Je kind vegetarisch opvoeden is egoïstisch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:30

Ik heb er wel vaker over gedacht om bloeddonor te worden, misschien toch gewoon maar een keertje heengaan :) je helpt er alleen maar anderen mee natuurlijk.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:31

@ rianneke: tja, het is een vrije keuze he, maar het is dus wel genetisch bepaald dat het voor sommige mensen een stuk gezonder is om vegetarier te worden.

@fiffil: Ik denk dat ze heel blij met je zouden zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:33

Nou A + B leidt tot AB dus als mijn vader (strikt vega) nou A heeft en mijn moeder B (die nog wel eens een visje eet) dan doen we het goed. _O-
(AB kan ook tot AB leiden maar ik weet dat ze die bloedgroep allebei niet hebben :Y) )

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:36

Ik heb O en ben vegetariër zonder ergens last van te hebben. Ben wel bloeddonor :Y)

Heb wel een auto, maar dan een zuinige :P Toyota Aygo die ik ook alleen maar gebruik voor langere afstanden. Boodschappen doe ik er bijvoorbeeld niet mee. Vind dat verschrikkelijk. Moet je eerst tien keer de parkeerplaats rond voor een plekje, kom je terug en dan sta je ingebouwd tussen de SUV's en andere grote bakken. Tsk. Nee hoor, lekker op de fiets. Net zo makkelijk, sneller en met een beetje strategisch inpakken kan ik heel veel meenemen.
Mijn moeder heeft vroeger met twee kinderen ook nooit boodschappen met de auto gedaan :n Kind voorop, kind achterop en de boodschappen in de fietstassen. Kost wat oefening qua balanceren en het africhten van je kinderen maar dan wil dat prima :j

Krijg je nou weer van sla kanker ja? Tsja, waar krijg je het niet van. Ik kan me er niet druk over maken. Zul je zien, eet je alles wat goed voor je is en laat je de rest staan, houdt je rekening met kankersla en dan kom je onder de bus :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:37

Pfft Berdien, kom jij het nou weer verpesten. :\ :')

Kankersla. := :+ Haha, ach je gaat uiteindelijk toch wel dood. Trouwens... "Drie op de vier Nederlanders krijgt kanker. Eén op de drie mensen overlijdt aan kanker, in Nederland ongeveer 40.000 mensen per jaar. Sinds 2007 is kanker bij ons doodsoorzaak nummer één."

Berdien

Re: Je kind vegetarisch opvoeden is egoïstisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:39

Ja ik kan er ook niks aan doen :')

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:16

Ik heb ook O en ben hartstikke vegetarisch! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:31

Ik zou niet weten wat ik heb :)

Geen plannen in de richting van volledig vegetariër, maar een fanatiek vleeseter ben ik ook niet. Ik eet het als mijn lichaam erom vraagt.
Berdien schreef:
Zul je zien, eet je alles wat goed voor je is en laat je de rest staan, houdt je rekening met kankersla en dan kom je onder de bus
:')
Fiffill schreef:
"Drie op de vier Nederlanders krijgt kanker. Eén op de drie mensen overlijdt aan kanker, in Nederland ongeveer 40.000 mensen per jaar. Sinds 2007 is kanker bij ons doodsoorzaak nummer één."

Denk zomaar dat dat te maken heeft met volkomen onbewust van alles naar binnen schuiven, teveel, te vet, en te geraffineerd. Onzuiver voedsel.
In Israel komt kanker veel minder voor.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:00

Twiggy2008 schreef:

Eet jij verder veel dingen van de 'goed lijst' voor O-mensen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:07

Mijn ouders en broer eten allemaal wel vlees, maar ik lust eigk vrijwel geen vlees. Vis vind ik wel enorm lekker, maar eet ik vrij weinig. Qua vlees lust ik alleen gehakt ( :+ ) snitzel en beetje zooi uit de frituur (maar liever niet vaker dan 1 keer in de 2 weken/maand) Wil graag gezonder gaan eten, maar heb geen idee waar te beginnen en ik lust gewoon vrij weinig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:25

Ohh Merel, hoe ongezond!!!

Kom maar eens lam eten, vind je ook vast lekker :)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:44

Heeft lam eigenlijk ong. dezelfde smaak als de volwassen versie ervan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:55

Lam is zachter van smaak, vlees is zachter, schaap smaakt wat sterker.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:59

Hmmm misschien toch eens proberen :) Alhoewel ik er wel een beetje bang voor ben dat ik weer het gevoel heb dat ik op een stukkie wol zit te kauwen :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:01

Ik moet vanaf april aan het lamsvlees. Ben benieuwd (heb geen keus :+ ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:03

Denk het niet Rianneke. Ik vind het erg lekker, en ik ben niet echt een fervent vleeseter.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:04

Haha zometeen geven we het ene kind wel vlees, want ja die heeft die en die bloedgroep. En nee jij mag als zusje niks want jij hebt een andere bloedgroep :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:04

Ik hoor van veel mensen dat lamsvlees erg lekker is.

