Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladypaard

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:00

Vind dat eigenlijk niet zo heel raar. Tenminste als al vanaf het begin duidelijk was geweest dat hij pas dan en dan beschikbaar was. Een kast wordt verkocht omdat ze m niet meer nodig hebben. Maar omdat je m eerder wil hebben, hebben juist de verkopers er last van omdat ze m eigenlijk nog nodig hebben. En last is betalen.
Maar ja ik interpreteer dit zo, ken natuurlijk niet het hele verhaal :) .

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:56

Ze gaf aan in de reactie dat de kast ook eerder beschikbaar was omdat zij ook gaan verhuizen, ze konden al eerder het huis in dan verwacht. Ik vind het wel vreemd, je spreekt een prijs af en dan ineens is die veel duurder omdat de kast 2 weken eerder beschikbaar komt.

_MC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:04

Ik ben opzoek naar een nieuwe baan of bijbaan en heb een advertentie gezet op marktplaats... als snel kwam ik er achter dat ik er beter bij kon vermelden dat ik geen intresse heb in de verkoop van producten of vage cursussen want daar werd ik meteen al mee dood gegooit! serieus na 5 min. 20 mailtjes in de inbox :')

ben nu ondertussen ook 3x over door verschillende mannen benaderd die uit waren op hele andere dingen! maar dat niet zeiden, maar probeerden af te spreken onder valse voorwentselen! -O- Vertelden dat ze een bedrijf hadden en zo... gelukkig prikte ik er op tijd door heen! Ze hadden helemaal geen bedrijf en probeerden wel een afspraak met me te maken, maar dan voor hele andere dingen! wil niet weten wat er was gebeurd als ik er alleen naar toe zou zijn gegaan... -O-

pas maar op op marktplaats... :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:06

Soms speur ik wel eens op marktplaats, en soms ben ik gewoon bang om iets te kopen. bang om opgelicht te worden!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:07

Daarom zou ik voor zoiets (waar je dat wel kunt verwachten eigenlijk ;) ) ook nooit een advertentie zetten, maar op zoek gaan naar advertenties waarin werk aangeboden wordt.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:42

Ik heb even iemand nodig, die mij advies kan geven.
Ik ben al een tijdje opzoek naar Uggs, nu had ik op marktplaats een advertentie gezien (link verkrijgbaar via pb).
Ze vroeg er 65 euro voor, er was een winter op gelopen en ze zijn daarna opgevuld bij de hakken en tenen en opnieuw geverfd door een Uggs verkooppunt.
Na wat over en weer gemail, mag ik ze voor 55 euro ophalen.
De Uggs zien er nog goed uit en ik zit te twijfelen om ze te kopen. Het gaat mij er niet zo om dat ze nep of echt zijn, maar ik vind ze zo lekker warm zitten en ze worden (uiteraard) voor de winter gebruikt, dus opzich voor de prijs hoef ik mij niet druk te maken, dat ik dure schoenen verpest door de sneeuw/ijzel etc.

Doen of niet doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:44

Wil je me de link even pben?

Helaas kwam er vandaag niemand om de schoolboeken te halen.. Nu komt er morgen iemand om 11 uur :Y)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-09-12 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Lianne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:44

sharoontje schreef:
Ik ben al een tijdje opzoek naar Uggs, nu had ik op marktplaats een advertentie gezien (link verkrijgbaar via pb).
Ze vroeg er 65 euro voor, er was een winter op gelopen en ze zijn daarna opgevuld bij de hakken en tenen en opnieuw geverfd door een Uggs verkooppunt.
De Uggs zien er nog goed uit en ik zit te twijfelen om ze te kopen. Het gaat mij er niet zo om dat ze nep of echt zijn, maar ik vind ze zo lekker warm zitten en ze worden (uiteraard) voor de winter gebruikt, dus opzich voor de prijs hoef ik mij niet druk te maken, dat ik dure schoenen verpest door de sneeuw/ijzel etc.

Doen of niet doen?

ik zal eerst gaan kijken wat het is en dan kun je zien of ze het echt waard zijn:)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 14:47

sharoontje schreef:

Doen of niet doen?

Gewoon gaan, is het niks laat je ze staan toch.
Als je ze zou laten verzenden zou ik er wel over denken, maar als je er heen gaat gewoon kijken.

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:59

DOEN lijkt me....en idd is t niks....hoef je ze niet te nemen....

