Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
laetitia schreef:Klinkt inderdaad als een depressie en dat is goed te behandelen. Geef de moed dus niet op! Echt niet! En vertel hem duidelijk dat hij nu ziek is en dat dat gevoel dat hij heeft (die zelfmoordgedachten en het vreselijke gevoel van binnen, die leegte en die onrust) dat dat bij de symptomen van zijn ZIEKTE horen. Maar dat hij beter kan worden en zich dan weer een stuk beter zal voelen.
laetitia schreef:Wil jullie heel veel sterkte wensen! Wat een zware strijd, aan alle kanten.
Klinkt inderdaad als een depressie en dat is goed te behandelen. Geef de moed dus niet op! Echt niet! En vertel hem duidelijk dat hij nu ziek is en dat dat gevoel dat hij heeft (die zelfmoordgedachten en het vreselijke gevoel van binnen, die leegte en die onrust) dat dat bij de symptomen van zijn ZIEKTE horen. Maar dat hij beter kan worden en zich dan weer een stuk beter zal voelen.
Op Bokt zitten vrij veel mensen die zelf ooit zo diep zaten maar er uiteindelijk tóch zijn uitgekomen.
Kirstennn_ schreef:Lieve Lasorda,
Ik heb net als vele alles gelezen.
En ook dacht in het begin : Wat? Hoe kún je, je vrouw en je kind zo alleen laten?
Maar door jou verhalen, door te lezen hoe jullie dit meemaken neem ik dit ook allemaal terug. Wat bezielde mij om dat te denken?![]()
Het is een proces van maanden misschien wel van jaren. En vind het enorm knap, dat zowel je man die met jou er toch over heeft gepraat jou steun aanneemt. Want zonder jou doorzettingsvermogen was dit nooit zo geweest als nu. Zowel van jou, dat je dit allemaal doet.
Je hebt je aangesloten bij het idee dat je man er misschien mee wilt stoppen. Als dit gebeurt zou je dit misschien beter begrijpen, maar je laat het er niet bij zitten! Want jij blijft doorvechten tot je man zegt : Ik kan niet meer. Ik wil niet meer. Ik hoef niet meer.
En dat vind ik ontzettend knap.![]()
Je onderhoudt een gezin, die nu onder hele zware omstandigheden zit. En waarschijnlijk zijn alle mensen hier de steun en de kracht die jou dit geven. En dat je werkgever je de ruimte geeft en begrip heeft is helemaal mooi. Dat laat maar weer zien hoeveel mensen om je geven, je steun geven om dit. Samen met je man uit te vechten.![]()
Ik vind het enorm knap,
Want ook jij gaat hier aanonder door.
Ik mag wel zeggen zoals vele dat jij een ontzettende knappe vrouw bent. Je bent niet alleen sterk, je bent gewoon goed. Niemand had een betere vrouw op dit moment kunnen wensen. Je reageert heel goed, helpt hem waar nodig is. Voor jou is dit moeilijk omdat je hem het liefst niet alleen wilt laten, maar je laat het toch beetje bij beetje meer los.
Meid, ik kan niet meer zeggen, dat alle mensen van bokt, uit je omgeving ect jullie de overwinning gunnen. Zo zie je maar weer dat ook vreemde mensen helpen. Zo sta je nog weleens versteld.
Ook al ken ik jullie niet persoonlijk.
Ik kan uit de grond van mijn hart zeggen dat ik super trots ben op jou en je man!