Hebbie nog voetbalplaatjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:22

Grace schreef:
trouwens bij super de boer schijnen ze ook wel eens van die actie's te hebben.
Mijn broer ziet eigenlijk helemaal niets (minder dan 5%) en heeft daardoor ook een blinde geleide hond.
Hij liep een keer de winkel uit (had dus ook plaatjes of iets gekregen)
Liep hij bijna zo'n kind omver omdat die zomaar voor zijn neus stond om te vragen of hij ze mocht hebben.
Tja dat kan mijn broer natuurlijk niet zien, en die hond zag dat ook niet zo snel, dus mijn broer schrikt zich natuurlijk ook wezenloos, knalt boven op zo'n kind.
Dat vind ik dan gewoon te ver gaan hoor...

Misschien dat het kind niet snapte dat je broer niet zo veel kan zien? Niet alle kinderen kennen iemand met een blindegeleidehond of blindenstok. Je kan van kinderen niet altijd verwachten dat ze dat allemaal weten. Waarschijnlijk heeft het kind in kwestie helemaal niet beseft dat hij een bijna blind iemand tegenover zich had? Daar wel eens bij stil gestaan?

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:23

Ach, ik stop ze bij de kassa gelijk in mijn binnenzak en geef ze aan kinderen van kennissen of de buurkinders ;) .
Bij onze Appie ook weer dranghekken met hordes opgewonden kinderen en toen ik uit de Ap kwam hielden ze het niet meer en renden de winkel in :D .

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:31

Mindim schreef:
Grace schreef:
trouwens bij super de boer schijnen ze ook wel eens van die actie's te hebben.
Mijn broer ziet eigenlijk helemaal niets (minder dan 5%) en heeft daardoor ook een blinde geleide hond.
Hij liep een keer de winkel uit (had dus ook plaatjes of iets gekregen)
Liep hij bijna zo'n kind omver omdat die zomaar voor zijn neus stond om te vragen of hij ze mocht hebben.
Tja dat kan mijn broer natuurlijk niet zien, en die hond zag dat ook niet zo snel, dus mijn broer schrikt zich natuurlijk ook wezenloos, knalt boven op zo'n kind.
Dat vind ik dan gewoon te ver gaan hoor...

Misschien dat het kind niet snapte dat je broer niet zo veel kan zien? Niet alle kinderen kennen iemand met een blindegeleidehond of blindenstok. Je kan van kinderen niet altijd verwachten dat ze dat allemaal weten. Waarschijnlijk heeft het kind in kwestie helemaal niet beseft dat hij een bijna blind iemand tegenover zich had? Daar wel eens bij stil gestaan?

nouja.. kind was ong. 11 (die lengte had het)
en staat met grote koeie letters blinde geleide, op het tuig van de hond.
daarbij kijkt mijn broer ook naar beneden.. dus is ook anders...
ik veroordeel heus niet zomaar ieder kind.. en heb er heus wel begrip voor dat kinderen soms niet wat snappen...
maar een kind van 11 moet zoiets wel weten...

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:32

Conny_ schreef:
Ik werk ook bij de albert heijn maar gelukkig is het bij ons niet het geval dat er hekken worden geplaatst voor de kinderen en dat ze lopen te schreeuwen om de plaatjes.. Bij ons hebben we er verder geen problemen mee.. Waar ik me wel echt aan kan ergeren is als een kind voor in de winkel al kei hard begint te gillen om een worstje en vervolgens staat hij bij de vleesafdeling tegen de toonbank aan te bonken met zijn karretje en te gillen dat hij een worstje wilt... En dan ben ik opeens oostindisch doof! En dan heb je ook nog vaak ouders die je aankijken en vragen: Mag mijn kind een worstje? Dan denk ik; Ik heb vroeger nooit geschreeuwd om een worstje en ik durfde er ook niet om te vragen.. Ik vind het ook niet meer dan normaal dat een kind niet bij elk bezoek een worstje krijgt want dan gaat het alleen maar elke keer zeuren...

