woedend op een kind van 6.......schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:32

lisa_pluisje schreef:
De "aanvaller" is in dit geval een jochie van zes jaar die
gewoon nog niet beseft dat hij een hondje pijn doet.

Natuurlijk heeft hij straf verdiend, maar meer nog uitleg
en bijbrengen wat dierenliefde is.

Mijn mening is dat je een kind van jongst af aan leert voorzichtig met dieren om te gaan. Aaien doe je bijvoorbeeld zachtjes over de rug, niet aan staarten of oren trekken, niet slaan, en zeker niet schoppen.
Een kind van 6 heeft wel degelijk besef van lichamelijke pijn, en dit kereltje wist dus absoluut waar hij mee bezig was. Bij mij had hij er ook niet verbaal mee weg gekomen. Die had ik aan zijn arm opgepakt en mee de school in genomen, om hem daar aan de docent te overhandigen met het verzoek de ouders te informeren over eventuele dierenarts rekeningen.

Opvoeden is primair de taak van de ouders, maar in deze tijd wordt deze taak steeds meer overgenomen door de hele samenleving. Beetje treurig als de samenleving dan gaat staan kijken. Zo leert een kind dat dit soort gedrag onbestraft blijft. Direct afstraffen dus; zodra je dit ziet gebeuren verrot schelden, en als dat niet helpt, jammer maar helaas: ingrijpen!

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:32

Vreselijk!
Ik zie dit topic nu pas, het schokkend!
Een vriendin van mij had laatst een soort gelijk voorval... een onopgevoed kind pakte haar chihuahua en gooide hem door de lucht... (gelukkig mankeerde het hondje niets) maar... waar gaat het heen in deze maatschappij!

Je moet je hondje rustig even alleen achter kunnen laten! Je gaat er toch niet van uit dat iemand zo debiel is om je diertje wat aan te doen!!

Heel goed van die ouders dat ze er zo mee omgaan. Valt me nog alles mee, de laatste jaren hoor je niet anders: Mijn kind doet dat niet.... ja m'n reet!!! Ook jouw kind doet dat!!

Het zou bijna verplicht zijn om als school 1 x per maand naar de kinderboerderij te gaan, kunnen ze leren ermee om te gaan!

Pff moest ik even kwijt!

TS heel veel succes met Boyke, ik hoop dat hij er volledig lichamelijk en geestelijk bovenop komt!
Ik heb ook een York (zie ava) en het zijn super diertjes!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:33

Helemaal mee eens @Polly! Waar zijn we mee bezig als we dat jongetje van alles toewensen of aan hadden willen doen? Lekker voorbeeld zijn we dan met zijn allen.
Ik hoop wel dat het goedkomt met dit jongetje want ik ben toch altijd bang wat er van kinderen die dit soort dingen doen moet worden..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:38

pmarena schreef:
Maikeltje :

Ja , als een hond je ècht grijpt , als jij of je dierbaren op zo'n vuile manier aangevallen worden , mag je keihard ingrijpen.
Dan heb ik het niet over happen. Wat dat rotjoch deed was ook een flinke stap verder dan "happen" :n

Of het nu een andere hond is of een kind , die mag je best van jouw hond afsleuren / slaan / schoppen zodat de mishandeling
DIRECT ophoudt , als je verbaal uit je panty springt dan kunnen er makkelijk nog 2 schoppen vallen voordat hij eens ophoudt....

Trouwens als je verbaal dat joch wegblaast bij die hond vandaan heb je nog steeds heel veel kans dat je flink mot krijgt met de ouders ,
want "niemand scheldt mijn kind uit" krijg je dan weer :P En dan komt dat jong er nog mee weg ook , geef je hem een schop
onder zijn hol dan heeft hij die tenminste alvast te pakken , en kan hij er 's avonds in zijn bedje nog eens over nadenken dat zijn
actie die blauwe reet als reactie tot gevolg heeft , dus het misschien geen actie was die voor herhaling vatbaar was :P

Je gaat natuurlijk niet opvoedkundig schoppen , maar als oer-reactie een aanvaller van jezelf / dierbaren afschoppen : moet kunnen.

