Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:44

Silvia schreef:
Vorig jaar kreeg ik een opmerking in een heel andere categorie: we waren naar De Apenheul geweest.
Een kennis vroeg ons wat we daar te zoeken hadden, we hebben immers geen kinderen... :?

Belachelijk, net alsof een dierentuin, Apenheul of Euro Disney alleen maar voorbehouden is aan mensen met kinderen.

Trouwens, De Apenheul was heel leuk. Echt een aanrader, ook zonder kinderen. ;)

Hoe erg zijn wij dan wel niet, wij zijn pas samen naar de Efteling geweest en dan zonder kinderen door een sprookjesbos wandelen ...............
Ja sommigen kunnen heel krom denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:45

Joenalie1 schreef:
Ik heb heel lang mijn twijfels gehad hoor over kinderen, verre weg de meeste kinderen worden domweg niet begrenst....doen maar wat mooi en lelijk is, hebben nergens geen respect voor en zijn idd lawaaierig en schreeuwerig.....

Niet dat ik nou zo'n geweldig moedermens zal worden ooit(is maar de vraag of je ze kan/mag krijgen natuurlijk)opvoeden is mensenwerk en mensen maken nu eenmaal fouten maar grenzen zal ik ze leren das 1 ding dat zeker is! Mocht ik ze krijgen....

BTW Zoek wat leuk dat je gaat trouwen, gefeliciteerd!!!!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 16:15

vanLotje schreef:
Ook hier pertinent geen kinderen.
Jarenlang van iedereen gehoord 'dat komt nog wel' (wist als kind al dat ik niet hoefde), en nu ik 38 ben lijkt het 'komt nog wel' zinnetje niet meer automatisch te volgen :)
Ben heel happy getrouwd, 2 katten en een paard, en ik vind het wel best zo. Ik vind m'n leven helemaal goed zo, en bedank er hartelijk voor dat drastisch te veranderen.
Egoistisch? ja, misschien wel. Maar wat is daar mis mee? Mijn leven draait toch om mij, of niet?
En gelukkig een echtgenoot met exact dezelfde denkwijze....dat scheelt 'n boel zorgen :)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :D

_PatriciaH

Re: Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:11

Dank je wel!!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:15

kinderen "nemen" is ook egoistisch, doe je ook niet voor een kind, maar omdat je dat zelf graag wilt toch :-) Ben 34 en hoor het ook zo vaak... dat ik moet opschieten, spijt krijg etc etc. Het ergst vind ik als mensen zeggen dat ik niet weet wat ik mis en zij zekerder weten dan ikzelf dat ik het geweldig vind (omdat ZIJ het leven met kind geweldig vinden).

Wat ook grappig is, ik ben vorige maand getrouwd, heel veel mensen vragen nu of er dan nu de kinderen komen....alsof je niet gewoon kan trouwen om het trouwen..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:16

duikpaardje schreef:
Silvia schreef:
Vorig jaar kreeg ik een opmerking in een heel andere categorie: we waren naar De Apenheul geweest.
Een kennis vroeg ons wat we daar te zoeken hadden, we hebben immers geen kinderen... :?

Belachelijk, net alsof een dierentuin, Apenheul of Euro Disney alleen maar voorbehouden is aan mensen met kinderen.

Trouwens, De Apenheul was heel leuk. Echt een aanrader, ook zonder kinderen. ;)

Hoe erg zijn wij dan wel niet, wij zijn pas samen naar de Efteling geweest en dan zonder kinderen door een sprookjesbos wandelen ...............
Ja sommigen kunnen heel krom denken.

wij hebben een abbonnement :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 19:19

barbara28 schreef:
kinderen "nemen" is ook egoistisch, doe je ook niet voor een kind, maar omdat je dat zelf graag wilt toch :-) Ben 34 en hoor het ook zo vaak... dat ik moet opschieten, spijt krijg etc etc. Het ergst vind ik als mensen zeggen dat ik niet weet wat ik mis en zij zekerder weten dan ikzelf dat ik het geweldig vind (omdat ZIJ het leven met kind geweldig vinden).

Wat ook grappig is, ik ben vorige maand getrouwd, heel veel mensen vragen nu of er dan nu de kinderen komen....alsof je niet gewoon kan trouwen om het trouwen..

herkenbaar!!!!

