Relatie over de grens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:31

Ayasha schreef:
Dat is ie absoluut. Maar de hele familie is zo. (en bij grieken is "de hele familie" zo ongeveer iedereen op hetzelfde eiland zeg maar). De mannen doen wel stoer maar ze springen allemaal voor "hun vrouwke" :')
Dat "hoort" zo. Ze moeten zorgen voor hun vrouw. :) Die van mij is dan nog uitzonderlijk (in die zin dat ie dat in extreme mate heeft maar dat heeft nog een andere reden) maar de rest van de neven en nonkels en achterneven en wat het ook allemaal is, heeft dat ook. :)
Dus echt, dat wat zij noemt heeft niks met zijn cultuur te maken. :) Zo kil is de griekse cultuur helemaal niet.

klinkt wel heel leuk! Dat doettie van mij niet :o

Ayasha
Blogger

Re: Relatie over de grens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:34

Is het ook NenaC :o
Ik ben van mezelf het type dat haar plan trekt en kan normaal niet verdragen als een man zo is maar hij doet het op zo'n manier dat het me niet stoort. Hoewel ik geen zware dingen mag tillen en meer van dat soort dingen doet ie me toch niet voelen als een porseleinen poppeke. :')
Als ie me ziet kijken van "het lukt wel" dan zegtie "ik weet dat jij het ook kan maar voor mij is het minder zwaar dus als ik bij je ben, moet je gewoon profiteren en het mij laten doen! We weten allebei dat je het best zelf kan als je alleen bent, dat hoef je niet te bewijzen" :')
En dan ben ik uitgepraat. :')

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:34

Stille meelezer meldt zich... :wave:
Wat komen er een leuke (en minder leuke) verhalen voorbij zeg ;)

Ik kwam op de eerste dag van mijn vakantie een hele leuke jongen tegen in Egypte.
We hebben 3 weken samen doorgebracht, vonden m'n ouders niet zo leuk maar goed :o
Ik ben 18 en hij is 24. Hij spreekt redelijk engels. Het liefst wil hij dat ik zo snel mogelijk terug kom en bij hem blijf wonen.
Na m'n vakantie hebben we nog een tijd contact gehouden, tot ik aangegeven heb dat het toch allemaal niks gaat worden en heb ik het contact verbroken.
Ik zit hier namelijk met school en mijn paarden, mijn vrienden, familie, m'n hele leven zeg maar. :D
Dus ik kan gewoon niet even naar Egypte komen.

Na ongeveer 3 weken geen contact te hebben gehad kreeg ik continu berichtjes, smsjes, telefoontjes, mailtjes etc... het hield maar niet op.
op een gegeven moment werd er zelfs bij m'n huis aangebeld, en het bleek dat zij een cadeautje voor me hadden uit Egypte...?!
Dus...nu hebben we weer contact en is het eigenlijk wel heel erg gezellig zo, alleen heb ik echt geen idee hoe het verder moet.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:46

Waar woont/werkt ie Kim ?

@Nena Is een bijrijder voor int weekend geen optie ?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:01

tja misschien wel, maar waar vind je iemand die verantwoordelijk is... daarnaast als ik dan het weekend thuis ben, wil ik graag zelf met paard prutsen, knuffelen en rijden en niet mijn paard moeten reserveren.... dat lijkt me wel moeilijk om met een bijrijder af te spreken.
@ Kim, misschien kan hij naar NL komen?

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:04

Ayasha, ja hij doet alles voor me, is erg lief, regelt alles enz.gaat idd wel door het vuur voor me... maar nee, afwassen en het bed opmaken zou die nooit doen.(zijn vader is precies hetzelfde,ookal werkt hij 12 uur op een dag dus opzich wel logisch) BTW we zijn weer bij elkaar, ben gister terug uit Griekenland gekomen en hebben even over alles goed gepraat. En daarbij heeft hij me deze 2 weken lang WEL geholpen met stofzuigen en eten koken.. nu nog volhouden haha!
En de andere dingetjes komen ook goed, ben blij dat ik er tog nog heen ben gegaan en dat we weer bij elkaar zijn.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:05

