Fiffill schreef:Fijn dat je kunt vertellen hoe het écht is gegaan. Al is het alleen maar voor jezelfDe verslaggever komt tussen half 5 en kwart voor 5.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wattenstaafj schreef:Ontopic: Ik heb er nog even over na gedacht en vond dit geweld wel verantwoord. Ik vind het jammer dat mensen zoveel commentaar hebben op agenten. Ik zou graag zien dat er knokploegen zouden zijn zoals in uitgaansplaatsen in spanje, die vooral op uitgaansavonden met harde knuppel regeren. Een grote mond tegen beveiliging of agent zal dan naar mijn mening langzaamaan uit het straatbeeld verdwijnen-realistischer:minderen en er zal hopelijk wat respect/angst voor terug komen. Want dat die domme schreeuwlelijkerds in de bus, ook wel omstanders genoemd dit gedrag durven vertonen lijkt mij abnormaal. Ik moet er wel bij zeggen dat ik het eng vind dat ze zo'n hond erop los laten. Zij weten wat ze doen, ik niet. Maar ik zou knap hard balen als ik in de buurt van de hond stond zoals ts.
Vienna2007 schreef:Adil18 schreef:Dus als jouw vriendin graag wat meer respect zou willen hebben voor haar werkzaamheden en het feit dat ze haar leven op het spel zet in bepaalde situaties voor mensen als jij en ik....Dan noem je haar een zeikerd? En dan noem je dat eerlijkheid?
Ik noem dat gebrek aan respect en inlevingsvermogen...
He, klein tipje. Probeer niet elke keer voor mij te denken, of mij woorden in de mond te leggen okee?
Dan kan ik misschien eens normaal met je praten.
Het is nu een wirwar van jij zegt iets, dat ik zou denken of zeggen, en dat moet ik dan weer tegenspreken omdat het er zo niet staat..
Erg vermoeiend.
Kiwipitje schreef:Fiffill schreef:Fijn dat je kunt vertellen hoe het écht is gegaan. Al is het alleen maar voor jezelfDe verslaggever komt tussen half 5 en kwart voor 5..
Vienna2007 schreef:robeer schreef:Ik vind het trouwens niet prettig dat je mij als zeikerd bestempeld. Je kent me niet en weet niet wie ik ben en toch heb je je oordeel klaar, enkel en alleen omdat ik een beroep uitoefen. Bedankt.
Kan me niet herinneren dat ik de naam Robeer door mijn vingers heb laten glijden.
Fiffill schreef:Ik geloof best dat dit inderdaad anders opgelost had kunnen worden, maar vind niet dat ze het alleen maar bij praten hadden hoeven laten (en jij volgens mij ook niet).Kiwipitje schreef:Ja, ik kan er gewoon niet tegen dat het overal fout staat....Fijn dat je kunt vertellen hoe het écht is gegaan. Al is het alleen maar voor jezelf.
Ik vind ook dat de politie fouten heeft gemaakt (natrappen, hond had er niet bijgehoefd imo) maar die jongen begon toch echt met duwen en verzet.
sporter schreef:wattenstaafj schreef:Ontopic: Ik heb er nog even over na gedacht en vond dit geweld wel verantwoord. Ik vind het jammer dat mensen zoveel commentaar hebben op agenten. Ik zou graag zien dat er knokploegen zouden zijn zoals in uitgaansplaatsen in spanje, die vooral op uitgaansavonden met harde knuppel regeren. Een grote mond tegen beveiliging of agent zal dan naar mijn mening langzaamaan uit het straatbeeld verdwijnen-realistischer:minderen en er zal hopelijk wat respect/angst voor terug komen. Want dat die domme schreeuwlelijkerds in de bus, ook wel omstanders genoemd dit gedrag durven vertonen lijkt mij abnormaal. Ik moet er wel bij zeggen dat ik het eng vind dat ze zo'n hond erop los laten. Zij weten wat ze doen, ik niet. Maar ik zou knap hard balen als ik in de buurt van de hond stond zoals ts.
Juist! Ik was afgelope zomer ook een tijdje in spanje zat in een niet toeristisch deel met 1 lange straat vol discotheken. Daar staan aan het begin en eind van de straat 4 politiemensen allemaal plusminnus 2 meter lang met grote zonnebrillen gevechtslaarzen knuppels en een machinepistool om hun arm. Die 8 man hadden de hele straat onder controle. Er gebeurde daar niks. En je denkt toch niet dat dat soort mensen het respect gekregen hebben door rustig te blijven en een grote bek te accepteren.
Kiwipitje schreef:Ik geloof best dat dit inderdaad anders opgelost had kunnen worden, maar vind niet dat ze het alleen maar bij praten hadden hoeven laten (en jij volgens mij ook niet).
Kiwipitje schreef:Er zijn denk ik wat dingen fout gelopen die zéker anders aangepakt hadden kunnen worden. Er zitten hier alleen mensen in dit topic die vinden dat alles maar met lieve woordjes opgelost moet worden. Lieve woordjes gebruiken voor mensen die zelf een grote bek tegen je open trekken. Ga er maar aan staan.
Ariebombarie schreef:ik denk dat dat ook te maken heeft met de maatschappij. die is hier in spanje, waar ik zit tenminste, heel anders als in NL.
ik heb de mossos nog nooit te werk gezien bij uitgaansgelegenheden, die slaan ook niet zomaar ergens op heb ik gemerkt.
Vienna2007 schreef:Kiwipitje schreef:Er zijn denk ik wat dingen fout gelopen die zéker anders aangepakt hadden kunnen worden. Er zitten hier alleen mensen in dit topic die vinden dat alles maar met lieve woordjes opgelost moet worden. Lieve woordjes gebruiken voor mensen die zelf een grote bek tegen je open trekken. Ga er maar aan staan.
Het is algemeen bekend dat het geen zin heeft om een ander precies hetzelfde te gaan behandelen.
Als iemand tegen je schreeuwt, kun je beter gewoon rustig blijven. Anders word het zo'n ordinair schouwspel... En lopen de gemoederen alleen maar op.
Schelden doet geen pijn.
Vienna2007 schreef:Dat hoeft ook niet. Iemand de kans geven om het uit te leggen, blijft die persoon agressief, tik uitdelen, de bus uitsleuren en naar het bureau met die gast.Het is algemeen bekend dat het geen zin heeft om een ander precies hetzelfde te gaan behandelen.
Vienna2007 schreef:Schelden doet geen pijn.
Vienna2007 schreef:Als je niet tegen schelden kunt, kun je neem ik aan helemaal geen agent(e) worden!
Vienna2007 schreef:Dat is níet wat je hiervoor zegt. Daar zeg jij; schelden doet geen pijn. Dat is iets anders dan zeggen dat je iemand niet geschikt vind voor het beroep van agent als hij of zij niet tegen schelden kan.Als je niet tegen schelden kunt, kun je neem ik aan helemaal geen agent(e) worden!
Vienna2007 schreef:Als je niet tegen schelden kunt, kun je neem ik aan helemaal geen agent(e) worden!