Paranormaal. Wat is waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kyrtje

Re: Paranormaal. Wat is waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:32

Ik heb er hele verschillende gedachtes over.
Soms denk ik: Nee joh flauwekul
Terwijl ik op andere momenten denk: Hoe ken dat nou?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:39

Kiwipitje schreef:
Ja en van paranormale genezers zijn ABSOLUUT geen slechte verhalen te vinden. Ik zeg maar even.. Jomanda... door haar zijn er mensen overleden, lijkt mij ook een behoorlijke blunder. En zo zijn er nog meer van die zogenaamde 'genezers' die mensen weghouden bij een normale, fatsoenlijke, gediplomeerde dokter die daarvoor een jarenlange studie heeft gevolgd.

Kijk, en ik zie dat dus anders
Je kan een ander niet verantwoordelijk houden , je bent altijd zelf verantwoordelijk voor je eigen keuze
je gaat nooit dood, als het je tijd nog niet is.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:41

Kiwipitje schreef:
Ik denk dus dat verzekeraars niet kijken naar de effectiviteit van een behandeling wanneer zij gaan beslissen of ergens al dan niet een vergoeding voor komt, anders hadden ze die behandeling van mijn vader ook wel vergoed.

Ik denk dan eerder dat de behandeling van jou vader misschien te duur was ofzo....heb er eigenlijk geen verklaring voor.
Wat was de verklaring van het ziekenhuis dan om het niet te doen of te vergoeden?
Zo zie je ook hoerbij dus weer dat je het van het reguliere ook niet altijd moet hebben want die laten je in zo'n ernstig geval dus mooi in de kou staan met alle gevolgen vandien!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:57

Jomanda en vele andere paranormale genezers zijn een typsich voorbeeld van manipulatie van gedachten. Dat werkt bij gelovingen, dat is suggestie. Soms hebben die mensen echt wel iets maar zodra ze het commercieel kunnen maken gaan ze vaak toch trucs uit halen om veel mensen te trekken en vooral veel geld te verdienen.
Wat zij doet kan elke goede acteur nadoen met dezelfde resultaten.
Als je bv naar de serie "the mentalist" kijkt, zul je een aantal trucs blootgelegd zien worden.
Nogmaals, vaak begint het wel met oprechte hulp gedachten en hebben ze ook wel een bepaalde gave. Ik ga dus niet zeggen ze heeft geen gave, want dat weet ik niet, ik ken haar niet persoonlijk, maar wel dat ze hele groepen mensen bedriegt.

Maar bij reguliere artsen worden ook fouten gemaakt, zelfs in ziekenhuizen sterven mensen door idiote fouten, dus je kunt nu ook weer niet zeggen dat die persee altijd mensen genezen, maar dat is een ander verhaal. Overigens kan elke arts je vertellen dat de meeste ziektes vanzelf overgaan.
En ze gebruiken ook placebos, dat is dus ook de geest bedriegen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:59

ThreeFingers schreef:
Ayasha schreef:
Daar is dan ook weer nieuw onderzoek naar gedaan en ontdekt dat het niet okee was. Softenon dateerd van de jaren 50, DES van de jaren 1946-1977... Heb je ook wat recenters? :? Wetenschap en vooral de medische staat nu wel een pak verder.

Over 50 jaar ook weer..............

Dat zeg ik ook niet. Maar je kan de wetenschap toch geen fouten van 20 jaar terug verwijten? :? Jij deed 20 jaar terug vast ook dingen waarvan je nu denkt "da was best lomp"
(ik deed 20 jaar geleden nog niet veel dus kan niet uit ervaring spreken _O-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:02

Onassa schreef:
Ayasha schreef:
Daar is dan ook weer nieuw onderzoek naar gedaan en ontdekt dat het niet okee was. Softenon dateerd van de jaren 50, DES van de jaren 1946-1977... Heb je ook wat recenters? :? Wetenschap en vooral de medische staat nu wel een pak verder.