Aaah wat leuk melis! :)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:41

Ayasha schreef:
Is het ook NenaC :o
Ik ben van mezelf het type dat haar plan trekt en kan normaal niet verdragen als een man zo is maar hij doet het op zo'n manier dat het me niet stoort. Hoewel ik geen zware dingen mag tillen en meer van dat soort dingen doet ie me toch niet voelen als een porseleinen poppeke. :')
Als ie me ziet kijken van "het lukt wel" dan zegtie "ik weet dat jij het ook kan maar voor mij is het minder zwaar dus als ik bij je ben, moet je gewoon profiteren en het mij laten doen! We weten allebei dat je het best zelf kan als je alleen bent, dat hoef je niet te bewijzen" :')
En dan ben ik uitgepraat. :')

Dit komt me zo bekend voor :D Ik ben altijd gewent geweest om dat soort dingen zelf te doen, net als de trailer achteruit inparkeren ofzo. Hij wil ook altijd mijn handbagage en boodschappen enzo tillen, terwijl ik denk, normaal til ik toch zelf ook veel zwaardere hooibalen enzo? :+ Maarja wel lief natuurlijk :)

Wij hebben kerst hier in nederland gevierd en daarna samen naar litouwen gevlogen om daar oud en nieuw te vieren :) Eindelijk wat langer dan een weekend bij elkaar. Volgende vliegticket staat alweer geboekt voor over 2 weken :D

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:21

Naar Nederland komen is voor hem geen optie. Hij gaat hier nooit inburgeren... en dat zou ik wel belangrijk vinden.
Hij woont in Caïro en werkt in Sharm el Sheikh...
Ik weet niet zo goed of ik het zie zitten om ooit in Egypte te gaan wonen, ik kan hier gewoon echt niet alles achterlaten.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat ik daar de taal niet spreek en niet kan werken.
En nu vraag ik me af waaom ik het niet gewoon simpel hou voor mezelf en voor een Nederlandse jongen ga :P

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:17

Waar in sharm werkt hij? Mijn vriend werkt ook in sharm :) gezellig

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:50

Respect voor jullie allemaal!

Ik vind een jongen erg leuk en we zijn nog niet officieel samen.
Hij woont in Utrecht, ik in de buurt van Dordrecht (Das ander halfuur van deur tot deur en dat vind ik al lang! :o )
Maar hij wil heel vele gaan reizen en over een poos zelfs in het buitenland gaan wonen voor een aantal jaar.... Maar ik weet niet of ik alles hier wel kan achterlaten en met hem mee gaan... Maar om hem dan een aantal jaar maar een paar keer te zien zou ik ook niet kunnen denk ik :(. Gelukkig is dit allemaal toekomst en hoef ik me er nog niet druk over te maken. :)

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:52

c_esther zijn jullie weer bij elkaar dan?

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:41

Jaaa :)

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:59

Fijn om te horen :) Wanneer ga je weer die kant op?

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:04

ik ben net terug! hihi. de eerste week van januari geweest! :)

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:39

oo c_esther.. jij ook weer samen! hihi leuk om te horen! :D

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:51

hihi jaa:) we hebben lang gepraat. en tot de conclusie gekomen dat we allebei andere gedachten en verwachtingen hadden. na diepgaand gesprek weten we nu echt wat we aan mekaar hebben, en gaat super goed nu! :)

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:52

hihi leuk! Zo is het bij mij ook gegaan! Hoelang hebben jullie nou al een relatie?

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:07

Ik ken hem vanaf november 2011. en toen eigenlijk ook gelijk een relatie..
Maar het is uit geweest van juli 2012 tot december 2012...
als je de pauze niet meerekend dus 1 jaar en 3 maand! :)
en jij ?