Proficiat met jullie bruiloft!!! *\o/*

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:51

@Barbara28: Ik zou gewoon zeggen... 'Huh? Stond dat in de kleine lettertjes dan?' _O-
Daar heb ik tijdens het tekenen van de spanning per ongeluk overheen gelezen vrees ik :')

Wij kregen eerst een kind en gingen toen trouwen, bij sommigen ook not done, wat dat betreft kan men het niet gauw goed doen :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:14

jesito schreef:
vanLotje schreef:
Ook hier pertinent geen kinderen.
Jarenlang van iedereen gehoord 'dat komt nog wel' (wist als kind al dat ik niet hoefde), en nu ik 38 ben lijkt het 'komt nog wel' zinnetje niet meer automatisch te volgen :)
Ben heel happy getrouwd, 2 katten en een paard, en ik vind het wel best zo. Ik vind m'n leven helemaal goed zo, en bedank er hartelijk voor dat drastisch te veranderen.
Egoistisch? ja, misschien wel. Maar wat is daar mis mee? Mijn leven draait toch om mij, of niet?
En gelukkig een echtgenoot met exact dezelfde denkwijze....dat scheelt 'n boel zorgen :)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :D

Same here, alleen een beetje ouder en 2 paarden en 1 kat. :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 08:06

barbara28 schreef:
. Het ergst vind ik als mensen zeggen dat ik niet weet wat ik mis en zij zekerder weten dan ikzelf dat ik het geweldig vind (omdat ZIJ het leven met kind geweldig vinden).

Dit is erg herkenbaar ja. Heel irritant ook omdat ik het gevoel krijg dat ze vinden dat jou leven minder waard/compleet is omdat je geen kinderen wilt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 08:10

Mars schreef:
barbara28 schreef:
. Het ergst vind ik als mensen zeggen dat ik niet weet wat ik mis en zij zekerder weten dan ikzelf dat ik het geweldig vind (omdat ZIJ het leven met kind geweldig vinden).

Dit is erg herkenbaar ja. Heel irritant ook omdat ik het gevoel krijg dat ze vinden dat jou leven minder waard/compleet is omdat je geen kinderen wilt.

grappig, ik zeg juist tegen m'n vriendin, die dus graag wil, dat ze beter kan wachten en er goed over nadenkt omdat het best zwaar is :+

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 08:22

Mars schreef:
barbara28 schreef:

Ja dat klopt.
Ik heb vanmiddag weer een verjaardag van een kindje, opzicht heel erg leuk.
Maar ben ook altijd blij als ik kan gaan.
Super druk en altijd van die zwijmelende ouders die dan tegenover elkaar zitten.
Waarop ze zeggen: Loopt die van jouw nu nog niet, die van mij deed dat toen en toen al.
blablabla
Ik zal maar niet beginnen over mijn paard dat die al na een uurtje huppelde door de wei, na zijn geboorte :D
En dat mijn paard altijd netjes eet en zich lekker zelf bezighoud op de wei als ik geen tijd heb. }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 08:26

jesito schreef:
Nee dat zowiezo niet, maar het steeds verantwoorden hangt me toch wel de strot uit.
Ik heb geen moeite met iemand die het subtiel vraagt, maar dat keer op keer vragen.
En nog niet bedacht, je weet niet wat je mist, het is zo'n aanvulling op je leven.
Pff, ik heb geen aanvulling nodig op mijn leven, daarbij zou ik niet willen dat kinderen hebben een aanvulling voor me zou zijn.

Tuurlijk zal kinderen hebben van je eigen best mooi kunnen zijn en mensen die ze hebben kunnen ook moeilijk zeggen dat het niet leuk is.
Ik heb een petekindje van mijn zusje en dat vind ik super leuk.
Ik vind het leuk als hij komt en ook leuk als die weer gaat (effe cru gezegd)

Hehe, ken dat gevoel. Dat vragen heeft bij mij gelukkig niet gespeeld, omdat ik altijd te pas en te onpas liep te verkondigen dat ik op mijn 9e al zeker wist dat ik geen kinderen wilde. Verstandigste is er gewoon niet op in te gaan, om discussies te voorkomen. Nichtjes en neefjes zijn cute hoor, maar als ze naar huis zijn is echt errug fijn :-). Dat kinderen een aanvulling zijn op je leven geloof ik trouwens niet zo... Als je ze om de 5 minuten moet vertellen dat ze iets niet mogen en pas rust hebt als ze op bed liggen... Ben blij dat ik alleen verantwoordelijk ben voor mezelf en daar heb ik soms al genoeg moeite mee.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 08:33

