dat zo bewezen zou zijn...

En dat jij mijn gedachtengang daarover triest vind... Ja , dat vind ik niet erg :)

Ik vraag me af of ik met mijn "te betreuren standpunt opmerking" niet een andere poster voor ogen had dan jij. Dit antwoord strookt niet helemaal met de post waarop ik (meende) te reageren. Wat denk je, zou het kunnen zijn dat er verwarring in het spel is?
Ik ben het overigens niet eens met je standpunt, zou het echter niet als triest omschrijven.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:46

Interessante discussie. Ik geloof zelf in de evolutietheorie, in welke vorm dan ook. Ik heb veel respect voor mensen die een geloof aanhangen, maar ik als academicus kan niet zoveel met maar één bron. En natuurlijk zeggen sommigen dan dat het komt omdat ik Gods woord niet begrijp (ik citeer mijn kamergenootje in Amerika), maar ik heb een beter gevoel bij wetenschappelijk onderbouwde bewijzen

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:47

Voor PPG:
http://www.talkorigins.org/indexcc/CF/CF001.html

En:
Since the second law of thermodynamics has a precise mathematical definition, this argument can be analyzed quantitatively.[141][142] This was done by physicist Daniel F. Styer, who concluded: "Quantitative estimates of the entropy involved in biological evolution demonstrate that there is no conflict between evolution and the second law of thermodynamics."[141]

In a published letter to the editor of The Mathematical Intelligencer titled "How anti-evolutionists abuse mathematics", mathematician Jason Rosenhouse stated:

The fact is that natural forces routinely lead to decreases in entropy. Water freezes into ice and fertilised eggs turn into babies. Plants use sunlight to convert carbon dioxide and water into sugar and oxygen, but [we do] not invoke divine intervention to explain the process [...] thermodynamics offers nothing to dampen our confidence in Darwinism.[143]

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:50

Gimme_Spurs schreef:
Interessante discussie. Ik geloof zelf in de evolutietheorie, in welke vorm dan ook. Ik heb veel respect voor mensen die een geloof aanhangen, maar ik als academicus kan niet zoveel met maar één bron. En natuurlijk zeggen sommigen dan dat het komt omdat ik Gods woord niet begrijp (ik citeer mijn kamergenootje in Amerika), maar ik heb een beter gevoel bij wetenschappelijk onderbouwde bewijzen

Dit is PRECIES hoe ik erover denk. :D

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:51

cooper schreef:
Kuggur schreef:

Heb je al een paar keer voorbij zien komen, maar altijd een paar pagina's terug. :)

Weet niet of je het zelf ook zo ervaart, maar je manier van denken heeft veel weg van het sociaal constructivisme. Een heel interessante stroming waar een boel mooie teksten over geschreven zijn, ik weet niet of je geinteresseerd bent in filosofen die zo denken, maar zo ja, ga eens doorklikken vanaf Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Social_constructivism

Een andere theorie die aansluit bij je manier van denken is de actor-network theory: http://en.wikipedia.org/wiki/Actor%E2%8 ... ork_theory

Allemaal best zware sociaal-filosofische kost, en voor iemand die als betawetenschapper is opgeleid (zoals ik) lastig te bevatten. Daarom niet minder interessant, en ik heb er bewondering voor dat je uit jezelf op zulke denkbeelden arriveert. :j Heeft alles te maken met de perceptie van realiteit en kennis, en over de 'denkniveaus' daarbinnen zijn boeken vol geschreven. Het idee dat kennis te allen tijde een subjectieve en geconstrueerde waarneming van de realiteit is, die daarom per definitie ongrijpbaar is, staat als een zeer hoog niveau bekend.

Urgh, beetje off-topic als ik het zo lees, maar hopelijk kan het nog net door de beugel. := Uiteindelijk is 'geloof' in de evolutietheorie toch vooral een discussie over hoe mensen tegenover kennis, wetenschap en feiten staan...

papagroom

Re: Geloof jij in evolutie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 02:13

Ik ben bang dat we hier vanavond niet meer uit komen...LOL...trustus allemaal.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 02:24

FirebirdM schreef:
Heb je al een paar keer voorbij zien komen, maar altijd een paar pagina's terug. :)

Weet niet of je het zelf ook zo ervaart, maar je manier van denken heeft veel weg van het sociaal constructivisme. Een heel interessante stroming waar een boel mooie teksten over geschreven zijn, ik weet niet of je geinteresseerd bent in filosofen die zo denken, maar zo ja, ga eens doorklikken vanaf Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Social_constructivism

Een andere theorie die aansluit bij je manier van denken is de actor-network theory: http://en.wikipedia.org/wiki/Actor%E2%8 ... ork_theory

Allemaal best zware sociaal-filosofische kost, en voor iemand die als betawetenschapper is opgeleid (zoals ik) lastig te bevatten. Daarom niet minder interessant, en ik heb er bewondering voor dat je uit jezelf op zulke denkbeelden arriveert. :j Heeft alles te maken met de perceptie van realiteit en kennis, en over de 'denkniveaus' daarbinnen zijn boeken vol geschreven. Het idee dat kennis te allen tijde een subjectieve en geconstrueerde waarneming van de realiteit is, die daarom per definitie ongrijpbaar is, staat als een zeer hoog niveau bekend.