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:20

aa dan is het best lang uit geweest! Super dat jullie dan weer bij elkaar zijn!
Mijn vriend ken ik sinds mijn verjaardag 15 juli 2010! hihi en het is nu maar 3 weken uitgeweest.. dus al 2,5 jaar.
Zien jullie elkaar vaak? :)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:30

Ja klopt. ik had het heel druk met nieuw werk en nieuwe school. toen ik eenmaal gesettled was, merkte ik dat ik hem toch wel erg miste! :(
oh dat is al wel weer een tijdje.
Ik heb er 4 maand gewerkt, en toen ben ik in juni geweest. en dan nu weer.
mijn plan is om er nu toch vaker heen te gaan! :)

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:28

aa leuk!! En jou vriendje woont in Egypte begreep ik? Zou je er kunnen wonen? of hij hier?
Daar twijfel ik soms nog wel eens aan.. of ik daar zou kunnen leven en alles hier achter laten..

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:43

Melis waar in Griekenland was je dan? Daar heb ik misschien ook gewoon overheen gelezen, kon het niet terugvinden...
De Griekse cultuur is zeker niet kil, en de mannen "zorgen" zeker wel voor hun vrouw hoor. maar toch zal het moeilijk zijn om er ene te vinden die de schort voorbindt en voor huisman zal spelen. dat jullie in belgie wonen (hij is daar opgegroeid?) zal daar ook wel mee te maken hebben. heb ook al (bij anderen) gemerkt dat ze ineens heel goed kunnen afwassen als ze van de griekse zoden afzijn :)
mijne helpt gelukkig goed mee, en is zoals gezegd geen "typische" Griek voor zover er die zijn. Maar buiten de was ophangen dat kan echt niet - er moest hem maar eens iemand zien!!! en als hij het huis helpt poetsen moeten de gordijnen dicht hoor! Dat mag echt niet openbaar worden!
En natuurlijk is het als vrouw not done om zware lasten te dragen :D daar heb je die stoere mannen voor! Dat vond ik in het begin wel wat wennen (ik krijg die balen hooi en zakken voer ook zelf wel op zijn plaats), maar dat laat ik me nu welgevallen :)
Ik zit hier nu ook in Zuid-Kreta, en een Kretenzer is eerst een Kretenzer en dan pas een Griek, dus dit gaat waarschijnlijk ook niet op voor heel het land.
Vrouwen die met de paarden hier door de velden op gaan is nog een heel verhaal apart, zo werd ik door de oma van mijn vriend een duivel genoemd :') en maar kruisjes slaan....

Kim... Egypte... dat is ook wat zeg... ik ken veel meisjes die naar daar gegaan zijn, maar ook heel veel die nog sneller terugkwamen. Het is daar helaas niet makkelijk. Als buitenlander heb je praktisch geen kans op een werkvisum, pensioenen en sociale zekerheid zijn er onbestaande etc. Ook de cultuur is niet gemakkelijk.
Ik ben vaak in Egypte (Hurghada) en ik vind het precies steeds moeilijker, alleen al de manier waarop ze nastaren/achternakomen/uitdagen, hoe respectloos ze met vrouwen/buitenlanders omgaan, de taxichauffeurs die je steeds proberen af te zetten. Ja ik heb het er steeds moeilijker mee... Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar dat gedeelte verpest het wel heel goed voor de rest. Denk goed naar voordat je daaraan begint! Maar ja, die raad heb ik indertijd ook in de wind geslaan O:)

edit: sorry als mijn laatste deel zo negatief overkomt... ik ben er gewoon al heel veel gezien en ben er zelf ooit hard op mijn bek gegaan. natuurlijk is niet alles er negatief en als het goed met je vriendje klikt dan is dat natuurlijk super!!

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:49

@Cooky,
over egypte. Als je hun met respect behandelt, behandelen ze jou ook met respect. Ik ben nog bijna geen mensen daar tegen gekomen die onbeschoft tegen mij waren.
Tuurlijk heb je er rotte appels tussen zitten, maar die heb je toch ook hier ? waar niet eigenlijk ?
Werkvisum heb je gelijk in, maar als je werkgever daarvoor garant wil staan, hij krijgt immers een boete als hij wel wordt gecontroleerd.

miepjevlug11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:13

Hier nog een stille mee lezer! Mijn vriend woont in Mexico city, we hebben elkaar 2 jaar geleden ontmoet op mijn school ( hij was uitwisselingsstudent). Ik ben momenteel bij hem! Dit is mijn tweede keer in Mexico city en ik het is een hele andere cultuur maar wel heel fijn hier, gelukkig!