Oudste kind het lelijkst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oudste kind het lelijkst?

Klopt
125 (19%)
Niet waar (graag nader verklaren in het topic)
516 (80%)

Totaal aantal stemmen: 641

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:47

Nee zeker niet hoor.. Ik ben de jongste van het stel en me zus is toch wel een tikkeltje knapper dan ik zelf :j

2 vriendinnen van mij zijn de oudste van de kinderen in het gezin en die vind ik persoonlijk ook de knapste :j

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:48

Shanna schreef:
Is dit alleen in mijn omgeving zo, of herkennen meer mensen dit?

Nee, volgens mij vraagt ze het zich gewoon af?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:50

Shanna schreef:
Dat alle jongsten dom zijn is niet waar.
Ik ken meerdere gezinnen waarbij dat niet het geval is. Ook bij ons thuis (sorry broer, bewijzen zijn er zat ;) ).

En wat is er mis met de stelling van oudste het minst mooi?
Bij mij in de omgeving is dat gewoon zo, en volgens mijn moeder zit er ook wel een kern van waarheid in. Wat is er dan mis mee om dat te controleren of dat alleen bij ons toevallig zo is, of dat meer mensen dat herkennen?
Aan de poll te zien zijn sowieso nog 59 anderen het met mij eens.

Denk dat hier op gedoeld word ;)

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:51

Mijn broer is zeker niet lelijk (helaas vinden mijn vriendinnen dit ook :')) maar wel de oudste..
Ik ben niet knapper dan hij is, al zeg ik het zelf?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:52

mayniac_val schreef:
@Bevertje: het zou prima zijn als de TS zich afvroeg of haar stelling echt klopt. Echter, zij gaat er vanuit dat het de onbetwiste waarheid is en dat schiet mij zwaar in het verkeerde keelgat.

dat dus, ze maakt overal een "feit" van met oa uitspraken als "daar is geen discussie over mogelijk want het is gewoon zo"
als ze zich dit gewoon had afgevraagd ipv haar broer samen met haar moeder de grond inboren was het héél anders geweest.

Shanna schreef:
Ik snap wat je bedoeld, maar dat kan dus echt niet :Y)
Ik zal kijken of ik een voorbeeldfoto van ons samen kan vinden, dan snap je wat ik bedoel.

Ook bij de mensen uit mijn voorbeelden, is de oudste ongetwijfeld de lelijkste. Geen discussie over mogelijk.
Ze zijn echt niet allemaal lelijk, maar de jongere kinderen overtreffen de oudste toch echt.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:55

Natuurlijk is het leuk om over te geinen, en trots te zijn op een knap familielid :D Of andere voor de gein lelijk te benoemen.

Maar om nou gelijk je kinderen / familie in categoriën in te gaan delen daar heb ik nooit echt bij stil gestaan. Als je van iemand houdt kijk je toch door die eigenschappen heen? Kijk uitzonderingen daar gelaten, mensen die bv een afwijking hebben, maar dan nog vind ik daarover oordelen best hard. Ik merk ook als ik mensen ken vaak een heel ander beeld van ze heb dan de eerste indruk. Dat heeft toch erg te maken met iemands persoonlijkheid.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:58

Bevertje, in de OP vraagt ze het zich inderdaad af maar in de rest van het topic worden alle tegenargumenten van tafel gegooid en is het volgens haar gewoon een feit dat de oudste de lelijkste is.
@DramaQueen & Lifaya: thanks voor de ondersteunende quote's, zit zelf op mijn mobiel te bokken dus dan gaat dat wat lastiger :)

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:00

lifaya schreef:
Shanna schreef:

En wat is er mis met de stelling van oudste het minst mooi?
Bij mij in de omgeving is dat gewoon zo, en volgens mijn moeder zit er ook wel een kern van waarheid in. Wat is er dan mis mee om dat te controleren of dat alleen bij ons toevallig zo is, of dat meer mensen dat herkennen?

Denk dat hier op gedoeld word ;)

Maar het kan in haar omgeving ook wel gewoon zo zijn? Daarna geeft ze ook aan dat het wellicht toeval is..