Urgh, beetje off-topic als ik het zo lees, maar hopelijk kan het nog net door de beugel. := Uiteindelijk is 'geloof' in de evolutietheorie toch vooral een discussie over hoe mensen tegenover kennis, wetenschap en feiten staan...

Ik heb nog nooit eerder gehoord van sociaal constructivisme. Heb het even opgezocht en ik kan wel begrijpen waarom je mijn denkwijze daarmee vind stroken.
Ik heb een deel uit je tekst onderstreept omdat het naar mijn idee bij elke mens die kennis bezit een subjectieve geconstrueerde waarneming van de realiteit is. Simpelweg omdat wij mensen subjectieve wezens zijn.
Alles wat wij waarnemen wordt gekleurd aan de hand van eerdere ervaringen/herinneringen of opvattingswijzen (die we ook vaak doorgeven van generatie op generatie.)

We geloven immers bijna altijd wat andere mensen ons wijsmaken omdat we niet beter weten, en wat moet je anders als iedereen beweert dat het werkelijk zo is? Dan geloof je het, anders word je bestempeld, en wie wil er nu bestempeld worden en uit de boot vallen?

Moest iemand ooit verteld hebben dat we werkelijk van Mars gekomen zijn en daar een hele aannemelijke theorie over schrijven en men zou collectief beslissen dat het zo is, dan zou iedereen ook werkelijk met het idee rondlopen dat we van Mars komen.

Mensen worden van de moment dat ze geboren worden en op aarde zijn gewoon zo geconditioneerd door alles en iedereen dat objectieve waarneming nog maar zelden gebeurt, we hebben er altijd wel een bepaald idee of gedachte over, we oordelen constant, en vaak erg onbewust.

Zo werkt het ook met de wetenschap.
En omdat mensen de wetenschap als absoluut feitelijk en waar aannemen wordt het voor hén ook zo. Maar dat is in mijn ogen niet de werkelijkheid.

De werkelijkheid is dat we enkel maar proberen de wereld en dit leven voor ons begrijpbaar te maken omdat we er anders de zin niet van inzien.
De een gelooft dat god de wereld geschapen heeft en de ander gelooft dat we voortkomen uit een evolutieproces van miljoenen jaren...
Beide zijn slechts pogingen om iets wat onverklaarbaar is toch enigzins te begrijpen.
Want ons erbij neerleggen dat alles gewoon gaat zoals het hoort te zijn, en daarbij te realiseren dat we eigenlijk minder te zeggen hebben dan we denken is veel te beangstigend :)
Op die manier proberen we ons leven toch zinvol te maken en bovenal onszelf het gevoel te geven dat we wél de touwtjes in handen hebben.

Ontopic:
Ik heb trouwens ooit ergens een artikel gelezen over een onderzoek dat de evolutietheorie weerlegt omdat er nog nooit leven ontstaan is uit een organisme dat niet gemaakt is uit een levend organisme.
Mensen kunnen ondertussen al klonen en allemaal dingen maken maar daar hebben ze steeds een cel van een ander levend organisme voor nodig, het is nog nooit iemand gelukt om uit materiaal dat geen leven bevat, leven te creeëren en dat zou de hele evolutietheorie weerleggen. Want moesten we wel uit een plantencel een dierlijke wezen kunnen maken, dan zouden we ondertussen ook al mensen kunnen maken zonder daarbij cellen van andere mensen nodig te hebben...Gezien dat niet kan zou het onmogelijk zijn om zomaar uit het niets opeens een levend organisme te verkrijgen...
Maar dat artikel is al zolang geleden gelezen dat ik de bron niet meer ken en ook niet meer exact kan uitleggen wat er precies stond :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 02:25

Kuggur schreef:
Gebeden zijn ook al zoiets grappigs. Je vraagt je almachtig alwetende god Zijn Grote Plan te veranderen omdat het jou even niet uitkomt. Zijn wetten even op non actief zet. En je verwacht dat hij aan je verzoek voldoet...raar...

Wetende dat levensplannen erg ingewikkeld kunnen zijn is hij dus een paar weken bezig om met een nieuw plan te komen(kijk naar onze nieuwe regering)

....en dat x 7 miljard....

A Hell off a jobb.. :')