Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:05

Ilse schreef:
Jaaa hoor, ik heb wat kleding op Marktplaats staan, net ook nog wat items bijgevoegd en kreeg bijna direct een mailtje over iets.
Vond het al zo vlot, maargoed misschien wel iemand die er al langer naar opzoek was ofzo?
Open ik het mailtje, staat er in: "hoi hoi, verkoop je toevallig ook gedragen strings?"
What the ... :') -O-

koop een goedkopen string bij de zeeman, draag hem een dag vraag er € 25,- voor want hij wil een gedragen en je hebt geld verdient :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:07

ship schreef:
Lieszje schreef:
Ik heb er een keer over nagedacht om gedragen schoenen te verkopen maar heb het uiteindelijk niet gedaan..

@ ship
Stomme vraag misschien hoor :+
Maar zijn ze dan wel of niet gewassen? :')

Haal ze gewoon s schoon uit de kast hoor zet ze op mp en je zult zien zoveel er op reageren Hihi

Dat valt nog mee dan :')
Heb een keer gelezen dat iemand ongewassen en ondergeplaste slipjes verkocht..
Echt vies :=

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:14

hanny_jelke schreef:
Ilse schreef:
Jaaa hoor, ik heb wat kleding op Marktplaats staan, net ook nog wat items bijgevoegd en kreeg bijna direct een mailtje over iets.
Vond het al zo vlot, maargoed misschien wel iemand die er al langer naar opzoek was ofzo?
Open ik het mailtje, staat er in: "hoi hoi, verkoop je toevallig ook gedragen strings?"
What the ... :') -O-

koop een goedkopen string bij de zeeman, draag hem een dag vraag er € 25,- voor want hij wil een gedragen en je hebt geld verdient :')

Daar valt goed geld mee te verdienen hoor ;) *geen ervaring mee verder haha*

Ik baal een beetje....al bijna een week een leuk konijnenhok voor negen bunnys op het oog. Vraagprijs geboden. Gemaild. Nog een keer gemaild. Vriend z'n account gemaild. Geen reactie na een week :( Denk dat ie op vakantie is ofzo? Ik wil heel graag gaan kijken bij dat hok :(

Heb paar jaar terug een rondgenaaid kieffer hoofdstel gekocht alszijnde in goede staat. Bleek heel lelijk op het kopstuk de naad los te zijn gehaald voor extra gaatjes. Dat noem ik niet in goede staat, dus ik de man teruggemaild dat ik dat een beetje jammer vond, maar oké. Tis niet anders. Vervolgens mailt hij terug dat het hem speet en dat hij het geld terug zou storten als ik het hoofdstel terugstuurde. Nouja, laat maar dacht ik, tis wel prima zo ik verkoop hem zelf weer een keer. Paar dagen later stond het bedrag op mn rekening :S En ik had heel toevallig dat hoofdstel meteen verkocht via mp voor nog meer ook. Dus had niets meer om terug te sturen...
Ik had nog niet eens op dat mailtje gereageerd. Het was ook niet mijn bedoeling hoofdstel terug te sturen. Vond dit zo apart....

Was trouwens erg leuk hoofdstel, jammer dat ik hem drie jaar geleden verkocht heb ;)

joyce2

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:16

Ik heb nu 2 jurken te koop staan op Marktplaats en het is gelijk bingo! Ik kreeg net een mail van een vrouw, of ze binnenkort met haar zoon langs mag komen, want hij wil graag een mooie jurk aan op de trouwdag van zijn zus. Uiteraard wil hij deze wel eerst even passen, want zou zonde zijn als de jurk niet goed zit.

Heb uiteraard gezegd dat ze langs mogen komen. Dit is voor mij wel de eerste keer dat een man een jurk bij me wil kopen (althans, privé dan! Heb een tijd in een luxe lingeriezaak gewerkt en daar heb ik o.a. dames ondergoed, body's, nachthemden, jurken en panty's aan heren verkocht en dan ook echt voor zichzelf en niet voor hun vriendin ;) )

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:34

Ik heb net een klopper voor een kitchenaid op tweedehands geplaatst (ben van belgie)
Heb heel veel info erbij gezet en een RICHTprijs, we zullen zien of er rare mensen op reageren :D

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:19

Maiska schreef:
Vervolgens mailt hij terug dat het hem speet en dat hij het geld terug zou storten als ik het hoofdstel terugstuurde. Nouja, laat maar dacht ik, tis wel prima zo ik verkoop hem zelf weer een keer. Paar dagen later stond het bedrag op mn rekening :S En ik had heel toevallig dat hoofdstel meteen verkocht via mp voor nog meer ook. Dus had niets meer om terug te sturen... Ik had nog niet eens op dat mailtje gereageerd. Het was ook niet mijn bedoeling hoofdstel terug te sturen. Vond dit zo apart....

ik heb dat ook eens gehad; ik verkoop een heleboel paardenspul namens iemand die er geen tijd voor heeft, dus er zit wel eens wat bij waar ik geen verstand van heb :+ Zat zo'n ouderwetse kaptoom bij, ding verkocht, geld gehad, opgestuurd... Blijkt dat er een riempje was ingekort en daarom paste het niet als een full, nooit geweten. Dus ook mens gezegd dat ze hem terug kon sturen en het geld terugkreeg (wel na een heleboel mailtjes, dus ik had wel het idee dat ze eerlijk was :P ) Netjes opgestuurd gekregen en aan een ander verkocht met waarschuwing van het riempje :D Iedereen blij.

