Asociaal gedrag van jezelf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:09

MamboBeach schreef:
Dat is ook niet netjes maar ik denk dat veel mensen dat niet bewust doen om in die rouwstoet terecht te komen.

Klopt, soms is het ook niet duidelijk te zien dat het een rouwstoet is als je de eerste auto niet hebt gezien. Het beste is ook als alle auto's een kenmerk hebben, want denk niet dat je er voor je lol tussen gaat rijden. :+

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:36

Jorienn schreef:
Ik ben op de weg ook asociaal, maar dit komt in 99% van de gevallen door andere mensen.

Mijn reactie slaat op deze zin, die je toch echt zelf hebt geschreven. Je geeft andere mensen de schuld van jouw aso gedrag, is toch echt je eigen keuze hoor.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:36

Een rouwstoet van een stuk of 40 motorpolitieagenten met zwaailichten vooraf gegaan door een enkele motoragent zie je niet voor iets anders aan. En al helemaal niet als er midden op het kruispunt een politie-agent het verkeer staat te regelen. Beide auto's gaven ook gas toen de rouwstoet van motoragenten al op!! de kruising was.

_Tara_

Re: Asociaal gedrag van jezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:39

Net mezelf nog asociaal gedrag... Tijdens een lab-meeting bijna in slaap vallen. Hoop dat niemand 't zag :=

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:40

Dat is niet asociaal dat is menselijk. :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:45

Betteke schreef:
Dat is niet asociaal dat is menselijk. :D

Ja ok maar toch richting degene die stond te presenteren wel een beetje asociaal :P

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:49

iets zeggen voordat ik nadenk hoe ik het zeg , dan kijkt iemand me aan van hoe kan je dat nou zeggen en dan wordt ik heeeel boos.
terwijl die gene eigenlijk gelijk heeft... miss toch maar even wat vriendelijker worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:53

Nou ik kan van mezelf zeggen dat ook al heb ik behoorlijk asociaal gedrag, ik ook heel sociaal ben. Heb veel vrienden en kan het met bijna iedereen vinden dus die 2 dingen kunnen best samengaan. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:56

Betteke schreef:
Jorienn schreef:
Ik ben op de weg ook asociaal, maar dit komt in 99% van de gevallen door andere mensen.

Mijn reactie slaat op deze zin, die je toch echt zelf hebt geschreven. Je geeft andere mensen de schuld van jouw aso gedrag, is toch echt je eigen keuze hoor.

Ik denk dat we beide de zin anders opvatten. Ik bedoel dat ik ook asociaal word als andere mensen eerst asociaal tegen mij doen. En jij doelt erop dat ik vind dat als ik extra gas geef oid het altijd door anderen komt.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:01

Ik bedenk trouwens nog een goede....

Voor mij is paardlief gewoon een vervoersmiddel dussss...

*Heb ik schijt aan ruiterpaden. Ik wil niet dagelijks datzelfde padje moeten zien als er nog 20 000 andere leuke paden in het bos zijn.
*Heb ik schijt aan wat hindernismateriaal is of niet. Over takken kan ik springen ja, maar over van die dingen waarmee ze het bos afzetten voor auto's ook.
*Bombardeer ik ieder grasveldje van goede grote vrolijk tot bak.
*Haal ik, mits verantwoord (voldoende ruimte) zelfs in fikse galop in.
*No way dat ik midden in een mooie rengalop in een brede berm terugneem omdat er een auto langskomt.
*Heeft paardlief niet te zeuren als ik in de stad een ijsje wil halen, of op de kermis een suikerspin. Rijd overal vrolijk langs en er is niks aan de hand.

Sommige mensen vinden dit asociaal, tja ik zorg gewoon dat ik niemand hinder of in gevaar breng. Je zult mij bijvoorbeeld ook niet horen zeuren als iemand mij met redelijke vaart inhaald. Zolang ze maar voldoende ruimte laten en het veilig is hoef je van mij niet stapvoets erlangs...

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:03

Gypsy schreef:
Ik bedenk trouwens nog een goede....

Voor mij is paardlief gewoon een vervoersmiddel dussss...

*Heb ik schijt aan ruiterpaden. Ik wil niet dagelijks datzelfde padje moeten zien als er nog 20 000 andere leuke paden in het bos zijn.
*Heb ik schijt aan wat hindernismateriaal is of niet. Over takken kan ik springen ja, maar over van die dingen waarmee ze het bos afzetten voor auto's ook.
*Haal ik, mits verantwoord (voldoende ruimte) zelfs in fikse galop in.
*No way dat ik midden in een mooie rengalop in een brede berm terugneem omdat er een auto langskomt.
*Heeft paardlief niet te zeuren als ik in de stad een ijsje wil halen, of op de kermis een suikerspin. Rijd overal vrolijk langs en er is niks aan de hand.