Ik woon in de Randstad, in een Tokkietown, en ook dit soort taferelen kom ik dus nooit tegen.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:33

MamboBeach schreef:
hafjelinger schreef:
Gelukkig zij ze bij ons niet zo brutaal. ''Mevrouw, heeft u nog voetbalplaatjes?'' ''Nee sorry, we sparen ze zelf'' ''Oke''. Dus dat zit wel goed hier. Volgens mij doen ze ook ruilbeursen hier.

zelf ben ik begonnen met het sparen van de Troetels van de PLUS :')

_O- _O- _O- Geweldig! :D

Moet zeggen dat ik die reclame ook wel heel erg leuk vindt :D

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:35

Betteke schreef:
Conny_ schreef:
Ik werk ook bij de albert heijn maar gelukkig is het bij ons niet het geval dat er hekken worden geplaatst voor de kinderen en dat ze lopen te schreeuwen om de plaatjes.. Bij ons hebben we er verder geen problemen mee.. Waar ik me wel echt aan kan ergeren is als een kind voor in de winkel al kei hard begint te gillen om een worstje en vervolgens staat hij bij de vleesafdeling tegen de toonbank aan te bonken met zijn karretje en te gillen dat hij een worstje wilt... En dan ben ik opeens oostindisch doof! En dan heb je ook nog vaak ouders die je aankijken en vragen: Mag mijn kind een worstje? Dan denk ik; Ik heb vroeger nooit geschreeuwd om een worstje en ik durfde er ook niet om te vragen.. Ik vind het ook niet meer dan normaal dat een kind niet bij elk bezoek een worstje krijgt want dan gaat het alleen maar elke keer zeuren...

Ik woon in de Randstad, in een Tokkietown, en ook dit soort taferelen kom ik dus nooit tegen.

Denk dat het ook niks met de kinderen uit randstad of dorp te maken heeft maar met de opvoeding.. Achjaa misschien maar goed ook dat ik vroeger nooit om worstjes vroeg, nu hou ik niet zo van vlees dus eet ik het zeker niet te veel hahaha

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:37

Maar Tokkie's voeden hun kinderen toch niet op? Waarom zie of hoor ik dit soort dingen nooit? Misschien omdat ik geen hekel aan kinderen heb, wel heb ik een enorme hekel aan volwassenen die lopen te zeiken over niks. ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 14:40

Betteke schreef:
Maar Tokkie's voeden hun kinderen toch niet op? Waarom zie of hoor ik dit soort dingen nooit? Misschien omdat ik geen hekel aan kinderen heb, wel heb ik een enorme hekel aan volwassenen die lopen te zeiken over niks. ;)

Wat ben ik dan blij dat ik die volwassenen niet ken. Lijkt me vreselijk, volwassenen die zeuren en dan niet eens de mogelijkheid hebben om er niets meer over te hoeven horen door op een rood kruisje te klikken. Ik leef helemaal met je mee.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:40

Gut, voel je je aangesproken of zo?

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:41

ik moet trouwens zeggen, dat sommige kinderen er ook niets aan kunnen doen, dat ze niet goed worden opgevoed... ik was laatstens bij de ijsbaan.. en stond daar een vader met 4 kinderen ofzo... niet allemaal van hem..aangezien allemaal zelfde leeftijd... hij doet bestelling voor limo en koekje... komt het kleine meisje bij hem staan (5) ik wil toch wel limo.. nou dan moet je dat toch wat eerder zeggen... denk je dat ik hier steeds heen en weer voor jou ga lopen, omdat jij niet weet wat je wilt..blablabla... oke, dat is tot daar aan toe, hij irriteerde zich... maar vervolgens trekken ze later de schaatsen weer aan, en valt perongelijk de limo van het meisje om, hij vet boos, ja dat deed je expres he, ja he. Dat doe je toch niet. Nou dan mag je die helemaal zelf gaan betalen, kijk toch eens uit jij.

nou... dat is ook lekker dan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:41

Vjestagirl schreef:
Betteke schreef:

Wat ben ik dan blij dat ik die volwassenen niet ken. Lijkt me vreselijk, volwassenen die zeuren en dan niet eens de mogelijkheid hebben om er niets meer over te hoeven horen door op een rood kruisje te klikken. Ik leef helemaal met je mee.

