Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:12

Fiffill schreef:
De verslaggever komt tussen half 5 en kwart voor 5. :=
Fijn dat je kunt vertellen hoe het écht is gegaan. Al is het alleen maar voor jezelf :).

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:13

Fiffill schreef:

Spannend! Hopelijk kun je een beetje meer duidelijkheid aan het verhaal geven....!

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:13

robeer schreef:
Ik vind het trouwens niet prettig dat je mij als zeikerd bestempeld. Je kent me niet en weet niet wie ik ben en toch heb je je oordeel klaar, enkel en alleen omdat ik een beroep uitoefen. Bedankt.

Kan me niet herinneren dat ik de naam Robeer door mijn vingers heb laten glijden.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:14

wattenstaafj schreef:
Ontopic: Ik heb er nog even over na gedacht en vond dit geweld wel verantwoord. Ik vind het jammer dat mensen zoveel commentaar hebben op agenten. Ik zou graag zien dat er knokploegen zouden zijn zoals in uitgaansplaatsen in spanje, die vooral op uitgaansavonden met harde knuppel regeren. Een grote mond tegen beveiliging of agent zal dan naar mijn mening langzaamaan uit het straatbeeld verdwijnen-realistischer:minderen en er zal hopelijk wat respect/angst voor terug komen. Want dat die domme schreeuwlelijkerds in de bus, ook wel omstanders genoemd dit gedrag durven vertonen lijkt mij abnormaal. Ik moet er wel bij zeggen dat ik het eng vind dat ze zo'n hond erop los laten. Zij weten wat ze doen, ik niet. Maar ik zou knap hard balen als ik in de buurt van de hond stond zoals ts.

Juist! Ik was afgelope zomer ook een tijdje in spanje zat in een niet toeristisch deel met 1 lange straat vol discotheken. Daar staan aan het begin en eind van de straat 4 politiemensen allemaal plusminnus 2 meter lang met grote zonnebrillen gevechtslaarzen knuppels en een machinepistool om hun arm. Die 8 man hadden de hele straat onder controle. Er gebeurde daar niks. En je denkt toch niet dat dat soort mensen het respect gekregen hebben door rustig te blijven en een grote bek te accepteren.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:14

Vienna2007 schreef:
Adil18 schreef:
Dus als jouw vriendin graag wat meer respect zou willen hebben voor haar werkzaamheden en het feit dat ze haar leven op het spel zet in bepaalde situaties voor mensen als jij en ik....Dan noem je haar een zeikerd? En dan noem je dat eerlijkheid?

Ik noem dat gebrek aan respect en inlevingsvermogen...

He, klein tipje. Probeer niet elke keer voor mij te denken, of mij woorden in de mond te leggen okee?
Dan kan ik misschien eens normaal met je praten.

Het is nu een wirwar van jij zegt iets, dat ik zou denken of zeggen, en dat moet ik dan weer tegenspreken omdat het er zo niet staat..
Erg vermoeiend.

He, klein tipje: Probeer eens verder te kijken dan je neus lang is en niet op alles en iedereen een stempel te drukken :+

Edit: Zie pagina 15, hier heb je al te kennen gegeven dat jij jouw vriendin als zeikerd zou bestempelen mocht ze met een soortgelijk verhaal aankomen.... ;)
Laatst bijgewerkt door Adil op 15-11-10 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 16:15

Kiwipitje schreef:
Fiffill schreef:
Fijn dat je kunt vertellen hoe het écht is gegaan. Al is het alleen maar voor jezelf :).

Ja, ik kan er gewoon niet tegen dat het overal fout staat.... :n Ik vind ook dat de politie fouten heeft gemaakt (natrappen, hond had er niet bijgehoefd imo) maar die jongen begon toch echt met duwen en verzet.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:15

Vienna2007 schreef:
robeer schreef:
Ik vind het trouwens niet prettig dat je mij als zeikerd bestempeld. Je kent me niet en weet niet wie ik ben en toch heb je je oordeel klaar, enkel en alleen omdat ik een beroep uitoefen. Bedankt.

Kan me niet herinneren dat ik de naam Robeer door mijn vingers heb laten glijden.