Kortom : je moet het joch bijkans met een snoepje eraf lokken , op je knieën voor hem gaan zitten en met zachte stem uitleggen
dat het niet lief is wat hij doet , enz. Zeg dan ook vooral niet dat HIJ niet lief is , want dat is opvoedkundig niet verantwoord :P

En dan heb je nog kans dat je van dat kind afgemept wordt omdat men denkt dat je hem mee wilt nemen voor vieze spelletjes ofzo :P

Goed , misschien overdrijf ik nu een beetje :P

Ik zou je niet van mijn kind afmeppen maar ik zou zeker stappen ondernemen ja. Ook tegen mijn kind. Maar ik vind het te triest voor woorden dat het tegenwoordig normaal lijkt te zijn om als een Neanderthaler te reageren naar een kind van 6 en het dan nog goed proberen te praten ook.

Misschien moeten die mensen die "instinctief" gaan schoppen en verdedigen eens goed bij zichzelf te rade gaan.

En als oer-reactie gaan schoppen (bestaat er ook opvoedkundig schoppen, dat is nieuw voor mij?) zegt toch echt meer over de oerschopper dan over het kind van 6, tenminste in mijn ogen wel ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:38

LittleKathy schreef:
Als een kind z'ón gedrag vertoont dan is hij dus nooit aangepakt. Misschien dat het juist helpt als een ander hem eens in zijn nekvel pakt. Ik heb het niet over slaan of zoiets, maar er zijn mensen die al beginnen te krijsen als kind bij de arm wordt gepakt!! :roll:

Dat durf ik met behoorlijke zekerheid te bestrijden. De kans is veel groter dat hij juist wél behoorlijk is aangepakt, en niet zo zuinig ook. Als het niet door zijn ouders is geweest dan wel door leeftijdgenoten.

Overigens wordt er in dit topic gezegd dat je, als je geweld wordt aangedaan, het recht hebt om geweld terug te plegen. Deze fouieve logica is dus precies de reden dat wij mensen nog nooit in staat zijn geweest om zonder oorlogen te leven. Je ziet hier in het topic wel dat kinderen die vroeger geslagen zijn het helemaal goedpraten (cognitieve dissonantie; míjn ouders deden het dús is het goed) en het later weer zullen doen, al is al duizenden keren bewezen welke negatieve gevolgen het kan hebben en welk risico je dan dus loopt bij je eigen kind.

Als je terugslaat geef je agressie door aan de volgende en waarschijnlijk de volgende en de volgende. Daarbij wordt agressie vaak steeds erger. Als je de andere wang toekeert stopt het bij jou.Precies zoals TS gedaan heeft!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:40

maikeltje schreef:
Ik zou je niet van mijn kind afmeppen maar ik zou zeker stappen ondernemen ja. Ook tegen mijn kind. Maar ik vind het te triest voor woorden dat het tegenwoordig normaal lijkt te zijn om als een Neanderthaler te reageren naar een kind van 6 en het dan nog goed proberen te praten ook.

Misschien moeten die mensen die "instinctief" gaan schoppen en verdedigen eens goed bij zichzelf te rade gaan.

En als oer-reactie gaan schoppen (bestaat er ook opvoedkundig schoppen, dat is nieuw voor mij?) zegt toch echt meer over de oerschopper dan over het kind van 6, tenminste in mijn ogen wel ;)

Dat ben ik helemaal met je eens. Het kind oppakken en bij de hond weghalen is een ding, maar het slaan, schoppen, wat dan ook... dat gaat echt veel te ver. Je bent een volwassen mens en je moet dus niet een kind willen mishandelen, want ja - dat is nog steeds mishandelen, ook al ging het kind ook te ver.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:41

Het is vreselijk wat dat jongetje gedaan heeft, maar ik denk dat ouders en school er op deze manier goed mee omgaan. Als hij goede hulp of begeleiding krijgt kan dat nog best goedkomen.