Ojajoh schreef:
Mars schreef:
barbara28 schreef:

grappig, ik zeg juist tegen m'n vriendin, die dus graag wil, dat ze beter kan wachten en er goed over nadenkt omdat het best zwaar is :+

Dat vind ik wel heel eerlijk van jou :j Want het lijkt wel of ouders dat niet durven zeggen, of er een taboe op rust om toe te geven dat het niet alleen maar roze wolk is. Laatst las ik zelfs dat een percentage ouders niet weer voor kinderen zou kiezen als ze alles over mochten doen. Dat vind ik best erg en vraag me af of dat ook ouders zijn die onder druk van de omgeving aan kinderen zijn begonnen.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 08:40

Ik vind het heel normaal dat mensen geen kinderen willen. Ik moet wel zeggen dat ik het zelf heel erg als een verrijking van mijn leven zie nu ik een zoon (van bijna 4) heb. Ik kan me nu geen leven zonder kind meer voorstellen. Wij kiezen bewust voor 1 kind. Ook dat wordt vaak heel raar of zielig gevonden.
Iedereen zijn eigen ding zou ik zeggen!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 08:41

Mars schreef:
Dat vind ik wel heel eerlijk van jou :j Want het lijkt wel of ouders dat niet durven zeggen, of er een taboe op rust om toe te geven dat het niet alleen maar roze wolk is. Laatst las ik zelfs dat een percentage ouders niet weer voor kinderen zou kiezen als ze alles over mochten doen. Dat vind ik best erg en vraag me af of dat ook ouders zijn die onder druk van de omgeving aan kinderen zijn begonnen.

ja.....omdat het zwaarder is dan ingeschat :j

en weet je, ik zou mijn dochter voor geen goud meer willen missen, echt niet,maar ook ik had het wel wat anders voorgesteld
al kan ik maar kort mee praten aangezien mijn dochter 5 maanden is
maar ik moet elke nacht wel 2 3, soms wel 12 x m'n bed uit , en ik ben inmiddels behoorlijk vermoeid
je kan veel minder als daarvoor, heb overal rekening mee te houden en zal echt dingen moeten opgeven

het is dus niet zo een simpele keuze ;)
maar wij hebben er wel heel bewust voor gekozen ondanks dat de zwangerschap eerder kwam dan wij plande, maar we wisten wel al dat we een kleintje wouden en binnen dat jaar.....

ik zou wel weer voor m'n dochter kiezen omdat zij toch echt wel een verrijking is in mijn leven
ik heb nog nooit voor iemand zo een intense liefde gevoeld, dat is heel anders als een paard of partner of wat ook
dit is de natuur......
ik maak ook echt heel veel leuke en geweldige dingen mee die echt een aanvulling zijn (dus in dat geval begrijp ik die uitspraak wel)

maar ik kies heel bewust niet voor een 2e.......veels te zwaar! nee hoor, vind het prima zo :D
zo heb ik toch mijn mama liefde, maar heb ik toch net even meer vrijheid en eigen leven dan met meerdere kinderen ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 08:51

Suus schreef:
Ik vind het heel normaal dat mensen geen kinderen willen. Ik moet wel zeggen dat ik het zelf heel erg als een verrijking van mijn leven zie nu ik een zoon (van bijna 4) heb. Ik kan me nu geen leven zonder kind meer voorstellen. Wij kiezen bewust voor 1 kind. Ook dat wordt vaak heel raar of zielig gevonden.
Iedereen zijn eigen ding zou ik zeggen!

Zeker suus, dat is ook zeker zo.

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 08:52

Wij hebben zelf 2 kinderen we heb altijd een kinderwens gehad en ik kreeg mijn eerste kind toen ik 26 was.
Ik werk zelf ook in de kinderopvang en zie hier veel .
Ik vind het alleen maar goed als mensen zeggen voor mij geen kinderen.
Vind het vaker egoistisch van mensen om wel kinderen te krijgen omdat het moet of het hoort erbij???
Soms huilt mijn hart een kind als statussymbool of het hoort er bij.
Nee ik vind een kind moet je wel overwogen krijgen, een kind neem je niet.
Een oude school vriendin heeft ook geen kinderen, zeer bewust voor gekozen en in de situatie waar in zij zit is dat ook maar beter ook.
Ik heb alleen dus maar respect voor deze wel overwogen keuze .
Leven en laten leven.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 07:20

Ik zie het ouderschap vooralsnog totaal niet als zwaar, maar ik heb wel de mazzel een kind te hebben (tot nu toe :P) die iedere nacht doorslaapt, eigenlijk de hele dag lacht op misschien 5 minuten na, niet spuugt etc.. Mazzel dus haha.
MAargoed ze is pas 4 maanden, dus alles kan nog komen.

WBT opvang, dat is echt wel goed voor een kind, zolang de ouders het maar niet zien als een soort overname van de opvoeding maar juist als een zinvolle combinatie met het gezin. Kinderen leren er heel erg veel, ik kan het weten, het is mijn vak.

Dat je niet naar de apenheul zou moeten gaan zondet kinderen dat vind ik echt een bizarre opmerking. Gaat inderdaad echt nergens over zeg!
Ik ging zonder kind ook dat soort uitstapjes doen haha.

En indoorspeeltuine, als pedagogsich medewerker (mijn baan) doe ik ook altijd mee spelen etc, lachen inderdaad.

Of wij een tweede willen weet ik nog niet, ik roep nu heel hard van wel maar eerst maar eens zien hoe ik er volgend jaar over denk. Ik heb nu een bizar makkelijk kind en als de 2e dan bizar lastig wordt :P

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 07:43

Ik heb heel veel mensen om me heen met kinderen en zie toch wel verschil met kinderen die in de opvang zaten of zitten en kinderen die lekker thuis zijn opgevoed.
Mij bekruipt een gevoel dat het niet klopt als ik mensen met maxcosi's naar de kinderopvang zie gaan, met babytjes van amper een paar maandjes.
Oke ik begrijp dat het niet anders kan, maar daar zou ik niks voor voelen.
Als ze wat ouder zijn heb ik daar minder moeite mee.
Maar dit is een hele andere discussie.

Wel fijn dat jij zo'n gemakkelijk kindje hebt, geniet er maar van.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 08:43

jesito schreef:
Ik heb heel veel mensen om me heen met kinderen en zie toch wel verschil met kinderen die in de opvang zaten of zitten en kinderen die lekker thuis zijn opgevoed.
Mij bekruipt een gevoel dat het niet klopt als ik mensen met maxcosi's naar de kinderopvang zie gaan, met babytjes van amper een paar maandjes.
Oke ik begrijp dat het niet anders kan, maar daar zou ik niks voor voelen.
Als ze wat ouder zijn heb ik daar minder moeite mee.
Maar dit is een hele andere discussie.

Wel fijn dat jij zo'n gemakkelijk kindje hebt, geniet er maar van.

Dat heb ik ook hoor :j al snap ik natuurlijk wel dat na 10 weken je verlof voorbij is en je gewoon weer aan het werk moet....
ik mag mij heilig prijzen dat ik gewoon nog thuis kan blijven en ik heb oma's als oppas
heb het niet op KDV :n

ik zie ook wel mama's met hun kind 4 of 5 dagen in de opvang en al vanaf 10 weken oud........
dan denk ik, waarom heb je dan een kind? dan pastte het toch niet zo goed
ik vind dat je als moeder veel thuis moet zijn voor je kleine

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:22

Ik zou als ik later een kind heb héél graag veel thuis zijn, maar helaas is de kans met het huidig economisch systeem bijzonder klein dat ik die mogelijkheid ga hebben ;( . Tegenwoordig is het zo'n beetje ingecalculeerd dat vrouwen ook gaan werken. Of ik moet gaan leven op de belastingscenten van andere mensen. Maar dan krijg je weer 'profiteur'. Mijn schoonzus heeft er ook voor gekozen toen de kinderen klein waren om thuis te blijven, maar was daardoor ook wel zo'n beetje opgejaagd wild voor de arbeidsinspectie :+ . Toch ontneemt mij dat niet dat ik wel eens ooit kinderen wil. Zoals Yuri zegt hangt het heel veel af van hoe je met een opvang omgaat, en elke dag, uur, weekend dat je wèl zelf aan je kind kan wijden is dan goud waard. Hier in de buurt heb je trouwens ook veel huiselijke opvangen. Gewoon bij een vrouw thuis met maximum een stuk of 8 kinderen samen. Verhaaltjes voorgelezen gekregen, zingen, dansen, puzzelen, lekker huisgemaakt eten, veel aandacht...ik zou er mijn kind zo met een gerust hart overdag aan geven. Uiteindelijk is het gewoon belangrijk dat een kind een warm nest heeft en een goede opvoeding, en als je sàmenwerkt met een goede (eventueel kleine) opvang en niet denkt je kind gewoon droppen en "laat hun hun plan maar trekken, ik ben ervan verlost overdag!", waarom dan ook niet.