Verder nog een heleboel wel-bieden-niet-reageren volk, maar dat ben ik na 5 jaar MP wel gewend :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 08:23

*\o/* jaaaaaa ik heb een prachtige fiets gescoord binnen mijn budget! *\o/*

ik zag deze fiets en was er verliefd op en lag wel boven mijn budget. Heb gewoon heel brutaal gemaild tegen welke prijs hij weg mocht als ik m dit weekend nog op kwam halen , en dat ik wel van ver moet komen.
Toen noemde hij precies het bedrag wat ik voor ogen had, heb hem meteen gebeld en een afspraak voor vandaag gemaakt :D
Dus straks mijn fiets halen :D

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:42

We hadden onlangs een skibox op mp staan, bieden vanaf €40,-. De eerste bieder bood €60,- en die heeft hem een week later ook opgehaald. Het kán dus ook leuk :')

Wel wordt ik echt helemaal kriegel van mensen die bieden, bod akkoord en vervolgens niet meer reageren. Of die €3,- bieden als je vraagprijs €12,- is bijv. Ga zo maar door..

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:16

goh, ik kreeg net een mailtje dat iemand 15 euro bood op 46 schleich paarden, die samen meer dan 300 euro waard zijn. Ik dacht, er zal wel iets misgegaan zijn met typen, een nulletje mis ofzo. Maar neehoor, het was een heel serieus bod van 15 euro, van een meisje van 12 8)7 en of ik dan niet wilde ruilen tegen haar paardrijbroeken en cap, hoe moet ik daar ooit in passen :+

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:18

peacehorses schreef:
goh, ik kreeg net een mailtje dat iemand 15 euro bood op 46 schleich paarden, die samen meer dan 300 euro waard zijn. Ik dacht, er zal wel iets misgegaan zijn met typen, een nulletje mis ofzo. Maar neehoor, het was een heel serieus bod van 15 euro, van een meisje van 12 8)7 en of ik dan niet wilde ruilen tegen haar paardrijbroeken en cap, hoe moet ik daar ooit in passen :+

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ wel leuk geprobeerd :j

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:38

Mijn DS wordt dinsdag ochtend opgehaald voor 65 euro :D (De DS alleen, zonder spellen)..
Kreeg ik eergister een mailtje: Ik wil de DS met spellen overnemen voor 70 euro. Eeehm. Nee dankje :')

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:07

Ik heb een aantal jaartjes geleden een keer een adv geplaatst omdat ik iets zocht.
Kreeg naar enkele dagen een telefoontje van nederland te koop een prog op ned 1,2 of 3? of ik mee wou doen.
Heb ze vriendelijk bedankt.

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:08

iemand deed een bod op me HV polo wedstrijd broek,
Dus ik mailtje gestuurt,
na 1 week nog niks terug..
Pfff als je geen intresse meer hebt stuur je tog even netjes een mailtje... hhmpff

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:14

Assepoetster schreef:
Wel wordt ik echt helemaal kriegel van mensen die bieden, bod akkoord en vervolgens niet meer reageren. Of die €3,- bieden als je vraagprijs €12,- is bijv. Ga zo maar door..

Ja, daar word ik dus ook helemaal kriegel van :(
Afgelopen weken maak ik helaas niet anders mee... We hebben een nieuw huis gekocht en omdat ons huidige interieur daar niet past (hele andere stijl) hebben we een boel op MP gezet. Nou, ik word er onderhand helemaal wild van!
Zoveel mensen die reageren, akkoord gaan en 2 uur voor de afspraak mailen met de mededeling dat ze "toch geen geld hebben" :roll: Of helemaal niks meer laten horen... of vreselijke onzinbiedingen doen....
Zo hebben we paneelgordijnen te koop, goede kwaliteit en verkeren in super goede staat; kreeg ik vanmorgen een bod van 10,-euro :roll: Heb terug gemaild met de vraag of ze een grapje maakte :=
Word er werkelijk simpel van.

Met paardenspullen via MP kopen en verkopen heb ik dan weer enkel goede ervaring :j Maar meubels... een ramp!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:03

Wij hadden al een tijd een mooie set lampen op MP staan. Gister deden mensen een goed bod, ik gemaild dat ik akkoord ging en of ze wilden bellen om e.e.a. verder af te spreken. Binnen het uur belden ze en waren super blij dat we akkoord gingen. Wilden gelijk komen, maar dat kwam ons niet uit. Vandaag kwamen ze keurig op tijd. Wilden ze niet eens uit proberen, geloofden het wel en nogmaals bedankt en namen ze mee!
Zo kan het gelukkig ook :D

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:02

Ik had nu ook weer een mooie. Ik had iets voor 10,- te koop staan, hier is 10,- op geboden dus ik een net mailtje gestuurd met dat het voor die prijs opgehaald mocht worden (een beetje groot om op te sturen). Vervolgens krijg ik geen reactie, een paar dagen later nog en keer een bericht gestuurd en het bod verwijderd. Krijg ik daar weer 4 dagen later een reactie op, zonder aanhef oid 'kan je het daarheen brengen'. Wat denken ze dan wel niet? Ik heb hier weer op gereageerd (nog altijd netjes) dat ik hier niet aan begin, krijg ik een reactie 'dan kom ik het zelf wel ophalen, geef je adres maar'...

Ik was op vakantie en heb gestuurd dat ik na mijn vakantie een afspraak wilde maken om het op te komen halen (ondanks ronduit asociale manier van schrijven), mail gestuurd dat ik terug was, maar niks, nada, noppes van gehoord. Dan niet hoor...

Gelukkig was er gisteren een man die op iets anders bood, ik gemaild dat ik akkoord was, hij gezegd vandaag langs te komen en hij stond precies op tijd voor mn deur. :D daar doe je het dan maar weer voor, de meneer was heel gelukkig met zn nieuwe kastje :j

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:15

Blegh, net alweer prijs hoor... Bod gehad op de paneelgordijnen, 10x op en neer gemaild voor een afspraak, zou vanmiddag komen en van tevoren bellen (hij had wel mijn nr. Ik niet dat van hem helaas). Hele middag gewacht, niemand gekomen. Nog maar es gemaild, mailtje terug gehad; meneer had zich bedacht dat ie het toch wel veel geld vond. Bod had ie notabene zelf gedaan.. ohja, ik werd wel bedankt voor de moeite :+

Ga m'n advertenties verwijderen, heb het even helemaal gehad.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:49

Heb een longeersingel te koop staan, krijg een mailtje:

Hoi,
Ik heb wel interesse in de longeersingel.
Mvg.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 23:05

Ik heb nu dankzij zo'n marktplaatskneus een supermooie marathonwedstrijdwagen (enkel en tweespan) met 2 (!!) tuigen waarvan eentje een VDwiel (kwijl!!) voor veeeeeel te weinig geld kunnen kopen.

Hij had de verkoper gebeld dat hij een ongeluk had gehad met zijn paard (van achter aangereden door een auto) waardoor zijn koets en tuig helemaal kapot was, en of hij het voor een mooi prijsje van de verkoper kon overnemen, dus de verkoper accoord gegaan, want hij vond het wel sneu, en een kwartier later belde ik wat de verkoper voor het spul wou hebben.
Helaas had hij het al aan die arme man beloofd, en deze zou het spul op vrijdagochtend komen halen.
Op vrijdagmiddag werd ik opeens gebeld door de verkoper dat hij al een paar uur aan het wachten was en die arme man heel vaak heeft proberen te bellen en de voicemail had ingesproken, maar die arme man reageerde nergens op.
Of ik het spul nog wou hebben, en dan mocht ik het overnemen voor dat geld wat hij ook met die arme man had afgesproken. Want hij vond me wel symphatiek en gunde mij ook het spul.

Een uur later stond ik bij hem op de stoep, kopje koffie gedronken, zijn wedstrijdfoto's bekeken, zijn paarden bewonderd, en heel gezellig gehad.
En nu een prachtige wagen en geweldig tuig rijker.

Dankjewel marktplaatskneuzen die afspraken maken maar zich er niet aan houden! :P

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 23:15

dat is wel een mooi verhaal Ania

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 23:24

HTM schreef:

Ja, ik ben hem ook eeuwig dankbaar, ik had anders nooit zo'n mooie wagen of tuig gehad (laat staan beide).
Ik heb hem met mijn eerlijke kop ook nog aangesproken: "Maar meneer u weet toch dat u het voor veel te weinig wegdoet?" Waarop hij antwoordde: "Vind je? Hier staat het niks te doen en jou maak ik er nu toch heel blij mee? Soms moet je het andere mensen ook gunnen."

Prachtig. _/-\o_

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 23:26

Daar heeft ie wel gelijk in, de meeste willen overal de hoofdprijs voor, maar ze doen er niks meer mee ...

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 23:28

Ania schreef:
HTM schreef:

Ja, ik ben hem ook eeuwig dankbaar, ik had anders nooit zo'n mooie wagen of tuig gehad (laat staan beide).
Ik heb hem met mijn eerlijke kop ook nog aangesproken: "Maar meneer u weet toch dat u het voor veel te weinig wegdoet?" Waarop hij antwoordde: "Vind je? Hier staat het niks te doen en jou maak ik er nu toch heel blij mee? Soms moet je het andere mensen ook gunnen."

Prachtig. _/-\o_

klinkt als een lief oud paardenboertje, misschien een keer een appeltaart brengen haha.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:53

Gelukkig dat ze toch nog bestaan. Zou een beschermde soort moeten worden :=

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:51

Wauw Ania wat een verhaal!