Alle reacties die ik lees over geweld gebruiken tegen het jongetje, daar word ik pas bang van. Ik ben echt niet tegen een 'opvoedkundige tik', maar een jongetje van 6 lens schoppen gaat mij erg ver. Wat er al gezegd word, welk voorbeeld geef jij zelf dan?
Op internet is dat natuurlijk ook wel makkelijk te zeggen, IRL zal het misschien (en hopelijk) niet gedaan worden.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:46

Pepper1 schreef:
Vreselijk!

Je moet je hondje rustig even alleen achter kunnen laten! Je gaat er toch niet van uit dat iemand zo debiel is om je diertje wat aan te doen!!

!

Tuurlijk zou dat moeten kunnen, ik vind ook dat kinderen veilig op straat zouden moeten kunnen spelen zonder door de pedofiele buurman naar binnen te worden gelokt, of zonder door een toevallige voorbijganger ontvoerd te worden in de auto, en ik zou ook graag zien dat iedereen voldoende eten en water heeft in deze wereld. Ik zou het fijn vinden als mijn dochters veilig uit zouden kunnen gaan en dat er geen geweld is, en dat er niet zoiets als een verkrachtigsdrug zou bestaan..
Maar zo is deze wereld helaas niet.. en dus zet ik mijn hondje niet voor 2 min. aan een hek en hou ik mijn kinderen in de gaten en ben ik elke avond weer zielsgelukkig als uiteindelijk weer alles veilig binnen is.
Of je nou in een dorp woont of in een stad, dat maakt helemaal niks uit, want niet iedereen die normaal lijkt te zijn, is dat ook.
Los daarvan vind ik dat TS het prima heeft aangepakt hoor.

XxchandyxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:50

het is niet normaal wat dat jongetje gedaan heeft en daar mag/moet...hij zeker weten straf voor krijgen en goeie ook.
Maar om nu te gaan zeggen van je zou zo een jongetje moeten shoppen of slaan of wat dan ook vind ik niet op zijn plaats.
dat je die woede in je op zou kunnen voelen komen dat kan ik wel begrijpen,maar terug slaan of shoppen verlaag je je tot het zelfde niveau.

hopelijk is alles verder goed met het hondje!!
Laatst bijgewerkt door XxchandyxX op 21-07-10 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:51

ik weet niet wat ik enger vind, een kind van 6 die een hondje in elkaar schopt, of een stel (semi) volwassenen hier op bokt die de koter wel even de tandjes uit het muil zouden slaan, lichtjes uit ogen zouden meppen en meer van zulke heerlijkheden.

Ik hoop dat jullie nog heeeeel jong zijn, en jullie wraak en rechtvaardigheid door elkaar halen. Maar ik vind het ECHT schokkend.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:52

maikeltje schreef:
pmarena schreef:
Maikeltje :

Ja , als een hond je ècht grijpt , als jij of je dierbaren op zo'n vuile manier aangevallen worden , mag je keihard ingrijpen.
Dan heb ik het niet over happen. Wat dat rotjoch deed was ook een flinke stap verder dan "happen" :n

Of het nu een andere hond is of een kind , die mag je best van jouw hond afsleuren / slaan / schoppen zodat de mishandeling
DIRECT ophoudt , als je verbaal uit je panty springt dan kunnen er makkelijk nog 2 schoppen vallen voordat hij eens ophoudt....

Trouwens als je verbaal dat joch wegblaast bij die hond vandaan heb je nog steeds heel veel kans dat je flink mot krijgt met de ouders ,
want "niemand scheldt mijn kind uit" krijg je dan weer :P En dan komt dat jong er nog mee weg ook , geef je hem een schop
onder zijn hol dan heeft hij die tenminste alvast te pakken , en kan hij er 's avonds in zijn bedje nog eens over nadenken dat zijn
actie die blauwe reet als reactie tot gevolg heeft , dus het misschien geen actie was die voor herhaling vatbaar was :P

Je gaat natuurlijk niet opvoedkundig schoppen , maar als oer-reactie een aanvaller van jezelf / dierbaren afschoppen : moet kunnen.

