knetterhard schreef:Oke, dat vind ik nogal verrassend..
Zin om erover te discussieren of liever niet?
Ben benieuwd waarom je dat verrassend vind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiffill schreef:Ik heb geen problemen met het feit dat mijn ouders seks hebben, ik heb die "afkeer" die veel mensen daarvan hebben nooit zo begrepenzo'n beetje iedereen heeft seks, dus mijn ouders ook. Leuk voor hen, toch?
.
vuurneon schreef:Fiffill schreef:Ik heb geen problemen met het feit dat mijn ouders seks hebben, ik heb die "afkeer" die veel mensen daarvan hebben nooit zo begrepenzo'n beetje iedereen heeft seks, dus mijn ouders ook. Leuk voor hen, toch?
.
Nee hoor, mijn ouders doen daar niet aan
Ik blijf ontkennen haha. Het seksleven van de overige gezinsleden hoef ik ook niet te weten. Dat bestaat gewoon niet
Kinderen zijn met de ooievaar gebracht en vooruit, misschien wel uit de kool gegroeid haha
(mijn moeder heeft ook nooit seksuele voorlichting gegeven aan mij, bij het woord alleen al rende ik weg hahhaen ja.. Dat deed ik echt
)
Ben vrij conservatief opgegroeid geloof ik haha, erg conservatieve basisschool. Want alleen na je huwelijk mocht je je voortplanten.
(en zal zelf ook wel wat preuts zijn op dat gebied)
testebeest schreef:cooper ik snap datje individueel kijkt naar personen.
EN vaak zit er inderdaad een verhaal achter, voor broer zus relatie kan ik nog begrip opbrengen (al ze beide oud en "wijs genoeg zijn.
Maar voor sommige zaken zals verkrachting pedofielie oid moet ik toegeven daar totaal geen begrip voor te kunnen opbrengen, omdat je simpelweg anderen hiermee schaad in welke vorm dan ook
Langcara schreef:knetterhard schreef:Je hebt helemaal gelijk, nu klink ik wel erg vooroordelend!
Maar ik kan wel zeggen dat over het algemeen de mensen met een lager opleidingsniveau die ik ken(noem maar gerust heel laag) wat minder normen en waarden hebben!
Vandaar dat ik het zo zei
Edit: Daar is trouwens niks mis mee hoor, niet iedereen denkt hetzelfde en daar ben ik ook heel blij om
DAt is denk ik zo, ze hebben wat mindere normen en waarden.
Maar zoals ik al eerder zei, gevoelens voor iemand hebben, dat gaat eigenlijk buiten jezelf om. Daar ben je niet baas over. Dat zijn dingen die je overkomen, ongevraagd, ongewild. En hoge opleiding of milieu of lage, we zijn en blijven mensen.
vuurneon schreef:Nee hoor, mijn ouders doen daar niet aan
Ik blijf ontkennen haha. Het seksleven van de overige gezinsleden hoef ik ook niet te weten. Dat bestaat gewoon niet
Kinderen zijn met de ooievaar gebracht en vooruit, misschien wel uit de kool gegroeid haha
(mijn moeder heeft ook nooit seksuele voorlichting gegeven aan mij, bij het woord alleen al rende ik weg hahhaen ja.. Dat deed ik echt
)
cooper schreef:testebeest schreef:cooper ik snap datje individueel kijkt naar personen.
EN vaak zit er inderdaad een verhaal achter, voor broer zus relatie kan ik nog begrip opbrengen (al ze beide oud en "wijs genoeg zijn.
Maar voor sommige zaken zals verkrachting pedofielie oid moet ik toegeven daar totaal geen begrip voor te kunnen opbrengen, omdat je simpelweg anderen hiermee schaad in welke vorm dan ook
Ja, en ik keur dat helemaal niet goed.
Maar als je kijkt naar de persoon individueel waarom hij een ander schaad, kan je er vaak nog achterkomen dat die persoon dat niet doet met de intentie om een ander te schaden. (Ook al gebeurt dat automatisch vanuit de ander zijn perspectief. Het hoeft daarom niet zo te zijn dat de intentie ook is om schade te berokkenen)
enzino schreef:Misschien is het een leuk idee om een nieuw topic te openen over het sexleven van iedereens ouders en de daaraan verbonden trauma's en hier weer gewoon on-topic verder gaan?
vuurneon schreef:enzino schreef:Misschien is het een leuk idee om een nieuw topic te openen over het sexleven van iedereens ouders en de daaraan verbonden trauma's en hier weer gewoon on-topic verder gaan?
Is voor mij juist aardig ontopic, want ik zie broer en zus intiem hetzelfde als mijn ouders die 'het' (vooral liever niet) doen. Roept hetzelfde 'ieee' gevoel op
(voel mij spontaan weer 14)
shilady schreef:Maarja als je het echt in je omeving mee maakt zo iets zal je waarschijnlijk anders reageren dan wat je meschien hier in het topic schrijft....
Ik las vandaag een reactie van iemand die zei kan het me niet voorstellen dat mijn kinderen het doen
maarja meestal is dit natuurlijk stiekem en hebben de ouders er geen weet van