Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Moll schreef:goed blijven lezen he, en het persoonlijk maken is wel weer heel makelijk Faux, dat is namelijk ook een te korkoming, en gebrek aan bijbel kennis
Blue_Eyes schreef:Wie zegt er dat er een tekortkoming is dan? Het is maar net wat je belangrijk vindt om te weten. Ik vind het persoonlijk niet zo spannend wat het Supreme Court heeft gezegd over bepaalde activiteiten en ik ben ook niet erg geinteresseerd in de religie van Joseph Smith. Dat ik het toch wist is vooral logisch denken. Ik zie het dan ook totaal niet als een tekortkoming als je die dingen niet weet.
Moll schreef:goed blijven lezen he, en het persoonlijk maken is wel weer heel makelijk Faux, dat is namelijk ook een te korkoming, en gebrek aan bijbel kennis
Miepie1980 schreef:Zit op m'n werk dus heb niet veel tijd.
Maar de tijdslijnen die in de Bijbel staan moet je niet letterlijk nemen.
Zo zul je getallen tegen komen van mensen die bv 600 jaar zijn geworden.
Het gaat zoals Maya beschrijft om de metafoor achter de gebeurtenis en de boodschap achter het verhaal.
Zo zul je verder op in de Bijbel een verhaal vinden van de Ark van Noach. Ik heb nooit geloofd dat dit letterlijk gebeurd is. Want niet alleen Adam en Eva zouden dan onze voorvaderen zijn maar ook Noach met zijn gezin aangezien alle andere mensen en dieren die niet in de Ark zaten volgens het verhaal verdronken zijn.
Ik geloof niet dat God ooit alle dieren en mensen op aarde heeft laten verdrinken en van elk diersoort een stel heeft veilig gesteld en dan het gezin van Noach.
Voor mij is oa bovenstaande eigenlijk het bewijs dat je niet alles in de Bijbel letterlijk moet vertalen naar het leven zoals het vroeger was.

). Daar staat ook in dat "wij" bv onze rechterhersenhelft nauwelijks meer gebruiken, waardoor we een deel van ons "gevoel" uitschakelen.