Kortom : je moet het joch bijkans met een snoepje eraf lokken , op je knieën voor hem gaan zitten en met zachte stem uitleggen
dat het niet lief is wat hij doet , enz. Zeg dan ook vooral niet dat HIJ niet lief is , want dat is opvoedkundig niet verantwoord :P

En dan heb je nog kans dat je van dat kind afgemept wordt omdat men denkt dat je hem mee wilt nemen voor vieze spelletjes ofzo :P

Goed , misschien overdrijf ik nu een beetje :P

Wat bekijk je mijn reactie op een rare manier zeg :)

Wil je nu beweren dat als jij , of je kind ineens aangevallen en lens geschopt wordt door 1 of andere razende gek , je daar op je gemakje een discussie mee begint , of laat je eerst even je instinct los en schop je die gek van je af , om daarna weer eens verder te kijken hoe je verder met die situatie om moet gaan ?

Een aanvaller van je af schoppen , als dàt al niet meer mag , lijkt de USA wel :P

XxchandyxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:54

vanLotje schreef:
ik weet niet wat ik enger vind, een kind van 6 die een hondje in elkaar schopt, of een stel (semi) volwassenen hier op bokt die de koter wel even de tandjes uit het muil zouden slaan, lichtjes uit ogen zouden meppen en meer van zulke heerlijkheden.

Ik hoop dat jullie nog heeeeel jong zijn, en jullie wraak en rechtvaardigheid door elkaar halen. Maar ik vind het ECHT schokkend.

Hier ga ik in mee,dat hij straf krijgt terecht,maar zulke uitspraken kan ik ook niet hebben.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:55

Een aanvaller van je afschoppen is 1 ding, pmarena, maar een kind van 6... die kun je ook gewoon bij zijn armen pakken en optillen. Die hoef je niet te schoppen.

pmarena

Re: woedend op een kind van 6.......schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:56

Ja , lekker bij zijn arm oppakken , dan schopt dat kreng je eigen knieschijven eraf :P

Ik zeg niet dat ik het ventje er vanaf gebeukt had , maar ik kan het iemand echt niet kwalijk nemen die dat wel doet.... als iemand zo woest staat te trappen ben ik toch echt bang dat die niet voor rede vatbaar is op dat moment.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:58

[/quote]

Wil je nu beweren dat als jij , of je kind ineens aangevallen en lens geschopt wordt door 1 of andere razende gek , je daar op je gemakje een discussie mee begint , of laat je eerst even je instinct los en schop je die gek van je af , om daarna weer eens verder te kijken hoe je verder met die situatie om moet gaan ?

Een aanvaller van je af schoppen , als dàt al niet meer mag , lijkt de USA wel :P[/quote]

Jij rukt het echt volledig uit z'n verband.
Als iemand mij aanvalt, en ik ga ervan uit dat dat iemand van ouder dan 6 is, zal ik hem/haar zeer zeker van me afschoppen/slaan.
Maar vind je zelf niet dat dit een andere situatie is als die TS heeft geschets? Eerlijk?!?

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:59

Volgens mij dwalen we af :+

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:03

mijn kinderen hebben twee gouden regels; geen anderen bewust pijn doen en geen dieren pijn doen. verder kunnen ze bij mij best een potje breken. Ik zou laaiend zijn als dit zou gebeuren in mijn bijzijn of door mijn kinderen.

ik vind dat TS heel erg goed heeft opgetreden. Direct actie ondernemen. Had zelf ook nog wel graag de mensen aangesproken die er bij stonden. wat een naar voorbeeld geef je dan als omstanders om dit onder je ogen te laten gebeuren.
Belangrijkste van opvoeden is direct corrigeren van de gevolgen(slaan), maar de oorzaak(geen respect of inleving voor het dier) opvoedkundig aanpakken, benoemen, bespreken.
Als je de aandacht alleen op het slaan blijft leggen zal het kind nooit leren hoe en waarom je dan wel met dieren om moet gaan.