Je bestempelt de politie en daarmee al haar werknemers, nogal logisch dat Robeer zich aangesproken voelt, toch?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:16

Fiffill schreef:
Kiwipitje schreef:
Ja, ik kan er gewoon niet tegen dat het overal fout staat.... :n Ik vind ook dat de politie fouten heeft gemaakt (natrappen, hond had er niet bijgehoefd imo) maar die jongen begon toch echt met duwen en verzet.
Ik geloof best dat dit inderdaad anders opgelost had kunnen worden, maar vind niet dat ze het alleen maar bij praten hadden hoeven laten (en jij volgens mij ook niet).

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:16

sporter schreef:
wattenstaafj schreef:
Ontopic: Ik heb er nog even over na gedacht en vond dit geweld wel verantwoord. Ik vind het jammer dat mensen zoveel commentaar hebben op agenten. Ik zou graag zien dat er knokploegen zouden zijn zoals in uitgaansplaatsen in spanje, die vooral op uitgaansavonden met harde knuppel regeren. Een grote mond tegen beveiliging of agent zal dan naar mijn mening langzaamaan uit het straatbeeld verdwijnen-realistischer:minderen en er zal hopelijk wat respect/angst voor terug komen. Want dat die domme schreeuwlelijkerds in de bus, ook wel omstanders genoemd dit gedrag durven vertonen lijkt mij abnormaal. Ik moet er wel bij zeggen dat ik het eng vind dat ze zo'n hond erop los laten. Zij weten wat ze doen, ik niet. Maar ik zou knap hard balen als ik in de buurt van de hond stond zoals ts.

Juist! Ik was afgelope zomer ook een tijdje in spanje zat in een niet toeristisch deel met 1 lange straat vol discotheken. Daar staan aan het begin en eind van de straat 4 politiemensen allemaal plusminnus 2 meter lang met grote zonnebrillen gevechtslaarzen knuppels en een machinepistool om hun arm. Die 8 man hadden de hele straat onder controle. Er gebeurde daar niks. En je denkt toch niet dat dat soort mensen het respect gekregen hebben door rustig te blijven en een grote bek te accepteren.

ik denk dat dat ook te maken heeft met de maatschappij. die is hier in spanje, waar ik zit tenminste, heel anders als in NL.
ik heb de mossos nog nooit te werk gezien bij uitgaansgelegenheden, die slaan ook niet zomaar ergens op heb ik gemerkt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 16:19

Kiwipitje schreef:
Ik geloof best dat dit inderdaad anders opgelost had kunnen worden, maar vind niet dat ze het alleen maar bij praten hadden hoeven laten (en jij volgens mij ook niet).

Omdat hij agressief werd niet nee.
Maar ik vind het vreemd dat hij niet eerder de bus is uitgetrokken - er waren 2 agenten, hij was opgestaan en stond in de deuropening toen hij de agente duwde/sloeg, toen hadden ze hem toch meteen de bus uit kunnen trekken? Nu ging hij weer op zijn plaats zitten...

Kiwipitje

Re: Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:21

Er zijn denk ik wat dingen fout gelopen die zéker anders aangepakt hadden kunnen worden. Er zitten hier alleen mensen in dit topic die vinden dat alles maar met lieve woordjes opgelost moet worden. Lieve woordjes gebruiken voor mensen die zelf een grote bek tegen je open trekken. Ga er maar aan staan.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:23

Kiwipitje schreef:
Er zijn denk ik wat dingen fout gelopen die zéker anders aangepakt hadden kunnen worden. Er zitten hier alleen mensen in dit topic die vinden dat alles maar met lieve woordjes opgelost moet worden. Lieve woordjes gebruiken voor mensen die zelf een grote bek tegen je open trekken. Ga er maar aan staan.

Het is algemeen bekend dat het geen zin heeft om een ander precies hetzelfde te gaan behandelen.
Als iemand tegen je schreeuwt, kun je beter gewoon rustig blijven. Anders word het zo'n ordinair schouwspel... En lopen de gemoederen alleen maar op.