Alma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:07

Ik zou graag nog even een opmerking maken over het 'rekening houden met elkaar'...

Sommigen hameren er constant op dat iemand die geen kinderen wil dat niet zo tentoon moet spreiden want dat kan zo pijnlijk en zo hard zijn voor mensen die het wél willen maar niet kúnnen. Want jeetje, wát een verdriet geeft dat.

Ik kan me heel goed voorstellen dat dat iets héél verdrietigs is. Maar er zijn ook mensen voor wie het wél krijgen van een kind (terwijl ze dat niet willen) iets heel verdrietigs is. Mensen die écht bang / ongelukkig worden van het idéé alleen al. En dat kan allerlei persoonlijke redenen hebben.

Daarom vind ik het zo raar dat het pushen e.d. over 'wanneer komen er nou kinderen' of 'wil je ze niet? Komt nog wel goed' etc. allemaal maar mag, maar als iemand zegt; 'Pfff nee, blij dat ik ze niet heb', is dat ineens respectloos?

Komop zeg... Als we zo gaan denken kunnen we maar beter helemaal niet meer over kinderen praten, want stel je voor dat je iemand voor 't hoofd stoot!

Hecht niet zoveel waarde aan de bewoording, maar hecht waarde aan de keuze die iemand maakt. Respecteer die.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:13

Citaat:
Daarom vind ik het zo raar dat het pushen e.d. over 'wanneer komen er nou kinderen' of 'wil je ze niet? Komt nog wel goed' etc. allemaal maar mag, maar als iemand zegt; 'Pfff nee, blij dat ik ze niet heb', is dat ineens respectloos?

Maar dat zegt ook niemand. Volgens mij zijn we het er allemaal over eens dat het je eigen keus is en dat er niet over gepusht dient te worden, van welke kant dan ook. Maar ik vind wél dat er niets mis is met zeggen dat je nog van mening zou kunnen veranderen. Dat geldt wat mij betreft niet alleen voor een mening over het krijgen van kinderen, maar voor (bijna) alles. Ik zag gisteren een meisje in de paardrijles van mijn dochter dat tot een halfjaar geleden nog bang was van alles dat 'dier' heette - en nu zat ze toch maar mooi op een pony! Even een voorbeeldje van hoe op alle gebieden meningen kunnen veranderen, mensen die eerst volledig 'anti-iets' zijn, kunnen een halfjaar (of een week, of tien jaar) later er wel heel anders over denken.

Alma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:34

Blue_Eyes schreef:
Citaat:

Maar dat zegt ook niemand. Volgens mij zijn we het er allemaal over eens dat het je eigen keus is en dat er niet over gepusht dient te worden, van welke kant dan ook. Maar ik vind wél dat er niets mis is met zeggen dat je nog van mening zou kunnen veranderen. Dat geldt wat mij betreft niet alleen voor een mening over het krijgen van kinderen, maar voor (bijna) alles. Ik zag gisteren een meisje in de paardrijles van mijn dochter dat tot een halfjaar geleden nog bang was van alles dat 'dier' heette - en nu zat ze toch maar mooi op een pony! Even een voorbeeldje van hoe op alle gebieden meningen kunnen veranderen, mensen die eerst volledig 'anti-iets' zijn, kunnen een halfjaar (of een week, of tien jaar) later er wel heel anders over denken.

Daar heb je gelijk in, dat kán. Maar het is gewoon heel irritant om dat steeds te horen te krijgen. Want iets wat kán, hoeft lang niet altijd ook daadwerkelijk te gebeuren. :)