Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kiwipitje schreef:Ja en van paranormale genezers zijn ABSOLUUT geen slechte verhalen te vinden. Ik zeg maar even.. Jomanda... door haar zijn er mensen overleden, lijkt mij ook een behoorlijke blunder. En zo zijn er nog meer van die zogenaamde 'genezers' die mensen weghouden bij een normale, fatsoenlijke, gediplomeerde dokter die daarvoor een jarenlange studie heeft gevolgd.
Kiwipitje schreef:Ik denk dus dat verzekeraars niet kijken naar de effectiviteit van een behandeling wanneer zij gaan beslissen of ergens al dan niet een vergoeding voor komt, anders hadden ze die behandeling van mijn vader ook wel vergoed.
ThreeFingers schreef:Ayasha schreef:Daar is dan ook weer nieuw onderzoek naar gedaan en ontdekt dat het niet okee was. Softenon dateerd van de jaren 50, DES van de jaren 1946-1977... Heb je ook wat recenters?Wetenschap en vooral de medische staat nu wel een pak verder.
Over 50 jaar ook weer..............
Jij deed 20 jaar terug vast ook dingen waarvan je nu denkt "da was best lomp"
) Onassa schreef:Ayasha schreef:Daar is dan ook weer nieuw onderzoek naar gedaan en ontdekt dat het niet okee was. Softenon dateerd van de jaren 50, DES van de jaren 1946-1977... Heb je ook wat recenters?Wetenschap en vooral de medische staat nu wel een pak verder.
Zie mijn twee voorbeeld, dateerd van 4-8-2010![]()
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1378742
Dat zjin menselijke fouten van dokters.
Daar kan de wetenschap echt niks aan doen. Lusitana schreef:Jomanda en vele andere paranormale genezers zijn een typsich voorbeeld van manipulatie van gedachten. Dat werkt bij gelovingen, dat is suggestie. Soms hebben die mensen echt wel iets maar zodra ze het commercieel kunnen maken gaan ze vaak toch trucs uit halen om veel mensen te trekken en vooral veel geld te verdienen.
Wat zij doet kan elke goede acteur nadoen met dezelfde resultaten.
Als je bv naar de serie "the mentalist" kijkt, zul je een aantal trucs blootgelegd zien worden.
Nogmaals, vaak begint het wel met oprechte hulp gedachten en hebben ze ook wel een bepaalde gave. Ik ga dus niet zeggen ze heeft geen gave, want dat weet ik niet, ik ken haar niet persoonlijk, maar wel dat ze hele groepen mensen bedriegt.
Maar bij reguliere artsen worden ook fouten gemaakt, zelfs in ziekenhuizen sterven mensen door idiote fouten, dus je kunt nu ook weer niet zeggen dat die persee altijd mensen genezen, maar dat is een ander verhaal. Overigens kan elke arts je vertellen dat de meeste ziektes vanzelf overgaan.
En ze gebruiken ook placebos, dat is dus ook de geest bedriegen...
Ayasha schreef:ja, vijf jaar terug heb ik mijn ribben zwaar gekneusd. Inmiddels zit t er aan te komen dat ik foto's ga laten maken want verschillende mensen (nee niet de buren, osteopaat en verplegers enz) denken dat het toch gebroken was en verkeerd aan elkaar gegroeid is. Wat heeft dat met wetenschap te maken?Dat zjin menselijke fouten van dokters.
Daar kan de wetenschap echt niks aan doen.
In een ziekenhuis bén je een nummer. Ze kunnen niet anders. Ziekenhuizen zijn tegenwoordig bedrijven die even zeer hard moeten ploeteren om niet failliet te gaan. Onassa schreef:Kiwipitje schreef:Ik denk dus dat verzekeraars niet kijken naar de effectiviteit van een behandeling wanneer zij gaan beslissen of ergens al dan niet een vergoeding voor komt, anders hadden ze die behandeling van mijn vader ook wel vergoed.
Ik denk dan eerder dat de behandeling van jou vader misschien te duur was ofzo....heb er eigenlijk geen verklaring voor.
Wat was de verklaring van het ziekenhuis dan om het niet te doen of te vergoeden?
Zo zie je ook hoerbij dus weer dat je het van het reguliere ook niet altijd moet hebben want die laten je in zo'n ernstig geval dus mooi in de kou staan met alle gevolgen vandien!
. De zorgverzekering wilde niet vergoeden. Onassa schreef:Dat vind ik geen excuus voor slechte zorg of nalatigheid.
Ik betaal maandelijks genoeg premie dus mag ik ook verwachten dat ik daar goede zorg voor krijg en niet weg word gestuurd met achteraf een gebroken kop omdat de volgende patiwent al ligt te wachten.
Desnoods hadden ze me op een later moment alsnog die ct scan laten maken.
De kaakchirurg gaat zijn bevinden dus ook doorspelen naar de trauma afdeling om hopelijk te voorkomen dat zo'n fout niet weer gemaakt word.
En dat is een kaakchirug uit hetzelfde ziekenhuis , dat is al heel wat want doorgaans houden ze elkaar allemaal de hand boven het hoofd.

Ayasha schreef:Nee het ging er, waar jij op reageert, over dat de wetenschap eigenlijk niet veel waard is.
Wetenschap kan er niets aan doen dat mensen fouten maken. Dat zegt niets over wetenschap, dat zegt wat over mensen.
En ik zie de link niet maar goed. Ayasha schreef:Ziekenhuizen hebben het ook wel net ietsje drukker dan een reader of medium dat 1 mens per keer kan nemen. En gezien de ziekenhuizen amper gesteund worden gebeuren er inderdaad fouten, zo ook mijn ribben waarbij er inderdaad, ook geen tijd was om foto's te maken. Jammer maar helaas. Pech gehad.In een ziekenhuis bén je een nummer. Ze kunnen niet anders. Ziekenhuizen zijn tegenwoordig bedrijven die even zeer hard moeten ploeteren om niet failliet te gaan.