Je leeft in een wondere wereld :(:)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 14:42

Betteke schreef:

Nee hoor! Helemaal niet. Ik leef juist met je mee.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 14:42

Mindim schreef:
Vjestagirl schreef:

Je leeft in een wondere wereld :(:)

Helemaal mee eens :)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:44

Vjestagirl schreef:
Betteke schreef:

Pfoe, daar word ik nou helemaal blij van zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:44

Grace schreef:
ik moet trouwens zeggen, dat sommige kinderen er ook niets aan kunnen doen, dat ze niet goed worden opgevoed... ik was laatstens bij de ijsbaan.. en stond daar een vader met 4 kinderen ofzo... niet allemaal van hem..aangezien allemaal zelfde leeftijd... hij doet bestelling voor limo en koekje... komt het kleine meisje bij hem staan (5) ik wil toch wel limo.. nou dan moet je dat toch wat eerder zeggen... denk je dat ik hier steeds heen en weer voor jou ga lopen, omdat jij niet weet wat je wilt..blablabla... oke, dat is tot daar aan toe, hij irriteerde zich... maar vervolgens trekken ze later de schaatsen weer aan, en valt perongelijk de limo van het meisje om, hij vet boos, ja dat deed je expres he, ja he. Dat doe je toch niet. Nou dan mag je die helemaal zelf gaan betalen, kijk toch eens uit jij.

nou... dat is ook lekker dan....

Ik kan me de vader wel voorstellen hoor, kleine kindertjes veranderen erg vaak van gedachten namelijk ;)
Je bent zelf nog niet volwassen, dus misschien moet je over dat soort dingen nog niet zo snel een oordeel vormen. Je weet niet wat er aan vooraf gegaan is toch??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:45

Ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand nooit van die ergerlijke niet-opgevoede blagen tegenkomt :P

Hier kom je ze ook wel eens tegen bij de bakker hoor , die over de hele ruit van het gebak heen kruipen en kwijlen..... of bij de Kruidvat waar ze in de bakken met snoepjes staan te graven en vreten , en als er dan iemand van het winkelpersoneel wat van zegt dan krijgt die nog een grote mond van mammie...of het personeel een vloek en schop van zo'n klein pestjong..... je ziet af en toe echt de gekste dingen !

Maar gelukkig is dat uitzondering en zijn de meeste toch wel redelijk "gelukt".

Je ziet er echter wel zat die teveel op een troon gezet worden thuis en alles maar moeten mogen :=
Zoals mensen lastig vallen om die plaatjes :P

Zo ontzettend schijnheilig ook : heeft u voetbalplaatjes ??? Alsof ze niet al lang als een stel hongerige aasgieren hebben gezien dat je ze aangepakt hebt of ze vast hebt :P

Ik vind het maar raar dat het schooieren om voetbalplaatjes ineens maar leuk en aardig moet zijn , het blijft schooieren.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 14:46

Betteke schreef:
Vjestagirl schreef:

Pfoe, daar word ik nou helemaal blij van zeg.