Kinderen van 6 hebben al een aardige gewetensontwikkeling, in dit soort situaties is meestal of een aandoening of iets mis met de opvoeding, waar respect voor al het leven niet voldoende is bijgebracht.

hoop met hondje alles ok?!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:13

sallandval schreef:
LittleKathy schreef:
Als een kind z'ón gedrag vertoont dan is hij dus nooit aangepakt. Misschien dat het juist helpt als een ander hem eens in zijn nekvel pakt. Ik heb het niet over slaan of zoiets, maar er zijn mensen die al beginnen te krijsen als kind bij de arm wordt gepakt!! :roll:

Dat durf ik met behoorlijke zekerheid te bestrijden. De kans is veel groter dat hij juist wél behoorlijk is aangepakt, en niet zo zuinig ook. Als het niet door zijn ouders is geweest dan wel door leeftijdgenoten.

Overigens wordt er in dit topic gezegd dat je, als je geweld wordt aangedaan, het recht hebt om geweld terug te plegen. Deze fouieve logica is dus precies de reden dat wij mensen nog nooit in staat zijn geweest om zonder oorlogen te leven. Je ziet hier in het topic wel dat kinderen die vroeger geslagen zijn het helemaal goedpraten (cognitieve dissonantie; míjn ouders deden het dús is het goed) en het later weer zullen doen, al is al duizenden keren bewezen welke negatieve gevolgen het kan hebben en welk risico je dan dus loopt bij je eigen kind.

Als je terugslaat geef je agressie door aan de volgende en waarschijnlijk de volgende en de volgende. Daarbij wordt agressie vaak steeds erger. Als je de andere wang toekeert stopt het bij jou.Precies zoals TS gedaan heeft!

Bedoelde vantevoren, dat mag ik hopen dat ie na deze actie is aangepakt. Zelfbeheersing! Je hoort een kind indd niet te slaan als je hier bij uit komt, maar hem stevig bij zijn arm pakken en wegtrekken, zij het wat harder dan normaal vind ik geen kwaad kunnen. Daarom zei ik ook voor de 2e keer: je hoort opgevoed te worden met respect voor mens en dier en diegene mag je nooit en te nimmer pijn doen!

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:17

anneliesdj schreef:
Er zijn blijkbaar een hoop mensen op bokt die niet veel meer verstand hebben dan dat kind.
Het is maar goed dat het TS was en niet een van de vele anderen hier op bokt want die waren zelf bij meneer agent geeindigd :n

Hopelijk komt alles goed met je hondje, het is goed om hem nu zo snel mogelijk zoveel mogelijk met vreemde kindjes in aanraking te laten komen, dus neem hem de eerste weken maar elke dag mee naar het schoolplein.

Ik denk dat je wat het kind aangaat de juiste beslissing hebt genomen. Als de school het serieus neemt en er werk van maakt is het kind beter gebaat bij deze aanpak dan op het politiebureau te eindigen.

Amen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:21

vanLotje schreef:

Een aanvaller van je af schoppen , als dàt al niet meer mag , lijkt de USA wel :P[/quote]

Als iemand mij aanvalt, en ik ga ervan uit dat dat iemand van ouder dan 6 is, zal ik hem/haar zeer zeker van me afschoppen/slaan.
Maar vind je zelf niet dat dit een andere situatie is als die TS heeft geschets? Eerlijk?!?[/quote]

De situatie is iets anders , maar de essentie is hetzelfde :)

Een onschuldige wordt aangevallen door een gek , en dan is pittig ingrijpen geoorloofd om die gek er z.s.m. mee op te laten houden. Ik vind dat logisch ja.

Al is het een kleine blaag , die kunnen ook rot hard schoppen hoor , dat laat je je toch niet gebeuren !
Aanpakken die hap. Je laat toch niet jezelf of je hond nog zo'n rotschop incasseren omdat je zo'n etter
niet van je af durf te meppen ?

