KiWiKo schreef:nee ik zeg dat deze beperkt is![]()
Onderbouwing volgt? Of wat?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
balli schreef:@christel: kun je mij vertellen wat je er zo kwetsend (of welk woord gebruikte je ervoor?) aan vind als er een niet nl'se vlag wordt opgehangen, op welke dag dan ook (of het slagen, bevrijding, herdenking is maakt volgens mij niet zoveel uit)?
Wat is er zo erg aan dat mensen van een andere cultuur het met ons mee willen vieren, maar wel op hun eigen manier?
xNursiex schreef:KiWiKo schreef:nee ik zeg dat deze beperkt is![]()
christel1857 schreef:MarcoBorsato schreef:Bevrijdingsdag is tegenwoordig feest van de vrijheid van meningsuiting. Daarom stonden Palestijnen op BVpop Haarlem anti-Israel propaganda te verkondigen.
4 mei is boven alles een herdenkingsdienst aan de slachtoffers van de 2e wereldoorlog. Dat we daarbij stilstaan bij de andere vrijheden die we koesteren is eigenlijk niet relevant voor het wel of niet kiezen voor een Nederlandse vlag.
balli schreef:@christel: Naja ok, dat mag je vinden, dat dat schoppen is. Ik zie dat anders, want naar mijn idee gaat het meer om het "vieren". Maar dan even de volgende vraag: Wat is er erg aan dat mensen "schoppen" tegen de (volgens jou) traditie?
Blue_Eyes schreef:Overigens gaat nu ineens de discussie over Turkse vlaggen op Bevrijdingsdag en Koninginnedag (wat ik in heel Eindhoven en/of Rotterdam en/of Amsterdam nog nooit gezien heb), dat is nog wel weer wat anders dan een Turkse of andere buitenlandse vlag ophangen als je geslaagd bent. En dat was het originele onderwerp van discussie!
Maar aan de andere kant, echt offtopic is het ook weer niet. Denk ik.

Blue_Eyes schreef:4 mei is een herdenkingsdag voor alle slachtoffers van oorlogsgeweld, in welke oorlog dan ook. Dat is tenminste wel hoe het gepropageerd wordt.
KiWiKo schreef:xNursiex schreef:
ja hoor........... je mag roepen dat nederlanders niet tolerant zijn en discrimineren........ maar je mag niet roepen dat allochtonen zich niet aan willen passen.........
think about it![]()

Apple schreef:Overigens zou je met bevrijdingsdag/dodenherdenking ook nog wel een Marokkaanse vlag uit kunnen hangen. Er zijn redelijk wat Marokkanen gesneuveld om ons te bevrijden. Zoek maar op in de geschiedenis.
) totaal geen moeite mee.
) vaderland zal gaan verhuizen. Daar zou ik namelijk ook een buitenbeentje zijn: Ik ben er niet opgegroeid en hoewel ik Duits heel redelijk beheers blijft het een tweede taal. Eigenlijk komt het zelfs op de derde plaats, mijn Engels is beter. Dus, om een lang verhaal kort te maken (too late!...): Hoewel Nederland onmiskenbaar mijn thuis is en ik behoorlijk ingeburgerd ben voel ik me geen Nederlander. Ik zou dus ook niet de Nederlandse vlag uithangen om dat uit te dragen. kimmie88 schreef:Apple schreef:Overigens zou je met bevrijdingsdag/dodenherdenking ook nog wel een Marokkaanse vlag uit kunnen hangen. Er zijn redelijk wat Marokkanen gesneuveld om ons te bevrijden. Zoek maar op in de geschiedenis.
Zo akn je dus van ieder land we; een vlag ophangen?
Sorry maar het is NL en niet Marokko.
Denk maar niet dat er in Turkije of Marokko een NL vlag hangt op zulke dagen.
Ben 2 jaar terug op dodenherdenking en bevrijdingsdag in Turkije geweest en in de stad waar ik was, gebeurd er niks en al zeker geen NL vlag,

Alecks schreef:Wat andere feest- en gedenkdagen betreft: op Koninginnedag en andere verjaardagen van het Koninklijk huis vier je de monarchie. De Nederlandse vlag uithangen is dan niet meer dan logisch, elke andere vlag zou absurd zijn.