En over haar broertje, tja het kan zo zijn dat het echt een lelijkerd is. Dat weet ik ook niet.. Maar kom op laten we gewoon eerlijk zijn, er bestaan gewoon lelijke mensen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:03

iemand lelijk vinden is Géén bewijs dat het zo is.

Tuurlijk bestaan er mensen die niet onder de term "mooi" passen, maar zijn ze dan lelijk? nee. Dat TS die mensen lelijk vind betekend niet dat ze lelijk zijn en vind het al helemaal erg om ze zo te bestempelen. Ik vind sommige mensen ook echt niet knap, maar ga dan echt niet vragen "hey ben je de oudste? " zo ja "HA ik wist het, de oudste zijn altijd het lelijkst!!!" sorry hoor := Als het de TS gelijk zou hebben dan zou ik dus het lelijkst zijn :+ dankjewel
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 06-03-11 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:04

Dit topic begint me een beetje de keel uit te hangen. Iedereen loopt elkaar alleen maar aan te vallen. Ik snap dat de stelling van de TS nogal raar en onaardig is. Maar verlaag je dan niet tot niveau's waar je niks te zoeken hebt... Ik zou zeggen: doe je woord en laat het daarbij. Wij kunnen wel met allerlei tegenargumenten komen, maar TS veegt die inderdaad gewoon van tafel. Schieten we niks mee op en we gaan onszelf er alleen maar kwaad om maken. We hebben ons punt ondertussen wel gemaakt denk ik zo. Wat de TS daar mee doet, moet ze toch lekker zelf weten. Waarschiinlijk doet ze er NIKS mee, want in haar ogen is toch alleen haar mening en stelling waar. Laten we onszelf er niet meer druk om maken, hard lachen om het feit dat TS haar familie 'belachelijk' maakt op het wereldwijde web en lekker in onze handjes knijpen dat wij niet zo ons best hoeven te doen het eigen imago hoog te houden.

Zo.. :)
(Of heb ik nu iets heel stoms gezegd..? :o )

Bevertje; schoonheids is iets subjectiefs, voor de miljoenste keer. Op elk potje past een dekseltje. Ik val ook altijd op jongens waarvan mijn vriendinnen bijna over hun nek gaan, so what. Betekent het dan gelijk dat mijn vriendjes lelijk zijn. Dacht het niet.. Smaken verschillen. Bovendien ga ik dus echt niet van mijn eigen vlees en bloed lopen verkondigen dat het lelijk is, kom op zeg, dan zit er wel een steekje los.. ;)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:04

@8evertje: iets eerder in het topic, pagina twee of drie uit mijn hoofd, zegt ze dat het onmogelijk is dat iemand haar broer knapper zal vinden dan zij is.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:05

Precies over een mening valt te twisten,tussen mooi en lelijk.

MaritB

Re: Oudste kind het lelijkst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:07

het grappige is, dat ik t hier laatst ook met mijn vriend over had!
we zien bij veel gezinnnen ook hoe jonger hoe knapper zeg maar.
Maaar dat is niet ALTIJD.

en tjah wat de 1 lelijk vind, vind de andere vreselijk mooi

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:08

Maar zoals ik het lees, praten we hier enkel en alleen over uiterlijk. Het gaat er verder niet om wat voor persoon het is of dat je er wel of geen relatie mee zou willen hebben. Dan spelen er hele andere factoren mee.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:09

Ach, m'n oma riep niet voor niks: Kinderen zijn net pannenkoeken, de eerste mislukt altijd :D .

Maar toch ben ik ervan overtuigd dat knap of lelijk een relatief begrip is, een mening, die voor iedereen anders kan zijn en geen vaststaand feit.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:10

Ik wil wedden dat als er nu 10 x 2 foto's van mensen hier geplaatst zouden worden, dat de ene helft van de reacties de persoon op foto 1 knap vindt en de persoon op foto 2 niet.
Smaak is heel erg persoonsgebonden en juist daarom vind ik dit zo'n raar topic. Om je eigen familie nou lelijk te noemen, jemig.

Ik heb zovaak van die mensen gezien die waarschijnlijk als mooi ervaren worden. Slank, mooi haar, mooi gezicht..
Maar ik vond die mensen niet mooi, omdat ze een enorme arrogantie hadden of omdat ze niet aardig waren of of of..

