Ik ben in de belgische ardennen in een plaatsje overnacht , je gelooft het niet ... " Beffe " ik vond het geweldig !!! en Anna Paulowna ( ofzo ) vindt ik ook nogsteeds achtelijk ( op de weg naar den haag is dat geloof ik )
haha ik woon in spanbroek, vooral als je nieuwe mensen leert kennen en die vragen waar je vandaan komt, is het uh wat? verstond ik dat goed? ja dat verstond je goed, daar kom ik vandaan maar voorderest kijk ik er niet raar meer van op hoor!
Wuppertal in Duitsland vind ik ook nog steeds geweldig (de bijnaam van Gioya is Wupper, dus ik denk altijd aan een soort MLP-achtig dal met allemaal rondspringende wuppertjes waar zij oorspronkelijk vandaan zou komen)
Wat ik trouwens een mooie plaatsnaam vind: Zonnemaire.
lijntjuhhh
Geplaatst: 08-11-10 19:55
Jockey_my schreef:
Wat dacht je van Baflo?
dat is mijn "buurdorp" (vroeger zei ik altijd blaflo ) Er zijn hier wel meer vreemde plaatsen Kleine Huisjes Het Lage van de weg Wadwerd Broek Molenrij Breede Doodstil (ik heb niet het hele topic gelezen dus weet niet of ze al eerder zijn genoemd'
Nou, niet echt. Anna Paulowna ligt meer richting Den Helder/Afsluitdijk.
Ooh sorry :p dan is het dus de heenweg met de trein inplaats van de terugweg hahaha
Spirit
Geplaatst: 08-11-10 22:03
Waterlandkerkje vond ik trouwens ook maar apart. Dat is in de buurt van Nummer Een. Hmm, als ik zo op Google Maps kijk zie ik veel aparte plaatsnamen daar in de buurt: Turkeye, Scherpbier, Het Eiland, Pyramide, Boerenverdriet...
Doet me trouwens denken aan een dorpje hier in de buurt, dat heet Biert. Daar staat dus al jaren met watervaste stift -je? achter geschreven op het plaatsnaambord.
Hier in het plaatsje 'Borsbeek' zit een bedrijf 'Berco' wat gevogelte (kippenvlees enzo) verkoopt. Dat zie je echter niet direct, want op de gevel staat groot: 'Borsten en Billen'. Je kijkt er automatisch naar en in combinatie met de plaatsnaam vind ik het echt hilarisch.
Richting oud beijerland ligt het plaatsje goidschalxoord. Ook een leuke voor galgje Verder hebben we hier in de buurt het plaatsje "Heenweg" en verder ligt "Monster" hier ook een paar km vandaan.
Het eerder genoemde Nieuw-Lekkerland bij Rotterdam vind ik ook erg leuk, daar heb ik mijn kat vandaan gehaald uit een asiel (jaja helemaal naar groningen haha ben nog steeds heel blij met 'm! krijg je met internet...) maar moest ook wel ff twee keer goedkijken toen ik dat las!
hongerige wolf is volgens mij ook een plaatsnaam maar weet het niet zeker
xxsamm_x
Geplaatst: 09-11-10 11:01
Wij hebben Boerenhol en Boerengat
Ook van Kyrtje, die kwam met deze namen af
lijntjuhhh
Geplaatst: 09-11-10 11:04
Wamhorse schreef:
Rode school (in Groningen volgens mij)
Roodeschool bedoel je? Dat ligt inderdaad hier in noord groningen
Banjer
Lid Nieuwsredactie
Geplaatst: 09-11-10 11:05
Wamhorse schreef:
Rode school (in Groningen volgens mij)
Klopt, Roodeschool is het meest noordelijke station van Nederland, in de provincie Groningen En de andere rare plaatsnamen in "mijn" provincie heb ik ook al voorbij zien komen... Doodstil, Baflo, 't Lage van de weg...
Uppojono
Geplaatst: 09-11-10 11:07
Ik woon in 't Zandt.. Op zich niet een heel rare naam, maar kinderen kijken soms wel raar op.. Ik begeleid kinderfeestjes en ik krijg dan weleens de vraag of ik daar woon, op de manege dus. Nu vroeg er laatst tijdens het ponyrijden een jongetje of ik dus in de boerderij woonde. Dus ik zei, "Nee, ik woon in 't Zandt'. Jochie kijkt heel verbaasd naar beneden, naar het zand, en vraagt "Hier"??