Sommige mensen vinden dit asociaal, tja ik zorg gewoon dat ik niemand hinder of in gevaar breng. Je zult mij bijvoorbeeld ook niet horen zeuren als iemand mij met redelijke vaart inhaald. Zolang ze maar voldoende ruimte laten en het veilig is hoef je van mij niet stapvoets erlangs...

Ik ben het op 1 ding na met alles eens ;)
Dat inhalen in volle galop is not-done en daar kan je menig ruiter of wat je dan ook inhaald ernstig mee in gevaar brengen :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:04

dat vind ik niet kunnen :n de rest moet je helemaal zelf weten, maar dit is toch echt schade brengen aan andermans eigendom :n

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:10

Bij ons rijden altijd kuddes kinderen op fietsen :D die niet met zn 4en, maar met zn 5en naast elkaar rijden!!
Ik toeter dan altijd heel lang en hard en ga zo dicht mogelijk langs die kinderen langs met mijn scooter :D
Zo super irritant! Voor de rest rijd ik altijd te hard, loop ook vaak te drukken als een auto ofzo voor me 30 rijdt waar je 50 mag :D

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:13

lifaya schreef:
dat vind ik niet kunnen :n de rest moet je helemaal zelf weten, maar dit is toch echt schade brengen aan andermans eigendom :n

Ik neem aan dat ze gewoon een grasveld in een park of bos bedoelt? /3

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:13

Ik vind het wel ernstig om te lezen dat sommige mensen hier expres anderen irriteren op nogal vergaande manieren, puur omdat ze zelf zo gefrustreerd zijn en daar blijkbaar niet normaal mee om kunnen gaan. Dan vraag ik me echt af of je dan ''gewoon'' geen fatsoen hebt of dat je ergens een kronkel hebt zitten. :(:)

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:14

Gipsy, serieus.. Ik moet jouw niet voorbij zien komen zoeven als ik te paard zit. Als ik je dan nog tegen zou komen krijg je echt de volle laag O:) Je brengt hiermee anderen serieus in gevaar, je weet NOOIT hoe de (schrik-)reactie van het in te halen paard is. Jij mag dan wel een kermis-proof paard hebben, maar een ander heeft dat misschien niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:15

een park is niet bedoeld om kapot te maken :+ is het eigendom van de gemeente.
Ik erger me dood aan mensen die gras kapot rijden met hun paarden. De paarden die ik doe staan afgelegen in een natuurgebied waar je in feite niet mag rijden, maar dat word toch gedaan. Het gras word helemaal kapotgetrapt en dat vind ik echt doodzonde. Ga dan rijden op verharde weg of zand ofzo, maar mol geen gras in parken etc :n

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:23

Ik heb het over parkjes ja, en in het bos. Of percelen die leeg staan omdat ze te koop zijn. Kun je prima rijden, als je iedere keer een ander stukje pakt maak je het niet kapot en je loopt ook niemand in de weg ermee. Ik vertik het om bakhuur te betalen als het ook gratis kan.

Bij inhalen in volle galop moet je eraan denken dat ik altijd ruim gewoond heb. Op het moment dat ik op een grasveld rijd en er 7 meter oid verderop iemand op het fietspad fietst, komaan zeg wat moet ik dan doen, erachter blijven draven? Bij ruiters hangt het er vanaf, kom eigenlijk zelden of nooit veel andere ruiters tegen maar ik vraag het gewoon.

Vind dat mensen gewoon te veel miepen, kwestie van goed opvoeden dan is het geen probleem.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:23

Kapotrijden hoeft toch ook niet...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:26

Hier rijd een meisje met een fries regelmatig langs, en toen ze voor het eerst weer op het gras ging rijden was het meteen kapot, je kon haar pad helemaal volgen. Zij gaat ook in galop of draf langs de paarden, vind ik ook niet kunnen. Met 1 x over een parkje rijden, rijd je het al kapot. het hangt er natuurlijk vanaf met wat voor paard je rijd, een shetlander zal vrij weinig schade aanbrengen, maar ik vind dit gewoon niet kunnen. Ook bij stukken die te koop zijn.... walgelijk :n je zou maar de verkoper zijn en er komen kopers en die zien een kapot grasperk... gewoon NIET doen

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:27

Ruim gewoond hebben is geen excuus imo. Aanpassen moeten we allemaal. Fietsers die op een naast gelegen fietspad fietsen kun je natuurlijk wel inhalen, maar doe dat dan toch gewoon 1 tandje minder hard..