Zoals mijn fitness trainer laatst zei: Het schoonheidsideaal verandert continue. Nu zijn mensen in de sportschool te vinden omdat ze af willen slanken. Over een paar jaar is voller zijn weer 'in' en dan is hier niemand meer te bekennen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:14

"Mooi" is toch niet geheel subjectief... al zouden we dat willen. Zijn zat onderzoeken naar gedaan, maar het komt er altijd op neer dat er een paar mensen zijn die door de meesten worden aangewezen. Heeft oa met symmetrie in het gezicht te maken en bepaalde gezichtseigenschappen. Nu heb ik het dus over "mooi" puur op basis van 'n foto, dus zonder weet van het karakter van die persoon. Er zijn nu eenmaal vaste dingen die door de meeste mensen toch echt minder mooi worden gevonden.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:16

Maar een foto is weer iets heel anders dan een persoon in het echt zien.
Sommige mensen bljven gewoon belachelijk goed plakken op foto's. :')

Factoren die meespelen als je iemand in het echt ziet zijn uitstraling en gedrag.
En uitstraling is juist wat voor mij iemand heel mooi kan maken, of juist niet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:17

Natuurlijk, zoals ik al zei gaat het hier puur om de trekken van het gezicht. In het echt speelt uitstraling, indruk/gedrag, karakter etc. veel meer mee en kan die eerste (minder subjectieve) indruk snel veranderen. ;) Maar over het algemeen vinden de meeste mensen toch dezelfde dingen (onbewust) het mooist.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:20

Klopt. :D Wat zijn we het toch altijd met elkaar eens, Fif. :')

Maar goed, om maar even op het onderwerp van het topic terug te komen.. ik heb dus geen vergelijkingsmateriaal want ik ben enig kind.
Maar als mijn ouders het toch hadden gepresteerd om er nog een zoals mij te fokken en ze hadden gezegd dat de oudste meestal het lelijkst is, had ik ze waarschijnlijk allebei nooit meer aangekeken. :')

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:21

hoop dat de fotos die geplaatst zijn met toestemming is. Natuurlijk is er zoiets als de gulden snede, en brad pitt komt daar lekker vlakbij, en ja dat vind de meerderheid ook mooi. Maar is dat belangrijk? Je zal miss makkelijker aan een baan komen, of sneller een partner vinden. Maar karakter en uitstraling, dat maakt je mooi.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:23

pinuts schreef:
hoop dat de fotos die geplaatst zijn met toestemming is. Natuurlijk is er zoiets als de gulden snede, en brad pitt komt daar lekker vlakbij, en ja dat vind de meerderheid ook mooi. Maar is dat belangrijk? Je zal miss makkelijker aan een baan komen, of sneller een partner vinden. Maar karakter en uitstraling, dat maakt je mooi.

Helemaal mee eens :) vaak vind ik mensen veel mooier als ik ze eenmaal heb leren kennen (en ik ze in de eerste instantie qua uiterlijk verder niet zo bijzonder vond). Je gaat er toch anders naar kijken en je merkt andere dingetjes op. :j

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:24

Het valt mij (bij mij dan :+ ) wel op dat als mensen mij voor het eerst zien ze me heel leuk schijnen te vinden, krijg ook best veel aandacht van jongens die ik daarvoor nog nooit gezien heb, maar op school vinden de jongens mij vreselijk. Zo zie je hoe een eerste indruk verandert..If only I knew why _O-

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:26

Grappig TS,

Ik zit hier ook vaak over na te denken, en het valt mij inderdaad erg op dat de oudsten vaak het minst mooist zijn! Bij gezinnen met 3 kinderen vind ik de middelste meestal hest knapst.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:31

Vreemde stelling, daarbij heb ik hier nog nooit bij stil gestaan/over na gedacht. Ook een beetje niet nodig lijkt me. En mn (oudere) broer is een hartstikke mooie jongen(gaat geen foto's showen hier), dus nee ben het niet eens met je stelling. Ook is dit wel de vreemdste stelling die ik hier ben tegen gekomen, wel origineel overigens. Ik ga nu wel er op letten in gezinnen natuurlijk.