Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Morfeo schreef:Jullie gaan van de hak op de tak, er is een groot verschil tussen een accent of turks praten op straat.
Overigens vind ik dat persoonlijk zeer asociaal en ben ik van mening dat ze allemaal nedelands moeten leren en dus ook praten.
Everytime schreef:Dove mensen kunnen er toch niets aan doen, daarmee ben je vaak geboren!
Nederlands kan je leren, het hoeft niet perfect, maar wel dat je het een beetje fatsoenlijk kan en niet half in de andere taal.
Morfeo schreef:Jullie gaan van de hak op de tak, er is een groot verschil tussen een accent of turks praten op straat.
Overigens vind ik dat persoonlijk zeer asociaal en ben ik van mening dat ze allemaal nedelands moeten leren en dus ook praten.
JessAndHope schreef:patatkraam schreef:Nou lekker is dat, geen vrijheid om te communiceren in de taal die jij wil spreken met vrienden.
Dat word helemaal niet gezegd!!! Het gaat over communiceren met NL
MoonChloe schreef:Everytime schreef:Dove mensen kunnen er toch niets aan doen, daarmee ben je vaak geboren!
Nederlands kan je leren, het hoeft niet perfect, maar wel dat je het een beetje fatsoenlijk kan en niet half in de andere taal.
Misschien zijn die mensen wel net uit Turkije gekomen? Misschien hebben ze niet vrijwillig kunnen kiezen om in hun eigen land te blijven etc.
Ik vind dat je hun niet te snel moet veroordelen. Verder is er niks heerlijkers dan in je moedertaal te spreken.
Vjestagirl schreef:Morfeo schreef:Jullie gaan van de hak op de tak, er is een groot verschil tussen een accent of turks praten op straat.
Maar waarom? Mensen mogen onderling toch spreken wat ze willen, daar heb je toch helemaal geen last van?
Morfeo schreef:Vjestagirl schreef:Maar waarom? Mensen mogen onderling toch spreken wat ze willen, daar heb je toch helemaal geen last van?
Daar heb ik wel degelijk last van, want ik versta niet wat ze zeggen.
Ik heb het hier voornamelijk over de turken/marokkanen die in Nederland geboren zijn.
Ze kunnen prima NL, waarom dan turks praten?
Morfeo schreef:@ JessAndHope: Als je daar woont niet neem ik aan? Als je ergens op vakantie bent is het wat anders, maar als jij hier geboren bent...
Morfeo schreef:Dat beter uitdrukken vind ik klinklare onzin, dat kan je ook leren in het nederlands.
Kwestie van gewenning? En als ik niet wil dat iedereen meeluisterd ga ik toch een eindje verder staan?