Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Re: Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:42

Leuke discussie!

Ik heb zelf ook een kinderloze bruiloft gehad, sterker nog, er waren mensen (familie) die ik zelden zag, en nog nooooit op de koffie waren gekomen want het was te ver, te veel moeite, afijn je kent het.

Die hoefden van mij ook niet te komen, kregen gewoon geen uitnodiging.

Ben daar ook heel erg makkelijk in, ons feestje, ons geld, onze belangrijkste dag, dus onze voorwaarden.

Niemand heeft overigens bezwaar gehad (in elk geval niet in ons gezicht hihihi) dat ie de koters thuis moest laten, dus het kan wel degelijk. Overigens is er ook niemand geweest die niet kwam omdát ie de koters thuis moest laten, maar ook bij mij zou het heel erg makkelijk zijn, als er iemand kwam met koters kon ie omdraaien.

Maar net wat Rock aangeeft, als jij je koters thuis moet laten en je komt er binnen en het sterft er van de koters, dán zou ik even navragen hoe en wat, en daarna weg zijn.

Enne... CAlsemgeest heeeeul veeeeul plezier op je mooiste dag hé meis!!!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:45

Dat zou ik ook heel vreemd vinden als kinderen niet welkom zijn en er loopt dan toch een heel stel rond.... Dat is idd niet tof, maar ik vind dan ook dat je als bruidspaar standvastig moet zijn en die inderdaad ook niet toelaten. Dat is gewoon niet eerlijk tegenover de gasten die je wens wel respecteren, oppas hebben gezocht etc.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:01

Het is of alle kinderen wel, of alle kinderen niet... niet die wel en die niet... da's niet eerlijk.

Mijn man en ik zijn gister getrouwd <3

Wij hadden op onze kaart staan: " Wij zouden het erg leuk vinden als jullie de hele avond op het feest kunnen blijven en willen daarom vragen om geen kinderen onder de 14 jaar mee te nemen".
Dat viel niet altijd in goede aarde (ook bij de mensen zonder kinderen of met kinderen al ouder dan 14), maar dat is zoals wij het wilden. Kleine kinderen hebben naar mijn idee weinig te zoeken op ons trouwfeest, omdat dat is zoals wij zijn en wij trouwen tenslotte maar 1x. Bij ons waren helemaal geen kindertjes dus...

Mijn schoonzusje is hoogzwanger (en heeft nu permissie om te gaan bevallen, hihi)... maar die kon het wel begrijpen. Als haar kindje er al geweest was, was het misschien anders geweest. Ik ga van haar ook absoluut niet verlangen dat het kindje er niet is als we op bezoek komen of als we samen iets gaan doen. Maar altijd en overal je kind mee naar toe moeten nemen, daar zie ik het nut ook niet van.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:01

Stel... wij gaan trouwen volgend jaar. Wij hebben een nichtje van bijna drie (dochter van mijn schoonzus en exzwager). Wij willen ook een kinderloze bruiloft. Zouden jullie dan haar ook weigeren? Ik heb er eigenlijk niet zoveel zin in maar weet niet of het "raar" is om mijn nichtje ook uit te nodigen. Dan heb ik het vooral over overdag.
's avons geen enkel kind.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:05

Ik zou dan of alle kinderen weigeren of alle kinderen toestaan. Door uitzonderingen te maken ga je wel mensen tegen het hoofd stoten en dat is niet raar natuurlijk. Tenzij zij heel speciaal is. Bij ons is het gebruikelijk om bijvoorbeeld alleen je petekind uit te nodigen en de rest van de neefjes en nichtjes niet. Maar dan zou ik dit van te voren wel goed aangeven bij je familie. Anders krijg je geheid scheve gezichten.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:06

Maar is dat dan wel leuk voor zo'n meiske? Niemand om mee te spelen of wat dan ook..

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:08

Ze is het enigste kind tot nu toe van mijn broers/zussen, schoonzussen... en dat blijft denk ik ook wel zo tot de bruiloft.... kinderen van evt. vrienden blijven wel thuis... is geen familie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:55

Citaat:
Ik ga van haar ook absoluut niet verlangen dat het kindje er niet is als we op bezoek komen of als we samen iets gaan doen.