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:19

Kijken jullie ook naar het taalgebruik in de ads?
Zoiets als dit:
Citaat:
supper lief ooi gezond speels zindelijk dat kunne ze heel goed op de katen bak eeten en drinken ook spinen en ze zijn supper mooi u kunt mijn belen op

Tenenkrommende taal dus.
Ik zou van zo'n iemand dus niks kopen... :o

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:22

@MarvanTom, Ik ook niet hoor, als ik zoiets lees haak ik al direct af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:23

Ja daar let ik zeker wel op! Sowieso klik ik eerder op advertenties met duidelijke/goede/mooie fotos en een goede/duidelijke titel. Als ik onduidelijke foto's zie en een tenenkrommende titel druk ik er vaak niet op.. En als ik de advertentie toch open en ik zie dat soort zinnen, haak ik af..

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:25

ai.. je kunt zo wel een hele mooie aanbieding mislopen maar ik klik daar dus ook écht niet op. Maar soms heb je ook een mooie foto, redelijke advertentie (gewoon opgesomde punten, kun je weinig fout doen), mail je persoon in kwestie en krijg je een zooi van een mail terug, zonder leestekens of wat dan ook. Ik heb oprecht een keer gehad dat een verkoper boos op mij werd omdat ik werkelijk waar geen bal begreep van wat hij nou probeerde te zeggen..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:22

MarvanTom schreef:
Zoiets als dit:
Citaat:
supper lief ooi gezond speels zindelijk dat kunne ze heel goed op de katen bak eeten en drinken ook spinen en ze zijn supper mooi u kunt mijn belen op

Tenenkrommende taal dus.

Buiten dat, wat moet je met een SCHAAP ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:24

Shirley schreef:
MarvanTom schreef:
Zoiets als dit
[
Tenenkrommende taal dus.

:o?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:31

Een ooi is een schaap maar kan in deze context ook wel mooi betekenen haha.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:34

Ze zullen ongetwijfeld "mooi" bedoeld hebben, vond 't wel grappig :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:37

Ik snapte het echt niet, nog nooit gehoord ook haha! Ik dacht het gaat toch over katten of... Nog een par x doorgelezen maar snapte hem echt niet haha! Weer wat geleerd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:42

Ik ben bang dat mijn schoolboeken morgen nog niet weg zijn, meisje belde vandaag af en wil morgenochtend komen, maar ik kan har niet bereiken. Als ik een sms stuur staat er mislukt, terwijl andere mensen smsen gewoon goed gaat, en ze deed aan de telefoon nogal apart.. :=
Gelukkig og wel andere reacties gehad, alleen heb er al een paar verwijdert haha! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:02

Nou ze belde me net weer, noemde allemaal straatnamen (geloof een stuk of twintig haha) of ik daarbij in de buurt woon.. Nou ik kende ze allemaal niet. Maar ze kon het wel vinden dacht ze, dus ze zei keihárd: heeeee maareh dan zie ik juhhh morgen eluff uur hee joooo doegg'

Ik ben benieuwd, hoop dat ze komt opdagen haha! :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:30

Volgens mij ben ik nu de vreemde op marktplaats...
Had mijn sulky op marktplaats gezet, bieden vanaf 275.
Uiteindelijk via mail contact gehad met mensen die telkens tegen elkaar opboden.
Krijg ik een mailtje van iemand "ik ben de hoogste bieder op marktplaats". (325euro)
Heb ik de dag ervoor de sulky al verkocht voor 340euro.
Nu bood ze 350euro, maar ik zeg sorry dat kan ik echt niet maken...

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:48

Pff... volgens mij ben ik opgelicht :\

had op een jas geboden (incl ) geld is er nog steeds niet :? terwijl iets anders geboden, ( dag later ) en dat heb ik al binnen...

ik wacht tot morgen, en anders ga ik kijken of ik hierover contact kan krijgen met marktplaats...

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:54

De Uggs wat ik op het oog had gaan niet door, we konden deze week allebei niet en ik heb geen zin om tot volgende week te wachten :o Dus heb ik vriendelijk terug gemaild, dat ik verder ging kijken en haar bedankte voor de reacties.

Máár heb inmiddels gemaild met iemand anders, dezelfde Uggs alleen iets lager. We gaan zo onderweg om ze te bekijken en als ze bevallen en goed zitten neem ik ze mee. Ik ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:00

Shirley schreef:
Zoiets als dit:
Citaat:
supper lief ooi gezond speels zindelijk dat kunne ze heel goed op de katen bak eeten en drinken ook spinen en ze zijn supper mooi u kunt mijn belen

:= haha nou ik zou best wel een schaap willen hebben dat super lief is, speels, kan spinnen en goed op de kattenbak kan, jij niet dan? _O-