[incest]Een intieme relatie hebben met je broer of zus ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:38

knetterhard schreef:
Oke, dat vind ik nogal verrassend..

Zin om erover te discussieren of liever niet?
Ben benieuwd waarom je dat verrassend vind :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:42

Fiffill schreef:
Ik heb geen problemen met het feit dat mijn ouders seks hebben, ik heb die "afkeer" die veel mensen daarvan hebben nooit zo begrepen :+ zo'n beetje iedereen heeft seks, dus mijn ouders ook. Leuk voor hen, toch? :P
.

Nee hoor, mijn ouders doen daar niet aan :')
Ik blijf ontkennen haha. Het seksleven van de overige gezinsleden hoef ik ook niet te weten. Dat bestaat gewoon niet :')
Kinderen zijn met de ooievaar gebracht en vooruit, misschien wel uit de kool gegroeid haha
(mijn moeder heeft ook nooit seksuele voorlichting gegeven aan mij, bij het woord alleen al rende ik weg hahha :') en ja.. Dat deed ik echt := )
Ben vrij conservatief opgegroeid geloof ik haha, erg conservatieve basisschool. Want alleen na je huwelijk mocht je je voortplanten :j.
(en zal zelf ook wel wat preuts zijn op dat gebied :') )

Dus het idee dat een broer en zus het samen doen; hun zaak... Maar ik blijf het ieeee vinden hihi en blijf de struisvogel spelen :j
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-03-12 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:43

cooper ik snap datje individueel kijkt naar personen.
EN vaak zit er inderdaad een verhaal achter, voor broer zus relatie kan ik nog begrip opbrengen (al ze beide oud en "wijs genoeg zijn.
Maar voor sommige zaken zals verkrachting pedofielie oid moet ik toegeven daar totaal geen begrip voor te kunnen opbrengen, omdat je simpelweg anderen hiermee schaad in welke vorm dan ook

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:45

vuurneon schreef:
Fiffill schreef:
Ik heb geen problemen met het feit dat mijn ouders seks hebben, ik heb die "afkeer" die veel mensen daarvan hebben nooit zo begrepen :+ zo'n beetje iedereen heeft seks, dus mijn ouders ook. Leuk voor hen, toch? :P
.

Ik blijf ontkennen haha. Het seksleven van de overige gezinsleden hoef ik ook niet te weten. Dat bestaat gewoon niet :')
Kinderen zijn met de ooievaar gebracht en vooruit, misschien wel uit de kool gegroeid haha
(mijn moeder heeft ook nooit seksuele voorlichting gegeven aan mij, bij het woord alleen al rende ik weg hahha :') en ja.. Dat deed ik echt := )
Ben vrij conservatief opgegroeid geloof ik haha, erg conservatieve basisschool. Want alleen na je huwelijk mocht je je voortplanten :j.
(en zal zelf ook wel wat preuts zijn op dat gebied :') )

Haha, geweldig :') ik heb mijn ouders wel vaker gehoord zelfs, en als kind wel eens betrapt... ach, ik lig er niet wakker om, of het nou vrienden, onbekenden of mijn ouders zijn. :+ Wat ik dan een gekker idee vind is mijn broertje, die is een paar jaar jonger dan ik (nu 16), dus die zit echt nog in m'n hoofd als zijnde een klein jongetje :D maar ook dat zou wel wennen.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:47

Nouja zo heeft iedereen zo zijn rugzakje, waaronder jij en ik!
Dat vind ik geen rede om zoiets bij iemand te doen!
Diegene brengt het 'slachtoffer' maakt meer kapot dan zijn genot!

Edit: Ik heb mijn ouders ook gehoord, ik dacht eerst dat de buurman aan het klussen was, maar het was toch wat anders! :+

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:48

testebeest schreef:
EN vaak zit er inderdaad een verhaal achter, voor broer zus relatie kan ik nog begrip opbrengen (al ze beide oud en "wijs genoeg zijn.
Maar voor sommige zaken zals verkrachting pedofielie oid moet ik toegeven daar totaal geen begrip voor te kunnen opbrengen, omdat je simpelweg anderen hiermee schaad in welke vorm dan ook

Ja, en ik keur dat helemaal niet goed.
Maar als je kijkt naar de persoon individueel waarom hij een ander schaad, kan je er vaak nog achterkomen dat die persoon dat niet doet met de intentie om een ander te schaden. (Ook al gebeurt dat automatisch vanuit de ander zijn perspectief. Het hoeft daarom niet zo te zijn dat de intentie ook is om schade te berokkenen)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:49

Het is voor mij ook puur het idee haha, mijn zus is daar ook heel anders in :')
(rode oortjes genoeg gehad iig :') )
Gewoon een hoog; ieeeee gehalte :j

(heb geen trauma eraan overgehouden hoor dat ik mijn ouders hoorde, kan het wel rationaliseren gelukkig. Nadat ik de oordoppen in deed :D geen problemen de volgende dag hoor haha, kon ze gewoon aankijken :') )

Sommige dingen wil ik gewoon niet weten, dat is het ook :) alles te weten maakt ook niet gelukkig haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:50

Langcara schreef:
knetterhard schreef:
Je hebt helemaal gelijk, nu klink ik wel erg vooroordelend!
Maar ik kan wel zeggen dat over het algemeen de mensen met een lager opleidingsniveau die ik ken(noem maar gerust heel laag) wat minder normen en waarden hebben!
Vandaar dat ik het zo zei :j

Edit: Daar is trouwens niks mis mee hoor, niet iedereen denkt hetzelfde en daar ben ik ook heel blij om :D

DAt is denk ik zo, ze hebben wat mindere normen en waarden.

Maar zoals ik al eerder zei, gevoelens voor iemand hebben, dat gaat eigenlijk buiten jezelf om. Daar ben je niet baas over. Dat zijn dingen die je overkomen, ongevraagd, ongewild. En hoge opleiding of milieu of lage, we zijn en blijven mensen.

Nu doe je net of we dieren zijn en onze "gevoelens" achterna lopen. Misschien komen de gevoelens niet bewust, maar wat je met die gevoelens doet heb je altijd zelf in de hand. En daar zit, denk ik, wel een verschil tussen hoger en minder hoog opgeleide mensen want het besef wat de gevolgen van je acties kunnen zijn vergt inzicht en inschattingsvermogen.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:52

Ik kan me er echt niets bij voorstellen, relatie met broer of zus... Weet ook niet zo goed wat ik ervan moet denken. Je word opgevoed met het idee van dat het echt niet kan, daarbij word bij het krijgen van kinderen de kans op aangeboren afwijkingen vergroot. Maar aan de andere kant vind ik dat ze vooral moeten doen waar ze zich allebei goed bij voelen.

vuurneon schreef:

Ouders zijn 2 onzijdige wezens die nóóit seks hebben :j
Laatst bijgewerkt door Stybba op 18-03-12 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:53

Dat vind ik een geruststellende gedachte Stybba :j
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-03-12 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:53

cooper schreef:
testebeest schreef:

Ja, en ik keur dat helemaal niet goed.
Maar als je kijkt naar de persoon individueel waarom hij een ander schaad, kan je er vaak nog achterkomen dat die persoon dat niet doet met de intentie om een ander te schaden. (Ook al gebeurt dat automatisch vanuit de ander zijn perspectief. Het hoeft daarom niet zo te zijn dat de intentie ook is om schade te berokkenen)

Mee eens. En dat hoeft niet te betekenen dat ik respect heb voor de dingen die sommige mensen gedaan hebben, maar er zit zoals ik al eerder zei, altijd meer achter een verhaal.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:54

vuurneon schreef:
Dat vind ik een geruststellende gedachte Stybba :j

Ik ook :')

knetterhard

Re: [incest]Een intieme relatie hebben met je broer of zus ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:58

Haha er was laatst een filmpje op, was bij man bijt hond over een ouder stel!
Ik vond het best wel zielig voor die vrouw hoe ze over elkaars 'sex' leven vertelden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:35

Misschien is het een leuk idee om een nieuw topic te openen over het sexleven van iedereens ouders en de daaraan verbonden trauma's en hier weer gewoon on-topic verder gaan?

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:35

haha ja is goed :') dan geef ik jou de eer! :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:55

enzino schreef:
Misschien is het een leuk idee om een nieuw topic te openen over het sexleven van iedereens ouders en de daaraan verbonden trauma's en hier weer gewoon on-topic verder gaan?

Is voor mij juist aardig ontopic, want ik zie broer en zus intiem hetzelfde als mijn ouders die 'het' (vooral liever niet :') ) doen. Roept hetzelfde 'ieee' gevoel op :)

(voel mij spontaan weer 14 :') )

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:02

vuurneon schreef:
enzino schreef:

Is voor mij juist aardig ontopic, want ik zie broer en zus intiem hetzelfde als mijn ouders die 'het' (vooral liever niet :') ) doen. Roept hetzelfde 'ieee' gevoel op :)

(voel mij spontaan weer 14 :') )

Ik vraag me af of dat 'normaal' is :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:10

Of wat normaal is?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:14

Dat het voor jou hetzelfde is qua gevoel. Ik zelf vind daar toch wel een behoorlijk verschil in zitten! Broer of zus is familie, je ouders niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:15

Oo haha nee zo bedoelde ik het niet inderdaad :')
(of je ouders moeten wel familie zijn natuurlijk)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:16

klopt :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:48

vuurneon schreef:
Oo haha nee zo bedoelde ik het niet inderdaad :')
(of je ouders moeten wel familie zijn natuurlijk)

Het had gekund :P

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 20:52

Maarja als je het echt in je omeving mee maakt zo iets zal je waarschijnlijk anders reageren dan wat je meschien hier in het topic schrijft....

Ik las vandaag een reactie van iemand die zei kan het me niet voorstellen dat mijn kinderen het doen
maarja meestal is dit natuurlijk stiekem en hebben de ouders er geen weet van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:04

Dat was ik denk ik.

Kan me er inderdaad geen voorstelling bij maken. :n maar oudste is 7 dus hoef ik me daar überhaupt met niemand nog een voorstelling van te maken :n

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:20

shilady schreef:
Maarja als je het echt in je omeving mee maakt zo iets zal je waarschijnlijk anders reageren dan wat je meschien hier in het topic schrijft....

Ik las vandaag een reactie van iemand die zei kan het me niet voorstellen dat mijn kinderen het doen
maarja meestal is dit natuurlijk stiekem en hebben de ouders er geen weet van

Dat bedoel ik dus met die normen en waarden, als je dit in je directe omgeving meemaakt is er dus een normen/waarden verschuiving waardoor iets wat jullie als ziek beschouwen , voor de ander weer normaler word.

Vandaar dat oordelen dus zinloos is, en niets dus eigenlijk normaal is :)