Nee, dat lijkt me ook niet, zou toch ook van de zotte wezen. :D
Als iemand hier komt en die heeft moeite met mijn kind, nou dan is daar het gat van de deur hoor. Ik ga mijn kind niet uitbesteden als ik bezoek van iemand krijg die niks met kinderen heeft.

Hetzelfde als ik op bezoek ga bij een vriendin. Ik kan niet elke keer mijn kind uitbesteden, heeft ze problemen dat ik mijn kind meeneem. Nou dat is prima hoor, dan kom ik gewoon niet of iig een stuk minder.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:47

Ik zou alleen een uitzondering maken als het idd een kind is dat heel speciaal is voor jou en dat ook heel duidelijk maken om niemand voor het hoofd te stoten.

Persoonlijk heb ik geen hekel aan kinderen en ben ik dol op mijn vrienden, dus als ze alleen zouden kunnen komen als het kind mee kan, dan mag het kind mee! Ik heb liever mijn vrienden met kind, dan dat ik mijn vrienden helemaal niet zou zien op de mooiste dag van mn leven. Maar dat is maar net waar je meer waarde aan hecht natuurlijk.

Enne, ik vind het heel grappig om te horen dat maar weinig mensen een oppas van "buitenaf" aan zouden nemen, ik ben ontzettend lang een vaste oppas geweest bij een paar adresjes en ik dacht altijd "och, ik ben maar een oppas". Toen ik stopte met oppassen kreeg ik altijd te horen dat ze het heel erg vonden dat ik niet meer zou komen, want waar konden ze nou nog zo'n oppas vinden. K dacht altijd dat ze dat zeiden om beleefd te zijn, maar nu ik de reacties hier lees, snap ik opeens heel erg goed hoe "speciaal" ik ben geweest voor die gezinnen, omdat ze altijd een betrouwbaar persoon hadden om op terug te vallen als ze iemand nodig hadden. Grappig dat ik het nu opeens vanuit een heel ander oogpunt bekijk!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:24

Ja klopt hoor, mijn ouders en schoonouders passen meestal op, een vriendin van ons stelde pas voor om een weekend op te passen, maar mijn kinderen zien haar bijna nooit, dus dat doe ik dan liever niet. Je wil wel dat je kinderen zich veilig voelen als je ze achterlaat, dat luistert best wel nauw...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 22:34

Wij hebben geen kinderen die 'dichtbij' staan... enkel van familieleden die ik toch al niet zo heel vaak zie.
Maar geen kinderen, is geen kinderen, geen uitzonderingen dus.
Anders lijkt het mij juist mensen tegen de borst stuiten.

Maar even voor de goede orde, ik open hier niet voor niets een topic. Ik vroeg naar een goede/leuke manier om te brengen dat ik een kinderloze bruiloft wil.
Het wel/niet kinderen op mijn bruiloft staat geheel niet ter discussie... dat is gewoon: niet :+
op zich wel intressant dat daar een discussie van komt, die ook wel leuk is om te voeren.
Maar die gaat niets aan mijn mening veranderen. ;)

Ik neem aan dat het ook geen onmogelijke eis is die ik stel... al mijn vriendinnen en naaste familie hebben er ook zeker geen problemen mee, dat zijn de mensen die mij ook goed kennen en die het 100% voor mij en mijn vriend over hebben.
Trouwens, als mensen bij mij thuis op bezoek komen mogen ze ook best hun kinderen meenemen, maar op mijn bruiloft is dat een heel ander verhaal. :D

Sterre schreef:
Ik begrijp alleen een beetje uit jouw verhaal dat je paps zijn gezondheid niet helemaal okay is?! Vindt hij het dan niet juist fijn als alle kleinkinderen (jouw neefjes/nichtjes) erbij zijn? Of zijn het geen kinderen van "jouw kant"?

Gezondheid is helemaal niet ok ;)
Mijn vader is terminaal, dat is ook de reden waardoor de bruiloft een jaartje vervroegd is.
En ook hij deelt mijn mening betreft kinderen, dat is nog een extra reden voor mij om het bij iedereen goed duidelijk te maken :)
Als hij er wel graag kinderen bij had gehad, was de zaak 100% anders geweest :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:49

Nee hoor, je stelt geen onmogelijke eis.
Mensen kunnen ruim van te voren een oppas regelen toch?

Het ligt er alleen aan hoe je het brengt, als je het leuk brengt zullen velen er heus begrip voor hebben hoor. Er zijn al veel leuke suggesties gedaan toch?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 22:50

Daarom wil ik het ook leuk brengen, dat was zeg maar het idee van dit topic :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:52

ff googlen, vind je vast veel. Je bent heus geen boeman hoor, alleen omdat je je feest kindervrij wilt houden :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 22:58

Oh om eerlijk te zijn past de boeman rol mij wel hahahaha
Ik ben nogal van de my way or the highway methode op momenten die belangrijk voor mij, vrienden en familie zijn :P
De mensen van wie ik hou kennen mij en weten wat ze aan mij hebben.
Maar je hebt altijd een klein groepje familie oid die je voor de vorm uit nodigt aangezien het niet goed voelt als je ze passeert.
En nou juist die excemplaren slepen de kinderen altijd overal mee naartoe :')

Ik heb nu redelijk wat in elkaar gedraait voor de tekst, mijn vriend komt morgen thuis, kan die ook nog even brainstormen en dan gaan de kaarten op de bus met de bijgaande brief :D

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:00

c_alsemgeest schreef:
Sterre schreef:
Ik begrijp alleen een beetje uit jouw verhaal dat je paps zijn gezondheid niet helemaal okay is?! Vindt hij het dan niet juist fijn als alle kleinkinderen (jouw neefjes/nichtjes) erbij zijn? Of zijn het geen kinderen van "jouw kant"?

Gezondheid is helemaal niet ok ;)
Mijn vader is terminaal, dat is ook de reden waardoor de bruiloft een jaartje vervroegd is.
En ook hij deelt mijn mening betreft kinderen, dat is nog een extra reden voor mij om het bij iedereen goed duidelijk te maken :)
Als hij er wel graag kinderen bij had gehad, was de zaak 100% anders geweest :D

O jeetje voor je paps :(:) !
Maar... ik snapte voorheen al je beslissing en nu helemaal ;) .

Ehh... leuk tekstje ... ik zou zeggen: ga opzoek tussen de discussie door :+ !

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 23:02

Ja de discussie vind ik ook wel heel erg leuk hoor :P
Ik zit sowieso altijd eeuwig in een kindervrij-discussie drama _O-

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:05

Wij zijn afgelopen donderdag getrouwd, dus las dit topic ook met belangstelling met mijn 'man' :D. Zijn opmerking was heel simpel, geen mensen met kinderen uitnodigen :D.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 23:05

hahaha ja dat kan ook :')
Maar dan krijg ik denk ik eerder scheve gezichten dan wanneer ik gewoon de kinderen verban :+

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:07

nou ,het gaat jou vast lukken om er een mooie dag van te maken! enne het mooiste is dat je ceremoniemeester de klus op kan knappen om de mensen die toch met kids op komen dagen retour te sturen :D
ik wens jullie een fantastische dag en sterkte in de komende tijd met paps

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 23:08

dankje :D
Ja de ceremoniemeesteres van ons is geknipt voor die taak ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:08

Ik heb alleen hele naaste vrienden en naaste familie uitgenodigd. Klein maar fijn. We kregen daarom geen geboortekaartje van een nicht. De rest van de familie kreeg die wel. Ach het boeit me niet zo.
Ik wordt uitgenodigd op bruiloften, maar voel niet de verplichting ze voor de mijne uit te nodigen hoor :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:10

vooral dat meesteres he? dat doet t m }:)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:37

ik heb er toevallig vrijdag 1.
daar bij zat een extra briefje.

omdat wij geen bedjes hebben en het een lange dag word verzoeken wij u om een opapas teregelen voor iedereens plezier.
die van mij is net 1 en die heeft ook niks aan een bruiloft.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:15

Het kan ook nog andersom... de broer en zijn vrouw van mijn zwager zouden niet op de bruiloft komen als de kinderen (toen 6, 8 en 16 ofzo) mee moesten :) Maar dat zijn ook écht een beetje rare mensen hoor...
Uiteindelijk zijn die kinderen dus ook niet geweest.

Ik zou er zelf voor kiezen, als je geen kinderen op de bruiloft wilt, de desbetreffende ouders een extra briefje mee te sturen bij de uitnodiging.