ELpatcho schreef:
Haha zometeen geven we het ene kind wel vlees, want ja die heeft die en die bloedgroep. En nee jij mag als zusje niks want jij hebt een andere bloedgroep :P

Het gaat niet om vlees maar ook om andere dingen... wordt lekker ingewikkeld dan. :')

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:23

Mag ik vragen waarom jij aan het lamsvlees moet? :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:31

danneke80 schreef:
Twiggy2008 schreef:

Eet jij verder veel dingen van de 'goed lijst' voor O-mensen?

Nou, ik vrees van niet, op de plantaardige dingen na dan. ;)
Ik eet geen vlees, geen vis, hou wel van tarwe (zie dat ik daar niet goed op zou reageren met O) en ik voel me kiplekker zonder hun advies. :)
Sorry, maar ik heb niet zoveel met het bloedgroependieet.

Maarre.... heb jij een lijst van de andere dingen, want ik las iets van broccoli (dat ga ik toevallig zo eten), dat soort dingen eet ik wel, want ik ben een enorme planteneter. :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:32

MamboBeach schreef:

Omdat ik een paar maanden naar IJsland ga om te werken en die familie eet vlees (van hun eigen dieren en dat zijn schapen). Vegetarisch eten is daar geen optie aangezien er niet voldoende vervangers zijn (vroeger waren er zelfs nauwelijks groenten, tegenwoordig wel natuurlijk maar alles is daar vrij prijzig - alleen is d'r ontzettend veel vis en ook vlees). Ook ga ik nog het land door trekken (op de fiets met 'n tentje wildkamperen dus geen hotel-idee) en dan kan ik niet kieskeurig zijn wat m'n voeding betreft.

Jeps ik heb het perfecte land uitgekozen. :+

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:43

Ik eet ook aardig wat van de slechte lijst :P Vind sommige dingen zelfs heeeeerlijk!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:49

Fiffill schreef:
MamboBeach schreef:

Omdat ik een paar maanden naar IJsland ga om te werken en die familie eet vlees (van hun eigen dieren en dat zijn schapen). Vegetarisch eten is daar geen optie aangezien er niet voldoende vervangers zijn (vroeger waren er zelfs nauwelijks groenten, tegenwoordig wel natuurlijk maar alles is daar vrij prijzig - alleen is d'r ontzettend veel vis en ook vlees). Ook ga ik nog het land door trekken (op de fiets met 'n tentje wildkamperen dus geen hotel-idee) en dan kan ik niet kieskeurig zijn wat m'n voeding betreft.

Jeps ik heb het perfecte land uitgekozen. :+

Wat spannend zeg! :j

Maar word je dan niet ziek van het vlees?

Ik heb dus O maar ik kan dus echt niet zonder vlees, zal wel een kern van waarheid in zitten bij mij! :D
Wat mij wel opvalt is dat de dingen die ik niet lekker vindt ook niet goed voor me zijn en wat wel goed is, wel. Grappig! :D
Ik denk dat er wel wat in zit, in dat bloedgroepverhaal! :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:57

Ik heb laatst een week lang vlees moeten eten. Na dag 2/3 had ik echt elke nacht een beetje last van m'n maag (buikpijn), kon ik 2 dagen niet poepen en toen dat weer lukte hing er een lucht als kattenvoer :r :+ en daarna ging het eigenlijk wel behalve dan dat ik het eten vreselijk vond. Maar dat kwam niet eens echt door het vlees... ze eten daar namelijk geen groenten (Portugal), gewoon aardappelen met vlees en nog meer vlees. :+ Vreselijk. Dat vlees ging nog wel, maar ik had zo'n behoefte aan een stukje groente... heb er twee keer sla gehad en dat was het, was er 7 dagen. :P Overigens heb ik toen rund, kip en kalkoen gegeten en vond die laatste het lekkerst (vond er allemaal weinig aan maar als ik moet kiezen :j )

Gewoon een beetje voorbereiden en dan ga ik het wel redden. :P Ben niet van plan een dieet zonder groente te gaan volgen, dat brak me veel meer op dan het vlees eigenlijk. :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:00

Je maag mist ook de enzymen om vlees te verteren, dus het is niet raar dat je er last van krijgt. Ik moet er in ieder geval niet aan denken :=