Gelukkig.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:48

Ja? Vind je dat fijn?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:49

Ik ga zo ook eens veldonderzoek doen en dat nog wel op woensdagmiddag. := Kijken of ik door de massa hysterische, onopgevoede, krijsende, scheldende en vloekende kinderen heen kan komen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:49

Misschien kunnen wij een topic openen waaraan "volwassenen" zich ergeren bij kinderen?
Of zijn dat mensen die zich overal aan ergeren: kattenpoep in de tuin, hondenpoep in de straat, duivenpoep op het dak enz. enz. ?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:50

Betteke schreef:
Ik ga zo ook eens veldonderzoek doen en dat nog wel op woensdagmiddag. := Kijken of ik door de massa hysterische, onopgevoede, krijsende, scheldende en vloekende kinderen heen kan komen.

Heel veel sterkte en hou je telefoon bij de hand, kan je om hulp bellen als het te erg wordt. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:51

pmarena schreef:
Ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand nooit van de ergerlijke niet-opgevoede blagen tegenkomt :P

Hier kom je ze ook wel eens tegen bij de bakker hoor , die over de hele ruit van het gebak heen kruipen en kwijlen..... of bij de Kruidvat waar ze in de bakken met snoepjes met staan te graven en vreten , en als er dan iemand van het winkelpersoneel wat van zegt dan krijgt die nog een grote mond van mammie...of het personeel een vloek en schop van zo'n klein pestjong..... je ziet af en toe echt de gekste dingen !

Maar gelukkig is dat uitzondering en zijn de meeste toch wel redelijk "gelukt".

Je ziet er echter wel zat die teveel op een troon gezet worden thuis en alles maar moeten mogen :=
Zoals mensen lastig vallen om die plaatjes :P

Zo ontzettend schijnheilig ook : heeft u voetbalplaatjes ??? Alsof ze niet al lang als een stel hongerige aasgieren hebben gezien dat je ze aangepakt hebt of ze vast hebt :P

Ik vind het maar raar dat het schooieren om voetbalplaatjes ineens maar leuk en aardig moet zijn , het blijft schooieren.

Oh, ik kom genoeg onuitstaanbare kinderen tegen hoor. Ook een heleboel onverdraagzame volwassenen. Overal waar een kleine variant van is, daar heb je ook een grote van namelijk. Alleen reken ik een volwassene onder een heel andere noemer dan een kind. Ik kan me daarom ook eerder storen aan een onuitstaanbare volwassene die heel goed weet waar hij mee bezig is dan aan een kind die de gevolgen van dingen niet zo goed ziet en waar geweten en verantwoordelijkheidsbesef vaak nog ontbreekt.
Dus wanneer volwassenen zich als kinderen gaan gedragen naar kinderen toe, trekt de grote variant imo aan het kortste eind.
En wil dat zeggen dat je alles moet pikken, nee, maar gedraag je volwassen en negeer het, maar maak er niet zo'n drama van.

Zoals jouw tekst hierboven, tja ik moet er eigenlijk om lachen, vind ik een zeer kinderachtige tekst. Pik op iemand van eigen leeftijd zei mijn moeder vroeger dan of stel je niet zo aan. Dat je je als volwassene zo kinderachtig moet uitdrukken over kinderen, tja, ben je wel volwassen dan?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 14:55

Betteke schreef:
Ja? Vind je dat fijn?

Heel fijn. Dat snap je toch zelf ook wel, dat ik niets liever doe dan iemand die iedere keer mij subtiel met steken onder water aanvalt (en dat nu vast gaat ontkennen) gelukkig maken?

Anyhow, ik ga eens kijken wat de keuken mij aan verrassingen te bieden heeft vandaag. OP aan de schoonmaak.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:55

Betteke schreef:
Jaime_ schreef:
Kga me toch niet laten 'wegpesten' door die kinderen die daar zo staan te schooieren? Als ik na 6u boodschappen ga doen zijn in onze AH de helft van de schappen leeg, nee, ik ga me daar echt niet aan aanpassen

_O- _O- Wat een dramaqueens hier! Die kinderen lopen niet IN de Appie, maar staan bij de in/uitgang als ik het goed begrijp (ik ben ze nog niet tegengekomen namelijk :D ), en die paar seconden die je nodig hebt om van de kassa naar de uitgang te lopen vindt jij zo irritant dat je je daar aan ergert? :(:)