Zie mijn twee voorbeeld, dateerd van 4-8-2010 ;)

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1378742

sja, vijf jaar terug heb ik mijn ribben zwaar gekneusd. Inmiddels zit t er aan te komen dat ik foto's ga laten maken want verschillende mensen (nee niet de buren, osteopaat en verplegers enz) denken dat het toch gebroken was en verkeerd aan elkaar gegroeid is. Wat heeft dat met wetenschap te maken? :? Dat zjin menselijke fouten van dokters. :+ Daar kan de wetenschap echt niks aan doen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:03

Lusitana schreef:
Jomanda en vele andere paranormale genezers zijn een typsich voorbeeld van manipulatie van gedachten. Dat werkt bij gelovingen, dat is suggestie. Soms hebben die mensen echt wel iets maar zodra ze het commercieel kunnen maken gaan ze vaak toch trucs uit halen om veel mensen te trekken en vooral veel geld te verdienen.
Wat zij doet kan elke goede acteur nadoen met dezelfde resultaten.
Als je bv naar de serie "the mentalist" kijkt, zul je een aantal trucs blootgelegd zien worden.
Nogmaals, vaak begint het wel met oprechte hulp gedachten en hebben ze ook wel een bepaalde gave. Ik ga dus niet zeggen ze heeft geen gave, want dat weet ik niet, ik ken haar niet persoonlijk, maar wel dat ze hele groepen mensen bedriegt.

Maar bij reguliere artsen worden ook fouten gemaakt, zelfs in ziekenhuizen sterven mensen door idiote fouten, dus je kunt nu ook weer niet zeggen dat die persee altijd mensen genezen, maar dat is een ander verhaal. Overigens kan elke arts je vertellen dat de meeste ziektes vanzelf overgaan.
En ze gebruiken ook placebos, dat is dus ook de geest bedriegen...

Amen _/-\o_

Ik ben dan een keer naar Jomanda geweest.
Ze was koud op het podium en mensen op de voorste rij in rolstoelen begonnen hysterisch te gillen er vielen uit hun rolstoelen.
Nou sorry hoor, maar dat gaat me cht tever en heb me er eigenlijk de hele tijd op zitten te vreten.
later kwam ook aan het licht dat ze mensen inhuurde om deze acties uit te halen.
En mensen zoals zij maken het er voor de goede die er zijn erg moeilijk.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:06

Ayasha schreef:
ja, vijf jaar terug heb ik mijn ribben zwaar gekneusd. Inmiddels zit t er aan te komen dat ik foto's ga laten maken want verschillende mensen (nee niet de buren, osteopaat en verplegers enz) denken dat het toch gebroken was en verkeerd aan elkaar gegroeid is. Wat heeft dat met wetenschap te maken? :? Dat zjin menselijke fouten van dokters. :+ Daar kan de wetenschap echt niks aan doen.

Waar het me in dit geval even over ging was dat je ook niet blindelings op de diagnoses van artsen meer kunt vertrouwen in ieder geval.
In mijn geval heeft het hele trauma team deze misser gemaakt en dat kwam omdat er na mij weer een trauma patient was binnen gebracht waardoor ze toen afzagen van het maken van een ct scan.
Ik voel me dan niet meer dan een nummer die nu met blijvend letsel zit.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:08

Ayasha schreef:
Jij deed 20 jaar terug vast ook dingen waarvan je nu denkt "da was best lomp"

woehaaa :+
idd, dat maakt iedereen mee, en daar leer je van
de 1 sneller dan de ander en daar is nog niks mis mee

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:10

Ziekenhuizen hebben het ook wel net ietsje drukker dan een reader of medium dat 1 mens per keer kan nemen. En gezien de ziekenhuizen amper gesteund worden gebeuren er inderdaad fouten, zo ook mijn ribben waarbij er inderdaad, ook geen tijd was om foto's te maken. Jammer maar helaas. Pech gehad. :) In een ziekenhuis bén je een nummer. Ze kunnen niet anders. Ziekenhuizen zijn tegenwoordig bedrijven die even zeer hard moeten ploeteren om niet failliet te gaan.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:14

Dat vind ik geen excuus voor slechte zorg of nalatigheid.
Ik betaal maandelijks genoeg premie dus mag ik ook verwachten dat ik daar goede zorg voor krijg en niet weg word gestuurd met achteraf een gebroken kop omdat de volgende patiwent al ligt te wachten.
Desnoods hadden ze me op een later moment alsnog die ct scan laten maken.
De kaakchirurg gaat zijn bevinden dus ook doorspelen naar de trauma afdeling om hopelijk te voorkomen dat zo'n fout niet weer gemaakt word.
En dat is een kaakchirug uit hetzelfde ziekenhuis , dat is al heel wat want doorgaans houden ze elkaar allemaal de hand boven het hoofd.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:15

Onassa schreef:
Kiwipitje schreef:
Ik denk dus dat verzekeraars niet kijken naar de effectiviteit van een behandeling wanneer zij gaan beslissen of ergens al dan niet een vergoeding voor komt, anders hadden ze die behandeling van mijn vader ook wel vergoed.

