Bijzondere babynamen deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 03:05

Urielle schreef:
Joyckuh schreef:
Nee, doe dan maar Milo!

Mooi toch hoe smaken verschillen :D

:))
Milo ging nog wel, maar Nova vind ik zo'n gewild popinaam en van Beau-Dean krijg ik echt de griezels (als naam, heb een leerling gehad Bo-Dean en die jongen zelf was oke)

Nova doet me al snel denken aan de Nova Scotia Duck Tolling Retriever. Maar dat komt meer omdat een vroegere stagebegeleidster die een had en er niet over uitgepraat raakte :')
Beau-Dean, ik denk dat het afgekort word tot Beau, of Dean. Althans, dat hoop ik. Maar toch nog liever dan Nairobi :')

Urielle

Re: Bijzondere babynamen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 09:42

Ik zat te denken aan Novastar, en dan ouders met drie kinderen, Luna, Sterre en Nova :=

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:04

hhmmm :P

Ik ken een vrouw die Murel heet, die naam heb ik verder ook nog nooit gehoord.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:13

Ik ken wel een N.ovya :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:10

Sunneva schreef:
Mijn beste vriendin heet Shauny, spreek je uit als Shònny (?) geen idee hoe je dit fonetisch schrijft ;)

Nou, je maakt er nu Sjonnie van. :')

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:30

Shauny, zo heet m'n kapster en ze heeft zo'n gouden naamplaat om :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:49

En d'r zusje heet Niquisha? :') Vind ik ook zo'n soort naam. Net als LaToya, of Aïsha. Zou zelf m'n kind niet gauw zo noemen.

Overigens vond ik de opmerking die iemand hier plaatste wel leuk: waarom zou je een originele naam willen voor je kind, het feit dat die naam niet veel gekozen is door mensen betekent toch ook dat ze 'm niet mooi vinden? :)
Zelf heb ik wel een paar namen in gedachten die ik erg mooi vind mócht ik ooit kinderen krijgen (wil het nu in elk geval niet, maar zeg nooit nooit) dus die plaats ik niet gezien ik genoeg mensen op Bokt heb die ik IRL ken, haha.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:24

Onze hond heet Maylo (Uitspraak: Mailow)

Shauny vind ik wel een leuke naam :j Maar dan wel als Sjauwnie en niet als Sjonnie :') Ik ken zelf ook een Shauni, en dat spreek je dus gewoon uit als Sjauwnie..

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:09

Een vierling uit Engeland: Toks, Temi, Tobi en Tol

Ik zou niet zo snel kiezen voor een hele uitzonderlijke naam maar een top 10 naam hoeft nou ook weer niet.

Ook heel bijzonder dit:

Een stel in Armenië heeft hun pasgeboren baby Sarkozy genoemd, naar de president van Frankrijk. De oma van Sarkozy Avetisian zei dat zijn ouders het besluit hebben genomen uit dankbaarheid over een nieuwe Franse wet die ontkenning van de Armeense genocide strafbaar stelt.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:16

Arm kind. :(:)
De gedachte erachter is mooi, maar toch...

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:21

opisop_shop schreef:
hhmmm :P

Ik ken een vrouw die Murel heet, die naam heb ik verder ook nog nooit gehoord.

Muriël daarentegen weer wel :j

Sarokzy? Arm kind := Geloof niet echt dat - ondanks dit feit - je naar die man vernoemd zou willen worden...

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:36

Ik hoorde laatst ook Muriel en dat is exact zoals je het ook uitspreekt. Dan vind ik Muriël inderdaad beter.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 11:25

Ffortuna schreef:
Overigens vond ik de opmerking die iemand hier plaatste wel leuk: waarom zou je een originele naam willen voor je kind, het feit dat die naam niet veel gekozen is door mensen betekent toch ook dat ze 'm niet mooi vinden? :)

Of dat ze hem gewoon niet kennen.
Ik denk niet dat kinderen er op school erg happy van worden om steeds maar Sander D. en Sander W. genoemd te worden omdat ze toevallig in dezelfde klas zitten.
Ik heb destijds in een jaar een klas gehad, arme kinders... voor zover ik me herinner 2x Marlou, 2x Marlous, 1x Marloes. Daar wordt echt niemand blij van (leverde wel hilarische toestanden op)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 11:44

Urielle schreef:
Ffortuna schreef:

Of dat ze hem gewoon niet kennen.
Ik denk niet dat kinderen er op school erg happy van worden om steeds maar Sander D. en Sander W. genoemd te worden omdat ze toevallig in dezelfde klas zitten.
Ik heb destijds in een jaar een klas gehad, arme kinders... voor zover ik me herinner 2x Marlou, 2x Marlous, 1x Marloes. Daar wordt echt niemand blij van (leverde wel hilarische toestanden op)

Ik kan me in beide opmerkingen vinden. Ik zelf heb daarom een naam gezocht die niet veel werd gegeven, in ieder geval minder dan 100x en zeker wel meer dan 5x. Daarbij ook gezocht naar de betekenis en op google gezocht naar associaties met die naam. En ook naar de meest logische spelling. Manou bestaat ook als Manoe, maar dan is die naam maar 3x gegeven ipv 33x.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:46

Manou, dat is toch die naam uit dat (fictieve) boek over die loverboy? Zou zou ik m'n kind niet zo gauw noemen eerlijkgezegd vanwege de negatieve associaties (al weet iedereen inmiddels wel dat het verzonnen is lijkt me). Misschien een gekke vraag maar is Manou een meisje of een jongen? Bij een meisje lijkt me dat een deel van de associatie al weg is.

Joran zou ik mijn kind trouwens ook nevernooit noemen :+

Ik ken trouwens iemand die haar kinderen Elvis (meisje), Lieve en Bloeme heeft genoemd. Eerlijkgezegd vind ik dat behoorlijk rare namen, ik kan er maar niet aan wennen!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:47

Boek over een loverboy? Ken ik niet! Maar Manou is mijn dochter :D

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:54

Lieve is volgens mij Vlaams

Is Manou niet van Echte mannen lusten geen kaas of zoiets, van Maria Mosterd? Manou als jongensnaam vind ik meer buitenlands klinken, ik ken het wel als Nederlandse meisjesnaam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:55

Ik bedoel Echte mannen eten geen kaas, van Maria Mosterd inderdaad.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:00

Ja dat is inderdaad dat boek van Maria Mosterd. Manou is daarin de loverboy. Maar dat boek moet je ook maar net gelezen hebben natuurlijk.. :D Kinderen op de leeftijd van TS zullen dat boek niet gelezen hebben denk ik :P Maar als het een meisje is, is de associatie wat mij betreft weg. Ik had trouwens bij de naam Manou daar niet direct aan gedacht.. ;)

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:02

Saskiaatje schreef:
Sunneva schreef:
Mijn beste vriendin heet Shauny, spreek je uit als Shònny (?) geen idee hoe je dit fonetisch schrijft ;)

Nou, je maakt er nu Sjonnie van. :')

Dan... Shòwny?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:30

Miracle_ schreef:
Onze hond heet Maylo (Uitspraak: Mailow)

Shauny vind ik wel een leuke naam :j Maar dan wel als Sjauwnie en niet als Sjonnie :') Ik ken zelf ook een Shauni, en dat spreek je dus gewoon uit als Sjauwnie..

Vriendinnetje van mijn zusje heette, tot voor ze haar naam veranderde, ook Shauni. Alleen sprak je dat uit als sjoooooonie. Met een lang uitgesproken maar wel korte O :+

Edit: Sunneva, ik snap wat je bedoelt :D dat is bij dit meisje ook :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:37

Zoals je het Engelse woord 'caught' uitspreekt, die klank. Ik kan het hier wel neerzetten in fonetisch schrift, maar ik weet niet of iemand dat kan lezen ;)

Bij deze toch maar:
ʃɑ:ni

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:54

Ik kan fonetisch lezen hihi
(maw, ik snap de woordenboek tekens omdat ik ook braaf les heb gehad in het ontleden van zinnen )

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:14

Ik ken een Shauni (zoals Blue Eyes het zei) en haar zusje heet... M.anou. :')

Ken ook een M.alou trouwens, maar dat vind ik minder.
Ik heb het boek van Maria Mosterd wel gelezen, maar had bij de naam M.anou ook niet meteen aan het boek gedacht hoor.
Bij Joran/Joram heb ik het wél heel erg. :=

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:59

Idd blue-eyes en negerzoen haha! Moelijk uit te leggen als je geen fonetisch schrift kent ;)