Zo zacht als kan , zo hard als nodig , maar ik kan me goed voorstellen dat je even geen risico neemt op nog een paar trappen en dus meteen "goed" ingrijpt , tja , ik heb er gewoon wel begrip voor , mag je het mee eens zijn of niet , zo'n aanvaller verliest even wat rechten hoor op dat moment vind ik , wie of wat het ook is , het slachtoffer heeft gewoon prioriteit :)

Nessah

Re: woedend op een kind van 6.......schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:25

Zo liep ik vorige week met mijn hond. Mijn kat loopt het rondje altijd gezellig mee. Komt er een vrouw langs met haar zoontje, zoontje aait mijn kat. Ik bleef even staan, zo'n ventje van een jaar of 4 is wel schattig :) Maar opeens geeft hij mijn kat een klap, dus ik zeg hé niet slaan! En prompt schopt hij mijn kat keihard. Kat rent geschrokken weg..

En die moeder.. Zei niets, echt helemaal niets.. Ik zei toen zoiets tegen die moeder van: Nou, je lekker opvoeding is dat.. Belachelijk mens.

Echt raar.. Hoe vaak ik ook door de stad loop dat er kinderen keihard op duiven afrennen, of stenen naar eenden gooien.. En die ouders zijn er dan gewoon bij.. *zucht*

Of kinderen die met een rotvaart op mijn hond afstormen om hem te aaien.. Ik moest dat vroeger netjes vragen, omdat er ook honden zijn die bijten.

Pfff, waar gaat dat heen tegenwoordig..

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:29

pmarena schreef:
vanLotje schreef:

Een aanvaller van je af schoppen , als dàt al niet meer mag , lijkt de USA wel :P

Maar vind je zelf niet dat dit een andere situatie is als die TS heeft geschets? Eerlijk?!?[/quote]

Een onschuldige wordt aangevallen door een gek , en dan is pittig ingrijpen geoorloofd om die gek er z.s.m. mee op te laten houden. Ik vind dat logisch ja.

Al is het een kleine blaag , die kunnen ook rot hard schoppen hoor , dat laat je je toch niet gebeuren !
Aanpakken die hap. Je laat toch niet jezelf of je hond nog zo'n rotschop incasseren omdat je zo'n etter

Zo zacht als kan , zo hard als nodig , maar ik kan me goed voorstellen dat je even geen risico neemt op nog een paar trappen en dus meteen "goed" ingrijpt , tja , ik heb er gewoon wel begrip voor , mag je het mee eens zijn of niet , zo'n aanvaller verliest even wat rechten hoor op dat moment vind ik , wie of wat het ook is , het slachtoffer heeft gewoon prioriteit :)[/quote]

Ik heb het vermoeden dat wij op totaal verschillende golflengtes zitten hier.
Ik heb het niet over durven. Ik ben ooit eens een vent van 2 bij 2 aangevlogen. Ik heb het over zelfbeheersing en het verschil tussen wraak en ingrijpen. En over het feit dat het hier een 6jarig kind betreft, en geen vent van 2 bij 2.

Begrijp me niet verkeerd, mijn handen jeuken, heeeeel hard. Maar ik heb WEL de zelfbeheersing om er niet op los te gaan meppen.

*edit* stukje erbij :)
Laatst bijgewerkt door vanLotje op 21-07-10 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:30

Ik heb vroeger om veel minder ergere dingen een schop onder mijn hol gehad, en nog steeds geen trauma hoor!

Hebben jullie nooit gehoord hoe mishandeling tegen mensen begint? Juist ja, tegen dieren!

waar zou je je meer zorgen om moeten maken, om een verdiende blauwe plek bij dat jong, of om deze keer losse tanden en een trauma bij een hond, en de volgende x misschien wel iets veel ergers? Wat zou er gebeurt zijn als er verder niemand in de buurt was en ts nog wat langer in de school gebleven was??

Als het mijn zoontje was geweest en ze had hem een tik uitgedeeld had ik er geen problemen mee gehad.

Ik kende een jochie van 4 en ja dat klinkt jong maar oh wat was dat een draak van een kind! Spuugde vreemden in hun gezicht, sloeg de hond als hij dacht dat niemand het zag (oh nee zo slim zijn 4 jarigen niet he?) uit eindelijk had hij een baby heel hard zo maar gebeten. Toen beet zijn moeder hem in zijn arm en zei: kijk zo voelt dat nou!!