Ik denk dan eerder dat de behandeling van jou vader misschien te duur was ofzo....heb er eigenlijk geen verklaring voor.
Wat was de verklaring van het ziekenhuis dan om het niet te doen of te vergoeden?
Zo zie je ook hoerbij dus weer dat je het van het reguliere ook niet altijd moet hebben want die laten je in zo'n ernstig geval dus mooi in de kou staan met alle gevolgen vandien!

Hij is gewoon behandeld door het ziekenhuis :). De zorgverzekering wilde niet vergoeden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:16

Onassa schreef:
Dat vind ik geen excuus voor slechte zorg of nalatigheid.
Ik betaal maandelijks genoeg premie dus mag ik ook verwachten dat ik daar goede zorg voor krijg en niet weg word gestuurd met achteraf een gebroken kop omdat de volgende patiwent al ligt te wachten.
Desnoods hadden ze me op een later moment alsnog die ct scan laten maken.
De kaakchirurg gaat zijn bevinden dus ook doorspelen naar de trauma afdeling om hopelijk te voorkomen dat zo'n fout niet weer gemaakt word.
En dat is een kaakchirug uit hetzelfde ziekenhuis , dat is al heel wat want doorgaans houden ze elkaar allemaal de hand boven het hoofd.

Dus die volgende patiënt die ook genoeg betaald moet maar doodbloeden?
Je had ook zelf later terug kunnen gaan voor foto's. :)
Maar nogmaals zie ik niet wat dit met wetenschap te maken heeft? :+
Als de foto nu niet getoont had dat je kop gebroken was dan deed het er toe met oog op wetenschap maar dit zijn gewoon menselijke fouten. Daar kan de wetenschap an sich niks aan doen :+
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 09-11-10 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:18

En dat is dus een pot nat....ziekenhuis, zorgverzekering....Alyssis zorggroep heeft het voor het zeggen en dan kan ik wederom niet anders concluderen dat het ook hier weer om geld draait.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:18

Maar WAT heeft dat te maken met WETENSCHAP? :?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:21

Net zo weinig als dat het met paranormaal te maken heeft maar in een discussie kom je soms met wat voorbeelden en dan kan het wel eens een beetje andere wending nemen.

Het ging er een stuk teriug ook over dat er zoveel mis gaat in het paranormale gebeuren en daar kwam uit voort dat er ook heel veel mis gaat in het regukliere waar veelal wetenschap aan vooraf gegaan is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:22

Nee het ging er, waar jij op reageert, over dat de wetenschap eigenlijk niet veel waard is. :=
Wetenschap kan er niets aan doen dat mensen fouten maken. Dat zegt niets over wetenschap, dat zegt wat over mensen.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:23

Ik lees hier zo vluchtig over de pagina’s heen en ook ik heb een mening.
Spiritualiteit is voor mij een ‘ongeschreven religie’.
Het is niet aantoonbaar maar toch geloven mensen.

Wanneer mensen in een god geloven is dat breder geaccepteerd dan wanneer mensen zich verdiepen in spiritualiteit en hier in geloven.

Wat mensen dan ook vinden van het paranormale/ spiritualiteit mi is het een geloof en dat kan zeer breed geïnterpreteerd worden. Je hebt voor en tegenstanders.
Wanneer het voor mensen helend werkt is dat voldoende. Dan hoeft het niet wetenschappelijk bewezen te worden.

Ik denk dat juist omdat het paranormale zo moeilijk te begrijpen is en ons allemaal intrigeert er een roep komt van de ‘ongelovigen’ om bewijs, want is het niet super interessant wanneer je kunt communiceren met overledenen, je op afstand een healing kan ontvangen en wanneer je toekomst voorspeld kan worden?

Net zoals bij andere religie’s willen de mensen die het paranormale in levende lijven hebben ervaren anderen overtuigen van wat er bestaat.
Wat mensen nogal eens tegen de borst stuit is de manier waarop… het zalvende het helende het zweverige.
Mi is spiritualiteit in welke vorm dan ook niet zweverig, maar voor het interessante en mysterieuze is het zweverige iets wat er bijna bij hoort.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:29

Ayasha schreef:
Nee het ging er, waar jij op reageert, over dat de wetenschap eigenlijk niet veel waard is. :=
Wetenschap kan er niets aan doen dat mensen fouten maken. Dat zegt niets over wetenschap, dat zegt wat over mensen.

Dat kwam weer door het DES verhaal.

Seren, ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:32

Des is van 36 jaar terug := En ik zie de link niet maar goed.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:42

Ayasha schreef:
Ziekenhuizen hebben het ook wel net ietsje drukker dan een reader of medium dat 1 mens per keer kan nemen. En gezien de ziekenhuizen amper gesteund worden gebeuren er inderdaad fouten, zo ook mijn ribben waarbij er inderdaad, ook geen tijd was om foto's te maken. Jammer maar helaas. Pech gehad. :) In een ziekenhuis bén je een nummer. Ze kunnen niet anders. Ziekenhuizen zijn tegenwoordig bedrijven die even zeer hard moeten ploeteren om niet failliet te gaan.

huh?

ze verdienen geld zat
alleen gebeurd het niet meer vanuit het hart, mensen helpen
maar vanuit ego en materialisme
en de mensen die vanuit hun hart daar werken , houden het niet vol, omdat ze de kans niet krijgen en er geen tijd is
het ziekenhuis beleid is al jaren een heet hangijzer
wat doen de interim managers en managers in een ziekenhuis?
is dat nodig? en zo ja, moeten die zulke giga bedragen verdienen?

ik wordt graag als ik hulp vraag als mens gezien, niet als nummer
daar ga ik liever niet meer naartoe.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:42

Maar ook 36 jaar terug was er al wetenschappelijke onderzoeken hoor.
Wat over het algemeen wil zeggen is dat wer in de reguliere zorg ook erg veel fouten gemaakt worden ook al zijn bepaalde medicijnen en behandel methodes wetenschappelijk onderzocht.
Dat was toen en dat is nu nog steeds.
Het is ook steeds meer in het nieuws dat mensen door huisartsen bij het minste en geringste met anti depressiva naar huis gestuurd worden.
Terwijl er misschien iets heel anders aan de hand is, maar pillen voorschrijven levert gewoon in pharmaland veel geld op.
Voor de goede orde, ik maak me er zelf ook schuldig aan hoor want ik slik ook een aardige hoeveelheid van die chemische middelen.

Ik geloof dat we een beetje afdwalen nu.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:46

Deed jij 36 jaar geen dingen waarvan je nu denkt dat ze niet bijster silm waren? :+

De fouten die er in reguliere zorg gemaakt worden hebben niets met wetenschap te maken maar met menselijke fouten. Nogmaals. Wetenschap kan het niet helpen dat een dokter te lui is om een foto te maken van een kneuzing die misschien een breuk is. En al evenmin dat dokters zich er makkelijk af maken met anti depressiva.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:49

Voor mij is spiritualiteit echt, ik geloof erin, maar ben daarentegen wel nuchter, het wil niet zeggen dat spiritualiteit is voor zweverige mensen. Iedereen kan er in geloven.

Wat ik merk is dat alle geloven sterk aan elkaar zijn verbonden met gebeurtenissen en de 'waarheid' van elk geloof ergens in het midden ligt, daar hoort dus spiritualiteit ook bij. Einstein wist te verklaren dat alles energie heeft, waar blijft dan de energie van een mens nadat degene overleden is?

Net als ieder ander geloof, geloof je erin of niet, maar de waarheid ligt waarschijnlijk in het midden, er is meer, maar wat moeten we ontdekken, en dat is een van de essenties van het leven.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:51

Nee het gaat me nu even niet om de wetenschap(hoewel die toen wisten hoe schadelijk het DES hormoon was maar toch verstrekt hebben).
Het gaat me er nu om dat er veelal geroepen word dat er veel alternatieve behandel methodes verkeerd uitpakken.
Dat geloof ik best, maar niet minder dan in het reguliere waar ik dus de voorbeelden van aan gaf.
Denk dat we elkaar hierin even niet goed begrepen.