Ik maak me niet zo snel druk, maar het is toch van de zotte dat ik maar op een ander tijdstip naar de AH moet gaan omdat de kids dan thuis zijn? Dat gaat me gewoon veel te ver! En oh ze lopen hier zelfs in de appie hoor, want daar halen ze al hun snoep en lekkers wat ze op kunnen eten tijdens het wachten bij de kassa's, en zelfs in de winkel komen ze naar je toe als ze zien dat je veel boodschappen in je wagentje hebt "zoooooooooooo, jij hebt veel boodschappen, dan krijg je vast ook veel voetbalplaatjes!!!!!!! Die zijn dan mooi voor mij!! :?

Daarnaast, ze versperren bij ons de complete uitgang, (klein AH-filiaal) dus ze vormen echt een blokkade, het is ze niet gek genoeg om persoonlijk in je tassen te duiken, je uit te schelden etc. voordat ik fatsoenlijk en wel door die barierre heen ben ben ik serieus een paar minuten verder, en daar gaat het mij niet eens zozeer om, het gaat mij erom dat ik rustig mijn boodschappen wil kunnen doen, zonder continue aangesproken te worden door brutale kids, als ze nou een ruimte vrij houden bij de uitgang waar ik fatsoenlijk door heen kan met mijn kar, en ze vragen netjes "Spaart u nog voetbalplaatjes? Zo nee, mag ik ze hebben?" of iets in die trant, dan vind ik het totaal geen probleem en kunnen ze ze best krijgen, het gaat mij gewoon op de brutaliteit! En het is toch zonde als AH hierdoor klanten verliest?
Neem het voorbeeld van de dakloze man, als ik de supermarkt uitloop en er staat daar een man en die vraagt: "heeft u nog wat over voor de daklozen?" of "Wilt u de daklozen krant kopen?" als daar iemand staat en die vraagt het mij netjes, dan geef ik ze altijd wat kleingeld, geen probleem.. En als ik toevallig alleen een pas bij me heb en ik zeg "nee, sorry" dan is het geen probleem en zeggen ze vaak "alsnog bedankt" Staat er echter bij de uitgang van de supermarkt een menigte daklozen die een hele blokkade vormen en allemaal zeggen "geef mij je geld!!" of ze duiken mijn tassen in opzoek naar kleingeld, of ze gaan me uitschelden als ik ze geen kleingeld geef of hun daklozen krant niet koop, dan ben ik daar ook heel snel klaar mee. Waarom moet ik zoiets van kinderen wel zomaar goed vinden? In het laatste geval van de daklozen blokkade zal trouwens hoogstwaarschijnlijk iedereen het normaal vinden dat ik me daar aan stoor, of zoiets niet normaal vind.. Waarom is het dan wel normaal als kinderen zoiets doen?

Electra63 schreef:
Ach, als het enige probleem in je leven de AH-plaatjes zijn, dat heb je dus een fantastisch leventje.
Daar zou ik me dan maar niet druk om maken. :D

Lees jij ergens dat dit mijn enige probleem is? Ten eerste is het probleem niet de AH-plaatjes zelf, want opzich is dat een leuke actie, maar hoe brutaal de kinderen zijn die te samen met die plaatjes komen, dat is een punt van ergenis, niet gelijk een probleem. Ik zeg nergens dat ik het een probleem vind, ik vind het wel vervelend, hondsbrutaal, en ik begrijp het gewoon niet, omdat ik dat zelf vroeger niet eens in mn hoofd haalde. Daarnaast weet jij helemaal niet hoe mijn leven in elkaar steekt en wat ik zoal heb meegemaakt en meemaak.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:57

@Pmarena:

Als een kind het dus wel netjes vraagt: heeft u nog voetbalplaatjes is het schijnheilig?