Ideale oplossing :)
kinderen worden tegenwoordig veel te zacht aangepakt want oh je zal maar eens iets verkeerd doen. Nee... Kinderen moeten juist leren dat ze niet alles kunnen maken!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:34

pmarena schreef:

Zo zacht als kan , zo hard als nodig , maar ik kan me goed voorstellen dat je even geen risico neemt op nog een paar trappen en dus meteen "goed" ingrijpt , tja , ik heb er gewoon wel begrip voor , mag je het mee eens zijn of niet , zo'n aanvaller verliest even wat rechten hoor op dat moment vind ik , wie of wat het ook is , het slachtoffer heeft gewoon prioriteit :)[/quote]
[/quote]

Jij hebt het steeds over een gek...

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik jouw reacties ook niet helemaal van gezond verstand vind getuigen....
Maar daarmee zeg ik nog niet dat je gek bent.

Hoeveel weet jij van kinderen? En van de ontwikkeling van kinderen? En van waarom kinderen soms onbegrijpelijke dingen doen?

Vanuit mijn beroepspraktijk heb ik wel eens te maken met kinderen die dergelijk gedrag vertonen.
Zelfs ten aanzien van hun eigen huisdieren. Daar zat iets heel anders achter. Misbruik door iemand in de nabijheid van dat kind. De buurman, een neef, de vader zelf en zelfs een keer een grote zus...ik heb het allemaal voorbij zien komen. Zo'n kind raakt daardoor verstoord in zijn ontwikkeling en kan erg agressief worden. Die agressie is eigenlijk gericht op de dader van het misbruik, maar het kind kan het daar niet uiten, dus zoekt het een andere weg.
En als zoiets de oorzaak is van dit gedrag, dan los je dat echt niet op met een pak slaag. Integendeel....daarmee maak je het erger, want je doet aan symptoombestrijding en je pakt niet de oorzaak aan.
Vanwege al het leed onder kinderen dat ik in de loop der jaren ben tegengekomen, word ik daar altjd een beetje fel van, als ik zulke reacties lees.
Alsof een kind er zelf voor kiest om zo te zijn.....dat kan een kind nog niet....echt niet.....

Dus daarom: eerst uitzoeken waarom een kind zo doet, want het is afwijkend gedrag. En dan pas maatregelen nemen...
En dat is dan nog geen pak slaag...want wat voor voorbeeld geef je dan?
Stel dit kind doet zo omdat idd de ouders de grenzen voor dit gedrag nooit aangegeven hebben, of omdat ouders zelf ook zo met dieren omgaan (kan ook hè...dan kopieert het kind het gedrag). Dat los je niet op met een pak slaag. Wel met consequent handelen en de ouders daarin begeleiden. En soms leiden zulke dingen tot uit huis plaatsen, omdat ouders dat niet kunnen (of willen).
En toch steeds blijft dan ook het kind slachtoffer van de situatie....

Toen ik jouw reacties las, had ik de indruk dat dit geschreven was door iemand van een jaar of 15...vol emotie...weinig levenservaring ....niet nuchter nagedacht. Ik was verbaasd om in je profiel te zien dat je volwassen bent en 30 jaar.
Als je op die leeftijd zo spreekt over kinderen, maakt mij dat een beetje bang....

Bedenk goed: Niemand is een klier voor zijn plezier!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:39

Blue_Eyes schreef:
Een aanvaller van je afschoppen is 1 ding, pmarena, maar een kind van 6... die kun je ook gewoon bij zijn armen pakken en optillen. Die hoef je niet te schoppen.

Heb je wel eens een krijsende peuter van 1 à 2 jaar proberen op te pakken die niet wil?? Die krijg je al niet eens omhoog!! Kinderen van 6 zijn geen kleintjes meer!

Bovendien vanaf 5 jaar leren ze empathie te hebben of in ieder geval, zouden ze dat moeten hebben.

Edit: een opvoedkundige tik is ook slaan en dus mishandeling!
Zo zie je maar, iedereen trekt een andere grens. Als het om dieren gaat heb ik niet veel op met dat hands off gedoe..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-07-10 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt