Ben jij vegetariër?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ben jij vegetariër?

A. Ja
208 (42%)
B. Nee
261 (53%)
C. Nog niet
16 (3%)

Totaal aantal stemmen: 485

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:32

Pittig gekruide tofu vind ik heerlijk, hoor :j !! Je moet het idd niet zonder marinade eten, hahaha, dan vind ik het ook niets. :D

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:47

Ik ben 6 jaar vegetarier geweest... Nu eet ik 1 keer per week vis en 1 a 2 keer per week vlees en voor de rest eet ik geen vlees of vis...
Je moet alle voedingstoffen binnen krijgen, maar met mate is mijn motto :).

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:54

Afbeelding

:D

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:47

Ik eet wel vis (mist ik niet op stage ben :+ ) en ook gelatine maar al zo'n 6 jaar geen vlees.
Ook eieren eet ik alleen van onze eigen kip :Y)
Helaas heb ik wel elk half jaar ijzer te kort, (zou nu ook weer terug op ijzerpillen moeten, maar die wil ik nog even uitstellen) dit komt waarschijnlijk niet alleen door het vegá zijn ;)

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:55

Ik eet maar héél weinig vlees en aanverwanten :+ tegenwoordig krijg ik het zelfs nog maar met veel moeite binnen.
Ik ben opgegroeid in een beenhouwerij rond de slachterij, dat heeft me geloof ik wel wat gevormd :=
Vroeger at ik redelijk 'veel' vlees, maar dezer dagen denk ik er teveel bij na. Ik heb soms ook gewoon het gevoel dat ik echt een beest in mijn mond heb ipv een stuk vlees/vis/gevogelte. En als mensen spreken van een SAPPIGE kipfilet, ga ik bijna over m'n nek.

Ik zei laatst thuis dat ik er dus aan dacht om vegetariër te worden, aangezien ik nu toch al bijna geen vlees ed eet.
Maaaaar, ik vind het wel een zware beslissing. 'Ik ben vegetariër', dat mag je niet zomaar zeggen; daar hangen verplichtingen aan vast vind ik. En eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik af en toe wel kan genieten van een Bifi Hot worst (al komt daar denk ik niet veel écht vlees bij kijken :') ) en ook een hamburger van de markt kan smàken. Ik denk dus dat ik het -voorlopig- op zo weinig mogelijk vlees ga houden.

Als ik zelf naar de supermarkt ga neem ik wel àltijd Bio, dat maakt het dan toch al een klein beetje minder erg imo :o ...