Schelden doet geen pijn.

sporter

Ariebombarie schreef:
ik denk dat dat ook te maken heeft met de maatschappij. die is hier in spanje, waar ik zit tenminste, heel anders als in NL.
ik heb de mossos nog nooit te werk gezien bij uitgaansgelegenheden, die slaan ook niet zomaar ergens op heb ik gemerkt.

Nja ik weet niet wat mossos zijn :+ ik neem aan die politie agenten maar ik heb ze toch 2 keer te keer zien gaan op een manier die ik in Nederland nooit gezien heb. 1 keer werd er een spiegel van een auto afgetrapt en de andere keer werd er iemand omver geduwd tegen een tafeltje aan dat omviel waardoor er wat geduwd werd maar niet voor lang :Y)

robeer

Adil18 schreef:
Vienna2007 schreef:

Je bestempelt de politie en daarmee al haar werknemers, nogal logisch dat Robeer zich aangesproken voelt, toch?

Inderdaad Adil en dat vind ik gewoon niet kunnen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 16:26

Vienna2007 schreef:
Kiwipitje schreef:

Het is algemeen bekend dat het geen zin heeft om een ander precies hetzelfde te gaan behandelen.
Als iemand tegen je schreeuwt, kun je beter gewoon rustig blijven. Anders word het zo'n ordinair schouwspel... En lopen de gemoederen alleen maar op.

Schelden doet geen pijn.

Over dat laatste zijn de meningen toch wel verdeeld denk ik...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:26

Vienna2007 schreef:
Dat hoeft ook niet. Iemand de kans geven om het uit te leggen, blijft die persoon agressief, tik uitdelen, de bus uitsleuren en naar het bureau met die gast.

Vienna2007 schreef:
Schelden doet geen pijn.
:wow:

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:28

Vienna2007 schreef:
Schelden doet geen pijn.

auw........

Vienna2007

Re: Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:29

Als je niet tegen schelden kunt, kun je neem ik aan helemaal geen agent(e) worden!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:30

mwah douw de nederlandse (en belgische) een machinegeweer in handen en ik denk dat menig grote bek een stukkie kleiner wordt, of ze'm nou mogen gebruiken of niet. :D

Vienna: het is toch te gek dat je, met agent worden, kennelijk maar moet accepteren dat je uitgescholden wordt? Daar maak je je eerste denkfout.. :?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 16:30

Vienna2007 schreef:
Als je niet tegen schelden kunt, kun je neem ik aan helemaal geen agent(e) worden!

Dat is heel wat anders dan zeggen dat schelden geen pijn doet. Er bestaat ook nog zoiets als jezelf in de hand houden en negeren... dan kun je het nog wel vervelend vinden dat je wordt uitgescholden.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:31

Vienna2007 schreef:

dat is al anders dan de statement "schelden doet geen pijn"

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:31

Vienna2007 schreef:
Dat is níet wat je hiervoor zegt. Daar zeg jij; schelden doet geen pijn. Dat is iets anders dan zeggen dat je iemand niet geschikt vind voor het beroep van agent als hij of zij niet tegen schelden kan.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:32

vienna je hebt het erover dat je je hier niet fair behandeld word maar vind je dat jij wel netjes met de mensen hier om gaat?

je vind dat jij contact gelijk hebt en duwt mensen jou mening door de strot. wat u niet wilt dat u geschied doe dat zeker ook een ander niet......

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:34

Vienna2007 schreef:

Dat vind ik best wel een foute aanname....Waarom moet men kunnen accepteren uitgescholden te worden wanneer men bij de politie werk? De acceptatie van het schelden lost voor de rest geen problemen op, we moeten weer naar het punt waarop het niet normaal is een agent uit te schelden.....Een goede 20 a 30 jaar geleden was dit namelijk nog zo....Dus waarom zou dat nu niet meer kunnen?

Voor de rest zie ik best wel in dat je als agent(e) een dikkere huid moet hebben dan anderen...

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:41

Ayasha schreef:
Vienna: het is toch te gek dat je, met agent worden, kennelijk maar moet accepteren dat je uitgescholden wordt? Daar maak je je eerste denkfout.. :?

Denkfout? Realiteit!