BTW: ik vind ook dat er te veel paarden zijn die te weinig gezien hebben, maar dat is een keuze voor een ieder zelf. Plus; sommige paarden zijn ook erg ril van zichzelf, kunnen nog wel braaf zijn, maar ook ooit lelijk verschieten van iets.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:32

Ik vind mezelf niet echt asociaal, houd vrijwel altijd rekening met andere mensen, soms zelfs teveel. Ik kan wel soms agressief zijn in het verkeer, maar dat houd niet in dat ik ga bumperkleven, rechts inhalen enz. Zit mezelf dan meer op te vreten achter het stuur dan dat ik er echt andere mensen mee lastig val.

Als iemand mij in galop inhaalt zou ik niet blij van worden, mijn pony is best bomproof, maar ze heeft van zichzelf nogal vaak zin om de strijd met andere paarden aan te gaan. Die gaat er dan vrolijk achteraan.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:33

Gypsy schreef:
Ik heb het over parkjes ja, en in het bos. Of percelen die leeg staan omdat ze te koop zijn. Kun je prima rijden, als je iedere keer een ander stukje pakt maak je het niet kapot en je loopt ook niemand in de weg ermee. Ik vertik het om bakhuur te betalen als het ook gratis kan.

Bij inhalen in volle galop moet je eraan denken dat ik altijd ruim gewoond heb. Op het moment dat ik op een grasveld rijd en er 7 meter oid verderop iemand op het fietspad fietst, komaan zeg wat moet ik dan doen, erachter blijven draven? Bij ruiters hangt het er vanaf, kom eigenlijk zelden of nooit veel andere ruiters tegen maar ik vraag het gewoon.

Vind dat mensen gewoon te veel miepen, kwestie van goed opvoeden dan is het geen probleem.

Dus omdat jij geen bakhuur wil betalen, jaag je andere mensen op kosten. :?
Hier komen ook van die ruiters af en toe op het losloopveld voor honden stoer doen, ontzettend asociaal, vooral omdat er in de directe omgeving prima uitrijmogelijkheden voor paarden zijn.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:34

Nee idd, dan moet je wel dagelijks zeer saai rondjes komen rijden wil je dat voor elkaar krijgen.

Oja, die hekjes die juist bedoeld zijn om ruiters buiten te houden vind ik een prima trail oefening. :o
In schuddebeurs is zoiets, en als je handig bent kom je er zelfs met een groot paard doorheen. Bos is bos en zolang het droog is en ik het pad niet tot modder omploeg zie ik het probleem niet. Maar dan moet je weten dat er in schuddebeurs een ruiterpad is waar je 5 min over doet (triest gewoon) en dat dat het slechtste pad in het bos is. Alternatieven behalve polder? In de wijde omgeving niet te vinden.

@Lifaya: Doet ze knap dan. Natuurlijk zie je het in de winter ofzo als het extreem modderig is wel goed, maar als dat een berm in de polder is who cares. Vaak zijn die bermen door auto's al om zeep geholpen.
Een grasveld kapot rijden doe ik niet. Die paar hoefafdrukken zijn een dagje later al weg. Dat geld zeker voor dat perceel dat te koop staat, da's namelijk vol onkruid, of dacht jij dat de makelaar het keurig bijhield? :Y)

En als ik iedere malloot in stap voorbij moest gaan kwam ik nergens. Ik roep TOET TOET oid :') zodat ze niet kunnen schrikken en dan is er niks aan de hand.

Overigens, met inhalen bedoel ik fietsers, auto's, voetgangers. Paarden kom ik zelden tegen. Dan zou ik gewoon vragen wat handig is.
Laatst bijgewerkt door Gypsy op 20-04-11 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:35

lifaya schreef:
Hier rijd een meisje met een fries regelmatig langs, en toen ze voor het eerst weer op het gras ging rijden was het meteen kapot, je kon haar pad helemaal volgen. Zij gaat ook in galop of draf langs de paarden, vind ik ook niet kunnen. Met 1 x over een parkje rijden, rijd je het al kapot. het hangt er natuurlijk vanaf met wat voor paard je rijd, een shetlander zal vrij weinig schade aanbrengen, maar ik vind dit gewoon niet kunnen. Ook bij stukken die te koop zijn.... walgelijk :n je zou maar de verkoper zijn en er komen kopers en die zien een kapot grasperk... gewoon NIET doen

Je hebt gelijk